دیوان عدالت اداری حکم توقف جریمه اپراتورهای اختلال کننده کلاب هاوس را صادر کرد

به نظر می‌رسد به این زودی‌ها داستان‌های اختلال اپراتورهای ایرانی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس به پایان نمی‌رسد. در جدیدترین اخبار، دیوان عدالت اداری به این قضیه ورود پیدا کرده و دستور توقف مصوبه هیات وزیران مبنی بر جریمه اپراتورها را صادر کرده است.

هفته گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مصوبه‌ای مبنی بر رفع اختلال در شبکه کلاب هاوس را به اپراتوها ابلاغ کرد، پس از گذشت 24 ساعت از این اخطار، گزارشی از نحوه ایجاد اختلال در دسترسی مشترکان همراه اول، ایرانسل و مخابرات به این شبکه اجتماعی را منتشر شد.

سپس با پیگیری وزارت ارتباطات در خصوص اختلال به وجود آمده، این وزارتخانه از سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات به دلیل ایجاد اختلال در دسترسی مشترکان به کلاب هاوس شکایت کرد. به این ترتیب جریمه روزانه 50 میلیارد تومان برای هر اپراتور در نظر گرفته شد که از شنبه هفته گذشته محاسبه و باید پرداخت شود، همچنین خطر کاهش مدت پروانه قرارداد نیز اپراتورها را تهدید می‌کرد.

اما حالا پس از شکایت برخی اپراتورها از مصوبه هیات وزیران مبنی بر جریمه اختلال در شبکه کلاب هاوس از سوی اپراتورها، دیوان عدالت اداری اجرای این مصوبه را تا تعیین و تکلیف نهایی، متوقف کرد.

این مصوبه در جلسه 29 فروردین 1400 به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات، وزارت امور اقتصاد و دارای، وزارت اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه صادر شد. بر همین اساس اپراتورهای مذکور به دلیل ایجاد اختلال در دسترسی کاربران به کلاب هاوس باید جریمه شوند.

این مصوبه به مدت یک هفته اجرایی شد اما اپراتورها در نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از مصوبه هیات وزیران شکایت کرده و خواستار توقف عملیات اجرای این مصوبه شدند. دیوان عدالت روز گذشته با بررسی دقیق جزئیات پرونده، قرار توقف این مصوبه را صادر کرد.

ماجرای اختلال در کلاب هاوس به اواسط فروردین ماه باز می‌گردد، در آن زمان بسیاری از کاربران برای دسترسی به کلاب هاوس با مشکل مواجه شدند، این اختلال همچنان ادامه دارد و شایعه فیلتر شدن این شبکه اجتماعی روز به روز قوت می‌یابد.

3 در مورد “دیوان عدالت اداری حکم توقف جریمه اپراتورهای اختلال کننده کلاب هاوس را صادر کرد”

  1. کلا با خودشون درگیرن . میبندن جریمه میکنن . و جالب اینکه اپراتورا هم اعتراضی نکردن. حالا شما دم خروسو دیدین

  2. این کارا قبل از انتخاباته. بعدش انتخابات کلاب هاوس فیلتر میشه هیشکی هم نمیتونه اعتراضب بکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH