هزینه ثبت سریال گوشی در سامانه رجیستری برای واردکنندگان رایگان شد

طبق اعلام روابط عمومی سامانه همتا، از این پس حقوق ثبت شناسه IMEI تلفن‌های همراه در سامانه طرح رجیستری رایگان خواهد بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در آبان سال 98 در راستای اجرای تبصره ماده واحده قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیک به تاریخ 20 خرداد سال 93 در مجلس شورای اسلامی، نوع و تعرفه خدمت ثبت شناسه رهگیری کالا را برای تجهیزاتی که قابلیت نصب سیمکارت دارند، تصویب کرد.

این طرح که با نام سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیمکارت یا رجیستری شناخته می‌شود، به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و حفظ حقوق مشترکان برای تمامی برندهای تلفن همراه در ایران اجرایی شد و به مقدار قابل توجهی از واردات تلفن همراه به کشور به صورت قاچاقی جلوگیری کرد.

در طرح رجیستری کد شناسه محصول (IMEI) باید در سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک ثبت و یکتایی آن در زیر سامانه اعتبارسنجی همتا تایید شود. در این طرح برای ثبت شناسه رهگیری تجهیزات با قابلیت نصب سیمکارت، حداکثر تعرفه 30 هزار و 740 ریال تعیین شده بود. این تعرفه از افراد حقیقی و حقوقی در هنگام ثبت محصول در سامانه همتا دریافت می‌شد. همچنین در حالتی که کالا دارای دو شناسه رهگیری تجهیزات باشد نیز هر دو کد با پرداخت یک تعرفه ثبت می‌شدند.

از همان ابتدا اعلام شد که به منظور حمایت از تولید داخلی، تمام کالاهای تولید داخل که قابلیت نصب سیمکارت را دارند از پرداخت تعرفه ثبت شناسه رهگیری تجهیزات معاف خواهند بود.

این تعرفه تا پایان فروردین 99 اعتبار داشت و حالا با توجه به اتمام زمان مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، از این پس تعرفه 3 هزار و 74 تومانی جهت ثبت شناسه رهگیری تجهیزات با قابلیت نصب سیمکارت دریافت نخواهد شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که مجلس در لایحه بودجه 1400، بودجه‌ای به این منظور اختصاص داده و دیگر نیازی به دریافت تعرفه از اشخاص حقیقی و حقوقی وارد کننده نیست.

2 در مورد “هزینه ثبت سریال گوشی در سامانه رجیستری برای واردکنندگان رایگان شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH