8 لحظه تاریخی دنیای تکنولوژی در سال 2021

سال 2021 با تمامی اتفاقات هیجان انگیزش به پایان رسید و حالا زمان آن رسیده تا به مهم‌ترین و تاریخی‌ترین تصاویر حوزه تکنولوژی این سال نگاهی بیندازیم.

سال 2021 بامداد روز شنبه به پایان رسید و حالا خاطرات و مرور اتفاقات این سال برای ما باقی مانده است. سال 2021 سال مهم و پرهیجانی در حوزه فناوری بود.

البته شاید بتوان مهم‌ترین اتفاقات تکنولوژی محور این سال را مربوط به صنعت فضایی دانست، زیرا پیشرفت‌هایی که در سال 2021 در صنعت فضایی جهان تجربه کردیم، سال‌ها ما را در این حوزه پیش انداخت.

اما به‌جز صنعت فضایی، اتفاقات مختلف دیگر در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حتی گیمینگ رخ داد که شاید دیگر نمونه آن را تجربه نکنیم.

اما تصاویری از سال 2021 با ما خواهد ماند که در آینده از آن‌‌ها به عنوان تصاویری تاریخی یاد خواهیم کرد، در این مطلب مهم‌ترین و تاریخی‌ترین تصاویر دنیای تکنولوژی در سال 2021 را مرور خواهیم کرد، همراه آی‌تی‌رسان باشید:

لحظه فرود مریخ‌نورد استقامت

مریخ‌نورد استقامت در 30 جولای 2020 به مریخ پرتاب شد اما در تاریخ 19 فوریه 2021 بر روی سطح مریخ فرود آمد. فرود تاریخی مریخ‌نورد استقامت آغاز دوران کنجکاوی آن در مریخ بود، مریخ‌نورد استقامت با ماموریت‌های متعددی به سطح مریخ رسید تا اطلاعات و دستاوردهای خود را به زمین بفرستد. استقامت اولین مریخ‌نوردی بود که ناسا بعد از سال 2012 به مریخ فرستاده شد.

لحظه سقوط استارشیپ SN9

اسپیس‌ایکس در سال 2021 استارشیپ‌های متعددی را مورد آزمایش قرار داد، اما راکت استارشیپ SN9 یکی از مواردی بود که تست آن با موفقیت به پایان نرسید. در این ماموریت لانچ استارشیپ SN9 موفق بود، اما هنگام فرود بال‌های آن نتوانستند استارشیپ را به صورت عمودی قرار دهند و این راکت با سکو پرتاب برخورد کرد و منفجر شد.

ساخت اولین جنین ترکیبی انسان و حیوان

دانشمندان در ماه آوریل موفق شدند اولین جنین هیبریدی انسان و میمون را پرورش دهند. این جنین میمون دارای سلول‌های انسانی است که در نتیجه حیوانی نزدیک به انسان از آن متولد خواهد شد. این موجودات برای آزمایشات دارویی و همچنین رشد اندام برای پیوند به انسان کاربرد دارند اما همچنان چالش‌های اخلاقی بسیاری در زمینه رشد چنین موجوداتی مطرح است.

تکنولوژی در سال 2021

اولین تصویر از زندگی گیاهی

در داخل این توده‌ها، ریزجلبک‌هایی که در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرند، آستاگزانتین را تولید می‌کنند، آستاگزانتین رنگدانه‌ای قرمز است که استخراج می‌شود و به عنوان مکمل غذایی به فروش می‌رسد. این سیستم بخشی از یک بیوراکتور است که توسط شرکت ایسلندی Algalif راه‌اندازی شده، این دستگاه با برق تولید شده از گرمای زمین کار می‌کند. این فناوری برای زندگی در سیاره‌های دیگر به کمک انسان می‌آید.

تکنولوژی در سال 2021

کریسمس در مزرعه ماینینگ

در سال 2021 رشد و توسعه ارزهای دیجیتال روند رو به رشد قابل توجهی داشت و مزارع استخراج ارز دیجیتال به شدت افزایش پیدا کردند. این یک تصویر مربوط به روزهای اخیر است که یک درخت کریسمس در مزرعه استخراج ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

تکنولوژی در سال 2021

مهاجران و معضل شارژ

همه به تلفن هوشمند خود نیاز دارند، حتی پناهجویانی که در راه ایتالیا به فرانسه هستند. شاید تصویر تکنولوژی/سیاسی کمتر دیده باشیم ولی این تصویر از تجمع پناهجویان برای شارژ کردن گوشی خودشان در یک پناهگاه اداره شده توسط داوطلبان، تصویر جالبی است که در روزهای ابتدایی سال 2021 ثبت شد.

تکنولوژی در سال 2021

معرفی متاورس

قطعا یکی از مهم‌ترین لحظات سال 2021، زمانی بود که مارک زاکربرگ به صورت اینترنتی متاورس را معرفی کرد. زاکربرگ پس از آنکه نام شرکت فیسبوک را به متا تغییر داد در روز 28 اکتبر در یک ویدیوی 77 دقیقه‌ای پروژه متاورس این شرکت را معرفی کرد. متاورس از آن دست اتفاقاتی است که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

تکنولوژی در سال 2021

پرواز جیمز وب

دیگر بهتر است تلسکوپ فضایی هابل را فراموش کنید، هابل از سال 1990 در فضا می‌گردد و به دنبال کشف دنیای اسرارآمیز پیرامون ماست. اما در روزهای پایانی 2021 تلسکوپ فضایی جیمز وب با تکنولوژی نوین در دنیا ساخته و به فضا ارسال شد. این تلسکوپ برای یک برنامه 10 ساله به فضا ارسال شد و البته از 25 دسامبر 2021 ماموریت آن آغاز شده است.

تکنولوژی در سال 2021

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH