فیس‌بوک احتمالا به‌دنبال توسعه یک ساعت هوشمند با نمایشگر جداشونده است

فیس‌بوک عمدتا یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی به‌شمار می‌رود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که جاه‌طلبی‌های این کمپانی در زمینه سخت‌افزار نیز کاملا به پایان نرسیده است. بر اساس گزارش وبسایت The Verge شرکت فیس‌بوک ظاهرا روی توسعه یک اسمارت‌واچ جدید کار می‌کند. این گجت احتمالا در تابستان سال آینده عرضه شده و از طراحی جالبی بهره خواهد برد.

با توجه به گزارش اخیرا مخابره شده، ساعت هوشمند ساخت فیس‌بوک احتمالا مجهز به نمایشگر جداشونده به‌همراه 2 عدد دوربین داخلی خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که گجت مذکور نه‌تنها یک اسمارت‌واچ محسوب می‌شود؛ بلکه فیس‌بوک معتقد است که کاربران از ساعت هوشمند خود به‌عنوان نوعی ابزار عکاسی یا حتی دستگاهی جهت برقراری تماس‌های ویدیویی فوری استفاده می‌کنند. از این گذشته شرکت فیس‌بوک سیستم ویدیو کنفرانس Portal خود را راه‌اندازی نموده است؛ بنابراین سناریوی فوق نوعی گمانه‌زنی عامیانه به‌نظر نمی‌رسد.

از جنبه دوربین‌ها نیز کارشناسان معتقدند که سنسور دوربین جلویی در وهله نخست برای برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که دوربین پشتی از قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p برخوردار است. همچنین بر اساس برخی شنیده‌ها شرکت فیس‌بوک به منظور کمک به تولید لوازم جانبی برای ساعت هنگام جدا شدن آن از دست (مثلا یافتن روشی جهت اتصال ساعت به کوله‌پشتی) مشغول گفتگو با برخی شرکت‌ها است.

 

در گذشته نیز شرکت فیس‌بوک به منظور ساخت یک گوشی اختصاصی با کمپانی اچ‌تی‌سی همکاری کرد؛ اگرچه عرضه این محصول نهاینا منتفی اعلام شد. بنابراین تلاش غول رسانه اجتماعی در عرصه توسعه سخت‌افزار نیز چندان بی‌سابقه نیست. از آن زمان به بعد شرکت فیس‌بوک حوزه فعالیت خود را به هدست واقعیت‌مجازی و سیستم Portal گسترش داده است. در حال حاضر پیرامون میزان استقبال از اسمارت‌واچ شرکت فیس‌بوک نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. بنابراین برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی کماکان منتظر بمانیم.

2 در مورد “فیس‌بوک احتمالا به‌دنبال توسعه یک ساعت هوشمند با نمایشگر جداشونده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH