غیر رسمی: اطلاعات هویتی برخی از مشتریان بانک ملت در فضای مجازی منتشر شد

بر اساس اطلاعات غیر رسمی، اطلاعات برخی از مشتریان بانک ملت در شبکه‌های اجتماعی فاش شده است.

به نقل از پیوست، از روز گذشته شایعاتی از نشت اطلاعات هویتی کاربران بانک ملت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. بر اساس این اطلاعات غیر رسمی، اطلاعات هویتی کاربران بانک ملت برای فروش در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

این خبر از روز گذشته 24 اردیبهشت در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بر اساس آن اطلاعات مشتریان بانک ملت شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس افراد، از طریق سامانه هویتی این بانک نشت کرده است. این اطلاعات توسط یک کانال تلگرامی منتشر شده که فعلا از دسترس خارج شده است.

تاکنون بانک ملت به صورت رسمی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اما گفته می‌شود که تیم‌های امنیتی افتا، پلیس فتا و تیم فنی بانک ملت در صدد بررسی شرایط و رفع عوامل نشت اطلاعات هستند. در حال حاضر نمی‌توان در خصوص خطرات احتمالی این نشت اطلاعاتی برای حساب بانکی کاربران اظهار نظر کرد اما به نظر می‌رسد به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات بانکی و رمز افراد، نمی‌توان به اطلاعات حساب آن‌ها دسترسی داشت.

گفته شده که بانک ملت پس از به اتمام رسیدن بررسی تیم امنیتی و برآورد میزان خسارت، بیانیه‌ای در این خصوص صادر می‌کند.

گفتنی است در گذشته نیز چند مورد نشت اطلاعات کاربران بانک ملت، خبر ساز شده است. در سال 97 به دلیل خطای انسانی، اطلاعات تعدادی از کاربران به‌پرداخت بانک ملت منتشر شد، در آن زمان بانک ملت اعلام کرد که اطلاعات فاش شده حاوی اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی نیست و آسیبی به حساب‌های بانکی افراد وارد نمی‌شود.

همچنین در سال 98 نیز نشست اطلاعاتی 5 بانک دولتی از جمله بانک ملت منتشر شد، البته بانک‌ها در آن زمان خبر را تکذیب کردند اما بعدها وزیر ارتباطات اعلام کرد که اطلاعات بانک‌ها فاش نشده بلکه پیمانکار باج‌خواهی کرده است.

3 در مورد “غیر رسمی: اطلاعات هویتی برخی از مشتریان بانک ملت در فضای مجازی منتشر شد”

  1. سیستم های بانکی خیلی قدیمین. در حالی که بانک باید بروز ترین بخش باشه
    مشخصه که خیلی راحت هکشون میکنن

  2. خوبه که حساب ملتم خالیه 🙂
    ولی جدی میشه با این اطلاعات حسابارو خالی کرد؟
    رمز پویا اومده دیگه فک نکنم بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH