رویداد گزارش سال 99 یکتانت به صورت آنلاین برگزار شد

روز گذشته، رویداد گزارش سالانه 99 یکتانت با حضور سینا مومنی مدیرعامل یکتانت، مریم اسماعیلی مدیر محصول، سینا عطاران مدیر مهندسی نرم‌افزار و مهدیه معظمی مدیر روابط عمومی یکتانت به میزبانی آرش سروری برگزار شد.

یکتانت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در کشور، در سال 99 با چالش شیوع ویروس کرونا همراه شد و این اتفاق تاثیرات زیادی بر روی روند رو‌به‌رشد، مشتریان، برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های این شرکت گذاشت.

اما یکتانت توانست از این چالش به سلامت عبور کند و رشدی چشمگیر را تا پایان سال 99 داشته باشد. یکتانت در سال گذشته همکاری خود را با نمایش‌دهندگان جدیدی آغاز کرد و به این واسطه، ظرفیت نمایش ماهانه تبلیغات در یکتانت از بیش از 13 میلیارد بازدید در پایان سال 98 به بیش از 27 میلیارد بازدید در پایان سال 99 رسید. یکتانت در پایان سال 99 با بیش از هزار و 100 وبسایت نمایش دهنده همکاری داشت.

در گزارش سال 99 یکتانت اشاره شده که تعداد متوسط کاربران موبایل و دسکتاپ این پلتفرم با رشدی 10 میلیونی به 110 میلیون کاربر رسیده، از این تعداد 83 درصد کاربران از طریق تلفن همراه و 17 درصد نیز از طریق دسکتاپ، تبلیغات یکتانت را مشاهده کردند. همچنین ترافیک وبسایت‌ها برای کاربران موبایل در ساعات پایانی روز افزایش می‌یابد اما کاربران دسکتاپ در میانه روز بیشتر به وبسایت‌ها سر می‌زنند.

آقایان بیشترین علاقه را به موضوعات ورزشی، اقتصادی، مسکن، اخبار سیاسی و اجتماعی نشان می‌دهند و برای خانم‌‌ها نیز تبلیغاتی با موضوع کودک و نوزاد، سینما و اخبار بازیگران و سرگرمی، جذابیت بیشتری دارد.

تعداد کمپین‌های تبلیغاتی یکتانت در سال 99 به بیش از 57 هزار کمپین رسید، یعنی به طور متوسط روزانه 157 کمپین تبلیغاتی جدید توسط یکتانت اجرا می‌شد. همچنین آمار تبلیغات هدفمند نیز در سال 99 افزایش پیدا کرد و از 13 درصد در سال 98 به 47 درصد در سال گذشته رسید.

بیت کوین و انتخابات آمریکا از مهم‌ترین ترندهای سال 99

بیت کوین، بورس، بلاک چین، سهام، ارز دیجیتال، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، آموزش و طراحی سایت از جمله کلیدواژه‌های پرتکرار در کمپین‌های تبلیغاتی یکتانت بودند. همچنین انتخابات آمریکا و بازار ارزهای دیجیتال از جمله ترندهای سال گذشته وب فارسی بودند، در واقع 14 آبان روز برگزاری انتخابات آمریکا و 17 آبان روز پیشی‌ گرفتن بایدن و اعلام نتایج انتخابات آمریکا، پرترافیک‌ترین روزهای یکتانت محسوب می‌شوند.

در رویداد گزارش سالانه یکتانت سینا مومنی، مریم اسماعیلی، سینا عطاران و مهدیه معظمی به عنوان تعدادی از مدیران ارشد یکتانت، با اشاره به آمارها و ارقام گزارش سالانه این پلتفرم، از چالش‌ها، پستی‌ها و بلندی‌های یکتانت در سال 99 گفتند.

کاهش درآمد یکتانت در زمان مواجهه با شیوع ویروس کرونا

مهدیه معظمی در این رویداد در خصوص چالش کرونا و بازخورد یکتانت به این چالش توضیح داد:

کرونا زمانی شیوع پیدا کرد که ما در زمان اوج کار خود بودیم، روزهای نزدیک به عید، کمپین‌های تبلیغاتی افزایش پیدا می‌کنند اما پاندمی کووید 19 همه چیز را تغییر داد. ما یک بیزینس B2B هستیم و به شدت به وضعیت کسب و کارهای دیگر وابستگی داریم، اگر اوضاع کسب و کارها خوب نباشد، طبیعتا بخشی از هزینه تبلیغات خود را کاهش می‌دهند و مشتریان ما نیز روند نزولی پیدا خواهند کرد. به همین ترتیب یکتانت در ابتدای سال 99 با 15 درصد کاهش درآمد مواجه شد.

روند رو به رشد یکتانت در ادامه سال 99

مدیر روابط عمومی یکتانت در خصوص مواجهه با این چالش اعلام کرد: ما برای تغییر این روند در ابتدا 70 درصد هزینه‌های برخی از محصولات خودمان را کاهش دادیم، در عین حال تلاش کردیم با مشاوره و آموزش صحیح به کسب و کارها، کمک کنیم تا بیزینس‌های آفلاین بتوانند به صورت آنلاین کار خود را ادامه دهند. با روی آوردن بیزینس‌ها به سمت فضای آنلاین، در ادامه سال 99 وضعیت درآمد یکتانت صعودی شد و حتی تا پایان سال 99 به سه برابر افزایش پیدا کرد.

جذب نیروهای جوان با استعداد در یکتانت

در بخشی دیگر از این رویداد سینا عطاران، مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت در خصوص چالش مهاجرت نیروهای متخصص از کشور طی سال‌های اخیر گفت: این چالش برای تمامی شرکت‌ها به وجود آمده و طبیعتا ما هم با این مشکل دست و پنجه نرم کردیم، اما تلاش ما این است که بتوانیم جوانان با استعداد را از دانشگاه‌ها پیدا و جذب کنیم، این جوان‌ها به صورت دوره‌های آموزشی و کارآموزی وارد مجموعه می‌شوند و ما موارد مورد نیاز را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت در تکمیل صحبت‌های سینا عطاران تاکید کرد:

یکی از راهکارهای یکتانت برای حفظ نیروهای انسانی خود آن است که ما مدیران برجسته خود را در کار شریک می‌کنیم، یعنی سهامی از شرکت به این نیروها اعطا می‌شود تا این افراد جزوی از خانواده کسب و کار ما باشند. به این ترتیب بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند به دلیل شریک بودن در یکتانت و کسب و کاری که در ایران دارند، ماندگار می‌شوند، به ویژه آن که می‌دانند اتفاقات خوبی در آینده برای یکتانت رخ خواهد داد.

یکتانت 50 درصد راه موفقیت خود را طی کرده است

مریم اسماعیلی مدیر محصول یکتانت در پاسخ به سوال آرش سروری در خصوص میزان موفقیت این پلتفرم در 4 سال گذشته توضیح داد:

یکتانت جایی است که افراد با یکدیگر تلاش می‌کنند و حالشان در کنار هم خوب است، ما به دنبال گره‌گشایی و خدمت به جامعه‌ای از کسب و کارها هستیم. با در نظر گرفتن این موارد فکر می‌کنم یکتانت شرکتی موفق است و ما طی این چهار سال حدود 50 درصد از راه موفقیت خود را طی کرده‌ایم.

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت در خصوص پیش‌بینی آمار و ارقام گزارش سالانه 1400 گفت:

استفاده مردم از تلفن همراه در حال رشد است و فکر می‌کنم در گزارش سالانه 1400، آمارهای مربوط به گوشی موبایل افزایش داشته باشد. همچنین کسب و کارها به سمت استفاده از کمپین‌های هدفمند رفته‌اند و آمار کمپین‌های هدفمند نیز رشد خواهد داشت. من فکر می‌کنم که زیر مجموعه‌های یکتانت بزرگ‌تر شوند و درآمد ما نیز 3 برابر افزایش پیدا کند.

در پایان رویداد گزارش سالانه 99 یکتانت، مدیران ارشد این پلتفرم به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

3 در مورد “رویداد گزارش سال 99 یکتانت به صورت آنلاین برگزار شد”

  1. من یه سایتو میچرخونم یه کانال تلگرامم دارم، از تبلیغات کلیکی یکتانت استفاده میکنم
    واقعا راضی هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH