عرضه سیستم تشخیص چهره در آی‌فون جهت جلوگیری از کودک‌آزاری به تعویق افتاد

در اوایل ماه جاری شرکت اپل از تصمیم خود برای استقرار نرم‌افزاری مخصوص در دستگا‌ه‌های کاربران جهت جستجوی تصاویر مربوط به کودک‌آزاری خبر داد. این تصمیم ابتکاری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و فشارهای ناشی از مخالفت‌ها موجب شد تا اپل عرضه این قابلیت جدید را به تعویق انداخته و دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را ضرورت بهبود عملکرد مشخصه مذکور اعلام کند.

اپل در ایمیل ارسالی خود برای برخی رسانه‌ها اعلام کرد که این شرکت واکنش‌های مردم را مدنظر قرار داده و تصمیم گرفته تا راه‌اندازی سیستم اسکن تصویر سفارشی را به تعویق بیندازد. غول کوپرتینویی در بیانیه خود اعلام کرد: “ما طی ماه گذشته برنامه‌های خود برای عرضه امکاناتی در راستای محافظت از کودکان در برابر افراد سوداگر را اعلام کردیم. این افراد برای جذب کودکان و سوء استفاده از آنها از ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کنند. امکانات موردنظر ما میزان انتشار محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را محدود می‌کنند. ما بر اساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان، گروههای حمایتی، محققان و سایر افراد تصمیم گرفتیم تا پیش از انتشار این ویژگی بسیار مهم برای حفظ ایمنی کودکان، طی ماه‌های آینده فرصت بیش‌تری را جهت گردآوری اطلاعات و بهبود سامانه اختصاص دهیم.”

با این‌حال در متن بیانیه اعلام نشده که کمپانی اطلاعات اضافی موردنظر خود را از چه طریقی جمع‌آوری نموده و به منظور بهبود عملکرد سیستم اسکن تصاویر با چه طرف‌هایی مشورت خواهد کرد. در ابتدا قرار بود این قابلیت خلاقانه به یکی از مشخصه‌های iOS 15 تبدیل شود؛ سیستم‌عاملی که احتمالا در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد.

کریگ فدریگی؛ نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار در شرکت اپل می‌گوید: “ما امیدواریم که نحوه کارکرد این مشخصه برای همگان تا حدی آشکارتر شده باشد؛ زیرا ما نسبت به فعالیت کنونی خود بسیار مثبت‌اندیش و مصمم هستیم. در آینده متوجه خواهیم شد که برداشت ما از قابلیت جدید عمدتا نادرست بوده است. به عقیده من معرفی 2 مشخصه به‌صورت همزمان موجب ایجاد چنین شکلی از سردرگمی شده است. بی‌تردید بسیاری از پیام‌ها به شکل نامناسبی در هم آمیخته شده‌اند. من معتقدم که زمزمه نگرانی بابت اسکن تصاویر گوشی توسط اپل خیلی زود در میان کاربران مطرح شد؛ در حالی‌‌که چنین برداشتی واقعیت ندارد.”

اپل به منظور شناسایی موارد کودک‌آزاری به‌دنبال استفاده از سیستم تشخیص چهره است

جان کلارک؛ مدیرعامل و رئیس مرکز ملی کودکان مفقودی و استثمار شده می‌گوید: “حمایت گسترده اپل از کودکان موجب تغییر معادلات بازی خواهد شد. از آنجا که تعداد زیادی از مردم جهان از محصولات اپل استفاده می‌کنند؛ لذا تدابیر امنیتی جدید امکان نجات کودکانی که تحت آزار و اذیت آنلاین قرار داشته یا تصاویر هولناک سوء استفاده جنسی از آن‌ها در حال انتشار است را فراهم می‌کند. ما در مرکز ملی کودکان مفقودی و استثمار شده می‌دانیم که مبارزه با این عمل مجرمانه صرفا در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که ما بر تعهد خود به حفاظت از کودکان پایبند باشیم. تحقق این هدف زمانی ممکن خواهد بود که شرکای ما در عرصه فناوری نظیر اپل دست به‌کار شده و در این زمینه به سهم خود اطلاع‌رسانی نمایند. همچنین واقعیت این است که حفظ حریم خصوصی و حمایت از کودکان به‌صورت همزمان قابل اجرا هستند. ما از تصمیم اپل استقبال کرده و مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت جهت تبدیل نمودن جهان به مکانی ایمن‌تر برای کودکان هستیم.”

 

2 در مورد “عرضه سیستم تشخیص چهره در آی‌فون جهت جلوگیری از کودک‌آزاری به تعویق افتاد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH