هواوی نوا 9SE با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در راه است

اگرچه باور این موضوع کمی دشوار است؛ اما شرکت هواوی هنوز موفق به عرضه اسمارت‌فونی با دوربین 108 مگاپیکسلی نشده است. کمپانی چینی در پرچم‌داران خود همواره اندازه سنسور را به رزولوشن آن ترجیح داده است. وجود سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی‌هایی که صرفا مجهز به قابلیت زوم دیجیتال هستند؛ مفید واقع می‌شود و این حسگرها گزینه‌ای فوق‌العاده برای دستگاه‌های میان‌رده به‌شمار می‌روند.

بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته، هواوی نوا 9SE نخستین اسمارت‌فون کمپانی چینی با دوربین 108 مگاپیکسلی به‌شمار خواهد رفت. وبسایت WinFuture گزارش می‌دهد که این هندست با قیمت‌گذاری حدودا 250 تا 280 یورویی روانه بازار خواهد شد. تعداد گوشی‌های مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 300 یورو در بازار اروپا محدود است؛ اما رقابت در هر حوزه‌ای همواره مطلوب است.

هواوی در حوزه دسترسی به تراشه خصوصا نمونه‌های مجهز به اتصال 5G دچار مشکل بوده است؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که بدانیم هواوی نوا 9SE صرفا از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 665 اقدامی غافلگیر کننده است؛ اگرچه این چیپست 11 نانومتری در سال 2019 معرفی شد و اکنون از عمر آن حدودا 3 سال گذشته است. اسنپ‌دراگون 680 یک تراشه جدیدتر 4G با معماری 6 نانومتری به‌شمار می‌رود؛ اما کارشناسان معتقدند که استفاده از این نیمه‌هادی، هزینه‌های تولید اسمارت‌فون را بیش از حد افزایش خواهد داد.

به هرحال بر اساس اخبار منتشر شده از گوشه و کنار به‌نظر می‌رسد که هواوی نوا 9SE مجهز به 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود. جهت یادآوری جالب است بدانید که مدل‌های نوا 9 و نوا 9 پرو فاقد درگاه کارت حافظه بودند. این اسمارت‌فون با رابط کاربری EMUI 12 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار شده و به سرویس‌های گوگل پلی دسترسی نخواهد داشت.

پیکره‌بندی دوربین پشتی دستگاه از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و 2 ماژول کمکی 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و تشخیص‌دهنده عمق صحنه میزبانی می‌کند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز درون حفره کروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر قرار دارد. برای مقایسه جالب است بدانید که سایر مدل‌های سری نوا 9 از پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه شامل سنسورهای 50، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌گیرند. دوربین سلفی این هندست‌ها نیز از رزولوشن 32 مگاپیکسلی برخوردار است (هواوی نوا 9 پرو علاوه بر این دوربین از یک ماژول سلفی فوق‌عریض در قسمت جلویی نیز استفاده می‌کند).

 

هواوی نوا 9SE

هواوی برای اسمارت‌فون جدید خود احتمالا از یک نمایشگر بزرگ 6.78 اینچی LCD با رزولوشن 1080×2388 پیکسل و نسبت ابعاد 19.9:9 بهره خواهد برد. در مورد پشتیبانی این نمایشگر از نرخ نوسازی بالا یا استفاده از پوشش گلس مقاوم هیچ توضیحی ارائه نشده است. اما این موارد احتمالا در اطلاعات اخیرا لو رفته از قلم افتاده‌اند.

همچنین این هندست مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع خواهد بود؛ اگرچه در این میان به سرعت شارژ باتری دقیقا اشاره نشده است. حسگر اثرانگشت یکپارچه با کلید پاور و اتصال NFC سایر امکانات هواوی نوا 9SE را تشکیل می‌دهند.

زمان رونمایی رسمی هواوی از اسمارت‌فون جدید سری نوا 9 هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که این گجت به‌زودی در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که هواوی نوا 9SE و آنر 50SE از ویژگی‌های مشابهی برخوردار بوده و این 2 اسمارت‌فون تقریبا با یکدیگر یکسان هستند. با این‌حال در این میان تفاوت‌هایی نظیر تراشه Dimensity 900 با اتصال 5G یا وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به چشم می‌خورند (البته این موارد احتمالا به میزان صحت و سقم اطلاعات لو رفته نیز بستگی خواهند داشت). با این‌حال آنر 50SE پر بازار اروپا قابل دسترس نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH