آتش گرفتن مک‌بوک پرو اپل موجب آسیب‌دیدگی صاحب آن شد!

اخیرا آتش گرفتن ناگهانی یک دستگاه مک‌بوک پرو اپل در اثر انفجار خودبه‌خودی باتری آن موجب وارد آمدن جراحات سطحی به مالک آن شد. لپ‌تاپ مورد بحث یک مک‌بوک پرو مدل 2015 است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این لپ‌تاپ همان مدلی است که حمل آن توسط برخی خطوط هوایی ممنوع اعلام شد؛ زیرا باتری آن به‌عنوان یک عامل خطرزای بالقوه برای آتش‌سوزی قلمداد می‌شد. یکی از کاربران انجمن Reddit با نام u/Squeezieful جزئیات مربوط به این سانحه را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

وی پس از تلاش برای خارج کردن لپ‌تاپ آتش گرفته از زیر تختخواب، قسمت‌هایی از دست‌های خود که دچار سوختگی جزئی شده بودند را به معرض نمایش گذاشت. اگرچه این کاربر صرفا با صدمات جزئی مواجه شده است؛ اما آسیب‌های احتمالی ناشی از این سوانح می‌توانند بسیار بزرگ باشند. شعله‌های آتش می‌توانند موجب بروز خسارات مالی عمده نظیر آتش‌سوزی منزل یا حتی جراحات وخیم‌تر شوند.

به گفته کاربر، مک‌بوک پرو در حالت Sleep زیر تختخواب قرار داشته و به شارژر نیز متصل نبوده است. اما دود ناشی از ذوب شدن بدنه پلاستیکی لپ‌تاپ که احتمالا از سوختن باتری لیتیوم یونی آن ناشی شد؛ صاحب لپ‌تاپ را از خواب بیدار کرد. این پدیده موجب شد که کاربر، نوت‌بوک خود را از زیر تخت خارج نموده و متوجه سوختگی فرش اتاق شود. کاربر Reddit خوش‌شانس بود که متوجه بلند شدن دود شد؛ اما این دود سمی و آتش می‌توانست کشنده باشد.

در سال 2015 شرکت اپل با اعلام یک فراخوان بزرگ برای لپ‌تاپ‌های 15 اینچی مک‌بوک پرو خود اقدام به جمع‌آوری دستگاه‌های تولید شده در حد فاصل ماه‌های سپتامبر 2015 تا فوریه 2016 نمود. این فراخوان زمانی آغاز شد که تعدادی از دستگاه‌های مک‌بوک پرو با مشکل تورم باتری و انفجار مواجه شدند. این حوادث حتی موجب آسیب‌دیدگی اموال کاربران شد و دستگاه مذکور را به‌عنوان یک عامل خطرآفرین برای آتش‌سوزی معرفی کرد.

این پدیده بدان معناست که حادثه اخیرا روی داده احتمالا به‌دلیل استفاده کاربر از یک دستگاه معیوب مک‌بوک پرو ناشی شده است. در این میان بسیاری از افراد احتمالا ادعا می‌کنند که کاربر بایستی پیش‌تر نسبت به مرجوع نمودن این دستگاه اقدام می‌کرد؛ اما کاربر Reddit شخصا اعلام کرد که لپ‌تاپ وی پیش‌تر برای رفع این مشکل سرویس شده و نامبرده شماره مدل باتری لپ‌تاپ را در فرم برنامه فراخوانی به ثبت رسانده است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که اپل نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH