ویدئو کالبدشکافی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S21 FE منتشر شد

امروزه تعمیر برخی اسمارت‌فون‌ها بسیار دشوار به‌شمار رفته و این موضوع تا حد زیادی از نحوه تولید گجت‌ها ناشی می‌شود. با توجه به اینکه تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌ها به تدریج به سمت استفاده از قالب‌های طراحی باریک‌تر گرایش پیدا کرده‌اند؛ لذا این موضوع موجب کاهش قابلیت تعمیرپذیری دستگاه می‌شود. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این سناریو در خصوص اسمارت‌فون گلکسی S21 FE صادق نیست. ویدیوی کالبدشکافی آخرین دستگاه مدل Fan Edition سامسونگ نشان می‌دهد که تعمیر آن احتمالا کار چندان دشواری نخواهد بود.

سامسونگ گلکسی S21 FE امتیاز تعمیرپذیری مناسبی را دریافت می‌کند

امروزه کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به منظور ایمن‌سازی کلیه قطعات در محصولات خود از چسب و پیچ‌های زیادی استفاده می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا تعمیر و تعویض قطعات معیوب در مواقع لزوم تا حد زیادی دشوار شود. سامسونگ گلکسی S21 اولترا نمونه‌ای از این گجت‌ها به‌شمار رفته و امتیاز تعمیرپذیری 3 از 10 را کسب کرده است.

با این‌حال امتیاز تعمیرپذیری گلکسی S21 FE به‌مراتب بهتر است. بدیهی است که تولید این هندست به اندازه گلکسی S21 اولترا پیچیده نخواهد بود. امتیاز کسب شده توسط این اسمارت‌فون برای دستگاهی در کلاس خود قابل ستایش است.

جداسازی پنل پلاستیکی پشتی گوشی در کنار استفاده از گیره مخصوص و تفنگ حرارتی نیازمند کمی دقت و تلاش بیش‌تر است. بسیاری از قطعات نظیر باتری و دوربین جلویی در جای خود چسبانده شده‌اند. این موضوع در خصوص آنتن‌های موج میلی‌متری (برای مدل‌هایی که از این آنتن‌ها استفاده می‌کنند) نیز صادق است. بردهای اصلی و فرعی با استفاده از پیچ‌های فیلیپس در جای خود محکم می‌شوند. به منظور تعویض نمایشگر بایستی صفحه پشتی از جای خود جدا شود. نمایشگر با چسب به قاب متصل شده است؛ بنابراین برای جداسازی آن بایستی از یک تفنگ حرارتی و گیره مخصوص استفاده کرد. در نهایت این هندست امتیاز تعمیرپذیری 7.5 از 10 را کسب می‌کند؛ نمره‌ای که در واقع بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH