معرفی 20 بازی آفلاین چند نفره کنسول‌ها و PC که نباید از دست بدهید

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 20 بازی آفلاین چند نفره که نباید از دست بدهید، بپردازیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

این روز‌ها بازی های آنلاین و چندنفره سهم عظیمی از بازار صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند. امکان تعامل با دوستان و دیگر مردم سرتاسر جهان تجربه بهتر و هیجانی بیشتر را به بازی و روند آن می‌بخشد.

گاهی اوقات اما ممکن است که بخواهیم با کسی که کنار ماست مانند خانواده، عزیزان و یا دوستانمان به تجربه بازی بپردازیم. از طریق همچین بازی‌هایی می‌توانیم تعامل بسیار بیشتری با هم‌بازی‌های خود داشته باشیم و شاید اوقات بسیار هیجان انگیزتری را سپری کنیم. این دسته بازی‌ها به Couch co-op و یا Couch PVP معروف‌اند.

همانطور که از نامشان پیداست، این دسته از بازی‌ها از طریق یک صفحه‌نمایش انجام می‌شود و به اصطلاح همه بازیکن‌ها بر روی یک مبل خواهند نشست. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 20 تا از بهترین بازی‌های آفلاین چندنفره که بر روی اکثر پلتفرم‌ها قابل تجربه‌اند، بپردازیم.

It Takes Two

It takes two، ساخته­ استودیو Hazelight، یک بازی اکشن-ماجراجویی و دونفره است و زیبایی کار نیز همین­جاست! این بازی را حتما باید دو نفره تجربه کنید. بازی در مورد یک پدر و مادر در آستانه طلاق است که دخترشان برای جلوگیری از این اتفاق، ناخواسته باعث تبدیل شدن آن‌‌ها به عروسک‌­هایی می‌‌شود و حال برای بازگشت به حالت عادی باید یک مسیر طولانی را طی کنند. داستان این بازی چند نفره پر از حال خوب، هیجان و درس­‌های مهم است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

در کنار داستان جذاب، بازی دارای گیم پلی‌ بسیار سرگرم کننده‌ای است. بازی در هر مقطع شما را با چالشی کاملا جدید و ابزاری متنوع رو‌به‌رو می‌‌کند. تنوع در گیم پلی بازی واقعا مثال‌زدنی است.

بازی چند نفره

از تنوع محیط‌ها تا مینی گیم­‌های پر از کل‌‌کل و پازل‌‌هایی که با همکاری و هماهنگ بودن قابل حل هستند، بازی هیچوقت خسته کننده نمی‌‌شود. It takes two به ویژه مناسب برای وارد کردن یک نفر به دنیای پر هیجان بازی‌های ویدئویی است چرا که در تمامی مراحل وی را همراهی خواهید کرد و بسیاری از سبک‌‌های بازی‌ها به او معرفی خواهد شد.

این بازی چند نفره همچنین برنده بهترین بازی سال گذشته نیز شد. برای آشنایی با دیگر بازی‌هایی که جایزه بردند این مقاله را مطالعه کنید.

The Ascent

بازی اسنت نیز سال گذشته عرضه شد و نمرات خوبی کسب نمود. اسنت یک بازی چند نفره نمابالا با تم سایبرپانکی است. می‌توان گفت که فرزند بازی دیابلو و سایبرپانک 2077، اسنت خواهد بود.

با استفاده از ری‌تریسینگ، گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز است و در سرتاسر قسمت‌های بازی با نور و رنگ‌های متنوع روبه‌رو خواهید شد. در این بازی می‌توانید با حداکثر چهار نفر به تجربه آن بپردازید و دشمنان خود را در کنار یکدیگر از بین ببرید.

داستان بازی زیاد درگیر کننده نیست و تنوع سلاح‌ها صرفا قابل قبول است. این بازی همچنین نسبت به نما بالا بودنش، امکانات شخصی‌سازی بسیاری به کاربر خواهد داد.


Overcooked: All You Can Eat

یکی از پرهیجان‌ترین بازی‌های این لیست است که تا چهار نفر می‌توانید به تجربه آن بپردازید. در این بازی چند نفره شما در نقش آشپز‌هایی هستید که باید سفارش‌هایتان را به موقع به دست مشتری برسانید.

بازی چند نفره

بهترین حالت بازی به صورت چهارنفره است، چرا که بعد از دقایقی متوجه می‌شوید که همگی دارید فریاد می‌زنید “کاهو رو بنداز” و “گوجه‌ اونا رو بدزد”. در این حالت یک‌نفر مسئول جمع آوری منابع و دیگری مسئول آشپزی خواهد بود.

دیگر به خودتان بستگی دارد که می‌خواهید کار خود را انجام دهید یا حریفتان را با سفارشی که می‌خواهد تحویل دهد درون یک دره بیاندازید. این نسخه از بازی دارای تمامی حالت‌ها و نقشه‌های نسخه اول و دوم بازی و تمام دی‌ال‌سی‌های آن است و برای مدت زیادی می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد.


Rayman Legends

ریمن یک بازی ساید‌اسکرولر بوده که به دستان استودیو یوبی‌سافت ساخته شده است. در این بازی شما در نقش یک الی چهار شخصیت بامزه این بازی قرار می‌گیرید و برای آزادی موجوداتی بامزه با انواع هیولا‌ها خواهید جنگید.

تنوع مراحل و محیط‌ها بالاست و موسیقی بازی بسیار زیبا و گاها خنده‌دار است. همچنین بازی همواره دارای محیطی بامزه است و شما را به خنده می‌اندازد.

بازی چند نفره

باس فایت‌های متعدد بازی بسیار جذاب هستند و تبدیل به بهترین مراحل بازی می‌شدند اگر مراحل هماهنگ با موسیقی وجود نداشتند. در این مراحل شما هماهنگ با آهنگ بازی باید از موانع رد شوید. جدا از سختی نسبتا زیاد، این مراحل بسیار سرگرم کننده هستند و از شنیدن موسیقی شلوغ و تمام اتفاقات بی‌منطقی که در حال رخ دادن است، لذت خواهید برد.


Unravel 2

یکی از عناوین تحسین شده است که به دست EA منتشر می‌شود. در این بازی که می‌توانید با یک نفر از دوستان‌تان آن را تجربه کنید، شما در نقش موجودات بامزه‌ای از کاموا هستید که باید با کمک یکدیگر از موانع عبور کنید.

فضای بازی منحصر به فرد و جذاب است و گرافیک فانتزی و در عین حال واقع‌گرایانه آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بازی همچنین صداگذاری بسیار شنیدنی دارد و شما را به لذت بردن بیشتر از محیط‌ها دعوت می‌کند.

بازی چند نفره


Moving Out

می‌توان گفت که اگر از بازی اورکوکد لذت بردید، این بازی برای شماست. در این بازی اما شما باید وسایل خانه را تخلیه کنید. اتفاقات و موانعی که سر راه خود خواهید دید باری دیگر شما را به فریاد زدن وادار خواهد کرد.

بازی چند نفره

شما باید در زمانی معین وسایل خانه را تخلیه کنید اما ممکن است دیوار‌ها را از بین ببرید و همچنین باید خروجی مناسب برای هر وسیله پیدا کنید و به جایی خواهید رسید که زمان اندکی باقیست و شما کلی کار انجام نداده دارید.


A Way Out

اولین بازی از سازنده‌های It Takes Two است که برای تجربه آن به یک نفر دیگر نیاز دارید. در این بازی شما باید در نقش دو زندانی، از زندان فرار کنید. شخصیت پردازی‌ها بسیار خوب است و داستان بازی نیز شما را با بسیاری از فراز و نشیب‌ها روبه‌رو می‌کند.

بازی چند نفره

گیم‌پلی این بازی نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و شما را مشغول انواع کار‌ها خواهد کرد. دوربین بازی نیز بسیار خلاقانه پیاده سازی شده است و از تغییر ابعاد تصاویر گرفته تا کم‌ و زیاد شدن تعداد آن‌ها، شما را به وجد خواهد آورد.


Cuphead

یکی از بازی‌هایی که شاید مانندش را جای دیگر ندیده باشید، Cuphead است که سختی بی‌اندازه‌ای دارد. در این بازی شما و یک نفر دیگر از دوستانتان در قالب موجوداتی با سر فنجانی بازی خواهید کرد که باید با انواع دشمنان دست و پنجه نرم کنند.

تعداد باس‌فایت‌ها و تنوعی که در بازی وجود دارد، بی‌اندازه زیاد و زیبا هستند. بزرگ‌ترین خصوصیت بازی اما شاید سبک گرافیک و صداگذاری آن است. این بازی به سبک انیمیشن‌های قدیمی طراحی شده و جالب است بدانید که متد استفاده شده در ساخت آن نیز به سبک قدیمی است.

بازی چند نفره

هر فریم از بازی که می‌بینید با دست طراحی شده است و این موضوع، خود ارزش بازی را بسیار بالا می‌برد. یکی از خصوصیاتی که کاپ‌هد به آن معروف است، سختی‌ بالای بازی بوده که بار‌ها شما را مورد چالش قرار خواهد داد.


Gears of War

این سری را می‌توان دارای برخی از بهترین عنوان‌های Cover Based Shooter دانست. از شلیک گرفته تا تعویض خشاب، این سری حس خوبی را به مخاطب القا می‌کند.

بازی در مورد نبرد با انسان‌های جهش یافته‌ای است که حال تبدیل به یک گونه دیگر شده و می‌خواهند تا سیاره را برای خود تصرف کنند. روایت جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، این سری را در کنار گیم‌پلی خوبش به یک مجموعه ارزشمند تبدیل می‌کند. بهترین نسخه این سری با توجه به متاکریتیک، Gears of War 1 بوده و جدید‌ترین عنوان این سری Gears 5 است.

بازی چند نفره

نکته قابل توجه در مورد این سری اما آن است که می‌توان تا سه نفر به تجربه آن پرداخت. نبرد با هیولا‌های بازی در کنار دوستانتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

این بازی همچنین جزء لیست 30 بازی‌برتر تاریخ هم قرار دارد که می‌توانید به مطالعه آن نیز بپردازید.

Border Lands

سری بازی بوردرلند به شوتینگ هیجان‌انگیز و گرافیک خاص خود معروف است. شما در این بازی می‌توانید اوقات خوبی را به همراه دوستان‌تان تجربه کنید و از یک بازی شوتر اول شخص خاص لذت ببرید.

بازی چند نفره

در باس فایت‌های فراوان شرکت خواهید کرد و با تنوع بسیار بالایی از تفنگ‌ها با دشمنان‌تان خواهید جنگید.

بازی چند نفره


Lego Games

سری بازی‌های لگو از تعداد و تنوع بسیار بالایی برخوردار‌ هستند. چه سری هری‌پاتر و چه مارول و دی‌سی، شما با تنوع بسیار زیادی از شخصیت‌ها روبه‌رو خواهید شد که هرکدام توانایی ویژه خود را دارند و تنوع بسیاری به گیم‌پلی خواهند بخشید.

بازی چند نفره

در بازی‌های لگو شما در کنار دوستان‌تان به حل پازل‌های مخصوص این سری که در مورد ساخت‌ساز با قطعات لگو هستند، خواهید پرداخت و همچنین با دشمنان بسیاری که مربوط به هر مجموعه است، روبه‌رو خواهید شد. طنز به کار برده شده در این سری بازی‌ها نیز بسیار بامزه است و حس و حال خوبی به بازی می‌بخشد.


Mortal Kombat

سری مورتال کامبت از قدیمی‌ترین‌ مجموعه‌های صنعت بازی است و همیشه به داستان جذاب و خشونت بسیار زیادی که دارد، معروف بوده است. شخصیت‌های این بازی جز معروف‌ترین‌های این صنعت هستند.

بازی چند نفره

در یازدهمین نسخه از این سری نیز می‌توانید با یکی از دوستان خود روبه‌رو شوید و پس از انتخاب شخصیت مورد علاقه خود، به تکه و پاره کردن یکدیگر بپردازید!

بازی چند نفره

موسیقی و گیم‌پلی بازی و همچنین گرافیک چشم‌نواز آن، نکاتی هستند که ارزش تجربه بازی را بسیار بالا برده‌اند.


Portal 2

بهترین بازی پازل محور تاریخ از نظر بسیاری از منتقدان سری پورتال است. این سری با کاراکتر‌های بامزه و صداگذاری جذاب خود و از همه مهم‌تر پازل‌هایی که بسیار خلاقانه‌اند و حل کردن آن‌ها لذت زیادی دارد، می‌تواند شما را سرگرم کند. مخصوصا اگر در کنار دوستانتان این بازی را به صورت آفلاین و چند نفره تجربه کنید.

بازی چند نفره

در این بازی شما و یکی از دوستانتان در نقش ربات‌های بامزه‌ای قرار خواهید گرفت و با قابلیت باز کردن دریچه و پورتال‌هایی، باید از موانع عبور کنید.


Call of Duty

تقریبا با اطمینان می‌توان گفت هیچ گیمری پیدا نمی‌کنید که نام سری ندای وظیفه را نشنیده‌ باشد. شما می‌توانید تعداد زیادی از بازی های این مجموعه را به صورت چند نفره آفلاین تجربه کنید.

از حالت زامبی گرفته تا تجربه کمپین به صورت چند نفره و حالت PvP، این مجموعه تا به حال به روش‌های مختلفی ما را کنار یکدیگر روی مبل نشانده تا بخندیم، رقابت کنیم و یکدیگر یا دشمنان خود را به آتش بکشیم.

در حالت زامبی شما به مبارزه با زامبی‌ها، حل کردن معما‌ها و تجربه داستان ویژه این حالت خواهید پرداخت. در کمپین نیز داستان را اینبار با دوستان و در حالت PVP نیز بر علیه آن‌ها در نقشه‌ها و حالت‌های مختلف خواهید جنگید.


Halo

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازی تاریخ بی‌شک هیلو است. سه‌گانه اول این بازی بالاترین نمره را در یک مجموعه بازی دارد و با همان سه‌گانه نیز توانست همه را علاقه‌مند خود کند.

هیلو برای داستان بسیار جذاب و گیم‌پلی سندباکس به شدت اعتیاد آورش محبوب است. البته بد نیست تا به موسیقی شنیدنی و شخصیت‌پردازی خوب و حالت چند نفره بسیار جذاب آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

تمام این داستان‌های حماسی مسترچیف و ماجراجویی‌ها در فضا را می‌توانید به همراه دوستانتان تجربه کنید، درواقع این یکی از قابلیت‌هایی بود که در زمان عرضه اولین هیلو‌ها توانست بسیاری را جذب نماید. برای تجربه نسخه‌های این مجموعه می‌توانید از عنوان مسترچیف کالکشن و برای تجربه آخرین نسخه از این سری یعنی هیلو اینفینیت آن را جداگانه تهیه و استفاده نمایید.


MultiVersus

MultiVersus یک بازی مبارزه‌ای رایگان است که توسط Player First Games توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. شما می‌توانید این بازی را به صورت آفلاین و چند نفره تجربه نمایید.

این بازی دارای شخصیت‌های مختلفی در کاتالوگ برادران وارنر است، از جمله شخصیت‌هایی از برادران وارنر، دی سی کامیکس، HBO، ترنر اینترتینمنت، ادالت سوییم و کارتون نتورک. این عنوان برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S عرضه شد.

در مالتیورسس شما تجربه‌ای مشابه سوپر اسمش بروز نینتندو را خواهید داشت که در یک محیط باز‌تر نسبت به بازی‌های فایتینگ معمول، به صورت یک یا دوبه دو مبارزه می‌کنید و سعی دارید تا حریف را به پایین پرتاب کنید.


FIFA

فیفا که با نام فیفا فوتبال نیز شناخته می‌شود و از سال 2023 به عنوان EA Sports FC شناخته خواهد شد، مجموعه‌ای از بازی‌های ویدیویی فوتبال است که هر ساله توسط الکترونیک آرتز با نام EA Sports تولید و منتشر می‌شود. از سال 2011، فیفا به 18 زبان بومی سازی شده و در 51 کشور در دسترس است.

مجموعه فیفا که در رکوردهای جهانی گینس به عنوان پرفروش‌ترین فرنچایز بازی‌های ویدئویی ورزشی در جهان ثبت شده است، تا سال 2021 بیش از 325 میلیون نسخه فروخته است. در 10 می 2022، اعلام شد که شراکت EA و فیفا پس از 30 سال از 12 ژوئیه 2023 به بعد به پایان می رسد.

نام این سری EA Sports FC خواهد بود و خود فیفا قصد دارد با یک توسعه دهنده جدید برای تولید “بازی رئال با نام فیفا” وارد همکاری شود.


eFootball

eFootball که قبلاً با نام Pro Evolution Soccer (PES) در سطح بین‌المللی و Winning Eleven در ژاپن و آمریکای شمالی شناخته می‌شد، مجموعه‌ای از بازی های ویدئویی شبیه‌سازی فوتبال، آفلاین و چند نفره است که توسط Konami از سال ۱۹۹۵ توسعه و منتشر شده است.

این مجموعه از هجده قسمت اصلی و چندین اسپین آف از جمله بازی موبایل Pro Evolution Soccer Club Manager تشکیل شده است. این سری که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی فهرست شده است، تا دسامبر 2020، 111 میلیون نسخه در سراسر جهان، علاوه بر 400 میلیون بارگیری از طریق موبایل، فروخته است.

eFootball به عنوان رقیب سری FC EA Sports در نظر گرفته می‌شود. رقابتی که توسط گاردین به عنوان “بزرگترین رقابت” در تاریخ بازی‌های ویدیویی ورزشی توصیف شده است.


Gang Beasts

Gang Beasts یک بازی beat’em up party آفلاین چند نفره است که توسط استودیوی مستقل بریتانیایی Boneloaf ساخته و منتشر شده است. این عنوان در ابتدا توسط Double Fine Presents تا می 2020 منتشر شد.

Gang Beasts یک بازی با شخصیت‌های ژلاتینی و فلاپی، سکانس‌های جنگ و محیط‌های خطرناک است که در کلان شهر خیالی بیف سیتی اتفاق می‌افتد. در نسخه اولیه، شامل هشت مرحله چند نفره و سفارشی سازی لباس بود.

گیم پلی اصلی شامل استفاده از توانایی‌های فیزیکی مختلف مانند مشت زدن یا لگد زدن به حریف تا زمانی که ناک اوت شود و سپس تلاش برای پرتاب کردن آن‌ها روی یکی از خطرات صحنه است. حریفانی که ناک داون شده‌اند کاملاً بی دفاع نیستند، زیرا می‌توانند برای آزاد شدن مبارزه کنند.


MineCraft Dungeons

Minecraft Dungeons یک بازی ویدیویی جست‌وجو در سیاهچال و چند نفره آفلاین است که توسط Mojang Studios و Double Eleven توسعه یافته و توسط Xbox Game Studios منتشر شده است. این بازی یک اسپین‌آف از بازی ویدیویی ماینکرافت سندباکس است و برای مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ماه می 2020 و برای Xbox Series X/S در فوریه 2021 منتشر شد.

Minecraft Dungeons نقدهای متفاوتی دریافت کرد و اکثر منتقدان بازی را سرگرم کننده و جذاب می‌دانستند و جلوه‌های بصری و موسیقی آن را تحسین می‌کردند. با این حال، گیم‌پلی ساده آن با استقبال متفاوت‌تری مواجه شد و داستان کوتاه و عدم عمق آن مورد انتقاد قرار گرفت.

شما چه بازی آفلاین و چند نفره ای سراغ دارید؟ آن‌ها را به ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان معرفی کنید.

6 در مورد “معرفی 20 بازی آفلاین چند نفره کنسول‌ها و PC که نباید از دست بدهید”

  1. خسته نباشید بهترین لیستی که بین گتمام سایت میگشتم لیست شما سه تا بازی هم من به لیستتون اضافه میکنم دوستان اگه تمایل داشتن بهش فکر کنن
    Crash team racing
    Left 4 dead
    World war z

    1
    2
  2. سلام کراش ماشینی رو بزارید یک چیز دیگه یازی های دو نفره یا وند نفره ای بزارید که بشه با دسته بازی کرد مثلا هم سطح کالاف کلد وار ۵ یا پی اس باشه

    2
    1
  3. سلام من over cooked رو تو پی اس ۴ دارم خیلی بازی باحالیه
    برای مرحله فینالش هم یه روز بازی کردم تا ببرم??

    4
    3
    1. رهام برهمند

      سلام، عناوین بسیاری هستند که در این لیست جایشان خالی است و بی‌شک ماینکرافت نیز از این عناوین است.

      5
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH