اینستاگرام تست سرویس اشتراکی در ایالات‌متحده را آغاز کرد

سال گذشته گزارش شد که اینستاگرام در صدد راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی است که در آن تولیدکنندگان محتوا می‌توانند روی محتوای تولیدی خود قفل گذاشته و کاربران با پرداخت مبلغی به‌عنوان هزینه اشتراک قادر به بازگشایی قفل و دسترسی به محتوا خواهند بود. اکنون بر اساس گزارشی از وبسایت TechCrunch به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام عرضه این مشخصه به‌عنوان بخشی از یک فرآیند آزمایشی را در ایالات‌متحده آغاز نموده است.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که تنها 10 تولیدکننده محتوا برای مشارکت در این برنامه آزمایشی انتخاب شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که مشخصه مذکور روی کوچک‌ترین مجموعه از کاربران اینستاگرام تست می‌شود. کمپانی با این مقوله همانند یک تست آلفا برخورد می‌کند؛ بنابراین عدم ارائه امکان دسترسی به کلیه کاربران در مقطع کنونی کاملا قابل درک است. در عین‌حال اینستاگرام در صدد دریافت بازخورد از طرفداران و تولیدکنندگان محتوا است.

این موضوع نشان‌دهنده مسیری جالب برای اینستاگرام است؛ اگرچه به‌کارگیری آن چندان بی‌سابقه نیست. به‌عنوان مثال این پلتفرم در یوتیوب نیز به‌کارگیری شده و به تولیدکنندگان محتوا پیشنهاد می‌کند تا یک سرویس اشتراکی را ایجاد نموده و طرفداران کانال یا تولیدکننده محتوا بتوانند به آن ملحق شوند.

همچنین پیش‌تر تولیدکنندگان محتوا در تلاش برای ایجاد سرویس اشتراک اختصاصی خود از سایر پلتفرم‌ها نظیر Patreon استفاده کرده‌اند. در این‌حالت به‌طور معمول محتوای اضافی مانند فیلم‌های پشت صحنه در اختیار مشترکین قرار گرفته یا این افراد از امکان دسترسی زودهنگام به محتوا پیش از سایرین بهره‌مند خواهند شد.

مشخصه اشتراک اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا از میان تعرفه‌های مختلف، قیمت‌گذاری مورد نظر خود را انتخاب کنند. این رقم از 0.99 دلار در هر ماه آغاز شده و تا 99.99 دلار به‌صورت ماهیانه افزایش خواهد یافت.

اینستاگرام احتمالا مبلغی از این ارقام را برای خود دریافت خواهد کرد. در خصوص زمان عرضه عمومی این قابلیت هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است. اما از آنجا که این مشخصه، فرآیند تست آلفا را پشت سر می‌گذارد؛ لذا عرضه عمومی آن احتمالا مدتی زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH