کمیسیون طرح صیانت: ما اصلا مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح صیانت را قبول نداریم!

کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که کار خود را تا زمان دریافت نظر مرکز پژوهش‌های مجلس متوقف کرده بود؛ امروز مجددا آغاز به کار کرد و یازدهمین جلسه رسمی خود را برگزار نمود.

در این جلسه، اعضای کمیسیون، به ابراز مخالفت جدی با بیانیه مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر در تضاد بودن طرح صیانت با قانون اساسی پرداختند.

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: من دیروز نامه مرکز پژوهش‌های مجلس را دریافت کردم، اما پیش از آن این نامه در فضای مجازی و سایت‌ها منتشر شده بود! آیا روش مکاتبه تغییر کرده یا آدرس دبیرخانه عوض شده است؟

تقی پور در ادامه انتقادات تند خود از مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: شما شورای نگهبان نیستید که می‌خواهید به زور نظر نمایندگان را عوض کنید! اگر می‌خواهید جای مجلس نظر بدهید، مجلس را تعطیل کنیم تا مردم به مرکز پژوهش‌ها رای بدهند!

مهرداد ویس‌کرمی، از دیگر اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت نیز گفت: مرکز پژوهش‌ها باید نظر استدلالی بدهد نه ژورنالیستی و احساسی! من ابتدا فکر کردم بیانیه فتوشاپ است!

همچنین محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و از اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: هر مرکزی می‌تواند نظر خود را بدهد و ما مجبور نیستیم با هرکسی که نظر می‌دهد بحث کنیم! ما کار خود را ادامه می‌دهیم!

علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران نیز در این باره افزود: مرکز پژوهش‌ها شان مجلس را زیر سوال برده است! ما می‌خواستیم با این مرکز مشورت کنیم و نباید بیانیه در سایت‌ها منتشر می‌شد.

وی افزود: رئیس مرکز پژوهش‌ها گفته است من بیانیه را در سایت‌ها پخش نکرده‌ام و در این موضوع نقشی نداشته‌ام؛ اما این عذر بدتر از گناه است! قرار ما این نبود.

علیرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس، تنها کسی بود که در کمیسیون با نظر دیگران مخالفت کرده و از بیانیه مرکز پژوهش‌ها دفاع کرد؛ وی افزود: در جلسات هرگاه نماینده‌ای مخالفت و نقد می‌کند، صدایش را قطع می‌کنید و اجازه نمی‌دهید ادامه دهد!

در نهایت پس از انتقادات شدید اکثریت اعضای کمیسیون، تصمیم بر آن شد که مخالفت مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند جلوی فعالیت این کمیسیون را بگیرد و بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

4 در مورد “کمیسیون طرح صیانت: ما اصلا مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح صیانت را قبول نداریم!”

  1. مرکز پژوهش ها اعلام کرده این طرح مخالف قانون اساسی ، غیراقتصادی و سرتا پا زیان است اما این چند نفر انگشت شمار که با رای کمتر از 1 درصد مردم به مجلس رفتند دنبال قاتل بروسلی هستند

    چرا مرکز پژوهش ها بیانه داده ، چرا اول به ما نگفته ، ما قبول نداریم و …

    آقایان بی سواد این طرح با زندگی و کار تمام ایرانی ها مرتبطه ، کشور رو نابود خواهد کرد چرا نمیفهمید ؟

  2. من جزء موافقین این طرح هستم، احساس میکنم نوع مطالبی که در موضوع صیانت مطرح میشه توی آی تی رسان یکم زیاد جهت گیری دارن.
    99 درصد افرادی که با این طرح مخالفن (در بین عوام) دقیق نمیدونند این طرح چی هستش و فقط حرف ها و پست های احساسی باعث ایجاد این نظر درشان شده. قطعا نواقصی دارد و باید طرح اولیه اصلاحاتی درش صورت بگیرد، اما از بین اون 99 درصد هم 80 درصد کلیت طرح رو هم جابه جا میگیرن و حتی از کلماتی که به کار میبرن هم معلومه (در شبکه های اجتماعی) و 19 درصد دیگشون هم بخش هایی از طرح رو میدونن ولی فقط بخشایی که دوست داشتن رو جدا کردن (یا براشون جدا شده…)
    اون یک درصد هم نقد های جدی ای وارد دارن و من دستشون رو میبوسم که مسئولیت پذیر هستند ^_^
    باید دقت کرد که دقیقا اخباری که به دستمون میرسه چقد سالمه.
    من هم در این حوزه از نظر فناوری غریبه نیستم و منم همه کارام با کامپیوتر ها و اینترنت و فضای مجازیه پس اینترنت و فضای مجازی دغدغه های اصلی منم هست و کارم هم همینه.
    اما اتفاقا این طرح خیلی هم پتانسیل خوبی داره و میتونه عالی باشه، ولی اگر هم به مقصودش نرسه خوبیش اینه ضرر نمیرسه آنچنان مث خیلی طرحای دیگه (انشالله)
    ممنون از آی تی رسان خدا قوت (:

    1. داداش من که صد در صد با این طرح مخالفم
      اما فرض بگیریم که بهترین طرح دنیاس و عالیه همه چی! مشکل اینجاست که تجربه ثابت کرده خوب اجرا نمیشه و قطعا دودش تو چشم مردم میره
      مثل یارانه ها که طرح خوبی بود باعث عدالت و کاهش اختلاف طبقاتی و… میشد ولی الان عملا همه چیز گرون شده و ما موندیم و ۴۰ هزار تومنی که پول ۴ تا نون سنگکه!
      یا مسکن مهری که قرار بود همه رو خونه دار کنه و قیمت رو کاهش بده اما تو بدترین جاهای شهر و با بی کیفیت ترین مصالح ساخته شد در حدی که تو زلزله کرمانشاه مسکن مهر کاملا تخریب شد ولی خونه های کنار همون خیابون سالم بودن!
      یا تو حوزه فناوری رجیستری رو داشتیم که جلوی قاچاق رو میگیره و گوشی مال ما میشه و فلان، اما در عمل الان فقط مردم دارن ۲۰ درصد گوشی رو گرون تر میخرن و هیچ سود دیگه ای نداشته! پر از باگه و هنوزم که هنوزه مشکل داره
      یا مثلا بنزین که قرار بود سهمیه بندی باشه کارت سوخت بیاد و کلی طرح خوب، اما در عمل فقط بنزنین گرون شد و یه مدت که اصلا برداشتن و تک نرخی شد الانم که معلوم نیست چه فکری براش دارن
      و و و
      بنابراین مشکل با طرح نیست مشکل اینه که اصلا دولت کاری به اینجا نداشته باشه همینی که هست ما راضیم نمیخواد بهتر از این بشه و پیشرفت کنه دستشون درد نکنه?

    2. از نحوه آمار دادنت مشخصه در چه سطحی هستی ، از موافقان این طرح بیشتر از این هم انتظار نمیره.اصلا خودت طرح رو خوندی ؟

      چرا گذرگاه مرزی باید به دست نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی باشه ؟
      چرا باید VPN ها مسدود بشن وقتی که میلیون تا سایت مفید فیلتره، میلیون تا سایت هم ما رو تحریم کردند ؟
      چرا کاربران باید مجبور باشن از سرویس های بی کیفیت داخلی استفاده کنند ؟ نتیجه انحصارها در این سال ها چی شده ؟
      غیر از کشورهای دیکتاتوری کدوم کشورها در دنیا استفاده از اینترنت رو محدود کردند ؟

      این طرح به سفارش نهادهای امنیتی نوشته شده و به کل محدود کننده اینترنته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH