تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2022 آغاز خواهد شد

شرکت اپل اخیرا مدل‌های جدید مک‌بوک پرو خود را در بازارهای جهانی عرضه کرد. غول کوپرتینویی ضمن برگزاری رویداد Unleashed از ایربادهای بی‌سیم جدید خود موسوم به ایرپادز 3 و مجموعه‌ای از مدل‌های رنگی جدید برای هوم‌پاد مینی رونمایی کرد. اکنون جریان شایعات روی سایر محصولات در دست عرضه توسط شرکت اپل متمرکز شده است. هدست واقعیت ترکیبی یکی از محصولات آینده اپل است که کارشناسان از مدت‌ها قبل منتظر معرفی آن هستند. اپل عینک‌های واقعیت ترکیبی خود را در 3 ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد کرد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که برنامه تولید کمپانی با موانعی مواجه شده است.

بر اساس گزارش وبسایت 9to5Mac به نقل از یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو، طراحی پیچیده این محصول موجب تاخیر در تولید آن توسط اپل شده است. این تحلیل‌گر ادعا می‌کند که الزامات طراحی صنعتی اپل برای عینک واقعیت ترکیبی در مقایسه با استانداردهای صنعتی به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش‌تر است. همچنین کمپانی در صدد ارائه اکوسیستم یکپارچه‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات است. بنابراین مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که تولید این محصول با تاخیر مواجه خواهد شد. بعلاوه آقای کو خاطرنشان می‌کند که اپل قصد ندارد تا عینک واقعیت ترکیبی خود را به‌عنوان یک دستگاه بازی روانه بازار کند؛ بلکه می‌خواهد آن‌را برای موارد کاربری دیگر نیز آماده‌سازی نماید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل با برچسب قیمتی حدودا 3 هزار دلاری روانه بازار خواهد شد

این تحلیل‌گر معتقد است که اپل تولید نمایشگر روی سری خود را در 3 ماهه چهارم و پایانی سال 2022 آغاز خواهد کرد. وی افزود که کمپانی تایوانی Young Optics احتمالا یکی از تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز برای دستگاه جدید اپل به‌شمار می‌رود. این هدست ابدا ارزان‌قیمت نبوده و مصرف‌کنندگان عادی را هدف قرار نخواهد داد. به هرحال این محصول با قیمت‌گذاری حدودا 3000 دلاری عرضه شده و یقینا برای علاقه‌مندان و کاربران فناوری‌های نوظهور مفید خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی فناوری‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی را با یکدیگر ترکیب نموده و تصویری با رزولوشن بسیار بالای 8K را ارائه خواهد داد. همچنین اپل از سربندهای قابل تعویض استفاده خواهد کرد؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد تا هدبندها را بسته به نیاز خود تغییر دهند. آخرین نکته اینکه بر اساس شنیده‌ها هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل داری نوعی قابلیت ردیابی چشم پیشرفته خواهند بود. این فناوری، تصاویر را صرفا در همان جایی که کاربر مشغول مشاهده آن است؛ نمایش می‌دهد. همچنین این هدست دارای تعداد زیادی دوربین در داخل و خارج جهت ردیابی حرکات سخت و خلق تجربه کاملا یکپارچه خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل محصول بسیار جالبی است. اکنون کاربران کنجکاو مشتاقانه منتظر معرفی این محصول و مشاهده قابلیت‌های آن هستند؛ چرا که غول کوپرتینویی همواره به مقوله طراحی توجهی ویژه دارد.

1 در مورد “تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2022 آغاز خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH