درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!

درآمد اسنپ در تهران چقدر است؟ آیا می‌توان کار در اسنپ را به عنوان یک شغل ثابت در نظر گرفت؟ کار کارمندی بهتر است یا کار در اسنپ و تپ‌سی؟ تفاوت‌های این‌ها در چیست؟ ما در این مطلب جامع و کامل به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر و سرویس‌های مشابه آن و البته حمایت سرمایه‌گذاران به نام داخلی و خارجی، توانستند ظرف مدت چند سال سیستم حمل و نقل و تاکسی‌رانی را در کشورمان متحول کنند.

سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی با ارایه یک راهکار ساده و البته کاربردی، هزاران مسافر در سطح کلان‌شهر‌ها و حتی شهرهای کوچک را به رانندگان متصل می‌کنند و درصد خود را از سفرها برمی‌دارند. از طرفی مسافرین مجبور نیستند تا برای گرفتن تاکسی به سر خیابان یا یک محل پر عبور و مرور بروند و در آفتاب یا باران به امید عبور تاکسی بایستند و یا سر قیمت با آن‌ها چانه بزنند.

در سمت دیگر این ماجرا رانندگان تاکسی یا خودروهای شخصی هستند که آن‌ها نیز دیگر لازم نیست سر چهار راه بایستند و برای پیدا کردن مسافر فریاد بکشند، رانندگان حالا حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین سفرهای درون شهری مختلف با مقاصد و قیمت‌های متفاوت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، همچنین حالا با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی، وجود مسافر برای رانندگان در مقصد سفرها تقریبا قطعی است و هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدا، خالی برنمی‌گردد و حداقل در شهرهای بزرگ، به صورت شبانه‌روزی مسافر هست.

شرایط خوب و سرویس‌دهی مناسب سرویس‌های تاکسی اینترنتی باعث شده تا همه تا حدودی راضی باشند، البته مسافران نسبت به قیمت بالای سفر و گاها شرایط نامناسب خودرو شکایت دارند، رانندگان نیز از پایین بودن قیمت سفر و خدمات سرویس‌ها و کمیسیون اسنپ و تپسی از هر سفر نیز شکایت می‌کنند.

اما در مجموع همه از این شرایط رضایت نسبی دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل کار در تاکسی‌های اینترنتی رونق گرفته و با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که با وجود هزینه‌های بالا اما درآمد کار در اسنپ و تپسی هم بسیار بالاست و این سوال برای بسیاری از کارمندان یا افراد حاضر در مشاغل دیگر به وجود آمده که آیا کار کردن در اسنپ و تپسی به صرفه نیست؟

این مطلب را نیز بخوانید: چرا تپسی یک تاکسی اینترنتی کامل نیست؟

در نگاه اول، کار در تاکسی های اینترنتی مزایای خاص خود را دارد. اول این که شما رئیس خودتان هستید. دوم اینکه زمان کاری منعطف دارید. همچنین کارتان نیاز به مدرک و درس خواندن ندارد و بدون سابقه کار می‌توانید از همین امروز مشغول به کار شوید! در واقع تنها کافی‌ست که یک گواهینامه و ماشین داشته باشید، ضمن اینکه درآمد این کار نیز بالاست و درآمد شما از میانگین حقوق کارمندی در کشور بیشتر است.

همه ما برای شروع به یک کار چند شاخصه مهم را در نظر می‌گیریم، اولین مورد درآمد آن است، در این اوضاع اقتصادی نا به سامان همه به دنبال درآمد بالا هستند زیرا برای گذران زندگی در یک سطح معمولی نیاز به درآمد بالایی دارید. مورد دوم شرایط و مزایای کار است، به طور طبیعی شرایط کاری مانند ساعت کار، داشتن مهارت، توانایی شخصی، داشتن بیمه و مزایای مختلف تاثیر بسزایی در انتخاب یک شغل دارد.

به جز این موارد، همه ما به آینده شغلی و ارتقاء موقعیت فعلی نیز فکر می‌کنیم، برای همین به دنبال مشاغلی می‌گردیم که جای پیشرفت داشته باشد و مهارت‌های ما را افزایش دهند. اسم و رسم شغل نیز در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، هر چند از قدیم گفته‌اند “کار که عار نیست” ولی همه ما به دنبال شغلی هستیم که جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

با در نظر گرفتن این موارد، می‌خواهیم کمی در شغل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دقیق شویم و نگاهی موشکافانه به این کار نسبتا جدید و وابسته به دنیای فناوری داشته باشیم. در نهایت بدمان نمی‌آید کار در اسنپ و تپسی را با کار کارمندی مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است و آیا کار در تاکسی های اینترنتی ارزش و صرفه دارد یا خیر؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

مقایسه درآمد و هزینه اسنپ و کار کارمندی

درآمد کار: تاکسی اینترنتی بسیار بیشتر است

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مساله درآمد است. شما برای ورود به هر کاری ابتدا باید درآمد آن را بسنجید. درآمد کار در اسنپ و تپسی نیز برای تهران و کلان‌شهر‌ها نسبت به کار در شهرهای کوچک کمی تفاوت دارد. ما برای این‌کار در سفرهای خود با رانندگان اسنپ و تپسی صحبت کردیم و میزان درآمد حدودی‌شان را جویا شدیم.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود 80 تا 150 هزار تومان درآمد داشته باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که ما در رابطه با درآمد اسنپ و تپسی سخن می‌گوییم و این مورد با سود شما از کار متفاوت است. چرا که میزان سود به صورت کامل به نحوه کار کردن شما و هزینه‌های خودروی‌تان بستگی دارد که برای هر شخصی متفاوت است.

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی و کوتاه با مسافت چند کیلومتری که شاید 10-15 دقیقه زمان ببرد، حدود 30 تا 70 هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود 60 تا 100 هزار تومان است. این قیمت‌ها در ساعت‌های پیک با افزایش بسیار چشم‌گیری مواجه خواهد شد و این موضوع به اطلاع کاربر می‌رسد که قیمت‌ها بیشتر از تعرفه تاکسی است.

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت 2 تا 3 سفر 40 تا 80 هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و میانگین درآمد را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود 90 تا بیش از 200 هزار تومان قیمت دارد که حدود 50 تا 80 دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی 80 تا 150 هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و… شاید شاهد کرایه‌های 90 یا 100 هزار تومانی نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت 30 تا 50 هزار تومان را انجام دهد و به حدود میانگین ساعتی 90 تا 150 هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر 40 هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک 20 هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی 100 هزار تومان در نظر می‌گیریم.

طبق اعلام اسنپ، میانگین درآمد ماهانه رانندگان این شرکت در سال 1400، حدود 10 میلیون تومان بود. البته این میانگین شامل افرادی می‌شود که از چند ساعت تا یک روز کامل در اسنپ کار می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند به صورت کامل و حداقل 8 تا 9 ساعت در اسنپ فعالیت داشته باشند، حقوق ماهانه آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان خواهد بود. همین میانگین درآمد در سال 1401 به 16 میلیون تومان برای افرادی که به صورت ثابت کار می‌کنند رسیده است.

البته اسنپ از ابتدای امسال دو سری کرایه‌های خود را افزایش داده و طبیعتا این میانگین باید به نزدیک 20 میلیون تومان رسیده باشد.

این موضوع با افزایش نرخ کرایه‌ها در سال‌های جدید بسیار بیشتر هم شده است. این موضوع به وضوح توسط مسافران قابل مشاهده بوده در حالی‌که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سراغ اسنپ و تپسی نروند!

 

طبق این موارد وضعیت درآمد رانندگان تاکسی اینترنتی در تهران و کلان‌شهرها بر اساس ساعت، روز و ماه به شکل زیر است:

درآمد ساعتی

درامد روزانه

درآمد ماهیانه

درامد سالانه

راننده تاکسی اینترنتی

80 تا 150 هزار تومان 640 هزار تا 1 میلیون و 200 هزار تومان 19 تا 36 میلیون تومان 228 تا 432 میلیون تومان

کارمند

20 تا 70 هزار تومان 160 تا 560 هزار تومان 5 تا 16 میلیون تومان 60 تا 192 میلیون تومان

به این ترتیب متوجه خواهید شد که کار در تاکسی های اینترنتی درآمد بسیار بیشتری از متوسط حقوق کارمندی دارد، بنابراین ما یک امتیاز مثبت برای کار در تاکسی های اینترنتی در نظر می‌گیریم. البته یادتان باشد که سود شما با درآمد کار در اسنپ و تپسی متفاوت است و قابل محاسبه به صورت عمومی نیست چرا که هزینه‌های هر شخص و خودرو متفاوت است.

هزینه‌های کار: کار کارمندی هزینه کمتری دارد

بر خلاف کار کارمندی که شاید تنها هزینه رفت و آمد را در بر داشته باشد، کار در تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های بسیار دارد. در ابتدا باید در نظر بگیرید که برای کار در اسنپ و تپسی باید یک خودرو مناسب داشته باشید، یعنی حداقل 150 میلیون تومان برای تهیه خودرو دست دو و در حالت عادی بیش از 300 میلیون تومان سرمایه اولیه برای تهیه خودرو نو لازم باشد.

مورد دوم به هزینه‌های خودرو باز می‌گردد، البته در این زمینه نمی‌توان یک قیمت را مشخص کرد زیرا هزینه مربوط به خودرو به عوامل بسیار متعددی همانند مدل، سال تولید، میزان ساعات کار به عنوان تاکسی اینترنتی، مصرف سوخت خودرو و حتی محلی که خودرو را برای تعمیر و سرویس می‌برید، وابسته است.

اما اگر باز هم بخواهیم به طور میانگین یک رقم حدودی بیان کنیم، برای یک راننده با خودرو نو و سرحال، حدود یک چهارم درآمد، خرج خودرو (سوخت، تعویض روغن، لنت و…) خواهد شد، همچنین یک خودرو با وضعیت مطلوب و کمی قدیمی، به علاوه هزینه‌های جانبی، ماهیانه حدود یک سوم درآمد کار در اسنپ و تپسی هزینه دارد.

البته برای کار در تاکسی اینترنتی هزینه رفت و آمد ندارید و مستقیم از دم خانه می‌توانید کار کنید ولی یک کارمند برای رفت و آمد به محل کار باید هزینه پرداخت کند، که البته ما از این هزینه صرف نظر خواهیم کرد.

به طور قطع هزینه‌های کار در تاکسی‌های اینترنتی از هزینه کار به صورت کارمندی بیشتر بوده و از این نظر کار کارمندی ارجحیت دارد.

درآمد پایدار: تقریبا شرایط برای هر دو برابر است

کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا هر نوع شغل آزاد دیگر، درآمد ثابت و پایدار ندارد. یعنی درآمد شما یک روز خوب است و یک روز معمولی، البته تعداد مسافران تاکسی های اینترنتی در حال حاضر به مقداری هستند که شما بدون مسافر باقی نمانید و به حداقل درامد روزانه 600 هزار تا یک میلیون تومان برسید ولی به هر شکل اگر یک روز به هر دلیل سرکار نروید، درآمدی نخواهید داشت.

ضمن اینکه کار در تاکسی های اینترنتی وابسته به خودرو است و اگر خودرو خراب شود، تا زمان تعمیر آن خبری از درآمد نیست. البته باز هم تاکید می‌کنم بخش زیادی از میزان درآمد کار در تپسی و اسنپ ثابت است، زیرا شما مانند مغازه‌دارها یا بنگاه‌ها نیستید که یک یا چند روز به طور کامل مشتری نداشته باشید یا معامله‌ای نکنید، بلکه مسافر برای تاکسی های اینترنتی همیشه وجود دارد اما شاید در تعطیلات کمتر و در روزهای کاری بیشتر باشد.

در نقطه مقابل، کارمندان حقوق ثابت دارند و اگر یک یا چند روز سر کار نروند، حقوقشان را دریافت می‌کنند. البته کارمندان می‌توانند بر روی حقوقشان نیز حساب باز کنند و دستشان برای خرید کالا به صورت قسطی بیشتر باز است. اما درآمد کارمندی محدود است، همچنین شما باید نیازهای شرکت‌تان را برآورده کنید وگرنه جریمه خواهید شد اما در کار با تاکسی های اینترنتی اینگونه نیست، به طور کلی می‌توان گفت کار کارمندی محدودیت‌های بیشتری دارد.

شما ترجیح می‌دهید حقوق بیشتر اما نا پایدار داشته باشید یا حقوق کمتر اما پایدار؟ در این بخش هر دو شغل کارمندی و کار در تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های مثبت و منفی تقریبا یکسانی دارند، به همین دلیل شرایط کار از منظر حقوق ثابت را برابر اعلام می‌کنیم.

شرایط و مزایای کاری

ساعت کاری: در تاکسی اینترنتی رئیس خودتان هستید

شرایط کاری در تاکسی‌های اینترنتی ساده است. اول این که شما ساعت کار منعطف دارید، می‌توانید در روز یا شب کار کنید، حتی می‌توانید این‌کار را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، هر زمان که خواستید می‌توانید از کار دست بردارید و هر زمان که خواستید به کار بازگردید.

ساعت کاری منعطف یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا دست شما را برای کار کردن باز می‌گذارد. زمانی که تاکسی اینترنتی هستید اگر به مشکلی برخوردید یا نیاز بود تا یه یک کار خانوادگی برسید، می‌توانید بدون دغدغه از کار دست بکشید. همچنین رفتن به تعطیلات و مسافرت نیز تماما در اختیار خودتان است، لازم نیست حتما آخر هفته‌ها یا در تعطیلات که جاده‌ها شلوغ است به مسافرت بروید. البته که زمان کار کردن شما مستقیم با درآمدتان در ارتباط است اما ساعت کاری منعطف در مواقع بسیاری به کمک شما می‌آید. موردی که برای کارمندان یک آرزوست!

درآمد تپسی اسنپ

در نقطه مقابل و کار کارمندی شما باید هر روز سر ساعت معین سر کار خود حاضر شوید، کار شما هیچ موقع ترک نمی‌شود، تفاوتی ندارد وضعیت هوا چگونه است یا اینکه حالتان خوب است یا خیر، در هر صورت باید سر کار حاضر شوید، البته می‌توانید برای کارهای اورژانسی مرخصی بگیرید اما مرخصی‌های شما نیز محدود است. به همین دلیل از این نظر کار در تاکسی‌های اینترنتی جذاب‌تر است چرا که رئیس خودتان هستید و به معنای واقعی کلمه، آقا بالاسر ندارید!

بیمه و مستمری: کار کارمندی وضعیت بهتری دارد

کار در تاکسی‌های اینترنتی فعلا شامل بیمه نمی‌شود. با توجه به این که در خصوص ساعت و روزهای کاری، هیچ تعهدی از راننده گرفته نمی‌شود، تعجبی هم ندارد که شامل بیمه نشود. اما اسنپ و تپسی می‌توانند بخشی از رانندگان ثابت خود را در صورت گرفتن تعهداتی بیمه کنند. حتی درآمد ثابت برای نیروهای خود در نظر بگیرند، اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

با این حال شما می‌توانید خودتان را بیمه کنید، که هزینه آن از بیمه کارمندی بیشتر است و نسبت به بیمه برخی ادارات دولتی هم خدمات کمتری دریافت می‌کنید. اما می‌‎توانید خود را بیمه کنید و مستمری بگیرید.

از طرفی اکثر کارمندان بیمه می‌شوند و 70 درصد مبلغ بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، به این ترتیب هزینه بیمه برای کارمندان بسیار کمتر است، ضمن این که رانندگان باید حتما خودرو خود را نیز بیمه کنند و هزینه آن را بپردازند. به این ترتیب در این بخش به کار کارمندی امتیاز مثبت می‌دهیم.

مزایا: کار کارمندی مزایای بیشتری دارد

در خصوص مزایا نمی‌توان به طور دقیق نظر داد. مزایای کار در تاکسی اینترنتی مشخص است، هر کدام از شرکت‌های اسنپ و تپسی در باشگاه رانندگان خود خدمات خوبی را می‌دهند. البته این شرایط و تخفیف‌ها به صورت رندوم ارائه می‌شود و نمی‌توان بر روی آن خیلی حساب باز کرد. به هر شکل این خدمات توسط بسیاری از رانندگان استفاده می‌شود. در ادامه برخی از این خدمات را می‌بینید:

  • تخفیف سرویس خودرو
  • تخفیف کارواش
  • تخفیف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی
  • تخفیف استفاده از اماکن ورزشی
  • و…

همچنین اسنپ و تپسی و دیگر شرکت‌ها طرح‌های تشویقی دارند که رانندگان با رسیدن به اهداف این طرح‌ها، جوایز مالی متنوعی دریافت می‌کنند که به افزایش درآمد آن‌ها کمک خیلی زیادی می‌کند. برخی مواقع نیز متناسب با نحوه فعالیت افراد، پول بنزین پرداخت می‌شود.

درآمد تپسی اسنپ

اما مزایای کار کارمندی به شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد، اگر یک کارمند در شرکتی بزرگ مشغول به کار باشد، می‌تواند از خدمات درمانی، ورزشی، تفریحی و غیره به صورت رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کند. همچنین ارگان‌های دولتی خدمات خوبی به کارمندان خود می‌دهند، مثلا دریافت خانه سازمانی یا خرید اجناس به صورت قسطی بخشی از این مزایا هستند.

اما همانطور که گفتم مزایای کار کارمندی به شدت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستید وابسته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها هیچ مزایایی برای کارمندان خود در نظر نمی‌گیرند.

در این بخش هم می‌توان به نوعی نتیجه را مساوی اعلام کرد اما ما کفی مزایای کارمندی را سنگین‌تر می‌دانیم به همین دلیل امتیاز این بخش برای کارمندان است.

اعتبار شغل و رشد شخصی

وجهه شغل: کار کارمندی وجهه بسیار بهتری دارد

از این نظر باید گفت که کار کارمندی هر چقدر هم که سبک و ساده باشد، وجهه بهتری نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد. در نگاه مردم کار کارمندی اعتبار بیشتری دارد و حتی اگر کارمند دولت باشید، می‌توانید ضامن دیگران در امر وام گرفتن و تسهیلات بانکی شوید.

کار در اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل آزاد و دم دستی به حساب می‌آید که به اعتبار شما اضافه نمی‌کند. به زبان ساده اگر راننده اسنپ باشید به راحتی به شما زن نمی‌دهند!! همچنین خود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز کار خود را به عنوان یک شغل اصلی حساب نمی‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اسنپ و تپسی کار نیست و اکثرا دنبال کار بهتری هستند. نمی‌دانم این تفکر درست است یا غلط اما وجه کار کارمندی بسیار بیشتر است.

ورود به شغل: تاکسی اینترنتی مثل آب خوردن است

برای کار کارمندی باید مدرک و مهارت و در اکثر مواقع سابقه کار داشته باشید. در واقع حداقل چندسالی را باید به مهارت آموزی و تحصیلات بپردازید. همچنین کار کردن در شرکت‌های بزرگ نیاز به سابقه کار یا حتی پارتی‌بازی دارد. بنابراین برای کار کارمندی هرچند نیاز نیست سرمایه اولیه داشته باشید اما ورود به آن بسیار دشوار است.

درآمد تپسی اسنپ

از طرفی شما ظرف چند دقیقه و حتی به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا اگر خودرو داشته باشید، تنها چند دقیقه با کسب درآمد فاصله خواهید داشت. به همین دلیل است که کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای کمتری دارد و شامل بیمه نمی‌شود. در واقع راننده بدون دادن تعهد و حتی دیدار حضوری با مسئولین اسنپ و تپسی، می‌تواند کار خود را آغاز کند. از این نظر کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی تقریبا برای همه آزاد و بسیار آسان است.

پیشرفت و آینده شغلی: کار کارمندی آینده‌دار است

همانطور که گفتیم، ورود به کار کارمندی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات دارد. به همین دلیل است که طبیعتا آینده بهتری در کار کارمندی وجود دارد. فرد مهارت لازم برای کار را به دست می‌آورد و در حین کار نیز پیشرفت می‌کند و می‌تواند آینده بهتری برای خود رقم بزند. ضمن اینکه سابقه کار برای کارمندان به معنای حقوق بیشتر، منصب بالاتر و حضور در شرکت‌های بزرگ‌تر است.

درآمد تپسی اسنپ

کار در تاکسی‌های اینترنتی هیچ پیشرفت به خصوصی ندارد. نهایتا دست فرمان شما بهتر می‌شود و مسیرها را نیز بهتر یاد می‌گیرید! اول و آخر کار در تاکسی‌های اینترنتی، فقط رساندن افراد به مقصدشان است! به این ترتیب نمی‌توان پیشرفت یا آینده شغلی خاصی را برای رانندگان تاکسی اینترنتی تصور کرد. حتی اگر 10 سال هم راننده تاکسی اینترنتی باشید باز هم حقوق شما افزایش پیدا نمی‌کند و همچنان روزمزد خواهید بود. از این نظر کار کارمندی امتیاز برتری خواهد گرفت.

نتیجه گیری

کار کارمندی ویژگی‌های مثبتی نسبت به کار در تاکسی های اینترنتی دارد و از آن طرف درآمد تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی بسیار بیشتر است! با تمام این‌ها نتیجه گیری کلی با شماست. البته کلا کار در اسنپ و تپسی به عنوان شغل دوم و افرادی که به دنبال کار می‌گردند، توصیه می‌شود اما شاید درآمد بیشتر این کار نسبت به آینده آن قابل توجیه نباشد. به صورت کلی در جدول زیر نگاهی به هر دو می‌اندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

کار کارمندی

راننده تاکسی‌های اینترنتی

درامد ماهیانه

5 تا 16 میلیون تومان 19 تا 36 میلیون تومان (30 روز کار)

هزینه‌های جانبی ماهیانه

هزینه رفت‌ و آمد و ناهار (حدود 10 درصد درآمد) هزینه خودرو و خوراک (حدود یک سوم درآمد)

میزان سود شما

درآمد – هزینه‌های شخصی درآمد – هزینه‌های خودرو و راننده

درآمد پایدار

دارد ندارد

ساعت کاری

ثابت کاملا منعطف

بیمه و مستمری

دارد ندارد (خویش فرما)

مزایا

متناسب با اداره باشگاه رانندگان

وجهه شغل

مناسب وجهه ندارد

نحوه ورود به شغل

سخت و طاقت‌فرسا بسیار ساده و آسان

پیشرفت و آینده شغلی

آینده‌دار امکان پیشرفت وجود ندارد

 

نظر شما چیست؟ شما کار کارمندی را ترجیح می‌دهید یا کار در تاکسی‌های اینترنتی؟ به نظر شما درآمد بالای اسنپ و تپسی ارزش کار در این دو سرویس را افزایش می‌دهد؟ به نظر شما مزایای کار در کدام شغل بیشتر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

636 در مورد “درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟ مقایسه کار کارمندی با تاکسی‌های اینترنتی!”

  1. سلام دادش به خدا همش دروغه مسافر کشی یعنی ته خط یعنی نابودی تو را خدا اگه جونید نرید مسافر کشی خودتون بدبخت نکنید. مسافر کشی فقط برای باز نشستها خوبه با اونای که شغل دارن به عنوان شغل دوم پول سیب زمینی پیاز با سیگارشون در بیارن . به قران قسم اگه روتون شد گدایی کنید سر چهاراه ولی مسافر کشی نکنید ،بدبخت میشید.

    1
    18
  2. واقعا چرت من الان اسنپ هستم عمرا اگر درآمد ۱۳ تا ۱۵ میلیون داشته باشم کلا هم کارمندی باید بهتر باشه از ی جهاتی حداقل پا درد و…ندارند

    2
    9
  3. من شغل دوم کار میکنم بخده ی روز میرم کار کنم احساس میکنم ی ماه کارکردم مردم ایران خیلی بیشعور هستمد اصلا درک نمیکنن باید قربونشون بری زنگ بزنی احترام بزاری ماشین واسش بشوری اهنگ بزاری بنزین قبل بزنی کولر بگیری اروم بری گاز ندی بد اینا میگن ا هزارتومن ندهریم کال نداره من ۳۰سالمه رانندگیمم عالیه من زورمو میزنم روز ۵۰۰تومن بکوب از ساعت ده تا ۱شب کار میکنم تو بینشم ۳ساعت استراحت میکنم چون واقعا خسته میشم غدا باید بخورم شام ناهار از این ۵۰۰تومن ۱۲۰تومن میدم بنزین ۱۳۰تومن خود اسنپ کم میکنه کمیسون ۲۵۰تومن واسم میمونه اونم با زیدم بدم بیرون پول قلیون غذامه کرایع خیلی پاین میزنه ۵۰کیلومتر ۷۰هزارتومن خنده اور فقط ۱۵تومن میره بنزین ۱۵تومن کم میکنه ۴۰تومن میمونه بنظرت میصرفه ی ساعت توراهی نیم ساعت الافی داری درست یک ساعت نیم بازم بیای ی مسافر دیگه بگیری ۳ساعت ۸۰هزارتومن در میاری تازه اگه طرف کنسل نکنه میبینی ۴ساعت ۸۰تومن دراوردی ۸ساعت میشه ۱۶۰هزارتومن تو ۱۲ساعت تقریبا ۲۰۰در میاری ۵۰تومن بدی ناهار ۱۵۰میمونه ۱۲ساعت کهر کنی ۱۵۰تومن دستتو میگیره میصرفهط؟؟بنظرتون حالا پولدلنت که الان ۳۰۰هزار شده هر ی ماه عوض باید کنی روغن لاستیک لوازم خودرو اگه هنر کنی تصادف نکنی جلو بندی و کمک فنر

    10
    9
  4. اخه با کدام عقلت میگی کار اسنپ تپسی بهتر است
    کارمند روزهای تعطیل با حقوق استراحت میکند و استحلاک هم ندارد
    ولی راننده جون میکندد و بعد از یه روز کار با ماشینهای خراب ایران تازه اخر ماه بدهکار میشود
    اجرت بیمه پورسانت …اگه نمیدونی لطفا مطلب الکی نزارید

    4
    36
  5. من الان ۶ساله که مسافر کش هستم وتواین ۶سال هیچ پیشرفتی که نکردم هیچ حتی پسرفت هم کردم..نصیحت من به اونایی که تازه میخان این کارو شروع کنن اینه که لطفااشتبااه نکنین…این کار افتضاحه وهیچ درآمدی نداره..هرچی کارکنین باید یاجریمه بدین یا خرج ماشین کنید…بنظرمن نه کار کارمندی به درد میخوره نه مسافرکشی…بهترین راه اینه که برین یه هنری یاد بگیرین که آینده داشته باشه…ممنون وسپاس ???

    3
    47
      1. رو اسنپ نمیشه هیچ حسابی باز کرد فقط برای دو سه ساعت، خلوت اونم مسیرای سر راست خوبه ک زیادم ماشینو داغون نکنه و به عنوان کمک خرجی یعنی باید از جای دیگه ای درآمد داشته باشی ، ضمنا بماند ک چقدر اعصابت خط خطی میشه با یه سری راننده های بی قانون تازه این مسریاب ها رم ک نگم برات هدایتت میکنن کوچه بن بست ، پول تلفنتم زیاد میاد هی باید زنگ بزنی من ده دیقست رسیدم ، بعضی ها توقع دارند تا اتاقشون هم برسونی واسه چندر غاز ، ن کارمندی خوبه ن اسنپ فقط کار آزاد

  6. کی روزی ۶۰۰تومن تواسنپ کارکرده اگه اینجوری باشه همه میرن اسنپ من خودم تجربه کارتواسنپ توی یه شهرمتوسط رودارم که درآمدروزانه ام میانگین روزی ۱۵۰تومن بوده ۶۰تومنشوواسه بنزین واستهلاک میزاشتم کنارروزی ۹۰تومن خالص درآمدم بود ماشینمم داغون میشد هرکی این مقاله رونوشته داره تبلیغ میکنه واسه شرکت اسنپ چون تنهاکسی که سودزیادی میبره همین شرکتهان نه استهلاک دارن نه پول بنزین میخابدن سودخالص چندملیاردی دارن

    6
    33
  7. علیرضا زار ع زاده

    بابا همه ی اینا دروغه اینا رو میگن تا راننده ی اسنپ زیاد بشه. راننده های اسنپ دارن زرر میکنم. با این حق کمنسیون دیگه پول شارژ و بنزین داره به زور در میاد. بقران.

    2
    25
  8. سلام.من خودم راننده اسنپ هستم و با پراید کار میکنم.به نسبت کاری که میکنم ،خیلی راضیم .درآمد روزانه من حدود ۳۰۰ تومنه چون سه چهار ساعت کار میکنم.به ماشین هم فشار نمیارم که هر روز خراب بشه.بعضیا فکر میکنن باید روزی دو میلیون بیارن بهشون بدن و اینا بخوابن تو خونه.

    51
    18
  9. عزیزم که این مقاله رو نوشتی،شاید این گفته ها تو تهران درست باشه ولی در اراک که مثلا کلانشهره کرایه ها بین 5 تا 12 هزار تومنه که اگه خودتو سرویس کنی ساعتی 25 تا 30 تومنه که 20 درصدش هم کمیسیونه.شاید ساعتی 20 تومن بیفته که خودت حساب کن سوخت و استهلاک و بقیه چیزها.
    هر کی فک میکنه دروغه بیاد من پراید دارم بهش میدم کار کنه ساعتی 25 تومن به من بده ،خرج ماشین هم پای خودش.بسم اله شما بیا ساعتی 100 کار کن ما که بخیل نیستیم

    2
    25
  10. مهدی حسن زاده

    کلا دروغ نوشتین.چجوری میتونی در عرض یک ساعت سه بار از این سر شهر بری تا اون سر شهر.من اصفهان زندگی میکنم.برای اینکه ۲۵ تا ۳۰ هزار تومن کرایه بگیرم باید یه مسافر بزنم که از اینور شهر بره اونور شهر که زمان خلوت بودن نیم ساعت زمان میبره و زمان ترافیک ۴۵ دقیقه تا یک ساعت.از این مبلغ کمیسیون رو کم کنیم چجوری میشه تو یک ساعت ۷۰ هزار تومن درآمد داشت با این هزینه های سنگین خودرو.تو اصفهان به ندرت کرایه ۴۰ ۵۰ هزار تومنی هست.کلا دروغ نوشتین.اگر این همه درآمد داشت الان کارمندا میومدن کلا اسنپ کار میکردن

    8
    65
  11. این مقاله خیلی پر رنگ کرده اسنپ رو.
    من کارمندم ماهی ۵ تومن حقوق.
    از خونه تا شرکت و برعکس فقط تو مسیر رفت و برگشت مسافر میزنم.
    ۳۰ رفت ۳۰ برگشت.روزی ۶۰ یا بعضی وقتا ۱۰۰تومن.
    میشه ماهی حدود ۲۵۰۰.
    طرح تشویقی بصرفه باشه هم میرم.
    امروز صبح ۳۵ از بغل خونه اومدم تا نزدیک شرکت رفتم سر کار .ساعت ۵ هم یه سفر از نزدیک شرکت تا نزدیک خونه.
    حدودا ماهی ۳ تومن .میشه
    بنزین و …. رو کم کنیم ماهی ۲.۵ تومن از اسنپ در میارم فقط مسیر خودم رو میرم که خالی نرم برگردم.
    سهمیه بنزین هم که بعضی وقتا میدن خوبه.
    در کل بهتر از خالی رفتن و برگشتن خونه هست.
    اسنپ که نبود این درآمد هم نبود.
    ولی کار اول به هیچ عنوان نیست.
    اصلا مسافر کشی کار نیست

    10
    60
  12. خیلی جالبه که تمام اخبار و تحلیل‌های شما کاملا دروغه.

    بیشتر تامل کنید قبل از نوشتن خبر،فردی که این مقاله رو نوشته به طور کامل یکجانبه و کاملا واضح دروغ نوشته.
    فقط کافیه یکبار ماشینت خراب بشه یا تصادف کنه،حتی اگر مقصر هم نباشی میانگین یک هفته تعمیرگاهی.
    ماشینت هم که خراب بشه باید قرض کنی و این روند ادامه داره تا کلا دست از کار بکشی

    دروغ و فریب واقعا تا کی؟!

    6
    62
  13. تورا به خدا دروغ ننویس چقدر از اسنپ وتپسی گرفتی ماهیانه ۱۳ میلیون راننده در میاره ۱۳ میلیون بار مدیون من و زنو بچم باشی راننده هزینه کمیسیون اسنپ بیمه خودرو عوارض خودرو استهلاک خودرو مثل لنت و روغن و….جریمه وتصادف ساعت های ارزانی اپلیکیشن ها و…ماهیانه اگر روزی ۱۰ ساعت کار کنه ۴ میلیون برا راننده خالص میمونه *******************************

    7
    60
  14. بخشی از مقاله درست و بخشی از اون نادرست هست.
    پیشرفت شغلی در کارهای دولتی خیلی کم هست و به این راحتی نیست‌ . شخصا ۱۵ ساله که همان کار سال اول رو انجام میدم و عده ای از همکاران هم با ۳۶ سال سابقه دقیقا با همان کار سال اول بازنشسته شدن.
    خانه سازمانی؟!! راجع به کدام ارگان و شرکت صحبت میکنه من نمیدونم اما خانه سازمانی یا وجود نداره یا به نهایتا ۵٪ تعلق میگیره. شخصا امتیاز سازمانی جهت خامنه ۱۲۰۰ بعد از ۱۵ سال دارم در حالیکه باید حداقل ۲۰۰۰ باشه ، امتیاز بدو استخدام هم ۱۰۰۰ بوده. در کل اداره ۵۰۰ نفره ما هم فقط ۳ نفر امتیاز منازل رو دارن که یکی شون هم بخاطر سهمیه جانبازی خانه داره والا همون شخص هم بهش تعلق نمیگرفت.
    در دلهای کارمند وزارت نفت.

    11
    16
  15. ساعتی ۶۰ تا ۷۰ تومان درآمد داره ولی چندتا مشکل هست اول اینکه با این درآمد ماشینت فرسوده میشه و با این هزینه های نجومی خودرو و تعمیرات هیچ توجیه اقتصادی نداره دوم اینکه مزایا شغلی از طرف اسنپ و تپسی برای راننده وجود نداره برخلاف تاکسی رانی سوم اینکه فرهنگ هنوز بین خیلی از هموطن ها جا نیافتاده و هموطن فکر میکنه راننده نوکر شخصیش هستش و مرکز اسنپ یا تپسی طرفدار مسافر هستند تا راننده و عدالت ندارن چهارم موضوع تصادف هستش که اگر یه تصادف بکنید درآمد چندین چند روزت رو باید بدی که ماشینت به حالت قبلش برگرده و تازه از کار بیکار شدی

    6
    43
    1. علیرضا باباپور

      این فرهنگی که گفتی فقط برا مسافراس؟ ینی راننده ها همه فرهنگ دارن؟ خودتو نبین داداش من
      بعظیا سیگار میکشن یا همش حرف میزنن باهات یا ماسک نمیزنه یا بندری گزاشته تو ماشین صداشو تااخر داده بالا یا اشتباه رفته نیم ساعت دور خودمون چرخیدیم یا ۱۲ ظهر تو تابستون کولر نزده یا ۱۵ دیقه طول میکشه تا برسه مبدا و…
      خودتو نبین فقط که جز خوباشونی راننده داغون کم نداریم

      28
      36
      1. درست میگید همشهری
        وقتی دخل و خرج رانندگان اسنپ و تپسی باهم نمی‌خواند. رانندگان خوب کم کم از سیستم خارج می‌شوند و مشکل دار ها ( امتیاز پایین ها )بیشتر به چشم می‌خورند. قبلاً مشکل‌ دار ها با امتیاز پایین کمترین سرویس رو دریافت می‌کردند الان با خروج رانندگان متشخص از کار درخواست‌ها معطل بیشتری برای این رانندگان ارسال میشود که سیستم از روی اجبار به آنها درخواست ارسال میکند وگرنه هیچ ماشینی برای مسافر با این قیمت‌ها و هزینه ها پیدا نمیشود.

        4
        20
  16. کیوان کریمی

    خدایی اسنپ و تپسی چقد دادن تا اینو چاپ کنی؟؟؟؟
    بابا بسه اینقدر دروغ تحویل این ملت ندین،من خودم راننده اسنپ و تپسی همزمان بودم، خرج بیشتر از دخله کدوم درآمد۱۵میلیونی؟؟؟
    ماشین صفر هم داشته باشی بخوای روزی۱۰ساعت کار کنی به ریپ زدن می افته ……
    سر جدتون اگه کار خوب دارین بچسبین ول نکنین بیاین سراغ اسنپ من و خیلیای دیگه تجربش کردیم هیچی توش نبود و نیست………

    5
    46
  17. امتحانش مجانیه انگارهرروزیه ازماشین ت بکنی وبخوری فحش شنیدن ورفتن ب مبداوکنسل کردن ازطرف مسافرواینکه همیشه طرغ مسافرمیگیرن واگرهم حرف بزنی دیگه مسافرنمیدن کمردردگردن دردزانودردازکارافتادگی بخاطرخرابی خودرولوازم بی کیفیت وگرون اجرت های بالاهمه ازمزایایه اسنپ من دوسال کارکردم الان شبی۱۲ساعت میان نگهبانی بابرجی ۳تومن خداشاهده بازم باورنمیکنیدبرین کارکنیدونتیجه ش ببینیداین مقاله همش دروغه

    3
    36
  18. با سلام خدمت همه دوستان اول اینکه تو این مملکت با این تورم نه کارمند و نه راننده و …. هیچکس از زندگی راضی نیست حقوق بگیر تا نمیری بهت میدن . برای نویسنده این مقاله هم بگم که از مزایای اسنپ اینه که من بعد از ۱۲ سال کار تو پروژه به علت اتمام کار بیکار شدم و بعد با خرید پراید تو اسنپ مشغول کار شدم ماشینم یگانه سوز هست سهمیه بنزین که بهم ندادن گفتم دوگانه سوز شو ثبت نام کردم تسهیلات بهم ندادن گفتم دو میلیون خودم واریز کنم خلاصه بگم زنم گذاشت رفت صاحبخانه اسباب اثاثیه ام را ریخت بیرون زندگیم از هم پاشید الان خونه پدرم زندگی میکنم شدم یه آدم افسرده که از زمین و زمان بیزارم ضمنا اینم بگم که مهندس کامپیوتر هم هستم تو این مملکت با این شرایط چه خاکی به سرم بریزم حالا بشین مقاله بنویس و مقایسه کن . اگر میخوای مقایسه کنی برو درآمد کارگر تو کشور عربی ماشینی که سوار میشن و هزینه هاشون را با کشور خودمون مقایسه کن پول سانتافه می‌دیم سوار فرغون میشیم کارمندامون قبلاً آب باریکه داشتن الان تف هم ندارن . بشین مقایسه کن عزیزم …….

    5
    63
  19. با توجه به تردد زیاد داخل شهر احتمال ریسک تصادفات هم بالا میره کافیه یه تصادف رخ بده اون وقت دیگه هیچی، هرچی رشته کردی پنبه میشه، جریمه رانندگی و هزینه های مکانیکی و غیره هم به کنار تو این اوج گرونیا چیزی از در آمد باقی نمیمونه

    1
    20
  20. همسر بنده در اسنپ کار میکنه و همیشه از همه پنهان میکنم که شغل همسرم اینه وجهه خوبی نداره از نوع نکاه مردم خوشم نمیاد دوما همیشه لنگ میزنیم تو زندگی مدام پا روی خواسته هامون میزاریم هم پوشاک و هم خوراکی بچه هام خواسته ۶ایی دارن ولی نمی توانیم بر آورده کنیم دو روز پیش دسک و صفه دست وو،خرید یک میلیون بقیه مخارجش بماند همه‌ چی کرون شده کلی کرایه ی این بد بختها همون جوریه چی میگی برای خودت خدا لعنت کنه سازنده ی این برنامه رو فقط یه فکر سرمایه ی خودشون بودن و ی مشت راننده بد بخت جیب اینا رو پر میکنن ولی خوشون همیشه شرمنده زن و بچه هاشون هستن

    4
    67
    1. فکر میکنید کسانی که کارمند هستن این مشکلات رو ندارن؟
      خانه از پایبست ویران است
      همه درگیر این گرونی هستن
      کشور دست راهزن افتاده
      همین که شما بخاطر نگاه مردم داری زندگی می‌کنی یعنی باختی
      مشکل ما اینه که باطن زندگی خودمون رو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می‌کنیم
      تا زمانی که این مقایسه و مسابقه رو ادامه بدیم وضعیت بهتر نمیشه چون همیشه یکی دیگه پیدا میکنیم که فلان چیز رو داره و ما نداریم
      و بچه های نازنین شما از رفتار شما الگو برداری میکنن چه بخواین چه نخواین

      4
      42
      1. داش ینی خاک اون جملتم که گفتی همینکه برا حرف مردم زندگی میکنی باختی ، ینی خوشحالم که هنوز این عقاید زنده هستن تو این زمونه ?

        3
        21
    2. *************
      حقوق ها کمه
      مشکلات زیاده
      همه قبول
      ولی دوست عزیز چرا وقتی شرایط ازدواج و بچه دار شدن رو ندارید این کارو انجام میدین که الان به این وضعیت دچار بشین؟
      کسی زور کرده ازدواج کنین و بچه دار بشین؟

      11
      11
  21. اینیکه اینو چاپ کرده میخاد مردمو بدبخت کنه من یه راننده اسنپ اکه کاری دارین بچسبین بهش سراغ اسنپ یا تپسی نرین مسافر کشی از تاکسی اینترنتی بهتره چون هر چی پول میدن مال خودته درصدم نداره کسی که اینو نوشتی اگه نااگاهی که هیچ ولی اگه نیت بدی داری وای به حال دنیا و اخرتت

    6
    44
    1. سوالی که پیش میاد واسه من اینه که دوست عزیز اگه مسافرکشی بهتره چرا داری اسنپ کار میکنی؟ مجبوری؟
      تعهد دادی؟

      6
      16
  22. احسان نیکپور

    واقعا زشته که خبری رو بدون تحقیق ارایه بدین.چطور حساب کردین اسنپ ساعتی شصت هفتاد؟من شهرکرد هستم استان چهار محال بختیاری کرایه مسیر از شهرکرد تا باباحیدر رو میزنه سی تومن اوکی میکنی مسافت سیو شیش کلومتر راه رو بعد از قبول سفر میگه بیست و چهارتومن بگیرید مجبوری میری برگشت اگه بهت بخوره میشه هجده نوزده هم برگشت بگیری حداقل توربو ببندی توی این جاده دوساعت توراهی نمیشه تند بری .پول بنزینتو هم کم کن ببین با استحلاک اگه ساعتی سی بیشتر افتاد بگو تو درست میگی.درضمن هیچ آدم عاقلی نیست که بگه اگه ماشینت نو باشه استحلاک نداره چون اونی که میره اسنپ اینقدر بدبخت که پول ماشین سفر نداره.پس یکم چشم باز کنید ودنیا رو ببنید .نه اینکه چشم بسته دنیای خودتون رو.

    5
    10
  23. این مقاله ای که نوشتی مال کشور سوئیسه وگرنه این همه خوشبختی یکجا اونم یکجا تو ایران محاله خخخخخ

    6
    49
  24. کار یا شغل کار خدماتی نیست خصوصا مسافر کشی ته بدبختی است،در جوامع پیش رفته امروزی کار یا شغل باید در راستای تولید باشه نه صرفا خدماتی اگر آمار گرفته بشه در کشور ما بخاطر اینکه کارتن خواب نشی اکثرا تو شغل مسافر کشی هستن حالا اینترنتی شده به کلاس هیچکس اضافه نشده در کشورهای دیگه با درآمد چند روزت میتونی یه ماشین متوسط اون هم از دم قسط بخری و راننده تحت تاکسی اینترنتی خدمات از شرکت مذکور که درصد دریافت می‌کنه به راننده میده ولی در ایران قیمتها سر به فلک ،کیفیت قطعات افتضاح،حتی بنزین هم نامرغوب داخلی است بگذریم از قیمت نسبت به درآمد ووووووو آخه دیگه از چی بگم؟!؟!!!!

    3
    27
  25. سلام اسنپ و تبسی به صرفه نیست منم کار کردم .
    هزینه های پنهان دیده نمی شود.
    هزینه اینترنت
    هزینه شارژ گوشی
    هزینه بنزین
    هزینه زمان و وقت کنسلی سفرها
    عدم انگیزه و تشویق

    3
    62
  26. یه سوال …. تپسی یا اسنپ چرا باید ۱۸ تا ۲۰٪ به عنوان کار مزد بردارند … این منصفانه نیست … دلیلش چیه . حدود ۲۰٪ کارمزد پدر راننده رو درمیاره . با اینهمه هزینه سر بار … تبلیغات میکنند تا کار مزد خودشون رو بردارند و باقی افراد اهمیتی ندارند . کسی مسئول بررسی یا رسیدگی نیست ؟ بله نیست که اگر بود الان اینطوری دست و پا نمیزدیم .

    5
    20
    1. مشکلات اقتصادی و گرونی تو جامعه هست و هرکاری کنی نمیصرفه چه کارمندی چه اسنپ ولی اخه این چه طرز فکریه که شما دارین؟ مسافر رو کی واسه شما پیدا میکنه؟ میشینی تو ماشین آدرس بهت میده میگه این مسافر میخاد بره فلان جا اگه میخوای ببریش سود منو بده چون مسافر رو واست پیدا کردم
      خدایی این چه طرز فکریه که چرا کمیسیون میگیره؟؟ خب نمیخوای کمیسیون بدی برو سر خیابون پیاده شو داد بزن مسافر جمع کن کمیسیون دقیقا پول اون داد زدن و سر خیابون واسادنه! بعدشم هر ساعت از شبانه روز حداقل تو تهران واست مسافر پیدا میکنه اسنپ نباشه عمرا اگه روزی ۲ تا دربستی بهت بخوره یا عمراااا اگه بتونی ۲ شب مسافر پیدا کنی
      عجباااا دیگه توقع هم حدی داره

      11
      21
  27. امیر علی بزرگمهر

    چرا مردم را گول میزنین و دروغ تحویل میدین! راننده کم آورده اسنپ ؟؟؟
    کرایه اسنپ با وانت نیسان رو ۳۲ تومن زده!!! تا بری برسی مبدا تا طرف بیاد،بعد یک ساعت حمالی مفتی براش بار کنی،تا بری برسی مقصد دوباره حمالی کنی خالی کنی،خلاصه توقف هم دوتا ۲۰ دقیقه اول توو مبدا مقصد رایگان هست!!! ینی با ۳۰۰ میلیون سرمایه و کلی سختی به خودت با کسر ۲۰ درصد کمیسیون و بنزین و بطور کلی استهلاک بدهکار هم میشی به جیب مبارکت
    مثل … دروغ نگین.

    2
    48
  28. مهران رضایی

    گول ظاهر اسنپ و تپسی را نخورید با این هزینه ای لاستیک و بنزین و روغن اصلا به صرفه نیست کار با ماشین حداقل دویست میلیون هم پول ماشین میشه و بیمه و تصادف هم داره اصلا خوب نیست ولی بهتر از بیکاری هست اکثر راننده ها بچه های شهرستان هستند از بیکاری اومدند کار میکنند.

    3
    34
  29. این مطلب از طرف شرکت اسنپ و تپسی نوشته شده و یک فریبه

    هیچ راننده ای راضی نیست..من ماشینمو کل درآمدمو تو دوسال اخیر میدم به رئیس اسنپ اگر بتونه مطلب بالا رو ثابت کنه…اینا راننده هاشون کم شده چون نمیصرف…میخوان با این مطلب راننده جدید بی تجربه بگیرن سه چهار ماه دیگه خودشونو با این کرایه های ناچیز تو دل مسافر جا کنن و پول در بیارن

    من از حقم نمیگذرم مسول اسنپی که اینو میخونی
    خدا لعنت کنه ظالم رو

    4
    50
    1. دوست من نیاز نیست ماشینت رو بدی به رییس اسنپ
      خیلی ساده س
      اسنپ کار نکن
      یه روز امتحان کن بدون اسنپ بزن بیرون
      بعد مقایسه کن
      من واقعا درک نمیکنم این که یه عده دزد نشستن دارن ملت رو میچاپن چه ربطی به اسنپ داره؟
      شما هر جهنمی که کار کنی وضع همینه که چه بسا بدترم هست
      خودتو بزار جای کارمندی که صبح میخواد بره سرکار
      اسنپ میگیره 30 تومن کرایه میده ظهر میخواد برگرده 30 تومن
      میشه در ماه 1و800 فقط کرایه رفت و آمد
      چقدر حقوق میگیره؟بهترین حالت 7 تومن
      روزانه 4 تا نون سنگک بخوره فقط(نون خالی)
      نصف حقوقش رفت
      اجاره خونه داشته باشه که هیچی دیگه
      رسماً بمیره بهتره

      8
      16
      1. دوست عزیز شما هم اگه بخوای میتونی کار در اسنپ رو امتحان کنی.روزی ده تا مسافر مثل خودتو جابجا کنی میشه ماهی 18 میلیون تومن.

        3
        7
  30. وقتی حدودا ۱۰۰میلیون پول ماشین می‌دین مطمئنن یه گوشه زهن هم میدونین که با این ماشین مسافرکشی هم میکنم. اولین چیز اینه که مسافرکشی مقطعی عالیه که الان هرکی ماشین داره اسنپ هم داره و جدای از خرج ماشین برای یه ماه کار کنی چند وقت راحتی، در حالی که می‌تونستی همون ۱۰۰میلیون اول رو بری سرمایه گذاری کنی یه شغلی یادگیری پس تصمیمی که گرفته میشه جدای از جبر بی پولی و از سرناچاری سود آوره. و ببینید اگه هزینه های تاکسی بیشتر بشه مسافر کمتر میشه.
    در نهایت هم مسافرکشی به عنوان شغل دوم باید انتخاب بشه یا اوقات بیکاری و وقت اضافه

    1
    19
  31. راننده اسنپ به عنوان شغل اول هیچ توجیه اقتصادی نداره بیست درصد کمیسیون و هزینه بنزین و استهلاک ماشین و…
    ولی بعنوان شغل دوم و مواقع بیکاری خوبه

    2
    28
  32. منم کارمندم و گاها اسنپ کار میکنم بقول یه عزیزی ماشین به ادم پول نمیده بلکه پول قرض میده از اینکه پول نقدیه و اون لحظه کارتو راه میندازه خوبه ولی در کل شغلیه برای کسایی که واقعا دیگه هیچ چاره ایی ندارند، مخصوصا که در ساعات افت قیمت اسنپ از کمیسیون خودش نمیزنه ولی از قیمت سفرا به شدت کم میکنه و درآمدش چون روزانه میاد همون روزانه ام میره واقعا پولش انگار هیچ برکتی نداره

    27
  33. سرباز گمنام

    من هم کارمندم هم اسنپ کار میکنم
    همه چیزایی ک گفتین جز تبلیغ چیزی نیست ،چون تو ایران نه کارمند ی زندگی خوب داره نه راننده اسنپ(چون مقایستون بین این دوقشر بود اینارو گفتم)،من اگ حقوقم کفاف زندگیمو بده نمیدم اسنپ کار کنم،یا اونی ک اسنپ کار میکنه هم دنبال یه کار ثابت نمیگرده ،پس در نایجه هیچ کدوم نه مزایا داره نه به صرفس،چون با این تورم نه با درامد اسنپی نه با با حقوق کارمندی هرگز نمیتونی خونه و ماشین بخری ،درضمن برای کار تو اسنپ اول باید ی ماشین داشته باشی و بدون درامد اولیه از کجا باید ماشین خرید.
    نکته بعدی برای قیمت کرایه هاست ک اصلا منصفانه نیست ،همونطور ک دوستمون گفتن ،معطل شدن برای سوار شون مسافر،منتظرموندن ،و مبدا یابی ک اصلا به صرفه نیست و با این وضع کوچه وخیابونا هر چی دربیاری باید صرف جلو بندی و هزینه های جاری خودرو بکنی.
    درکل اگ وقتی ک برای کار تو اداره و اسنپ کنیمو برای یاد گرفتن ی صنعت بزاریم خیلی به صرفه تره.

    2
    28
  34. این بنده خدایی که خودش اینا رو نوشته، خب بلند بشه بیاد 1 روز اسنپ کار کنه، اگر خوب بود این مقاله نویسی رو هم ول کنه

    1
    30
  35. چرا دروغ تحویل مردم میدین اولا اسنپ با هزاران نفر راننده ۱۷ درصد کمیسیون درجا میگیره و هیچ گونه خدماتی نداره ولی یک تاکسی تلفنی با تعداد راننده کم یا روزانه ده تومن کمیسیون میگیره یا درصدی ۲۰ درصد رانندگی کلا قابل قیاس با کارمندی نسیت نمیدونم آیا عقل پشت این مقایسه بوده در رانندگی هم از جان ِمایه میزاری هم از سرمایه سرمایه ات همیشه در خطره یک رانندگی هیچ محسنات نداره جز بیماری زود رس دیسک کمر آرتروز ضعف بینایی زودرس آینده نا مشخص تصادف و بیکاری در عوض کارمندی مزایای بیشماری داره مرخضی سالیانه و ساعتی و روزانه با حقوق تعطیلات حق اولاد حق مسکن بیمه عیدی سنوات آینده تضمین شده حتی در صورت داشتن بیمه بین یک راننده و کارمند در بازنشستگی تفاوت فاحشی از نظر میزان حقوق وجود داره در ضمن بیمه رانندگی با تمام ضرر هاش جزئ مشاغل سخت نیست بعد سی سال پرداخت بیمه هیچ گونه پرداخت سنواتی وجود نداره همیشه حالا با تمام این اوصاف آیا این دو رانندگی و کارمندی قابل قیاسه
    این یک گوشه از تفاوتها بود

    4
    19
  36. وحید جعفری

    خیلی تابلوعه که نویسنده مطلب داره از اسنپ و تپسی طرفداری میکنه خخخخخ
    اسنپ و تپسی آخرین راه و بدترین راه برای کار کردن و پول دراوردنه،

    3
    22
  37. بهروز ارمن

    اخه نفهم بیشعور کسی که مغز خر خورده داره واسه من درامد حساب میکنه.. اونی که تو اسنپ کار میکنه حالا بگم حرف شما درست ساعتی ۷۰ هزار تومن خب از این پول ۲۰ درصد مال اسنپ بعد خود ماشین اصطلاک داره لاستیک میره روغن میره.. بنزین میره.. و غیره هزار تا کوفت زهرمار دیگه.. مخصوصا الان که همه لوازم یدکی هااا تقلبی شده حالا تویی که این چرندی هارو مینویسی یکی ببینه فک میکنه ملت دارن ادای گرسنه هارو درمیارن

    9
    81
  38. منم کار کردم اسنپ و تپسی لنت جلو هر یک با دو ماه تعویض میشد روغن هر 3 هفته هر سال یه صفحه و یه جفت لاستیک و بیمه جلوبندی و کمک فنرها هر جوری کار کنی هر چقدر بمونه من کلی بدون کسر کمیسیون میگم بخوای پول جمع کنی ته سال 40 درصد از اون چیزی که کار کردی میمونه اگه جمع کنی خوب خرج خونه و اینا هم هست آخر سال از دیگرون پول قرض کردم موتور رو تعمیر اساسی کردیم این واسه هزینه پراید هست با پژو و… این ماشین‌ها که 200 میلیون هستن اصلا نمیصرفه مگه طرف کار کنه بعد که ماشین داره به خرج میافته کلاه بزاره سر یکی دیگه و بندازه به اون
    این حساب کتاب یک سال کار تو اسنپ و تپسی بود
    الان با موتور کار میکنم روزی 400 500 باز هم نصف میمونه
    خدایی موندم طرف چه جوری میاد ماشین صفر رو آرم بزرگ ماکسیم میزنه فاتحه بدنه رو میخونه که چی آخر سر موقع تعمیر موتور از دیگرون قرض کنی
    یه مثال میزنم ماشین از فردوسی میره تجریش 40 تا 50 تومن موتور با دوتا سه تا سرویس میره هر سرویس 60 هزار تازه ترافیک هم نداره باز واسه منه موتور سوار زیاد به صرفه نیست ماشین هر چی در بیاری همون اصطحلاک و خرج ماشین میشه بنزین هم که خودش کلی هزینه میشه 3 ت. من حقوق کارمندی بهتره موقعیت اجتماعیش هم بهتره اسنپ و تپسی دوتا شرکت هستن که 5 هزار تا آژانس رو ورشکست کردن نزدیک نصفه اینا منشی هم داشتن که دوتا شرکت روی هم 200 یا 300 نفر کارمنده و دوسه نفر کل اون درآمد رو کسب کنن واقعا در حق اون بیکاریها که باعث شدش نامردیه

    7
    57
  39. رضا محمودی

    تو این چند سال اخیر بهترین کار همون کارمندی چون هزینه های کار آزاد خیلی زیاد شده و دست تو هرکاری خیلی زیاد شده و از اون طرف قدرت خرید مردم به شدت کم شده.
    ولی خوب یه چیزی رو هم دوستان فراموش نکنن اگه کار کارمندی تو یه اداره یا شرکت معتبر گیر آوردین یه خبر هم به ما بدین ممنون.

    2
    40
  40. عصاب خوردعلی

    اقای اسنپ چرا دارید به مردم دروغ میگید ؟چرا واقعیت رو نمیگید ؟ من یک راننده حرفه ای هستم از نظر سرعت عمل و همه چیز .توی تهران نهایتا ساعتی ۴۵هزار در بیاری . که ازین ۴۵:هزار خرج بنزین . لاستیک قطعات ماشین صفحه کلاج لنت روغن شمع وایر جلو بندی فیلتر ها و…. خدایی سر مردم رو کلاه نزارید .خوش بینانه ترین حالت روزی ۴۵۰در بیاری یه باید ۹۰تمن به بنزین بدی چون ده ساعت ماشینت روشنه . ۳۰ تومان برای خرج ماشینت در اینده کنار بزاری . میمونه ۳۰۰تمن . ۲۵؛روز کار کنی میشه ۷/۵میلیون . این در حالیه که تو بکوووب بری اسنپ . مسافر وقت تلف میکنه نمیاد پایین . ترافیکه و …. شما چطور حساب کردی اسنپ عزیز که ماهی خدا تمن در اومده؟مردم رو گول نزنید . مردم این حقیقتشه خودتو بکشی نهایتا ۸میلون در بیاری . .همیشه حقیقت واقعی رو به مردم بگیم. نه هوایی محاسبه کنید روزی فلان تمن در میاد . بعضی روزا که اصلا مسافر نیییست . بعضی ساعتا مسافر نیست . ول تو خیابونیم

    6
    92
  41. منم چندساله اسنپ کار میکنم هر کارمندی جاشو با من عوض کنه هم موتور هم ماشینمو به نامش میزنم منتظرم

    3
    88
    1. آقا‌یوسف‌گل‌گفتی‌.من‌هم‌در‌عوض‌ماشینم‌را‌به‌نام‌یک‌کارمند
      می‌زنم‌‌وحتی‌حاضرم‌سه‌چهارم‌حقوقش‌را‌دریافت‌کنم
      هم‌سوادش‌را‌دارم‌وهم‌‌مسط‌به‌سه‌زبان‌خارجی‌هستم
      ولی‌پارتی‌وپول‌ندارم‌وشرایط‌سنی‌‌اما‌مجبورم‌برا‌ی‌اسنپ
      برده‌گی‌کنم‌تا‌گرسنه‌نمانم‌.

      2
      52
  42. من خودم راننده اسنپ هستم در شهر قم باور میکنی هنوز کرایه میزنه 4500 تومان اونوقت باید چند کیلومتر بری منتظر مسافر بشی و اکثرا تماس بگیری که تشریف بیارن و بعد کلی معطلی بیاد سوار بشه ببری مقصد تو راه هم چون اپلیکشن بلد نیست یا نمیتونه باید دم خودپرداز توقف کنی تا پول بگیره و کرایه بده حداقل نیم ساعت طول میکشه که ساعتی میشه 9000 تومان اونوقت ساعتی 70000 تومان را از کجا در اوردید نمیدانم تازه هزینه ها را هنوز محاسبه نکردیم منکه دیگه تا مجبور نشم نمیرم خیلی زور بزنی ساعتی 20000 تومان به زور در میاری تو قم اینجوری تازه بیشتر وقتها برگشتت را اینقدر کرایه پایین میزنه که ترجیح میدی خالی برگردی چون نمیصرفه

    2
    59
  43. منم کارمندم. ولی تو مسیر رفت و برگشت اگه مسافر بیفته میزنم. بعضی وقتها هم تو طرح تشویقی به صرفه باشه کار انجام میدم. در کل اگر به عنوان شغل دوم و پول بنزین رفت و برگشت به محل کار باشه خوبه. وگرنه واسه شغل ثابت خیر. بعضی ها هم مجبورن و چاره ای جز مسافرکشی ندارن. به امید خدا که همه صاحب یه کسب و کار مناسب بشن تا حرفه تاکسی اینترنتی هم مناسب با دخل و خرج جامعه بشه

    3
    54
    1. نظرتون چیه یه شغل داشته باشین که از خودتون باشه و لازم نباشه اینقدر سختی بکشین و صاحب کار خودتون باشین؟

      6
      20
    2. نظرتون چیه یه شغل داشته باشین که از خودتون باشه و لازم نباشه اینقدر سختی بکشین و صاحب کار خودتون باشین؟؟

      4
      15
  44. مادر یک اسنپی

    ******* ،یک مشت بچه های تحصیل کرده و با شخصیت رو دور خودتون جمع کردین دارین از بد روزگار حال میکنین

    1
    9
  45. وجدانا چقدر از اسنپ وتپسی گرفتید این مقاله رو نوشتید اگه نمیدونی من به شما میگه درآمد خالص اسنپ ساعتی
    ۲۰۰۰۰ تومن است وماهانه دقیقا برابر دریافتی یک کارگر اما بدون بیمه

    1
    11
  46. کار تو تاکسی های اینترنتی فقط جلوی گدایی رو میگیره
    و هر کی هم داره کار میکنه از بیکاری و ناچاریه

    17

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH