کاربران آی‌فون 13 قادر به آنلاک نمودن گوشی خود با استفاده از اپل واچ نیستند

قابلیت آنلاک کردن آی‌فون با استفاده از اپل واچ برای کاربرانی که از ماسک صورت استفاده می‌کنند؛ یکی از امکاناتی بود که شرکت اپل در دوران شیوع فراگیر ویروس کرونا از آن رونمایی کرد. پیش از آن کاربران در عوض استفاده از مشخصه امنیتی فیس آی‌دی برای آنلاک نمودن آی‌فون خود ناچارا بایستی کد عبور پیش‌تر تعریف شده را وارد می‌کردند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که قابلیت آنلاک آی‌فون از طریق اپل واچ در سری آی‌فون 13 اپل قابل دسترس نیست. بر اساس یک پست منتشر شده در وبسایت Reddit ظاهرا تعداد انگشت‌شماری از کاربران ادعا می‌کنند که در زمان اتصال اپل واچ به آی‌فون 13، مشخصه آنلاک گوشی از طریق ساعت کار نمی‌کند.

فرد آغازکننده بحث طی یادداشتی اعلام می‌کند: “من صاحب یک دستگاه اپل واچ SE هستم و گوشی آی‌فون 13 پرو خود را همین امروز دریافت کردم. هر 2 گجت من آخرین به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای سیستم‌عامل خود را دریافت کرده‌اند. هر زمان که برای فعال‌سازی گزینه مربوط به آنلاک از طریق اپل واچ روی گوشی خود اقدام می‌کنم؛ با خطای “Unable to communicate with Apple Watch” مواجه می‌شوم.”

اطلاعات به‌دست آمده تا به این لحظه نشان می‌دهند که این مشکل ظاهرا تنها بر روی دستگا‌ه‌های آی‌فون 13 تاثیرگذار بوده است. کاربران ادعا می‌کنند که این قابلیت بر روی مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون به‌خوبی کار می‌کرده و با ارتقاء هندست به آی‌فون 13 این مشخصه نیز از کار افتاده است. هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل بر تمامی دستگاه‌های آی‌فون 13 تاثیرگذار بوده یا صرفا تعداد محدودی از آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. اما به هرحال وجود چنین باگ آزاردهنده‌ای بدیهی بوده و اپل بایستی در اولین فرصت آن‌را اصلاح نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH