درخواست نماینده مجلس برای ساماندهی پلتفرم‌های داخلی رمزارز

حسین محمدصالحی، نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی، بیست‌وچهارم آبان‌ماه، در جلسه علنی مجلس اظهاراتی را در رابطه با ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های داخلی تبادل رمزارزها بیان کرد.

محمدصالحی به عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حوزه رمزارز‌ها اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی توانسته‌اند پلتفرم‌هایی را برای تبادل ارزهای دیجیتال ایجاد کنند که از درگاه‌های پرداخت داخلی برخوردار هستند. این شرکت‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال را از پلتفرم‌های خارجی بی‌نیاز کنند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گفت: برخی از مدیران ناکارآمد که از موضوعات روز اقتصاد دیجیتال در دنیا اطلاع ندارند، درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های رمزارز داخلی را مسدود می‌کنند تا کاربران را به سمت پلتفرم‌های خارجی سوق دهند.

محمدصالحی افزود: مسدود کردن درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های رمزارز داخلی، باعث می‌شود که تجربه تلخ جوانان از سرمایه‌گذاری در بورس، حالا در حوزه ارزهای دیجیتال تکرار شود.

وی خطاب به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ادامه داد: چرا برخی در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ترجیح می‌دهند که مردم پول‌های خود را در صرافی‌ها و پلتفرم‌های خارجی ارز دیجیتال که نامعتبر هستند، نگهداری کنند؟ چرا مسئولین مربوطه، پلتفرم‌های داخلی رمزارز را ساماندهی و اعتبارسنجی نمی‌کنند؟

وی در نهایت از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی خواست که از تحمیل فشار بر پلتفرم‌های داخلی تبادل ارزهای دیجیتال خودداری و این پلتفرم‌ها را به دقت ساماندهی و ارزیابی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH