پلیس کانادا موفق به کشف یکی از موارد کاربری جدید برای ردیاب AirTag اپل شد

اخیرا در کشور کانادا مورد کاربری جدیدی برای ابزار ردیاب شرکت اپل موسوم به AirTag کشف شده است. با این‌حال اپل در تبلیغات خود به این موضوع اشاره نکرده است. بیانیه مطبوعاتی صادر شده توسط پلیس منطقه‌ای یورک (به نقل از وبسایت Cult of Mac) به ساکنان این حوزه هشدار می‌دهد که سارقان به منظور ردیابی و سرقت وسایل نقلیه پیشرفته در سراسر منطقه یورک از روش هوشمندانه و جدیدی استفاده می‌کنند و پلیس موفق به کشف این ترفند شده است.

پلیس منطقه‌ای یورک از ابتدای ماه سپتامبر به بررسی نحوه استفاده از دستگاه‌های ردیاب کوچک در وسایل نقلیه پیشرفته پرداخت و متوجه شد که سارقان به منظور کشف آسان‌تر موقعیت خودروی سرقتی شناسایی شده در اوایل وقت روز اقدام به نصب AirTag روی آن می‌کنند. بر اساس اعلام پلیس، ردیاب‌های AirTag در قسمت‌های مخفی اتومبیل‌های پیشرفته پارک شده در مکان‌های پر ترافیک نظیر مراکز خرید یا پارکینگ‌ها نصب می‌شوند.

سپس وسایل نقلیه تا محل سکونت مالکان آن‌ها ردیابی شده و در آنجا از داخل خیابان سرقت می‌شوند. همچنین سارقان با استفاده از پیچ‌گوشتی اقدام به بازگشایی درب راننده یا سرنشین نموده و به خودروی مورد نظر خود وارد خواهند شد.

با ورود سارقان به داخل خودرو، آن‌ها از یک دستگاه عیب‌یاب الکترونیکی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده توسط مکانیک استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب آن‌ها با کمک این دستگاه، تنظیمات خودرو را به گونه‌ای دستکاری می‌کنند که امکان روشن کردن اتومبیل با کلید همراه سارقان فراهم شود. پس از انجام این فرآیند، سارقان به آسانی خودرو را روشن کرده و از محل متواری می‌شوند.

سارقان خودرو به منظور ردیابی اتومبیل‌های مورد نظر خود از ابزار ردیاب AirTag اپل استفاده می‌کنند

پلیس منطقه‌ای یورک برای کلیه افراد مقیم کشورهای کانادا، ایالات‌متحده یا سایر مناطق جهان، پیشنهاداتی واقعا کاربردی را ارائه نموده است. به‌عنوان مثال توصیه شده تا خودروی خود را درون یک گاراژ قفل شده پارک کنید؛ زیرا اکثر وسایل نقلیه از داخل خیابان به سرقت رفته‌اند. بعلاوه قفل فرمان نیز یک عامل بازدارنده موثر به‌شمار می‌رود؛ بنابراین توصیه می‌شود تا نسبت به خریداری یک قفل فرمان مناسب برای اتومبیل خود اقدام نمایید.

گذاشتن قفل روی پورت داده مانع از دسترسی سارقان به درگاه کامپیوتر خودرو و برنامه‌ریزی مجدد کلیدها برای آن خواهد شد. همچنین پلیس خریداری یک سیستم نظارت ویدیویی خانگی نظیر Ring را به کاربران پیشنهاد می‌کند. اطمینان از تنظیمات مناسب دوربین برای نظارت پیوسته بر خودرو در طول مدت شب و روز نیز ضروری خواهد بود. همچنین مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک بایستی با پلیس تماس بگیرند. ورژن جدید سیستم‌عامل iOS موسوم به iOS 15.2 اخیرا توسط شرکت اپل تست شده است. این سیستم‌عامل قادر به ردیابی دستی برای ایرتگ‌هایی است که متعلق به شما نیستند.

این ویژگی جدید به شما کمک می‌کند تا در صورت کشف AirTag مفقود شده سایر کاربران بتوانید این ابزار را به صاحب اصلی آن بازگردانید. اما در عین‌حال این مشخصه می‌تواند برای یافتن ایرتگ‌های ردیابی‌کننده موقعیت شما یا حتی اتومبیل شما نیز به‌کار گرفته شود. چنان‌چه AirTag بیش از 24 ساعت از صاحب خود دور شود؛ در این‌صورت یک اعلان هشدار را پخش می‌کند. بنابراین کاربران چنان‌چه متوجه نصب مخفیانه AirTag روی خودروی خود شوند؛ در این‌صورت بایستی کاملا هوشیار باشند؛ زیرا ظرف مدت 24 ساعت احتمالا افراد مشکوکی را در مسیر پارک یا تردد اتومبیل خود مشاهده خواهند کرد.

AirTag با هدف ردیابی اشیائی نظیر کلید و دوچرخه یا موجوداتی نظیر سگ به بازار عرضه شد. با این‌حال کاربران می‌توانند AirTag را به دسته‌کلید یا یک حلقه متصل نموده و با استفاده از اپلیکیشن FindMy موقعیت آن‌ها را ردیابی کنند. مالکان آی‌فون 11 یا مدل‌های جدیدتر از آن و اپل واچ سری 6 یا 7 به لطف وجود تراشه U1 داخل دستگاه‌های خود می‌توانند از مسیرهای دقیق جابه‌جایی AirTag مطلع شوند.

AirTag می‌تواند به یک محصول پردرآمد برای اپل تبدیل شود. هر دستگاه AirTag با قیمت‌گذاری 29 دلاری روانه بازار می‌شود و بسته 4 عددی آن نیز با قیمت‌گذاری 99 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این قیمت‌گذاری شامل لوازم‌جانبی نظیر رینگ کلید چرمی با ارزش 35 دلاری یا حلقه 39 دلاری نخواهد بود. کاربران در صورت استفاده از یک چمدان گران‌قیمت می‌توانند AirTag را درون آن جاسازی نمایند. حلقه کلید 12.95 دلاری ساخت شرکت بلکین، مناسب‌ترین هولدر برای ردیاب AirTag اپل محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH