فناوری نمایشگر تاشو جدید ال‌جی از مقاومتی مشابه با شیشه برخوردار خواهد بود

امروزه در اکثر گوشی‌های تاشو 2 مشکل اساسی به چشم می‌خورد. مورد نخست این‌که پنل‌های تاشو دچار چین و چروک هستند و مورد بعد این‌که لایه پلاستیکی فوقانی نمایشگر در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های سنتی شیشه‌ای غالبا نرم‌تر است. اکنون شرکت LG Chem از گونه جدید ماده اولیه برای کاور نمایشگر رونمایی کرده است. این ماده ظاهرا مشکلات فوق را برطرف خواهد کرد.

کمپانی کره‌ای امروز از یک فناوری جدید موسوم به “Real Folding Window” رونمایی کرد. این فناوری در قالب یک پوشش مخصوص توسعه‌یافته روی فیلم پلاستیکی نازک از جنس پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) به‌کار گرفته می‌شود. LG Chem می‌افزاید که این ماده در مقایسه با گلس‌های حرارتی فعلی از ضخامت کمتری برخوردار است؛ اما در عین‌حال انعطاف‌پذیری مشابه پلاستیک و مقاومتی همتراز با گلس‌های امروزی را ارائه خواهد داد.

سخنگوی کمپانی ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “پنجره کاور مجهز به فناوری‌های پوششی جدید LG Chem برخلاف فیلم‌های پلی‌آمید موجود و مواد شیشه‌ای حرارت‌دیده از حداکثر میزان انعطاف‌پذیری برخوردار بوده و در عین‌حال ایده‌های بهینه‌سازی شده‌ای را برای گوشی‌های تاشو ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال این ایده به کاهش برخی مشکلات مزمن نمایشگرهای تاشو نظیر برجای ماندن آثار تاشدگی در محل اتصالات نمایشگر کمک می‌کند.”

LG Chem ادعا می‌کند که حتی پس از 200 هزار بار جمع شدن نمایشگر نیز Real Folding Window کماکان دوام خود را به‌طور کامل حفظ خواهد کرد. کمپانی خاطرنشان می‌کند که این فناوری برای هر 2 گونه نمایشگرهای تاشونده به داخل و تاشونده به خارج قابل استفاده خواهد بود. بعلاوه این ایده به کاهش خطوط تاشدگی در مناطق خم شدن نمایشگر (یا همان چین و چروک‌های روی پنل) کمک خواهد کرد.

همچنین تولیدکننده کره‌ای اعلام کرده که در صدد توسعه یک پوشش ویژه بدون استفاده از لایه فیلم پلاستیکی است. این ایده احتمالا برای تولیدکنندگانی که به‌دنبال ارتقاء طراحی گوشی‌های تاشو پیش‌تر تکمیل شده خود هستند؛ مفید خواهد بود. کارکرد این فناوری مشابه افزودن پوشش گوریلا گلس به نمایشگر است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به فناوری فوق چه زمانی قابل خریداری هستند؟ به‌نظر می‌رسد که مشتریان بایستی مدت زمان زیادی را منتظر بمانند؛ زیرا LG Chem اعلام کرده که در سال 2022 به قابلیت تولید انبوه دست خواهد یافت.

بعلاوه فروش فراگیر این محصول در سال 2023 آغاز خواهد شد. کمپانی اعلام کرده که در صدد توسعه این فناوری در سطحی فراتر از گوشی‌های موبایلی و به‌کارگیری آن در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها است. همچنین LG Chem خاطرنشان کرد که به منظور اجرای پروژه‌های مشترک پیشنهاداتی را از چندین مشتری مختلف دریافت نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH