کمپانی اوپو به‌دنبال عرضه خودروی برقی اختصاصی خودش است!

پس از کمپانی‌های شیائومی و هواوی ظاهرا این‌بار شرکت اوپو نیز قصد دارد تا به عرصه خودروسازی قدم بگذارد. بر اساس گزارشات جدید رسانه‌های خبری مختلف اکنون می‌دانیم که اوپو؛ یکی دیگر از کمپانی‌های چینی بزرگ در زمینه تولید محصولات الکترونیکی نیز در تدارک ساخت خودروی برقی اختصاصی خود قرار دارد.

چن مینگ‌یونگ؛ مدیرعامل اوپو مسئولیت شناسایی و تحقیق پیرامون منابع و استعدادهای زنجیره صنعتی را بر عهده گرفته است. با این‌حال یکی از نزدیکان آقای چن خاطرنشان کرده که اوپو در واقع مشغول تحقیق و گردآوری اطلاعات پیرامون ساخت خودرو است؛ اما این پروژه هنوز به‌طور رسمی آغاز نشده است. بر اساس اخبار منتشر شده توسط مجاری مرتبط، چن مینگ‌یونگ طی مدت 2 هفته گذشته با مقامات شرکت‌های CATL China Passenger Car Division و China Automotive Research Institute ملاقات نموده است. در سطح اجرایی نیز وو هنگ‌گنگ؛ معاون ارشد واحد مهندسی نرم‌افزار در شرکت اوپو نیز وارد عمل شده است. به گفته منابع خبری وو هنگ‌گنگ عالی‌رتبه‌ترین مدیر اجرایی جهت مصاحبه در زمینه فناوری‌ها و الگوریتم‌های رانندگی خودکار محسوب می‌شود. گو یان‌دونگ؛ دانشمند برجسته‌ای است که در سال گذشته از شرکت Xiaopeng Motors جدا شد و به کمپانی اوپو پیوست. وی نیز در آماده‌سازی تیم رانندگی خودکار نقش‌آفرینی نموده است. بعلاوه در رابطه با موقعیت‌های کاکپیت (کابین راننده) نیز بحث‌هایی شکل گرفته است.

جزئیات اعلام شده در رابطه با نخستین خودروی برقی کمپانی شیائومی

ماه گذشته لی جون؛ مدیرعامل شیائومی به بیان جزئیاتی پیرامون خودروهای این برند پرداخت. بدیهی است که این پروژه به‌تازگی آغاز شده و تیم اجرایی آن هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته است؛ اما شیائومی از قبل برنامه‌هایی را در ذهن دارد. بعلاوه این برنامه‌ها بر اساس درخواست‌های کاربران طراحی شده‌اند. لی جون داده‌های مربوط به چندین نظرسنجی مختلف پیش‌تر انجام شده در وب را منتشر کرد. به‌عنوان مثال یکی از نظرسنجی‌ها مربوط به طراحی بدنه خودرو بود. بر این اساس اکثر کاربران خودرویی با مدل کلاسیک (سدان) را ترجیح داده و 45 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پیرامون این سبک طراحی صحبت کردند. قالب شاسی‌بلند (SUV) با کسب 40 درصد از آراء و اخلاف جزئی در رتبه دوم جای گرفت. البته شیائومی کماکان در بحث‌های داخلی خود به بررسی این مقوله خواهد پرداخت؛ اما بی‌تردید سبک‌های مورد اشاره هنگام طراحی بدنه خودرو در اولویت قرار خواهند گرفت. بعلاوه با توجه به موفقیت خودروی تسلا مدل Y در چین احتمال تبدیل شدن نخستین خودروی شیائومی به یک محصول کراس‌اور به‌مراتب بیش‌تر است.

نظرسنجی دوم در رابطه با فاکتور هزینه است. بر این اساس دوسوم کاربران بازه قیمتی 100 تا 150 هزار یوانی (15000 تا 22500 دلاری) را برای این خودرو پیشنهاد داده‌اند. بنابراین مشتریان خودروی آینده شیائومی می‌توانند روی این بازه قیمتی تمرکز نمایند. سقف بازه قیمتی نیز برابر با 300 هزار یوان است. بنابراین خودروی برقی شیائومی یقینا از 45 هزار دلار گران‌تر نخواهد بود. اگرچه کمپانی چینی در صحبت‌های خود به بازارهای میان‌رده و پیشرفته اشاره کرده است؛ اما خودروهای برقی از این‌دست با توجه به استانداردهای امروزی احتمالا مقرون‌به‌صرفه قلمداد می‌شوند.

2 در مورد “کمپانی اوپو به‌دنبال عرضه خودروی برقی اختصاصی خودش است!”

  1. ای بابا همه زدن تو کار ماشین. خودرو سازی حرمت داره . حرمت هارو حفظ کنید لطفا . به خودروسازای ایرانی برمیخوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH