کوالکام به‌دنبال تولید تراشه برای اسمارت‌واچ‌های نسل آینده با سیستم‌عامل Wear OS است

پس‌لرزه‌های ناشی از همکاری اخیر شرکت‌های سامسونگ و گوگل در بازار اسمارت‌واچ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS کماکان ادامه دارد. به‌نظر می‌رسد که همکاری نزدیک این 2 کمپانی موجب شکل‌گیری یک پلتفرم همگن‌تر و منسجم‌تر خواهد شد. این پلتفرم از توانایی بهتری برای رقابت با اپل واچ برخوردار خواهد بود.

کمپانی کوالکام نیز اخیراً اعلام کرد که نقش خود را در زمینه تقویت این بازار ایفا خواهد کرد. در وهله نخست برنامه‌هایی برای عرضه پردازنده‌های فوق کم‌مصرف Snapdragon Wear تعریف شده است. این تراشه‌ها از ابتدا بازطراحی شده و همواره از پیشرفت‌های به‌دست آمده در بازار هندست‌های موبایلی و فناوری‌های موجود برای گجت‌های پوشیدنی بهره‌مند خواهند شد.

ثانیا کوالکام به‌دنبال افزایش وزن خود در عرصه اپلیکیشن است؛ زیرا اکنون اپلیکیشن‌ها یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در زمینه فناوری‌های پوشیدنی به‌شمار می‌روند. کوالکام با وجود برنامه جدیدا معرفی شده Wearables Ecosystem Accelerator در صدد کمک‌رسانی به شرکت‌های تولیدکننده جهت تسهیل و ارتقاء فرآیند تولید آن‌ها است. هنگامی‌که شرکت‌ها مایل به ساخت این محصولات هستند؛ پیمایش در یک اکوسیستم کامل امری واقعا دشوار خواهد بود.

هدف این است که کمپانی‌های تولیدکننده ساعت بر روی مقوله ایجاد تمایز در محصولات خود (به لحاظ سبک و مد) تمرکز کنند؛ در حالی‌که کوالکام به آن‌ها کمک می‌کند تا از عملکرد ایده‌آل زیرساخت‌های فنی و امکانات سیستم‌عامل Wear OS اطمینان حاصل نمایند. در حالت ایده‌آل شرکت‌های تولیدکننده نیز جدیدترین فناوری‌های کوالکام را با محصولات خود ادغام نموده و این موضوع موجب برتری پلتفرم Snapdragon Wear نسبت به سایر رقبای احتمالی خواهد شد.

کلیه دستگاه‌ها با این سطح از پیچیدگی نشان‌دهنده یک چالش مهندسی برای شرکت‌های تولیدکننده هستند و تجربه یا منابع مهندسی کوالکام می‌توانند زمان فرآیند توسعه را ماه‌ها یا حتی سال‌ها کاهش دهند. به‌عنوان مثال شرکتی نظیر Fossil از همکاری نزدیک با کوالکام به شکلی چشمگیر سود می‌برد و بی‌تردید نسبت به بسیاری از رقبای خود دست برتر را در اختیار دارد.

امسال شرکت Fossil به‌دنبال عرضه بهترین اسمارت‌واچ جهان با سیستم‌عامل Wear OS است. اکنون کاربران مشتاقانه منتظر معرفی این محصول هستند. در عین‌حال شایعات مربوط به اسمارت‌واچ آینده سامسونگ نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسند.

پانکاج کدیا؛ معاون ارشد و مدیرکل واحد تجهیزات پوشیدنی هوشمند در Qualcomm Technologies پیرامون محصولات اخیرا معرفی شده با کارولینا میلانزی در یک صفحه مجازی برای مدت 1 ساعت گفتگو کرد.

ساعت‌های هوشمند در مسیری صحیح پیشرفت می‌کنند و رشد تقریبا 30 درصدی بازار آن‌ها نشان می‌دهد که فناوری گجت‌های پوشیدنی کیفیت زندگی بشر را ارتقاء داده و با استقبال عموم جامعه مواجه شده است. با گذشت سال‌ها از حضور اسمارت‌واچ‌ها در بازار، موارد کاربری اصلی آن‌ها (اطلاعات و موسیقی) به خوبی درک شده و اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تری در زمینه‌های تندرستی، سنجش، کاربردهای سازمانی و کودکان در دست توسعه هستند. ایده محاسبات هندزفری یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال بکرترین فرصت‌های این صنعت به‌شمار می‌رود.

در عین‌حال ردپای فناوری در طراحی محصولات به‌مراتب گسسته‌تر بوده و این موضوع فرصت‌های طراحی فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کند؛ موضوعی که کلید پذیرش الگوهای طراحی از جانب کاربران محسوب می‌شود. الیان فیولت؛ موسس وبسایت Ubergizmo نیز پیش‌تر اعلام کرد که چالش برانگیزترین موضوع در حوزه فناوری‌های پوشیدنی این است که مردم از گجت‌های پوشیدنی استفاده کنند.

1 در مورد “کوالکام به‌دنبال تولید تراشه برای اسمارت‌واچ‌های نسل آینده با سیستم‌عامل Wear OS است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH