معرفی تمام اسلحه‌ها، وسایل نقلیه و نکات لازم برای برنده شدن در بازی هیلو اینفینیت

نسخه جدید هیلو با نام اینفینیت که به دست استودیو 343Industries ساخته شده، اخیرا منتشر و با استقبال بسیار زیاد طرفداران و همینطور گیمر‌های تازه وارد به این مجموعه روبه‌رو شد. در کمپین این بازی داستان حماسی مسترچیف را دنبال خواهیم کرد تا باری دیگر بشریت را از دست بیگانه‌ها نجات دهیم.

اما همواره در سری هیلو مرسوم بوده تا به مالتی‌پلیر بازی به اندازه کمپین اهمیت داده شود و اینفینیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. جذابیت حالت آنلاین این بازی قابل انکار نیست و تعداد مخاطبان، صدر جدول بودن و استقبالی که از بازی شد، گویای این موضوع است. خصوصا که حالت آنلاین مالتی‌پلیر بازی به صورت رایگان عرضه شد و هیلو را به رقیبی جدی برای وارزون و فورتنایت تبدیل کرد که فعلا از آن‌ها پیشی گرفته است.

در این مقاله اما قصد داریم تا به اکثر ترفند‌ها، نکاتی که بازی به شما نمی‌گوید و تمامی سلاح‌های هیلو اینفینیت بپردازیم که چه برای تازه واردان به سری هیلو و چه کهنه‌کاران این مجموعه می‌تواند مفید باشد و چند مرحله بازی شما را بهبود ببخشد. پیشنهاد می‌شود که قبل از مطالعه این مقاله چند دستی به تجربه بازی بپردازید تا با کلیت آن آشنا شوید، اگر هم از هیلوبازهای قدیمی هستید، اینفینیت نیز شباهت کافی با نسخه‌های قبلی را دارد و می‌توانید شروع به مطالعه کنید.

معرفی و نکات سلاح‌های هیلو اینفینیت

ابتدا به انواع سلاح‌های بازی و کاربرد و نکاتی که شاید ندانید، خواهیم پرداخت. هر چه نباشد، مهم‌ترین خصوصیت یک سرباز، آشنایی او با ابزارش است.

  • پیش از شروع معرفی، اولین نکته و ترفند کلیدی که در هیلو باید بدانید آن است که تمامی اسپارتان‌ها یک شیلد یا زره دارند که از آن‌ها محافظت می‌کند. برای آسیب زدن به دشمنان خود ابتدا باید این شیلد را از کار بیندازید. نکته قابل توجه آن است که برای شیلد مهم نیست که بر سر شلیک کنید یا نوک انگشت دشمن، پس تا زمانی که این زره از کار نیفتاده است، لازم نیست که به خود زحمت دهید تا به سر حریف شلیک کنید.

Battle Rifle

از سلاح‌های نام آشنای این مجموعه بتل رایفل است. بهتر است که کار با این تفنگ را به خوبی یاد بگیرید چرا که علاوه بر کاربردی بودن آن، تنها سلاحی است که در حالت‌های Ranked برای شروع در اختیار خواهید داشت.

هیلو اینفینیت

بتل رایفل یک تفنگ نیمه اتومات است که با هر بار کلیک، سه تیر شلیک می‌کند و ریکویلی نیز بین این سه تیر ندارد که دقت آن را بسیار بالا می‌برد. در حالت‌های زیر می‌توانید حریف را بکشید.

  • سه شلیک به بدن برای از کار افتادن شیلد و یک شلیک به سر
  • 7 شلیک به بدن
  • دو شلیک به بدن و یک نایف در حالت رنکد، سه شلیک به بدن و یک نایف در تمامی حالت‌ دیگر

CinderShot

سیندرشات یک لانچر لیزری محسوب می‌شود که پس از برخورد با یک سطح، کمی جهش داشته و سپس منفجر می‌شود. این اسلحه یکی از سلاح‌های قدرتمند هیلو اینفینیت محسوب می‌شود که در بهترین حالت با دو شلیک دشمنتان را از پا در می‌آورد.

توجه داشته باشید که نیازی نیست تا در استفاده از این سلاح دقت زیادی به خرج دهید چراکه علاوه بر انفجار، تیر‌های این اسلحه حریفتان را به سمت خود و به داخل انفجار می‌کشد.

Bulldog

این اسلحه، شاتگان رایفل بازی محسوب می‌شود اما به شکل ناامید کننده‌ای از قدرت کمی برخوردار است. به طوری که از فاصله‌ خیلی نزدیک با 2 شلیک و از فاصله دور با سه شلیک می‌تواند حریف شما را بکشد.

Disruptor

در ابتدا که با دیسراپتور کار کنید ممکن است آن را اسلحه ضعیف و بی‌فایده‌ای در نظر بگیرید. تیر‌های این اسلحه به دشمن می‌چسبد و به مرور از او جان می‌کاهد. اما باید بدانید، تا زمانی که یک یا دو تیر شلیک کنید، اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی وقتی به عدد جادویی 3 برسید شیلد حریفتان بسیار آسیب می‌بیند. همین نکته این تفنگ را به یک سلاح دوم خوب تبدیل می‌کند. شیلد حریف را از بین ببرید و با اسلحه اصلیتان کار او را به راحتی تمام کنید. نکته مهم دیگر این که در حالت عادی بازسازی شیلد حریفتان 5 ثانیه طول می‌کشد اما اگر با دیسراپتور شیلد را از کار بیاندازید این اتفاق 5 ثانیه بیشتر طول می‌کشد.

اما اگر بخواهید فقط با استفاده از دیسراپتور کار حریفتان را تمام کنید به 6 تیر نیاز خواهید داشت. در کل اسلحه‌هایی که تیر‌های برقی شلیک می‌کنند می‌توانند وسایل نقلیه را برای چند ثانیه از کار بیندازند.

Energy Sword

یکی از اسلحه‌هایی است اگه اگر از دست‌تان بیافتد محال است روی زمین بماند و یک نفر سریعا برش می‌دارد. این شمشیر با یک ضربه می‌تواند حریفتان را از سر راه بردارد. توجه داشته باشید، با این که یک شمشیر است اما شارژ محدودی داشته و نمی‌توانید به صورت نامحدود از آن استفاده کنید.

با هر برخورد به حریفتان 14 درصد از شارژ آن مصرف خواهد شد. اگر به هدفتان به اندازه کافی نزدیک شوید خواهید دید که نشان هدف‌گیری‌تان قرمز می‌شود. در این هنگام اگر از شمشیر استفاده کنید اسپارتان شما به صورت خود به خود به سمت حریف هجوم می‌برد و او را می‌کشد.

در نهایت باید بدانید که اگر با حریفتان رو‌به‌رو شدید و او نیز شمشیر داشت و به یکدیگر حمله کنید ممکن است شمشیر هر دوی شما به هم بخورد که در این حالت، هیچکدام نخواهید مرد و صرفا بخشی از جانتان کم خواهد شد و باید باری دیگر باید اقدام کنید و اما ممکن است شمشیرهای شما به بدنتان بخورد که در این حالت هر دو خواهید مرد.

Gravity Hammer

از دیگر سلاح‌های محبوب هیلو اینفینیت است که اگر از فاصله بسیار نزدیک از آن استفاده کنید با یک ضربه حریفتان را نابود می‌کند و اگر فاصله کمی بیشتر باشد شیلد آن‌ها از بین خواهد رفت.

توجه داشته باشید که بر خلاف شمشیر انرژی که فقط با برخورد به دشمنان شارژش کم می‌شد، این پتک را هر بار به زمین بکوبید شارژرش کم خواهد شد، چه دشمنی باشد چه نباشد. در کل می‌توانید 10 ضربه با این Hammer بزنید. توجه داشته باشید که این سلاح برای از بین بردن وسایل نقلیه بسیار کارآمد است و ماشین‌های عادی را با دو ضربه از بین می‌برد.

کاربرد دیگر این پتک پرتاب کردن اجسام اطراف به سویی دیگر است. همچنین شما می‌توانید موشک‌ها و نارنجک‌هایی که به سمت شما پرتاب می‌شود را به سمت رقبایتان بازگردانید.

Heat Wave

این اسلحه تیرهایی لیزری شلیک می‌کند که با برخورد به دیوار بازتاب می‌شوند. در کل با هر بار شلیک این اسلحه 6 تیر شلیک می‌کند و برای کشتن حریفتان باید 12 تیر با او برخورد کند، بدان معنا که در بهترین حالت با 2 شلیک می‌توانید کار او را تمام کنید.

این اسلحه دو حالت دارد که با راست کلیک بین این حالت‌ها سوییچ می‌کند. حالت اول افقی بوده که 6 تیر را با فاصله زیاد از یکدیگر و به حالت افقی شلیک می‌کند. این حالت برای شلیک در فضا‌های بسته و کوچک کاربرد دارد چون همواره در اتاق بازتاب می‌شود و احتمال برخورد با دشمن بالا می‌رود. در حالت دوم تیر‌ها با فاصله کم از یکدیگر و به حالت عمودی شلیک می‌شوند که برای اکثر شرایط حالت مناسب و مؤثرتری است.

Hydra

هیلو اینفینیت

هایدرا یک لانچر با خشابی بزرگ ولی قدرتی کم است. شما قبل از این که به ریلود نیاز داشته باشید، می‌توانید 6 تیر با این اسلحه شلیک کنید و 3 تیر برای کشتن حریف کافی است.

این اسلحه همچنین یک حالت دوم نیز دارد (که باز هم با راست کلیک فعال می‌شود) که می‌تواند روی حریف قفل شود و تیرهایش او را دنبال کند. استفاده از این حالت در فاصله‌های دور پیشنهاد می‌شود. هایدرا در مقابله با وسایل نقلیه نیز کاربرد خوبی دارد.

M41 Spanker

یک لانچر کلاسیک که با یک شلیک کار حریفتان را تمام می‌کند. همچنین بسیار بر روی وسایل نقلیه مؤثر بوده و آسیب زیادی را به آن‌ها وارد می‌کند. حواستان باشد که اگر به نزدیکی خود شلیک کنید، منطقا از جون شما نیز کم خواهد شد.

Assault Rifle

این نیز یکی از اسلحه‌هاییست که باید کار با آن را به خوبی یاد بگیرید، چراکه در اکثر حالت‌های بازی اولین اسلحه شما خواهد بود. یکی از راه‌های مناسب برای استفاده از این تفنگ آن است که وقتی در حال شلیک به دشمن خود هستید به سمت او بروید و زمانی که به او رسیدید نایفش کنید. در حالت‌های زیر می‌توانید حریف را بکشید.

  • 15 شلیک به بدن و یک شلیک به سر
  • 20 شلیک به بدن

Mangler

منگلر یک مینی شات‌گان محسوب می‌شود که اگر به کار با آن مسلط شوید می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. یکی از خوبی‌های آن وجود داشتنش در اکثر نقشه‌های بازی است. بهترین حالت استفاده از آن در ترکیب دو شلیک و یک نایف است چرا که در زیر اسلحه تیغه‌هایی برای نایف قرار گرفته تا دمیج نایف این اسلحه از نایف عادی بیشتر باشد. این باعث شده است تا به سرعت دشمن خود را بکشید. در حالت‌های زیر می‌توانید حریف را بکشید.

  • 2 شلیک به بدن و یک شلیک به سر
  • 4 شلیک به بدن
  • 2 شلیک به بدن و یک نایف

MK50 Sidekick

معمولا در کنار اسالت رایفل این تفنگ را نیز در ابتدای بازی خواهید داشت. این کلت نسبت به هیلو‌های قبلی ضعیف شده است اما همچنان همراه خوبی برای اسلحه‌های نزدیک یا دور زن‌تان خواهد بود. یکی از کاربردهای این اسلحه این است که به جای خشاب گذاری اسلحه اصلی خود، اسلحه خود را عوض کنید و با این کلت و یک ضربه به سر حریف خود را بکشید. در حالت‌های زیر می‌توانید حریف را بکشید.

  • 6 شلیک به بدن و 1 شلیک به سر
  • 10 شلیک به بدن
  • یک شلیک به سر هنگام نداشتن شیلد

Needler

هیلو اینفینیت

از اسلحه‌های معروف هیلو اینفینیت و در کل این سری، می‌توان به نیدلر اشاره کرد. این تفنگ تیغ‌های کریستالی را به سمت حریف‌تان پرتاب خواهد کرد که اگر 12 تا از این تیر‌ها با او برخورد کنند، منفجر خواهد شد. توجه داشته باشید که خود کریستال‌ها دمیج بالایی وارد نمی‌کنند ولی هنگام انفجار حریف را در جا به قتل می‌رسانند.

معمولا هنگام رودررویی نزدیک با کسی که نیدلر دارد، شانس بالایی برای پیروزی در این نبرد ندارید.. قابل ذکر است که تیر‌های این تفنگ تا حدی نیز حریف‌تان را دنبال می‌کنند و از مسیرشان به سمت او منحرف می‌شوند.

Plasma Pistol

یکی دیگر از اسلحه‌هایی که در نگاه اول بی‌کاربرد به نظر می‌رسند، پلاسما پیستول است. با شلیک معمولی خیلی بعید است که بتوانید حریفتان را با این تفنگ از پا در بیاورید اما باید بدانید که اگر دکمه شلیک را نگه دارید، این اسحله شارژ می‌شود. اگر تیر شارژ شده‌تان به حریف برخورد کند، شیلد او را کامل از بین خواهد برد؛ همچنین اگر به صورت عادی ان را شلیک کنید، به سرعت شیلد دشمنرا از بین خواهد برد اما عملا تاثیری روی اسپارتان‌های بی‌شیلد ندارد.

پس این تفنگ نیز به عنوان اسلحه دوم بسیار کاربردی است. شما تا وقتی که بخواهید می‌توانید که این اسلحه را در حالت شارژ نگه دارید اما پس از مدتی شروع به مصرف تیر‌هایتان خواهد کرد.

Pulse Carbine

این اسلحه یک رایفل لیزری است که سه تیر با هر شلیک پرتاب می‌کند. شاید بتوان آن را معادل لیزری بتل رایفل دانست. یکی از اسلحه‌های خوب و کاربردی بازی است که تیر‌هایش تا حدی دشمن را دنبال می‌کنند و از مسیر خود به سمت او منحرف می‌شوند. با یک شلیک می‌توانید کاملا شیلد حریف را از بین ببرید و با دو شلیک کار او را تمام کنید که بسیار تحسین برانگیز است.

Ravager

این اسلحه تیر‌های لیزری نسبتا سنگینی شلیک می‌کند و با هر کلیک سه تیر پرتاب می‌کند. با کمک این اسلحه در ترکیب‌های 2 شلیک به بدن و یا یک شلیک و یک نایف می‌توان حریف را کشت. اگر دکمه شلیک را نگه دارید، این اسلحه شارژ می‌شود و سطحی که با آن برخورد می‌کند را آتش می‌زند و اگر دشمنی در آن ناحیه باشد او را دمیج می‌کند.

S7 Sniper

هیلو اینفینیت

یک اسنایپر کلاسیک است که نسبت به برخی بازی‌ها یک برتری دارد. شما با این اسلحه علاوه بر کشتن اسپارتان‌ها، حتی می‌توانید ماشین‌ها و جت‌ها را نیز از بین ببرید. شما حتما لازم نیست که از اسکوپ این اسلحه استفاده نمایید و در حالت عادی نیز نشان هدف را در وسط صفحه می‌بینید. با دو شلیک به بدن و یا یک شلیک به سر می‌توانید دشمن‌تان را از سر راه بردارید.

Sentinel Beam

این اسلحه یک اشعه لیزری شلیک می‌کند که دمیج بسیار بالایی دارد. به طوری که در بازه‌ای کوتاه می‌بینید که دشمن‌تان و شیلدش پودر می‌شوند. مشکلی که این اسلحه دارد اما ریکویل بسیار بالای آن است به طوری که با نگه داشتن دکمه شلیک اسلحه شروع به هل دادن دست شما کرده و خیلی سریع خواهید دید که دارید به بسیار بالاتر از هدف خود شلیک می‌کنید.

Shock Rifle

اسنایپر لیزری هیلو اینفینیت محسوب می‌شود که به جای تیر، موجی از الکتریسیته شلیک می‌کند. شما با 1 شلیک به سر و یا 3 شلیک به بدن می‌توانید دشمن خود را بکشید. نکته قابل توجه این اسلحه آن است که موج الکتریسیته شلیک شده پس از برخورد با دشمن به دشمن کناری منتقل می‌شود و به او نیز آسیب می‌زند. همچنین مانند دیگر سلاح‌های برقی، با این اسلحه می‌توانید وسایل نقلیه را برای چند ثانیه از کار بیندازید.

Skewer

هیلو اینفینیت

یکی دیگر از اسلحه‌های قدرتمند و محبوب هیلو اینفینیت است که شاید خصوصیت آن را هیچ کدام از دیگر سلاح‌ها نداشته باشند، با یک شلیک به هر جای بدن دشمن خود را از بین ببرید.

این تفنگ یک تیغه شلیک می‌کند که اگر به هدف بخورد 100 امتیاز خود را در جا کسب می‌کنید اما اگر نه، کمی به مشکل خواهید خورد چراکه یکی از طولانی‌ترین ریلود‌ها بین اسلحه‌های بازی مربوط به این سلاح است. بنابراین حتما یک سلاح دوم و ریلود شده در کنارش داشته باشید تا در صورتی که تیرتان خطا رفت، هنوز امیدی برای پیروزیتان باشد. همچنین این اسلحه بر روی وسایل نقلیه بسیار اثر گذار است و معمولا با یک و یا دو شلیک موفق آن وسیله نقلیه دیگر برای حریفتان کارآمد نخواهد بود.

Stalker Rifle

یک اسنایپر لیزری دیگر است با دمیج متوسط اما فایر ریت بالا. این اسلحه در نبرد رودررو و یا زمانی که به محیطی باز دید دارید، مناسب است؛ زیرا باید به نسبت تیر‌های زیادی شلیک کنید. با 4 شلیک به بدن و یا دو شلیک به بدن و یک شلیک به سر می‌توانید دشمن را بکشید.

Commando

شاید تنها اسلحه‌ای باشد که استفاده از آن پیشنهاد نشود چرا که دمیج و فایر ریت آن هر دو پایین هستند. برای کشتن حریفتان باید 7 شلیک به بدن و یک شلیک به سر یا 13 شلیک به بدن داشته باشید. اگر گزینه دیگری نداشتید، از کماندو استفاده کنید.

معرفی و نکات نارنجک‌های هیلو اینفینیت

Frag Grenade

نارنجک‌های فرگ همان نارنجک‌های معمولی است که در دیگر بازی‌ها می‌بینیم. اما با این تفاوت که زمانی که پرتابش کنید، چند باری پس از برخورد با سطوح می‌جهد و 3 ثانیه بعد از اولین برخورد منفجر می‌شود و قبل از برخورد به سطح منفجر نخواهد شد. اگر از قبل حریفتان آسیبی ندیده باشد، معمولا نمی‌توانید با این نارنجک کار او را تمام کنید. این نارنجک بیشتر روی بازیکنان بدون شیلد تاثیر دارد.

Plasma Grenade

نارنجک پلاسما بیشترین دمیج را بین نارنجک‌های هیلو اینفینیت دارد و اگر به حریفتان بچسبد، باید او را کشته شده بدانید همچنین در مقابله با وسایل نقلیه نیز خیلی کاربردی است. همانطور که گفته شد، این نارنجک به حریف می‌چسبد اما اگر به سطح دیگری برخورد کند، چند باری می‌جهد. این نارنجک حتی اگر با حریف فاصله داشته باشد تاثیر خوبی روی شیلد آن‌ها خواهد گذاشت.

هیلو اینفینیت

Spike Grenade

این نارنجک هم به دشمنان و هم به اولین سطحی که برخورد کند، می‌چسبد. اگر به حریف‌تان بچسبد او را می‌کشد اما به سطوح خیر. به جایش زمانی که به یک سطح می‌چسبد، تیغ‌هایی را به اطراف پرت می‌کند که اگر کسی نزدیکش باشد، این تیغ‌ها به سمت او می‌روند. پس اگر زمان نداشتید که خود حریف را هدف قرار دهید، نزدیکی او بهترین گزینه است.

همچنین اگر دقت کنید می‌بینید که اجسام بسیاری برای جلوه بهتر داخل نقشه افتاده‌اند. شما با پرتاب اسپایک داخل این اجسام، برای مثال لاستیک‌ها،‌ می‌توانید آن‌ها را به سمت دشمنان پرتاب کنید تا بدون آن که انتظار داشته باشند منفجر شود.

Dynamo Grenade

این نارنجک برای آسیب زدن ساخته نشده و بیشتر برای از کار انداختن ابزار برقی است. هنگام پرتاب، به دشمنان و وسایل نزدیک خود به صورت دائم دمیج وارد می‌کند. با این نارنجک می‌توان وسایل نقلیه و شیلد رقبا را به سرعت از کار انداخت و کار آن‌ها را تمام کرد. حتی دشمنان و وسایل نقلیه‌ای که از کنار این نارنجک عبور می‌کنند نیز به دام الکتریسیته آن می‌افتند.

معرفی و نکات گجت‌های هیلو اینفینیت

Grapple Shot

شاید بهترین و کاربردی‌ترین گجت هیلو اینفینیت را بتوان گرپل‌شات دانست. شبیه به مکانیزم این گجت را در دیگر بازی‌ها مانند تایتان‌فال دیده‌ایم اما هیچگاه استفاده از آن تا این اندازه لذت بخش نبوده است. گرپل شات یک طناب متصل شده به قلابیست که پس از برخورد با یک سطح شما را به سمت آن سطح می‌کشد. اولین و ساده‌ترین کاربردی که از این گجت که به ذهنمان می‌رسد جابه‌جایی سریع‌تر در نقشه است. اما همین جابه‌جا شدن نیز نکاتی دارد.

برای مثال زمانی که در یک پیچ قرار می‌گیرید، کافیست به لبه انتهایی دیوار (در سر پیچ) طنابتان را متصل کنید و سپس دوباره رو‌به‌رو را نگاه کنید تا بتوانید این پیچ را سریع‌تر دور بزنید.

هیلو اینفینیت

قابلیت بعدی آن اتصال به حریف و کشیدن شما به سمت اوست. توجه داشته باشید که زمانی که اسپارتان شما به حریف می‌رسد به صورت خود به خود او را نایف می‌کند. یکی از بهترین ترکیب‌های بازی شمشیر انرژی به همراه گرپل شات است به طوری که به سرعت به سمت رقبا هجوم خواهید برد و با یک ضربه کار آنان را تمام می‌کنید.

از دیگر توانایی‌های این گجت می‌توان به دزدیدن وسایل نقلیه اشاره کرد. اگر بتوانید طناب خود را به وسایل نقلیه دشمن (حتی تانک و جت) متصل نمایید، به سمت آن کشیده خواهید شد و پس از پیاده کردن خودکار حریف، خودتان کنترل آن را به دست خواهید گرفت.

اما کاربرد گرپل‌شات همیشه برای کشیدن شما به یک سمت نیست. شما می‌توانید تا با استفاده از این گجت تمامی سلاح‌ها و گجت‌های دیگر که روی زمین یا دیوار است را به سمت خود کشیده و از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید در بازی‌های Flag و Stockpile نیز با استفاده از گرپل‌شات پرچم دشمن و Power Seed را نیز به سمت خود بکشید که برتری زیادی به شما می‌دهد.

هیلو اینفینیت

اگر کمی در نقشه‌های بازی جستجو کرده باشید، می‌دانید که آسانسور‌های انرژی وجود دارند که فقط می‌توانید از آن‌ها بالا بروید و نمی‌شود که از دریچه آن پایین رفت. اما شاید برایتان جالب باشد که می‌توانید با استفاده از گرپل‌شات با زور از آن پایین بروید.

Repulsor

یکی دیگر از گجت‌های هیلو اینفینیت، ریپالسور است. این گجت یک موج از خود خارج می‌کند که اجسام اطراف را از شما دور می‌کند. ساده‌ترین کاربرد این گجت دور کردن دشمنانی است که می‌خواهند شما را نایف کنند یا با شمشیر به سمت‌تان هجوم بیاورند. اما ریپالسور قابلیت‌های دیگری نیز دارد.

اگر بپرید و به سمت زمین از ریپالسور استفاده کنید، پرش بسیار بلندی خواهید داشت که برای بالا رفتن از سطوح یا فرار از درگیری بسیار مناسب است.

هیلو اینفینیت

همچنین همانطور که احتمالا بدانید، در هنگام حمل پرچم یا پاورسید‌ها سرعت شما بسیار کم خواهد شد. شما می‌توانید با این گجت پرچم و تعداد زیادی از پاورسید‌ها را به جلو پرتاب کنید که بسیار به کار شما سرعت می‌بخشد.

از دیگر توانایی‌های این گجت می‌توان به بازگرداندن نارنجک و موشک‌های جت و لانچر‌ها اشاره کرد تا حریف‌تان را با سلاح‌های خودشان به قتل برسانید. همچنین اگر یک ماشین و یا موتور به سمت شما می‌آمد، می‌توانید قبل از برخورد، آن‌ها را به عقب برانید و یا اگر موقعیتش را داشتید آن‌ها را به درون یک دره پرتاب کنید.

همچنین اگر بتوانید یکی از رقابایتان را با ریپالسور به دیوار بکوبید از جان آن‌ها کم خواهد شد. این گجت با نارنجک اسپایک نیز ترکیب خوبی می‌سازد. شما می‌توانید یکی از این نارنجک‌ها را جلوی خود بیاندازید و با ریپالس کردن به موقع، تمام تیغه‌های آن را به طرف رقیب خود پرتاب کنید. و با پرتاب کردن وسایل سنگین مانند ماشین‌ها به سمت رقبا نیز می‌توانید آن‌ها را بکشید.

Thruster

هیلو اینفینیت

کار با گجت بعدی پیچیدگی زیادی ندارد. Thruster به شما کمک می‌کند تا با یک شتاب ناگهانی و سریع از مخمصه فرار کنید. این گجت نیز با شمشیر ترکیب خوبی می‌سازند و با هجوم به سمت حریف می‌توانید کار او را تمام کنید. یا حتی برای جاخالی دادن لانچرها می‌توانید از این گجت استفاده کنید.

Drop Wall

این گجت یک دیوار از جنس انرژی می‌سازد که فقط اجازه عبور تیر را از پشت به جلوی خود می‌دهد. این دیوار از مربع‌هایی ساخته شده که با چند شلیک می‌توانید آن مربع را خراب کنید اما نکته‌ آنجاست که نیازی نیست! شما می‌توانید صرفا با شلیک به پایه نگه دارنده آن دیوار را به کلی از کار بیندازید. درست است که به دقت نیاز دارد اما بسیار به کارتان سرعت می‌بخشد.

هیلو اینفینیت

Thereat Sensor

با استفاده از سنسور تهدید می‌توانید دشمنان خود را پیدا کنید. همینطور زمانی که کسی در محدوده رادار شما رقیبتان را بکشد ۱۰ امتیاز به شما خواهد رسید.

هیلو اینفینیت

بدین شکل که این سنسور را به سمتی که می‌خواهید پرتاب می‌کنید و به اولین سطحی که با آن برخورد کند، می‌چسبد. سپس در محیط اطراف خود تا بازه خوبی هر دشمنی که باشد را هایلایت می‌کند. اگر بتوانید این سنسور را به وسایل نقلیه یا خود رقبای‌تان بچسبانید برتری خوبی نسبت به آن‌ها و اطرافیانشان خواهید داشت. با استفاده از این گجت همچنین می‌توانید افرادی که نامرئی شده‌اند را نیز مشاهده کنید.

Active Camo

هیلو اینفینیت

با کمک این گجت شما برای مدتی نامرئی خواهید شد. توجه داشته باشید که حتی زمانی که با اسکوپ هدف گیری می‌کنید نوری که نشانتان می‌دهد نیز نامرئی خواهد بود. اما زمانی که تیر بخورید یا شروع به شلیک کنید و همینطور زمانی که بدوید قابل رویت خواهید بود.

Over Shield

هیلو اینفینیت

یک شیلد برایتان کافی نیست؟ با این گجت شیلد دوم که 1.5 برابر شیلد عادی مقاومت دارد را نیز بر روی زره خود اضافه خواهید کرد تا کشتن شما از گذشته نیز سخت‌تر شود. اما حواستان باشد که کشتن شما سخت‌تر شده است نه غیرممکن! و همچنان با ضرباتی مثل شمشیر، نایف از پشت، نارنج پلاسما و… خواید مرد

معرفی و نکات وسایل نقلیه بازی

Mongoose

هیلو اینفینیت

ساده‌ترین وسیله نقلیه هیلو اینفینیت محسوب می‌شود. یک موتور چهار چرخ است که سرعت خوبی دارد. یک نفر می‌تواند به عنوان راننده و یک نفر پشت بنشیند و مشغول تیراندازی شود.

Gungoose

هیلو اینفینیت

یک نسخه بهبود یافته از Mongoose است که در دو طرف خود لانچر‌های کوچکی دارد که توسط راننده کنترل می‌شود. برتری Gungoose آن است که فقط برای حمل و نقل نیست و می‌توان به عنوان سلاح نیز از آن استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که مقدار جان آن بسیار کمی دارد و مناسب درگیری خالص با دشمنان نیست. بلکه بهتر است از ان برای حمل و نقل و دمیج کردن افراد سر راه استفاده کنید.

Chopper

هیلو اینفینیت

چاپر یک موتور برای سلاخی رقبایتان است. تیغه‌های چرخانی که در جلوی این موتور قرار دارند سرباز‌های پیاده و دیگر وسایل نقلیه را به راحتی از بین می‌برد و فقط کافی است که به سمت آن‌ها هجوم ببرید. همچنین دو لانچر کوچکی که همانند گانگوس در دو طرف خود دارد آن را به یک وسیله تک سرنشین بسیار خوب تبدیل می‌کند. با استفاده از همان دکمه‌ای که در بازی با آن می‌دوید، می‌توانید سرعت این موتور را نیز بیشتر کنید.

Ghost

هیلو اینفینیت

یکی از وسایل نقلیه نیمه پرنده هیلو اینفینیت است که می‌تواند کاربردی باشد. از سرعت خوبی برخوردار است که می‌توانید بیشترش نیز بکنید اما به راحتی از مسیر منحرف می‌شود. مقدار جان گوست نیز بسیار بالاست و با سرعت بالایش مناسب کاور کردن است. دو ماشین گان لیزری در دو طرف آن قرار دارد که می‌تواند کار راه‌انداز باشد. توجه داشته باشید که اگر تیغه یا بال‌های گوست به شما برخورد کند به احتمال زیاد خواهید مرد، پس سعی کنید که ابتدا آن‌ها را هدف قرار دهید تا از گوست کنده شوند.

Razorback

هیلو اینفینیت

وارد محدوده وسایل نقلیه اتومبیل شکل که شویم در ابتدا با ریزوربک مواجه می‌شویم. شاید به ظاهر یک ماشین بدون کاربرد به نظر آید اما قابلیت‌های بسیار مفیدی برای برخی از سناریو‌ها دارد.

بیشتر از هر وسیله نقلیه‌ای در بازی، Razorback برای حمل و نقل ساخته شده است. این اتومبیل می‌تواند تا چهار اسپارتان (شامل راننده) را حمل کند اما برتری آن در بخش دیگریست. این اتومبیل جایگاهی برای قرار دادن دو Power Seed، یک اسلحه و همچنین پرچم را دارد بدان معنا که دیگر نیازی به یک همراه برای نگه داشتن آن‌ها ندارید و اگر فرصتش بود طی یک عملیات غیرممکن تک نفره می‌توانید بروید و پرچم دشمن را بردارید، در Razorback قرارش دهید و فرار کنید. همچنین این اتومبیل از مقاومت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است.

Warthog

هیلو اینفینیت

نسخه‌ای از Razorback بوده که به جای دو صندلی عقب یک ماشین‌گان دارد. یعنی یک راننده، یک کنترل کننده ماشین‌گان و یک سرنشین می‌توانند از این اتومبیل استفاده کنند. شما در مورد این وسیله نقلیه و موارد مشابه آن می‌توانید با فشردن دکمه استفاده از گجت، بین صندلی‌ها و ماشین‌گان اتوموبیل جابه‌جا شوید.

Rocket Warthog

هیلو اینفینیت

نسخه‌ای از Warthog است با این تفاوت که به جای ماشین‌گان یک راکت‌لانچر دارد و می‌تواند خیلی بهتر زندگی را برای سرباز‌های پیاده و وسایل نقلیه تبدیل به جهنم کند. حتی اگر راننده‌ای نیز نداشتید این اتومبیل را به یک نقطه مناسب برسانید و سپس از لانچرش استفاده کنید.

Banshee

هیلو اینفینیت

از این به بعد می‌توانید با دیدن این وسایل نقلیه هیجان زده شوید چراکه قرار است بسیار خوش گذرانی کنید. بنشی جت لیزری بازی محسوب می‌شود که با پرواز در اطراف نقشه به شلیک لیزر خواهید پرداخت.

نکته‌ای که در مورد کنترل این جت وجود دارد، آن است که بنشی می‌خواهد همواره به جلو حرکت کنید و معمولا به سمتی خواهد رفت که دارید به آن شلیک می‌کنید. می‌توانید از این موضوع استفاده کنید و هنگامی که به رقبا شلیک می‌کنید به سمتشان هجوم ببرید و با آن‌ها برخورد کنید. اما برای کنترل آن می‌توانید دکمه عقب و یا ترمز (که برای هر پلتفرم متفاوت است و می‌توانید داخل تنظیمات آن‌ها پیدا کنید) را نگه دارید تا خیلی کنترل شده‌تر عمل کند. در مقابل همچنین دکمه‌ای برای شتاب گرفتن و حرکت سریع‌تر تعریف شده است. همچنین فراموش نکنید که می‌توانید برای جابه‌جایی بین دو حالت ماشین‌گان و لانچر از همان دکمه‌ای استفاد کنید که بین دو اسلحه خود سوییچ می‌کنید.

همچنین دکمه‌ای برای اجرای حرکات نمایشی تعریف شده که برای مثال در پلتفرم ویندوز، به صورت پیش‌فرض دکمه کنترل است. با نگه داشتن این دکمه و حرکت به یک جهت می‌توانید به عقب یا طرفین درجا بچرخید. این حرکات نمایشی اما کاربرد نیز دارد و هنگامی که کسی با گرپل شات به شما متصل شده و قصد دزدیدن بنشی‌تان را دارد، با اجرای این حرکات می‌توانید آن‌ها را جدا کنید.

Wasp

هیلو اینفینیت

واسپ جت دیگر بازی است که توانایی شلیک تیر و موشک را دارد. بسیار کنترل دقیقی دارد و می‌توانید مانور خوبی داشته باشید. برای جابه‌جایی بین دو حالت ماشین‌گان و لانچر از همان دکمه‌ای استفاد کنید که بین دو اسلحه خود سوییچ می‌کنید.

Wraith

هیلو اینفینیت

تانک لیزری بازی است که کنترل آن به نسبت آسان است. می‌تواند یک سرنشین راننده داشته باشد که همزمان لوله اصلی تانک را نیز کنترل می‌کند و یک سرنشین در جلوی تانک که ماشین‌گان لیزری آن را کنترل می‌کند. در پشت این تانک دو تیغه وجود دارد که اگر آن‌ها را هدف قرار دهید دیگر توانایی بوست و حرکت سریع را نخواهد داشت. همچنین در مورد اکثر وسایل نقلیه این گزینه وجود دارد که راننده آن را مورد هدف قرار دهید، حتی در مورد تانک‌ها نیز این موضوع صادق است.

Scorpion

هیلو اینفینیت

تانک اصلی بازی بوده که مقاومت آن بسیار بیشتر از Wraith است، از آن بزرگ‌تر بوده و قدرت بسیار بیشتری نیز دارد. اما کنترل آن بسیار سخت‌تر بوده و در کل وسیله نقلیه سنگینی است. همانند تانک قبلی می‌تواند دو سرنشین داشته باشد که ماشین‌گان و خود تانک را کنترل می‌کنند.

نکاتی که بازی به شما نمی‌گوید

  • در نقشه Fragmentation در حالت Big Team Battle شاید درهای قرمزی را دیده باشید. این درها در واقع Loot Cave هستند. برای باز کردن آن‌ها باید از پنل کوچکی که کنارشان است آن را هک کنید و مدتی صبر کنید تا در باز شود. داخل غار سلاح‌ها و گجت‌های قدرتمندی وجود دارد که می‌توانند بسیار کارآمد باشند.
  • الکتریسیته تفنگ‌هایی مانند شاک‌رایفل و دیستراپتور از اجسام زیادی به حریف منتقل می‌شود. از پایه نگه دارنده سلاح‌ها در نقشه گرفته تا خود اسلحه‌هایی که روی زمین است و یا از آن جالب‌تر Thereat Sensor که خودتان پرتاب کرده‌اید.
  • برخلاف روبه‌رو، شما با یک نایف از پشت می‌توانید کار حریف‌تان را تمام کنید. یکی از ترفند‌هایی که بسیاری از هیلوباز‌ها از آن استفاده می‌کنند زمانی است که حریف شما را دنبال می‌کند. در این هنگام می‌توانید بپرید و عقب را نگه دارید تا به پشت او بروید و در یک ضربه او را نایف کنید.
  • از دیگر کار‌هایی که برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید انجام دهید، پرتاب نارنجک به پشت سلاح‌هایی است که روی پایه‌های نگه دارنده معلق‌اند. زمانی که نارنجک منفجر شود سلاح به سمت شما پرتاب خواهد شد.

هیلو اینفینیت

  • اگر توانستید طناب خود را به یک ماشین متصل کنید اما دیدید که به صورت خودکار روی صندلی کمک راننده نشستید، یادتان باشد که بدون هیچ هدف‌گیری‌ می‌توانید با زدن دکمه مربوطه، حریف خود را که راننده است، نایف کنید. همچنین بر روی صندلی کمک راننده شما می‌توانید علاوه بر شلیک، از نارنجک‌ها و حتی پتک خود استفاده نمایید.
  • بازی راه عجیبی برای فهماندن به شما که کسی دارد نگاهتان می‌کند، دارد. زمانی که کسی با اسکوپ در حال هدف‌گیری روی شما باشد نوری ستاره مانند از سمت او خواهید دید. اگر این نور را دیدید، سریعا فرار کنید.

هیلو اینفینیت

  • دیگر نکته‌ای که در تمامی بازی‌های شوتینگ باید به آن توجه کنید، آن است که وقتی وسط درگیری تیرتان تمام شد ریلود نکنید، با سلاح دوم ادامه دهید زیرا بسیار سریع‌تر است و شانس پیروزی به شما می‌دهد.
  • شما می‌توانید به جای حمل آرام یک Power Seed، آن را به جلو پرتاب کرده، به سمتش بدوید و پس آز برداشتن آن باری دیگر این روند را تکرار کنید.
  • همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، در بازی‌های Flag اگر آرام راه بروید موقعیت شما به دشمنان گزارش نخواهد شد اما اگر شروع به دویدن کنید یا سوار وسیله نقلیه‌ای شوید آن‌ها موقعیت شما را می‌فهمند. یکی از راه‌ها برای سریع حرکت کردن بدون آنکه بفهمند شما کجایید، آن است که بر روی یک وسیله نقلیه بایستید (سوار نشوید) و هم تیمی شما آن را براند. البته توجه داشته باشید که احتمال زیادی دارد که از روی آن بیوفتید و به تمرین نیاز است.

هیلو اینفینیت

  • دیگر از عبارت‌هایی مانند «بیا پیش من» یا «جایی که من مردم» استفاده نکنید. اگر گوشه پایین سمت چپ صفحه را نگاه کنید، می‌بینید که هر کجای نقشه که بروید نامش را آنجا می‌نویسد. این نام‌ها را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

  • زمانی که کسی شما را می‌کشد، علاوه برنام می‌توانید میزان شیلد و جان او را ببینید و به هم‌تیمی‌های خود گزارش کنید.

هیلو اینفینیت

هیلو اینفینیت همچنین تبدیل به بهترین بازی سال از نظر مخاطبان در مراسم گیم آواردز نیز شد. در مورد این بازی و دیگر بازی‌های برنده سال، در این مقاله مطالعه کنید.

با دانستن این مطالب شما آمادگی کامل برای رودررویی با دشمنان‌تان را دارید. به نظر شما کدام ترفند از همه جالب‌تر بود؟ شما چه ترفند‌هایی بلد هستید که در مقاله نبود؟ ترفند‌هایی که می‌دانید را با ما و دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

1 در مورد “معرفی تمام اسلحه‌ها، وسایل نقلیه و نکات لازم برای برنده شدن در بازی هیلو اینفینیت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH