جمع‌بندی تمام شایعات مطرح شده در رابطه با آیفون 13 اپل

آیفون 13 (یا هر اسم دیگری که دارد) در مراسم WWDC 2021 اپل معرفی نشد، اما اکنون شاهد پیش‌نمایش نسخه بتا توسعه‌دهنده iOS 15 هستیم که به ما اطلاعاتی اساسی درباره ویژگی‌های جدید آیفون 13 می‌دهد. اگر کنجکاو هستید می‌توانید همین حالا iOS 15 را بر دستگاه خود امتحان کنید؛ اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

فراتر از نرم‌افزار، اخیراً در مورد گزینه‌های رنگ آیفون 13 نیز چیزهای زیادی شنیده‌ایم. ابتدا رندر‌های آیفون صورتی رنگی که در گوشه و کنار جهان پخش‌شد و اکنون یک گزینه شیک با رنگ سیاه و سفید مات که با‌ توجه به افشا‌های Max Weinbach، توسط EverythingApplePro در YouTube پخش شده است. ما این شایعات و هرچیز دیگری را که شنیده‌ایم، از جمله گمانه زنی در مورد تاریخ عرضه آیفون 13 که طبق‌ معمول در ماه سپتامبر است، نحوه مقایسه آیفون 13 با آیفون 12 و همه آنچه که درمورد سایر مشخصات این نسل آیفون می‌دانیم را بیان می‌کنیم.

به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، انتظار داریم تا امسال نیز شاهد چهار مدل باشیم: آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس. ما چند‌ماه دیگر فرصت حدس و گمان داریم تا اینکه اپل از پرچمدار بعدی خود رونمایی کند؛ اما می‌توانیم مشخصات این نسل جدید پرچمداران را تا حدودی بیان کنیم.

باتری: ظرفیت بیشتر به این معنی نیست که آیفون 13 عمر باتری بیشتری دارد

شایعه‌ای از شبکه اجتماعی چینی Weibo در اوایل ماه ژوئن حاکی از آن است که خانواده آیفون 13 باتری‌های بزرگتری نسبت به آیفون‌های سری 12 خواهند داشت.

با توجه به مشخصات منتشر شده توسط L0vetodream@ در توییتر، انتظار می‌رود که آیفون 13 مینی به یک باتری 2406 میلی‌آمپری مجهز شده‌ باشد که این مورد برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو تا 3095 میلی‌آمپر ساعت و برای آیفون 13 پرو مکس 4325 میلی‌آمپر ساعت است.

این اندازه‌ها همگی بیشتر از ظرفیت‌های مربوط به خانواده آیفون 12 هستند (اگرچه اپل مشخصات رسمی باتری را فاش نمی‌کند). با این‌حال، عمر باتری با ظرفیت باتری یکی نیست.

ممکن است افزایش اندازه باتری خانواده آیفون 13 به ماندگاری بیشتر باتری منجر نشود؛ ماندگاری باتری به به سایر موارد همچون به‌روزرسانی‌های گوشی و میزان بهینه سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار آن بستگی دارد.

اگرچه اپل توانسته تا هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار خود را به حداکثر برساند، اما در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر، باتری‌های اپل هنوز هم حجمی کمتر و در برخی موارد طول عمر کوتاه‌تری دارند. به عنوان مثال، باتری‌های موجود در سری Galaxy S21 سامسونگ از 4000 تا 5000 میلی آمپر ساعت هستند.

تاریخ انتشار: آیفون 13 احتمالآ تا اواسط سپتامبر معرفی می‌شود

تاکنون هیچ حرف رسمی و غیررسمی در مورد زمان انتظار برای دیدن آیفون بعدی اپل زده نشده است. گزارشی در ماه آوریل حاکی از آن بود که تولید تراشه‌های جدید آیفون‌ها زودتر از موعد مقرر در حال انجام است و تاریخ عرضه آیفون 13 را به جدول زمانی اپل در پیش از اپیدمی کووید-19 انتقال می‌دهد.

معمولاً می‌توانستیم با درکی از زمان پیش‌بینی وقایع آیفون اپل، تاریخ انتشار خانواده جدید آیفون را پیش‌بینی کنیم؛ اما سال 2020 داستان متفاوتی بود.

این اولین رویداد سپتامبر اپل طی هشت سال بدون آیفون بود؛ به دلیل تأخیر در تولید به‌خاطر شیوع ویروس کرونا. امسال اما پیش‌بینی‌ها بر تجارت به صورت معمول برای زنجیره تأمین اپل است. در این صورت، انتظار می‌رود آیفون 13 در رویدادی در ماه سپتامبر رونمایی شود.

نام: پرچمدار بعدی اپل ممکن است آیفون 13 نامیده نشود

فعلاً نسل جدید آیفون‌های اپل را با نام “آیفون 13” بیان می‌کنیم، اما هیچ چیز صد در صد نیست. iPhone 12S حدس شایسته‌ای برای نام نسل بعدی آیفون‌های اپل است. همانطور که آیفون 6 درسال 2014 جای خود را به آیفون 6 اس در 2015 داد و آیفون X در 2017 قبل از آیفون XS در سال 2018 معرفی شد، انتظار می‌رود تا این روند نام‍‌گذاری نیز بدون تغییر باقی بماند.

گمان دیگر این است که اپل عدد 13 را به دلیل نحس بودن در میان چینی‌ها استفاده نکند؛ هرچه باشد، بخش عظیمی از فروش محصولات اپل در بازار چین است.

قیمت: آیفون 13 ممکن است قیمتی مانند آیفون 12 یا کمتر داشته باشد

مجموعه آیفون 12 اپل شامل چهار گوشی با چهار قیمت بود و این تفاوت‌ها با توجه به اپراتورها و حجم حافظه‌های ذخیره‌ سازی، بیشتر نیز می‌شود.

در زمان معرفی، قیمت پایه مدل آیفون 12 دقیقا 799 دلار بود که 100 دلار نسبت به آیفون 11 سال 2019 افزایش داشت که بیشتر به دلیل اضافه‌شدن پشتیبانی از 5G بود. از آنجا که انتظار نمی‌رود آیفون 13 چنین پیشرفت فنی مهمی داشته باشد، تحلیلگران ساختار قیمتی مشابهی را برای سال 2021 پیش‌بینی می‌کنند.

در اینجا قیمت آیفون 12 به عنوان مرجع ذکر شده است:

برخی گمانه‌زنی‌ها وجود دارد، مبنی بر اینکه اپل ممکن است به فکر کاهش قیمت تلفن بعدی خود باشد. برخی رقبا به‌دلیل رکود اقتصادی به انتشار مدل‌های مقرون به صرفه‌‌تر در سال 2020 مانند Galaxy S20 FE سامسونگ و Pixel 5 گوگل پرداختند که هردو با آیفون 12 مینی قیمتی یکسان دارند اما تقریبا 100 دلار کمتر از آیفون 12 هستند.

فروش آیفون 12 می‌تواند هدایتگر اپل در قیمت‌گذاری آیفون 13 باشد. به نظر می‌رسد ابرچرخه یا همان “Supercycle” پیش‌بینی شده سال 2020 همانطور که اپل انتظار داشت، رخ داده است: در ماه اکتبر، آیفون 12 و 12 پرو به عنوان پرفروش‌ترین تلفن‌های G5 در جهان شناخته شدند و به ترتیب در رتبه اول و دوم فروش جهانی قرار گرفتند. اپل اخیراً اعلام کرد که آیفون 12 منجر به بیشترین درآمد و سود در تاریخ این شرکت شده است.

طراحی: ظاهر آیفون 13 احتمالاً آشنا و بدون تفاوت باقی بماند

در حال حاضر، تعدادی رندر در Twittersphere وجود دارد که طراحی آیفون 13 را نشان می‌دهد. جدیدترین نسخه از MacRumors، نمایانگر تغییر اندازه دوربین و افزایش ضخامت آیفون 13 و 13 پرو در مقایسه با مدل‌های قبلی است.

طبق MacRumors، ضخامت دوربین آیفون 13 کمی بیشتر شده است؛ شاید به دلیل آنکه بتواند بهبود‌های سخت افزاری و ویژگی‌های جدید آتی دوربین مانند لیدار(Lidar) را درخود جای دهد.

پیش از این، ما چندین چاپ سه‌بعدی از وبلاگ ژاپنی Macotakara و چند ارائه مفهومی از EverythingApplePro را مشاهده کردیم؛ اما با توجه به اینکه سال 2020 با بازگشت کناره‌های تخت آیفون 5 همراه بود، انتظار تغییر بزرگی در طراحی آیفون نداریم. همچنین انتظار نمی رود که اپل تغییری در اندازه گوشی نسبت به نسل قبلی ایجاد کند.

در این رندر‌های فاش شده، دو عنصر طراحی که از قبل شایعات خوبی را به خود دیده اند، یعنی یک ناچ کوچکتر که در و  پورت اختصاصی لایتنینگ که هر دو مورد تنها درحد گمانه‌زنی‌ هستند، نیز مشهود است. همچنین شایعات و رندر‌های فاش‌شده، بیانگر یک آیفون صورتی رنگ نیز هستند.

دوربین‌ها: سخت‌افزاری بهتر و بهبود‌های نرم‌افزاری جدید به آیفون 13 وارد می‌شود

آیفون در سال 2020 به ویژه در مدل پرو و پرومکس، iOS را به لیدار و مدل پرومکس را به فناوری ProRaw مجهز کرد. آیفون 12 حتی وفاداری علاقه‌مند به عکاسی در CNET، استفان شنکلند را از Google Pixel، پادشاه سابق عکاسی نیز دور کرد. پس دور از ذهن نیست که دوربین خانواده جدید آیفون از اولویت‌های اپل باشد.

از جمله بهبود‌های مورد‌ انتظار در بخش دوربین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت‌های زوم بهتر برای آیفون 13

یک نقطه ضعف در ارائه دوربین‌های سری 2020، فناوری زوم بود. آیفون 12 پرومکس تنها دارای بزرگنمایی نوری 2.5 برابر است؛ برای مقایسه، Galaxy S20 Ultra سامسونگ و اکنون S21 Ultra هردو زوم 100 برابر را ارائه می‌دهند (البته این قابلیت بیشتر جنبه نمایشی دارد تا کاربردی).

طبق گفته ETNews (همانطور که توسط TechRadar گزارش شده است)، آیفون 13 می‌تواند شامل یک دوربین پریسکوپ باشد. این فناوری امکان بزرگنمایی بیشتر بدون نیاز به ماژول دوربین بزرگتر را فراهم می‌کند.

Kuo پیش‌بینی‌هایی مشابه را برای یک لنز پریسکوپ ارائه داده است، اگرچه گزارش وی حاکی از آن است که باید تا سال 2022 صبر کنیم. همچنین ممکن است بزرگنمایی 2.5 برابر در آیفون 12 پرو مکس در مدل پرو بعدی آیفون کاهش یابد.

عکس‌های حالت شب بهبود یافته

شایعات در اوایل ماه فوریه حاکی از پیشرفت‌های خوشایند عکاسی در نور کم است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نسل بعدی لنزی با زاویه فوق باز با دیافراگم بزرگتر داشته باشند (f1.8، به جای f2.4). دیافراگم بزرگتر به معنای برخورد بیشتر نور با سنسور است که باعث می‌شود عکس‌های بهتری در شب یا در شرایط کم‌ نور ایجاد کنید.

سنسور لیدار برای همه!

بر اساس گزارش DigiTimes، هر چهار مدل آیفون 13 می‌تواند شامل فناوری لیدار باشد. Lidar در سال 2020 به آیفون معرفی شد اما فقط در مدل‌های Pro و Pro Max وجود دارد، بنابراین این مورد فقط یک به‌روزرسانی واقعی برای مدل اصلی و Mini است.

این ویژگی دوربین که مخفف “تشخیص و دامنه نور” است، یک سنسور عمق است که از لیزر برای اندازه‌گیری فاصله استفاده می‌کند. این ترفند دوربین می‌تواند عکس‌های آیفون شما را به سطح بالاتری برساند و همچنین دارای چند برنامه کاربردی بسیار جذاب AR است.

ویژگیزها: همه شایعات دیگر درباره آیفون 13 که شنیده‌ایم

نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز برای آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس

ما فکر کردیم که در آیفون 12 شاهد صفحه‌ای با نرخ به‌روزرسانی بالاتر از 60 هرتز هستیم، اما شایعات صفحه نمایش 120 هرتزی به حقیقت تبدیل نشد؛ احتمالاً به دلیل افزایش مصرف باتری بخاطر اتصال 5g اپل تصمیم گرفت تا این ویژگی را در آیفون‌های 2020 خود عرضه نکند.

اما سال 2021 می‌تواند سال نمایشگر 120 هرتز باشد که به لطف سرعت بالای صفحه، تجربه نرم و سریع‌تری را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از رقبا از یک صفحه نمایش 120 هرتزی بهره می‌برند. به عنوان مثال، OnePlus 8T و Galaxy S21 هردو دارای نرخ به‌روز‌رسانی بالای صفحه هستند، بنابراین یکی از اهداف اپل برای خط تولید بعدی مدل‌های پرو مشخص است.

نمایشگر همیشه روشن

مانند اپل واچ و تلفن‌های اندرویدی، آیفون 13 نیز ممکن است نسخه اختصاصی خود از صفحه نمایش همیشه روشن را داشته باشد، همان چیزی که وینباخ آن را “صفحه قفل کم نور” می‌نامد.

اگر شایعات صحت داشته باشند، آیفون بعدی شما همیشه زمان و شارژ باتری و همچنین اعلان‌های دریافتی را نمایش می‌دهد، بدون اینکه مجبور شوید قفل صفحه را باز کنید یا صفحه را به‌طور کامل روشن کنید.

بازگشت دکمه Touch ID

بلومبرگ در سال 2019 گزارش داد که ممکن است دکمه Touch ID دوست داشتنی به عنوان یک سنسور زیر نمایشگر در پرچمدار سال آینده بازگردد، که می‌توانست آیفون 12 باشد. این اتفاق نیفتاد، اما گزارش می‌تواند این امید را بدهد که این فناوری به آیفون‌های 2021 برسد.

آیپد ایر 2020 اپل، که سپتامبر گذشته هنگام رویدادی که به‌طور معمول برای مراسم رونمایی آیفون رخ می‌داد، معرفی شد، یک دکمه Touch ID را در کنار دستگاه در ترکیب با دکمه پاور قرارداده است.

iMac جدید که در آوریل رونمایی شد، در صفحه کلید Magic خود که دوباره طراحی شده است، یک دکمه Touch ID نیز دریافت می‌کند. این قابلیتی هیجان‌انگیز است زیرا مشکل کارنکردن Face ID در حالی که ماسک پوشیده‌اید، برطرف می‌شود.

یک سنسور زیر نمایشگر نیز این مشکل را حل می‌کند؛ هرچند باید دید آیا این فناوری به‌موقع برای آیفون 13 آماده خواهد شد یا خیر. نظر شما در مورد آیفون 13 چیست؟!

2 در مورد “جمع‌بندی تمام شایعات مطرح شده در رابطه با آیفون 13 اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH