معرفی چند کتاب در مورد جنگ که نباید از خواندن آنها غافل شویم

در طول تاریخ وقایع محدودی هستند که توانسته‌اند به اندازه جنگ بر زندگی بشریت تاثیر بگذارند. این تاثیر عمیق، مخرب و دردناک منبع الهام بسیاری از نویسندگان و فیلمسازان بوده است. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی چند تا از بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ می‌پردازیم.

کتاب بلبل اثر کریستین هانا

حوادث این کتاب در مورد جنگ، در طی جنگ جهانی دوم و در پاریس اتفاق می‌افتند. این کتاب در مورد دو خواهر به نام‌های ویانا و ایزابل است. بعد از این که همسر ویانا به جنگ فرستاده می‌شود، ایزابل نزد او می‌آید تا در این دوران سخت تنها نماند.بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ

این دو با هم باید در مقابل مشکلات سخت و طاقت‌فرسا مقاومت کنند. بر اساس این کتاب فیلمی با همین نام هم ساخته شده که دو خواهر بازیگر، ال و داکوتا فانینگ ایفای نقش ویانا و ایزابل را برعهده دارند. این فیلم در سال 2022 اکران خواهد شد.

زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید اثر ارنست همینگوی

همینگوی این کتاب را بر اساس تجارب شخصی خود به عنوان یک خبرنگار در زمان جنگ داخلی اسپانیا نوشته است. این اثر که یکی از بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ است، داستان زندگی رابرت جردن را بازگو می‌کند.

رابرت جردن آمریکایی، داوطلبانه به اسپانیا می‌پیوندد تا در مقابل ارتش فرانسیس فرانکو مبارزه کند. سپس از او خواسته می‌شود به گروه‌های چریکی بپیوندد و در این زمان است که او با دختر جوان اسپانیایی آشنا می‌شود.

در غرب خبری نیست اثر اریش ماریا رمارک

این اثر که از بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ است، توسط یک سرباز جوان آلمانی نوشته شده. این کتاب کلاسیک، حوادث جنگ جهانی اول را از نگاه اول شخص شرح می‌دهد. بعد از این که پاول باور 18 ساله می‌شود؛ تحت تاثیر فشارهای خانواده، جامعه و دوستان تصمیم می‌گیرد که به ارتش بپیوندد و در خط مقدم مبارزه کند.

بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ

پاول و شش نفر دیگر از دوستانش که همگی سرشار از روحیه دلاوری و میهن‌پرستی هستند، وارد میدان جنگ می‌شوند. چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد که تمام این جوانان، پیر و سالخورده می‌شوند. سالخوردگی نه به معنایی جسمانی بلکه به معنی مردن شور اشتیاق جوانی در روح و ذهن این افراد.

عهد جوانی از ورا بریتین

در سال 1914، ورا بریتین 20 سال داشت و در حال آماده شدن برای پیوستن به دانشگاه آکسفورد بود که جنگ آغاز شد. چهار سال بعد، زندگی ورا و تمامی هم‌نسلانش زیر سایه جنگ به گونه‌ای تغییر کرد که قبل از جنگ حتی قابل تصور نبود.

عهد جوانی یکی از بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ جهانی اول است که در لیست بهترین کتب بیوگرافی نیز جای گرفته. این کتاب شرح حال ورا و چگونه گذراندن روزهای سخت جنگ را پوشش می‌دهد.

تبصره 22 اثر جوزف هلر

تبصره 22 داستان حماقت‌ها و دیوانگی‌های دوران جنگ جهانی دوم را شرح می‌دهد. یوساریان؛ مسئول توپچی ارتش، شخصیت اصلی این کتاب در مورد جنگ است. او غرق در خشم و جنون شده چون هزاران نفر که حتی آنها را نمی‌شناسد قصد کشتن او را دارند.

 

سلاخ‌خانه شماره پنج اثر کورت ونه‌گات

شخصیت اصلی این کتاب تلخ و در عین حال طنزگونه، بیلی پیلگریم نام دارد. او یک اسیر جنگی، اپتومتریست و همچنین یک مسافر زمان است. سلاخ‌خانه شماره 5 یکی از بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ است که آن را نفی می‌کند.

بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ

این کتاب ماجرای بمباران شهر درسدن در طی جنگ جهانی دوم را پوشش می‌دهد. در حالی که پیلگریم امکان سفر در زمان بین زمین و سیاره‌ای دیگر را دارد، به معنایی از زندگی دست پیدا می‌کند که همه قادر به درک آن نیستند.

بادبادک‌باز اثر خالد حسینی

این کتاب در مورد جنگ‌ و اغتشاشات داخلی افغانستان است که برنده جوایز متعددی شده. کتاب بادبادک‌باز روایتگر داستان دو دوست است که بعد از شروع جنگ، یکی از آنها موفق به فرار از افغانستان می‌شود و دیگری جای می‌ماند.

بهترین کتاب‌ها در مورد جنگ

امیر که سال‌ها در آمریکا زندگی کرده، تصمیم می‌گیرد به افغامستان بازگردد تا نیمه‌ای از وجودش را که سالها پیش در این خاک جای گذاشته باز یابد. قلم زیبای خالد حسینی باعث شده که این اثر در بین بهترین کتاب‌ها در مورد مهاجرت قرار گیرد.

1 در مورد “معرفی چند کتاب در مورد جنگ که نباید از خواندن آنها غافل شویم”

  1. بادبادک باز

    کتابای خالد حسینی رو بی نهایت دوست دارم
    هزار خورشید تابان و بادبادک باز بی نظیر هستن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH