شرکت سونی در تدارک عرضه ورژن جدید کنسول پلی‌استیشن 5 است

موجودی کنسول پلی‌استیشن 5 در بازار هنوز به وضعیت عادی نرسیده است. شرکت سونی هر ماهه تعداد زیادی از این کنسول را در کشورهای متعدد عرضه می‌کند؛ اما موجودی این محصول ظرف مدت کمتر از چند ساعت به اتمام می‌رسد. در واقع غول ژاپنی در تامین تقاضای بازار برای کنسول جدید خود ناتوان بوده است؛ خصوصا آن‌که معضل کمبود جهانی تراشه نیز در چنین وضعیتی تاثیرگذار بوده و فرآیند ساخت پلی‌استیشن 5 را با چالش‌های مضاعفی مواجه نموده است.

اگرچه ظاهرا سونی در تدارک عرضه ورژن جدید کنسول پلی‌استیشن 5 است؛ اما حتی این موضوع نیز چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد. عرضه مدل جدید تحول بزرگی به‌شمار نرفته و یک بازنگری کوچک محسوب می‌شود. کنسول جدید یک محصول بازطراحی شده قلمداد نمی‌شود؛ بلکه سونی با عرضه آن قصد دارد تا از وجود کنسول‌های بیش‌تر درون قفسه فروشگاه‌ها اطمینان حاصل نماید.

بر اساس گزارش جدیدی که پیرامون ثبت محصول آینده شرکت سونی منتشر شده است؛ غول ژاپنی به‌دنبال اعمال نوعی بازبینی محدود است. ظاهرا ورژن جدید و بازنگری شده PS5 مجهز به یک ماژول وای‌فای جدید خواهد بود. این ماژول قادر به تقویت توان آنتن‌های وای‌فای برای هر 2 باند ارتباطی بی‌سیم است. روبرتو سرانو؛ تحلیل‌گر حوزه فناوری و کسب‌وکار نخستین فردی بود که به ثبت این ماژول پی برد و خبر مربوط به آن را در توئیتر منتشر کرد. ثبت ماژول وای‌فای جدید نخستین بازنگری در چرخه حیات کنسول فعلی سونی به‌شمار می‌رود. با این‌حال این موضوع همان اقدام مورد انتظار طرفداران پلی‌استیشن برای افزایش موجودی کنسول در بازار نیست.

بر اساس شایعات شرکت سونی به منظور افزایش سطح دسترسی مشتریان به پلی‌استیشن 5 به‌دنبال بازطراحی این محصول است

هیروکی توتوکی؛ مدیر مالی ارشد سونی طی تماس تلفنی اعلام کرد که کمپانی ژاپنی به منظور رفع مشکلات مشهود فعلی در زمینه کمبود موجودی پلی‌استیشن 5 مشغول بررسی بازطراحی این کنسول است. متاسفانه آقای توتوکی به جزئیات طرح بازبینی موردنظر سونی اشاره نکرده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این بازطراحی یک پروژه گسترده قلمداد می‌شود؛ پدیده‌ای که برای کنسول با طول عمر کمتر از 1 سال بی‌سابقه است. با این‌حال تحقق چنین سناریویی قطعی نیست. بر اساس شایعات اخیر سونی احتمالا معماری تراشه AMD مورد استفاده در کنسول را تغییر داده و از لیتوگرافی مدرن‌تر 6 نانومتری استفاده خواهد کرد. چنین اقدامی حتی می‌تواند به تولید کنسول PS5 Slim منتهی شود؛ اما در حال حاضر این اظهارات صرفا در حد گمانه‌زنی هستند.

گیمرهای فعال در سراسر جهان بابت کمبود شدید کنسول PS5 در بازار گلایه‌مند هستند. با وجود تقاضای بالای بازار برای این کنسول شرکت سونی از تامین آن ناتوان بوده است. در نتیجه خریداران علاقه‌مند برای دسترسی به کنسول موردنظر خود هیچ راه‌کار خاصی را پیش رو ندارند. سونی هنوز در خصوص نحوه بازطراحی پلی‌استیشن 5 مدت کوتاهی پس از عرضه این کنسول به‌طور دقیق شفاف‌سازی نکرده است. حتی بازطراحی کنسول نیز مستلزم آن است که کمپانی کنترل خط تولید خود را در دست بگیرد. برخی گزارشات نشان می‌دهند که کنسول PS5 در سال 2022 نیز کماکان کمیاب خواهد بود.

بازبینی ماژول وای‌فای نوعی ارتقاء محدود است که صرف‌نظر از بهبود کیفیت ارتباط وای‌فای هیچ تغییر خاص دیگری را به‌دنبال نخواهد داشت.

3 در مورد “شرکت سونی در تدارک عرضه ورژن جدید کنسول پلی‌استیشن 5 است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH