زنی به‌دلیل سرقت 3 هزار دستگاه آی‌پاد مخصوص دانش‌آموزان به زندان محکوم شد

برخی مدارس در سراسر جهان گهگاهی سیستم‌های کامپیوتری، گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند. این‌کار با هدف کمک به‌ دانش‌آموزان در امر تحصیل و حمایت از دانش‌آموزان محروم انجام می‌شود. با این‌حال فردی با نام کریستی استاک که به‌عنوان کارمند در یکی از مدارس فعالیت می‌کرد؛ تصمیم گرفت تا این دستگاه‌ها را تحویل گرفته و آن‌ها را مجددا به فروش برساند.

به گفته وزارت دادگستری پس از اثبات سرقت حدودا 3 هزار دستگاه آی‌پاد توسط خانم استاک وی به مجازات زندان محکوم شد. بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود این دستگاه‌ها در اختیار دانشجویان بومی ایالات‌متحده قرار گیرند. کریستی استاک پس از سرقت آی‌پادها اقدام به فروش مجدد آن‌ها کرد و بر اساس گزارشات، وی از این طریق به درآمد 800 هزار دلاری دست یافت.

همچنین مقامات دولتی در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که خانم استاک اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی تقلبی برای درآمدهای خود نموده است. این اقدام موجب فرار مالیاتی 270 هزار دلاری وی شده است.

به‌نظر می‌رسد که این طرح در سال 2013 عملیاتی شده است. در آن زمان، کریستی استاک مسئولیت اجرای برنامه برای مدرسه‌ای در ناحیه مرکزی ایالت نیومکزیکو را بر عهده داشته است.

خانم استاک با کمک همکاران خلافکار خود، پول کمک مالی فدرال که برای خریداری آی‌پادهای اپل در نظر گرفته شده بود را تحویل گرفت و در عوض آن‌را به ایالت مریلند منتقل کرد.

سپس وی دستگاه‌های آی‌پاد تهیه شده را با قیمت‌های بالا در فروشگاه eBay به فروش رساند. خانم استاک شخصا به 18 ماه زندان محکوم شده است؛ در حالی‌که از 2 شریک خلافکار وی یکی به تحمل 66 ماه زندان و دیگری به 366 روز حبس محکوم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH