معرفی تمام کارت‌های بازی کلش رویال و نحوه استفاده از آن‌ها

در این مقاله به معرفی تمام کارت های کلش رویال خواهیم پرداخت و می‌گوییم که هر کارت در این بازی چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد.

شرکت بسیار موفق سوپرسل، بازی محبوب اول خود را با نام کلش آف کلنز در سال 2012 عرضه کرد که ژانر استراتژیک را به کل تغییر داد. از آن روز به بعد به موفقیت‌های کلش اضافه شده و هر روز شاهد بازی جدیدی هستیم که از ایده اصلی کلش آف کلنز استفاده می‌کند. این بازی بسیار محبوب شده بود و با 500 میلیون کاربر حتی در کشور خودمان نیز بسیار شناخته شده است.

بعد از موفقیت‌های به دست آمده توسط این بازی، سوپرسل از یک استودیو کوچک گسترش یافت و به استودیو بزرگتری تبدیل شد. بعد از 4 سال، یک بازی مهم دیگر توسط سوپرسل با نام کلش رویال در سال 2016 عرضه شد که این بار قصد داشت ژانر بازی‌های استراتژی-کارتی را متحول کند ژانری که رقیبان سرسخت بزرگی دارد.

این بازی نتواسنت کاری که کلش آف کلنز با ژانر استراتژیک انجام داد را تکرار کند اما بازهم بسیار محبوب شود و توانست به عدد 500 میلیون مخاطب برسد. امروزه هر دو بازی طرفداران زیادی دارند و هر دو به صورت روزانه درآمد میلیون دلاری دارند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا نحوه کار تمام کارت‌های بازی را برای شما توضیح دهیم و چند پیشنهاد برای نحوه استفاده از آن‌ها به شما بدهیم. اگر دوست دارید تا دک خودتان را بچینید به مقاله آموزش انتخاب دک کلش رویال سر بزنید. با ما در آموزش کارت‌های این بازی سوپرسل همراه باشید.

دسترسی سریع به بخش‌های اصلی مقاله:

Goblins

آموزش کارت کلش رویال

گابلین‌ها جزو کارت‌های سبک بازی‌ کلش رویال محسوب می‌شوند. شما می‌توانید 2 اکسیر خرج کنید تا 3 عدد گابلین وارد بازی شوند. جان و قدرت این کارت کم بوده اما سرعت آن‌ها بالا است. گابلین‌ها خیلی مناسب حمله نیستند چرا که قبل از رسیدن به برج کشته خواهند شد. اما در بخش دفاع می‌توانید به روش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید این کارت را در کنار یک کارت نیمه سنگین بازی کنید تا هنگام درگیری کارت شما با دشمن، این 3 گابلین به دشمن دمیج وارد کنند یا حتی از آن برای پرت کردن حواس کارت‌های حریف استفاده کنید.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌هایی مانند گالم و…، پرت کردن حواس پرنس، دفاع فوری

بازی نکنید برای: مقابله با نیروهایی که توان دمیج کردن چند نفر را دارند، حمله

Heal Spirit

هیل اسپیریت کلش رویال

این کارت کلش رویال آخرین نوع اسپریت بازی است که هدف اصلی آن دمیج کردن دشمنان نیست و دمیج پایینی دارد اما بعد از مرگ خود دایره‌ای در محل مرگ خود درست می‌کند که نیروهای خودی را هیل می‌کند.

بازی کنید برای: هیل کردن سربازهای خود

بازی نکنید برای: کشتن

نکته: ترکیب این کارت با نیروهایی مانند هاگ رایدر و بالون پیشنهاد می‌شود.

Spear Goblins

گابلین کلش رویال

این کارت کلش رویال برخلاف گابلین‌های عادی، دورزن هستند و با پرتاب نیزه، با دشمنان درگیر می‌شوند. این گابلین‌ها دمیج و مقدار جان پایینی دارند اما در عوض سرعت بالایی دارند. همانند گابلین‌ها شما می‌توانید با پرداخت 2 اکسیر، 3 گابلین را وارد میدان کنید که نیروهای زمینی و هوایی را مورد حمله قرار می‌دهند.

استفاده این کارت در مقابل کارت‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شود چرا که با دمیج پایینی که دارند عملا کار خاصی را انجام نخواهند داد. بهترین استفاده آن‌ها پرت کردن حواس دشمنان و درگیری با کارت‌هایی نظیر مینیون‌هاست.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا در هوا و زمین، پرت‌کردن حواس پرنس و…، دفاع

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های نیمه سنگین و سنگین، رویارویی با دشمن به صورت انفرادی

Skeletons

اسکلت کلش رویال

این کارت کلش رویال به کمترین میزان اکسیر نیاز دارد و تنها با 1 اکسیر فعال می‌شود که سه اسکلت وارد بازی خواهند شد. این اسکلت‌ها به خودی خود خیلی بی‌خاصیت هستند و تنها می‌توانید از آن برای معطل کردن دشمنان استفاده کنید چرا که تمام مقادیر جان و دمیج آن‌ها بسیار پایین است. اما شما می‌توانید از این کارت استفاده‌های هوشمندانه‌تری انجام دهید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی کنید برای: دمیج کردن جزعی کارت‌هایی که به دنبال سازه‌ها می‌روند، پرت کردن حواس دشمنان، جلوگیری از ضربات شارژ شده پرنس و …

بازی نکنید برای: کشتن و هر دلیل دیگری

نکته مهم: هنگامی که سربازی مانند پرنس در حال حمله‌ور شدن به بیس شماست، می‌توانید در نقطه بالایی بیس‌تان (بین دو پل و یک کاشی به سمت مخالف حرکت پرنس) این کارت را بازی کنید، در این صورت اگر به خوبی زمان بندی کرده باشید، پرنس به جای آسیب زدن به بیس شما، صرفا در عرض بیس شما، دنبال اسکلت‌ها خواهد رفت و توسط برج‌ها دمیج خواهد شد.

نکته مهم: هنگامی که دشمن با اسپارکی حمله کرده بود، می‌توانید این کارت را دقیقا روی اسپارکی بازی کنید تا سه اسکلت در سه طرف مختلف آن اسپان شوند، در این صورت اسپارکی به سه ضربه برای کشتن آن‌ها نیاز خواهد داشت که هنگام انجام این کار توسط برج شما تخریب خواهد شد.

Ice Golem

ایس گالم کلش رویال

آیس گالم یک نسخه کوچکتر و دو اکسیری از گالم عادی است که عملکرد مشابهی به گالم‌های کوچک دارد اما بعد از ترکیدنش، افراد دور و ور خود را فریز می‌کند. شما می‌توانستید از گالم برای هر دو منظور حمله و دفاع استفاده کنید. اما اینجا آیس گالم بیشتر به درد بخش دفاع می‌خورد و تکنیک‌های زیادی را می‌توان با استفاده از آن پیاده کرد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهایی مانند اسکلت (با مرگ ایس گالم)، جلوگیری از ضربات شارژ شده، مشغول ساختن نیروهای دشمن

بازی نکنید: برای حمله، هنگام حضور نیروهای هوایی

نکته مهم: هنگامی که سربازی مانند پرنس در حال حمله‌ور شدن به بیس شماست، می‌توانید در نقطه بالایی بیستان (بین دو پل و یک کاشی به سمت مخالف حرکت پرنس) این کارت کلش رویال را بازی کنید، در این صورت اگر به خوبی زمان بندی کرده باشید، پرنس به جای آسیب زدن به بیس شما، صرفا در عرض بیس شما دنبال اسکلت‌ها خواهد رفت و توسط برج‌های شما دمیج خواهد شد.

Fire Spirit

فایر اسپیریت کلش رویال

این کارت با خرج شدن یک اکسیر وارد بازی خواهد شد. این توپ آتشین به سمت دشمنان خواهد دوید و بعد از رسیدن به آن‌ها به سمتشان می‌پرد و با ترکیدن خودش نیروهایی زمینی و هوایی دشمن در آن منطقه را دمیج می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک بر روی زمین و هوا

Bats

خفاش کلش رویال

با پرداخت 2 اکسیر، 5 خفاش وارد بازی خواهند شد که عملکرد مشابهی به مینیون‌ها دارند. این خفاش‌ها با مقدار جان بسیار کمی که دارند، زیاد در میدان نبرد باقی نخواهند ماند تا به برج‌های دشمن در بخش حمله برسند و بیشتر در بخش دفاع به‌کار می‌آیند.

بازی کنید برای: دمیج کردن تمام نیروهای زمینی یا لاوا هاند

بازی نکنید:  هنگام حضور نیروی ضد هوایی

نکته: به دلیل هوایی بودن این کارت کلش رویال تعداد کارت‌های کمی وجود دارند که آن را دمیج کنند برای همین می‌توانید از این کارت برای دمیج کردن نیروهای زمینی استفاده کنید.

Wall Breakers

وال بریکر کلش رویال

این نیروها در کلش آف کلنز تنها به سمت دیواره‌ها می‌رفتند و با بمبی که در دست داشتند آن‌ها می‌ترکاندند. اینجا و در بازی کلش رویال، با پرداخت 2 اکسیر، 2 عدد اسکلت کوچک و بمب به دست، به سمت سازه‌های دشمن روانه می‌شوند و در صورت رسیدن به آن‌ها با ترکاندن بمب، به سازه‌ها و نیروهای دشمن در آن ناحیه، دمیج بالایی وارد می‌کند.

بازی کنید برای: وارد کردن آسیب فوری به سازه‌های دشمن و نیروهایی که در آن ناحیه هستند.

بازی نکنید: هنگامی که نیروهای دشمن در بیس حضور دارند.

Ice Spirit

ایس اسپیریت کلش رویال

بین آیس اسپیریت و فایر اسپیریت و حتی اسپریت‌های بیشتری که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت شباهت زیادی وجود دارد و عملا کار همه آنان یکی است. ابتدا با خرج شدن یک اکسیر و سرعت بالا به سمت دشمنان می‌روند و سپس با انفجار خود کاری را انجام می‌‎دهند. آیس اسپریت بعد از مرگ خود نیروهای زمینی و هوایی آن محل را به مدت یک ثانیه فریز می‌کند.

بازی کنید برای: فریز کردن نیروها و سازه‌ها، جلوگیری لحظه‌ای از ضربات شارژ شده

بازی نکنید: برای هر دلیلی دیگری

نکته مهم: ترکیب این کارت کلش رویال با نیروهایی مانند هاگ رایدر نتایج خوبی را خواهد داشت.

Bomber

بمبر کلش رویال

بمبر ارزان قیمت با 2 اکسیر با دمیج بالایی که دارد به شما خدمت خواهد کرد. بمبر با نیروهای زمینی درگیر می‌شود و با یک بمب چند نفر را دمیج می‌کند. لازم به ذکر است که بمبر مقدار جان کمی داشته و نیاز به محافظت توسط کارت‌های دیگر دارد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

بازی نکنید: به صورت انفرادی، در حضور نیروی هوایی

Electro Spirit

الکترو اسپیریت کلش رویال

یکی دیگر از اسپیریت‌های بازی، الکترو است که همانند بقیه تنها 1 اکسیر نیاز دارد. این اسپیریت بعد از برخورد با دشمن، دمیج تقریبا پایینی به آن وارد می‌کند و به صورت زنجیره‌ای به 8 دشمن دیگر اگر نزدیک باشند برخورد می‌کند و هر کدام را نیم ثانیه فریز می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن یا دمیج کردن سربازهای سبک، معطل کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

نکته: الکترو اسپیریت توانایی آسیب زدن به 9 سرباز را دارد، از این قابلیت می‌توانید استفاده کنید تا سربازهای نزدیک را بزنید تا در نهایت شوک برقی به اسپارکی شارژ شده در انتها، نیز برسد.

دسته سربازهای 3 اکسیره دورزن

Archers

آرچر کلش رویال

این کماندارا در بازی Clash of Clans نیز حضور داشتند و شاید یه آشنایی حداقلی با آن داشته باشید. این کارت بر روی زمین راه رفته اما توانایی زدن نیروهای زمینی و هوایی را دارد که با پرداخت 3 اکسیر، دو عدد آرچر وارد میدان خواهند شد.

این کارت مقدار جون بسیار کمی داشته که بازی کردن آن به صورت انفرادی توصیه نمی‌شود. بهتر است هنگامی که قصد دارید در دفاع از آن استفاده کنید، آن را پشت برج خود قرار دهید تا بتواند دشمنان را بزند و خودش دمیج نشود. هنگام حمله نیز بهتر است پشت یک سرباز سنگین جایگیری کند.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، ضدهوایی، حمله پشت یک کارت سنگین‌تر

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سنگین، رویارویی با دشمن به صورت انفرادی

 

Firecracker

فایرکرکر کلش رویال

فایرکرکر یک سرباز دورزن زمینی است که تنها 3 اکسیر خرج آن است. فایرکرک با لانچری که دست خود دارد شلیک می‌کند تیرش بعد از برخورد با دشمن، 5 تیکه می‌شود و هر تیکه یک مسیر کوتاهی را طی می‌کند و به هرکسی بخورند، آن را دمیج می‌کنند. فایرکرکر مقدار جان کمی دارد اما با ترکیب با کارتی دیگر، می‌توانید از دمیج بالای آن استفاده کنید.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای هوایی و زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، کشتن نیروهایی که پشت کارت‌های سنگین پناه گرفته‌اند.

بازی نکنید: به صورت انفرادی

نکته مهم: هنگام بازی کردن این کارت بهتر است به زاویه‌ای که آن را بازی می‌کنید نیز فکر کنید تا با یک تیرش بتوانید تعداد افراد بیشتری را دمیج کنید.

نکته مهم: یکی از بدی‌های این کارت این است که در بازی‌های دو به دو، وقتی به سمت برج شلیک کند، برج اصلی را هم دمیج و فعال می‌کند که مطلوب نیست.

نکته: فایرکرکر بعد از شلیک کمی به سمت عقب پرت می‌شود که باعث می‌شود گزینه بسیار خوبی برای رویارویی با پکا باشد چرا که پکا به دنبال آن افتاده و فایرکرکر با هر شلیک دورتر می‌شود.

Ice Wizard

ایس ویزارد کلش رویال

یک جادوگر برفی است که هنگام وارد نبرد شدن 3 اکسیر از شما کم می‌کند و افرادی که نزدیکش باشد را دمیج می‌کند. این کارت مقدار جان متوسط و دمیج تقریبا پایینی دارد اما از طرفی وقتی دشمنان را می‌زند، آن‌ها را یخی کرده و تا حدی سرعت آن‌ها را کم می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی و هوایی، کند کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

Dart Goblin

دارت گابلین کلش رویال

دارت گابلین را می‌توانید با 3 اکسیر به خدمت بگیرید. این گابلین، دارت‌ها را خیلی سریع به سمت دشمنان در هوا و زمین پرت می‌کند و دمیج بالایی در هر ثانیه وارد می‌کند. دارت گابلین جان کمی داشته و به خودی خود زود می‌میرد و به همین دلیل نیاز به کارت کمکی دارد تا از پشت آن به دشمنان تیراندازی کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا بر روی زمین و هوا، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین، حمله در کنار کارتی دیگر

بازی نکنید: به صورت انفرادی چرا که مقدار جان آن بسیار پایین است

نکته: دارت گابلین با اسپل ریج، قدرت بسیار بالایی خواهد داشت.

Princess

پرنسس کلش رویال

کارت پرنسس با 3 اکسیر فعال می‌شود. این کارت بیشترین رنج را در میان کارت‌ها دارد و حتی می‌تواند از بیس شما، برج حریف را مورد هدف قرار دهد. پرنسس تیر‌های آتشین را پرتاب می‌کند و نیروهای زمینی و هوایی را در یک رنج دمیج می‌کند. این کارت برای کارهای دفاعی و حمله هنگامی که پشت یک کارت سنگین باشد مناسب است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی و هوایی، حمله به بیس دشمن از بیس خودتان

بازی نکنید: برای کشتن نیروهای نیمه سنگین یا سنگین، در جایی که در دسترس نیروهای دشمن باشد.

نکته مهم: هنگامی که دشمن از سمتی به شما حمله کرد، می‌توانید این نیرو را در سمت دیگر بازی کنید. هم از دور آن‌ها را دمیج خواهد کرد و هم از هرگونه خطری دور است. در ضمن بعد از تمام شدن درگیری شروع به دمیج کردن بیس حریف خواهد کرد.

دسته سربازهای 3 اکسیره نزدیک‌زن

knight

Knight

این شوالیه تنها بر روی زمین کار می‌کند و سرعت متوسطی دارد. دمیج متوسط و میزان جان خوبی دارد که با در نظر گرفتن تنها 3 اکسیره بودن آن، گزینه مناسبی برای دفاع و پرت کردن حواس‌ دشمنان سنگین است تا هم با آن‌ها درگیر شود و هم به دیگر کارت‌ها و برج شما فرصت لازم برای کشتن آن‌ کارت را بدهد.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک، پرت کردن حواس کارت‌هایی مانند پرنس، دارک پرنس و…

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سنگین، در مقابل دشمنان تعداد بالا، حمله

Minions

مینیون کلش رویال

مینیون‌ها را می‌توان نسخه هوایی آرچرها دانست و باید از همان استراتژی‌هایی که در بخش آرچر توضیح دادیم استفاده کنید. این کارت نیازمند 3 اکسیر بوده تا بتواند 3 مینیون را وارد بازی کند. این سه مینیون، نیروی هوایی محسوب شده و توانایی درگیری با نیروهای زمینی و هوایی را دارند.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و سنگین که توان دمیج کردن نیروهای هوایی را ندارند در دفاع

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های ضدهوایی، کشتن نیروهای زمینی هنگام حضور ضدهوایی، حمله

Skeleton Army

اسکلت‌ ها کلش رویال

با پرداخت سه اکسیر، ارتش 15 نفره‌ای از اسکلت‌ها وارد بازی می‌شوند که مشخصاتی مانند اسکلت‌های عادی دارند. با این تفاوت که این بار به دلیل تعداد بالای آن‌ها گزینه بسیار مناسبی برای دفاع در مقابل دشمنان هستند. توجه داشته باشید که کارت‌هایی مانند والکری به خوبی از پس این اسکلت‌ها بر می‌آیند. همچنین گزینه مناسبی برای حمله نیستند چرا که هنگام رویارویی با برج، قبل از رسیدن به آن از بین می‌روند.

بازی کنید برای: مقابله با کارت‌هایی مانند گالم و…، درگیری با کارت‌های نیمه سنگین و سنگین که فقط توانایی دمیج کردن یک نفر را دارند.

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، هنگام حضور کارت‌هایی مانند دارک پرینس و ویزارد که توانایی دمیج کردن چند نفر را دارند، رویارویی با الکترو جاینت، حمله

نکته مهم: هنگامی که دشمن با اسپارکی حمله کرده بود، می‌توانید این کارت را دقیقا روی اسپارکی بازی کنید تا اسکلت‌ها در اطراف مختلف آن اسپان شوند، در این صورت اسپارکی به تعداد ضربات بیشتری برای کشتن آن‌ها نیاز خواهد داشت که هنگام انجام این کار توسط اسکلت‌ها و برج شما تخریب خواهد شد.

نکته: این کارت عملا تاتیری بر روی الکترو جاینت ندارد.

Mega Minion

مگا مینیون کلش رویال

این کارت شباهت‌های زیادی در نوع و حمله به مینیون‌ها دارد و صرفا این بار به جای سه مینیون، یک مینیون قدرتمندتر و با جان بیشتر با پرداخت 3 اکسیر وارد بازی می‌شود. بهتر است از این کارت بیشتر برای کارهای دفاعی استفاده کنید.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سنگین و نیمه سنگین زمینی، دفاع

بازی نکنید: برای کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، هنگام حضور کارت‌های ضد هوایی

Miner

میانر کلش رویال

می‌توانید با خرج کردن 3 اکسیر و انتخاب هر نقطه از میدان نبرد، این کارت را بازی کنید. ماینر مسیر خود تا آن نقطه را از زیر زمین خواهد رفت و در طول مسیر توسط نیروهای دشمن دمیج و یا سازه‌ها دیده نخواهد شد. بعد از رسیدن به آن نقطه به روی زمین می‌آید و با بیلی که در دست دارد به نبرد می‌پردازد. ماینر دمیج متوسطی دارد اما میزان جان بالایی دارد که باعث می‌شود آن را تبدیل به گزینه‌ خوبی کند.

بازی کنید برای: آسیب زدن به برج یا سازه‌های دفاعی دشمن، کشتن یک نیروی خاص مابین دشمنان

بازی نکنید: به صورت یک کارت عادی

Gaurds

گارد کلش رویال

اگر نیاز به دفاع فوری دارید اما 7 اکسیر برای Royal Recruites ندارید، گاردز با 3 اکسیر گزینه خوبی برای جانشینی است که به صورت خلاصه سه عدد اسکلت شیلد به دست هستند. هدف آن‌ها بیشتر پرت کردن حواس دشمنان است تا کشتن آن‌ها.

بازی کنید برای: دفاع در مقابل نیروهای نیمه سنگین، جلوگیری از دمیج‌های شارژ شده

بازی نکنید برای: حمله، دفاع در مقابل تعداد بالای دشمنان

Bandit

بندیت کلش رویال

یک سرباز سبک عادی است که یک ویژگی خاص دارد. بندیت بعد از آن که با 3 اکسیر آن را وارد بازی کردید، با دشمنان نزدیک درگیر می‌شود اما اگر دشمنان به آن دور باشند، سر جای خود ثابت می‌ماند و به سمت آن‌ها می‌جهد. هنگام جهش آسیبی نخواهد دید و بعد از برخورد با دشمنان دمیج دو برابری را وارد خواهد کرد. بندیت مقدار جان متوسط و دمیج تقریبا خوبی دارد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک، نیروهای دورزن، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

Royal Ghost

رویال گوست کلش رویال

برای بازی کردن رویال گوست باید 3 عدد از اکسیر خود را مصرف کنید. این کارت زمینی بوده و دشمنان زمینی را هدف قرار می‌دهد. نوع ضربه آن جوری است که اکثر نیروهای روبه‌روی خود را دمیج می‌کند، در کل دمیج تقریبا بالایی داشته که در کنار مقدار جان مناسبی که دارد، تبدیل به گزینه‌ای مناسب می‌شود. نکته مهم این کارت این است که تا زمانی که درگیر نشود، نامرئی خواهد بود و کسی از دشمنان آن را نخواهد دید.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، کشتن نیروهای دورزن، حمله

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

Skeleton Barrel

اسکلت کلش رویال

اسکلت‌ها در حالت عادی برای بخش دفاع مناسب هستند و یکی از مشکلات اسکلت‌ها برای حمله این است که قبل از رسیدن به برج، کشته می‌شوند. این کارت برای حل این مشکل ساخته شده که شما می‌توانید با پرداخت 3 اکسیر این کارت را بازی کنید. در این صورت، بشکه به صورت هوایی و با سرعت بالا به سمت سازه‌های دشمن می‌رود و بعد از آن که به آن‌ها رسید، می‌ترکد و 7 اسکلت را به مقصد می‌رساند.

بازی کنید برای: آسیب رساندن به برج

بازی نکنید برای: آسیب رساندن به سازه دفاعی

Elixir Golem

اکسیر گالم کلش رویال

این گالم از جنس اکسیر ساخته شده اما باز هم برای بازی شدن به 3 عدد اکسیر نیاز دارد. خود اکسیر گالم، مقدار جان متوسطی دارد، اما بعد از مردن، به دو عدد اکسیر گالم کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها هنگام مردن به دو تکه اکسیر گالم کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. ترکیب این همه گالم باعث شده تا در کل اکسیر گالم مدت زمان زیادی نیروهای دشمن را سرگرم نگه دارد.

اگر هر یک از 4 اکسیر گالم کوچک کشته شوند، یک اکسیر به دشمن شما جایزه داده می‌شود اما با توجه به این که شما به جای 8 اکسیر، یک گالم 3 اکسیره استفاده کرده‌اید کمی منطقی به نظر می‌رسد.

بازی کنید برای: تقویت حمله خود با ترکیب با دیگر کارت‌های خود

بازی نکنید برای: حمله به صورت انفرادی، دفاع (چرا که با کشته شدن این کارت حریفتان 4 اکسیر اضافه دریافت می‌کند که می‌تواند حمله خود را تشدید کند)

Goblin Gang

گابلین گنگ کلش رویال

هنگامی که با خرج کردن 3 اکسیر این کارت را بازی کنید، 2 عدد Goblin به همراه 3 عدد Spear Goblin در پشت‌آن‌ها وارد عمل می‌شوند که ترکیب خوبی برای شرایط مختلف دفاعی است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سنگین و کند، معطل کردن نیروهای دشمن

بازی نکنید: هنگام حضور کارت‌هایی که قابلیت دمیج کردن چند نفر به صورت همزمان را دارند.

Fisherman

فیشرمن کلش رویال

این پیرمرد ماهیگیر به 3 اکسیر نیاز دارد و هنگامی که وارد بازی می‌شود با یک ماهی که در دست دارد دشمنان را می‌زند. مقدار جان و دمیج متوسطی اما ماهیگیر یک ویژگی خاص دارد که باعث می‌شود بتوانید از آن در شرایط مختلف به خوبی استفاده کنید.

آن قابلیت این است که وقتی دشمنان کمی از ماهیگیر دور باشند، قلاب را به سمت آنان میاندازد و آن‌ها را به سمت خودش می‌کشد، با استفاده از این کارت می‌توانید مکان برخی از نیروهای دشمن را تغییر دهید که در بعضی از اوقات بسیار مهم و حیاتی است.

بازی کنید برای: درگیری با نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین یا سبک تعداد بالا

نکته مهم: با استفاده از این کارت می‌توانید نیروهایی سنگین و کند مانند گالم که با گذر زمان به برج شما رسیده‌اند را به وسط بیس بیآورید تا هم توسط دو بیج شما دمیج شود و هم به جای آسیب زدن به برج شما، در حال حرکت باشد.

نکته مهم: می‌توانید در ابتدای بازی فیشرمن را در جلوی برج اصلیتان بازی کنید تا سرباز دشمن را به سمت برج اصلی بکشید، با این کار برج شما دمیج و فعال خواهد شد، به همین صورت در ادامه، برج اصلی شما نیز به کمک دو برج شما خواهد آمد.

دسته سربازهای 4 اکسیره دورزن

Magic Archer

مجیک آرچر کلش رویال

این آرچر یک کماندار عادی است که از یک کمان جادویی استفاده می‌کند، این کمان تیری جادویی شلیک می‌کند که در یک راستا به حرکت خود ادامه می‌دهد و به هرکسی بخورد آن را دمیج می‌کند. برای استفاده از کمان جادویی مجیک آرچر باید 4 اکسیر خرج کنید. این کارت، مقدار جان و دمیج متوسطی دارد اما می‌توانید از آن استفاده‌های مختلفی بکنید.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای هوایی و زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، کشتن نیروهایی که پشت کارت‌های سنگین پناه گرفته‌اند.

بازی نکنید: به صورت انفرادی

نکته مهم: هنگام بازی کردن این کارت بهتر است به زاویه‌ای که آن را بازی می‌کنید نیز فکر کنید تا با یک تیرش بتوانید تعداد افراد بیشتری را دمیج کنید.

نکته مهم: مجیک آرچر در حالت عادی برای دمیج کردن برج حریف وارد بیس می‌شود اما اگر آن را به خوبی جاگزاری کنید، می‌تواند وقتی با دیگر نیروها درگیر است برج حریف را نیز دمیج کنید چرا که در رنج 7 کاشی درگیر می‌شود اما تیرش تا 11 کاشی حرکت می‌کند.

Mother Witch

مادر ویچ کلش رویال

این کارت آخرین نسخه از ویچ‌هاست که به 4 عدد اکسیر نیاز دارد. مادر ویچ، به خودی خود چیزی اسپان نمی‌کند اما هر دشمنی که بکشد آن را تبدیل به یک رویال هاگ می‌کند که به سمت سازه‌ها حمله‌ور می‌شود. خود مادر ویچ، مقدار دمیج کم و جان متوسط رو به پایینی دارد که تمام نیروهای هوایی و زمینی را مورد هدف قرار می‌دهد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی و هوایی

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

نکته: همانطور که می‌دانید نایت ویچ هر کسی که می‌کشد به رویال هاگ تبدیل می‌کند، به همین دلیل بهتر است وقتی دشمن‌تان کارت‌های سبک بازی کرده بود، اجازه بدید تا نایت ویچ آن‌ها را بکشد.

Inferno Dragon

اینفرنو دراگون کلش رویال

اینفرنو دراگون ترکیب دو کارت بیبی دراگون و اینفرنو تاور است که ویژگی‌های کشنده اینفرنو تاور را با 4 اکسیر به صورت یک نیرو هوایی در اختیار شما قرار می‌دهد. ایفرنتو دراگون یکی از بهترین نیروها در مقابل کارت‌های سنگین است و حتی در بخش حمله اگر چند ثانیه به آن فرصت دهید، برج دشمن را تخریب می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، تخریب سازه‌ها

بازی نکنید: برای کشتن نیروهای تعداد بالا

نکته مهم: اینفرنو دراگون، نقطه ضعف کارت‌های که قابلیت برقی دارند را دارد و عملا در مواجه با آن‌ها بی‌اثر است. برای همین مطمئن باشید که حریفتان این کارت‌ها را نداشته باشد یا به تازگی آن‌ها را بازی کرده باشد.

Zappies

زپ کلش رویال

با پرداخت 4 اکسیر، سه دستگاه کوچک وارد بازی خواهند شد. این سه دستگاه هر یک دمیج تقریبا پایینی دارند اما با هر ضربه‌ای که می‌زنند، دشمنان را 0.5 ثانیه فریز می‌کند. ترکیب این سه دستگاه باهم باعث شد تا دمیج وارد شده به دشمنان بالا باشد و به دفعات بالا دشمن را فریز کنند تا از سرعت آن‌ها بکاهند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک زمینی و هوایی، معطل کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، جلوگیری از ضربات شارژ شده مانند اسپارکی و پرنس

بازی نکنید: برای کشتن نیروهای سنگین و نیمه سنگین، در حضور کارت‌هایی مانند ویزارد و جلاد

Hunter

هانتر کلش رویال

هانتر با دریافت 4 اکسیر به همراه شات‌گان خود وارد بازی خواهد شد. هانتر، دورزنی است که هم نیروهای هوایی و هم زمینی را مورد هدف قرار می‌دهد. هانتر به صورت همزمان 10 تیر در جهت‌های مختلف شلیک می‌کند که اگر حریف نزدیک باشد هر 10 تا تیر به آن برخورد می‌کند. در این صورت دمیج به‌شدت بالایی به آن وارد می‌شود اما اگر فاصله زیاد باشد دمیج وارد شده کم خواهد شد.

بازی کنید برای: کشتن هر نوع نیرویی در فاصله نزدیک

بازی نکنید برای: کشتن نیروها از فاصله دور

نکته: به خاطر دمیج بسیار بالای آن در فاصله نزدیک، یکی از بهترین گزینه‌ها در بخش دفاع است و در بخش حمله بیشتر به درد درگیری با نیروهای دفاعی می‌خورد تا تخریب برج‌ها.

Musketeer

کلش رویال

این کارت با پرداخت 4 اکسیر، تفنگ به دست وارد میدان خواهد شد. این تفنگدار روی زمین حرکت کرده و هر دو نیروی زمینی و هوایی را هدف قرار می‌دهد. این کارت دمیج بالایی دارد اما میزان جان تقریبا کمی دارد و مناسب رودررویی تک به تک نیست اما در بخش دفاع و حمله پشت کارتی مانند جاینت، به خوبی کار خود را انجام خواهد داد.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و دمیج کردن کارت‌های سنگین، حمله در کنار یک کارت سنگین

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سنگین، کشتن دشمنان تعداد بالا

Baby Dragon

دراگون کلش رویال

کارت بیبی دراگون به 4 اکسیر نیاز دارد. این کارت، یک نیروی هوایی بوده که با هر مدل نیرویی درگیر می‌شود. هنگام درگیری توپ‌های آتشین به سمت آن‌ها پرتاب خواهد کرد که افراد دور و ور آن‌ها را نیز دمیج می‌کند. بیبی دراگون دمیج و مقدار جان متوسط رو به بالا دارد که می‌تواند هر دو هدف دفاع و حمله را به خوبی انجام دهد.

بازی کنید برای: کشتن و دمیج کردن نیروهای زمینی و هوایی، کشتن دشمنان سبک و تعداد بالا

بازی نکنید: هنگام حضور کارت‌های ضدهوایی قدرتمند مانند ویزارد، برای کشتن سریع یک کارت

Skeleton Dragons

اسکلت دراگون کلش رویال

این دو اژدهای اسکلتی برای بازی شدن به 4 اکسیر نیاز دارند. فرقی بین عملکرد این دو، با بیبی دراگون نیست و صرفا میزان دمیج و جانشان تفاوت دارد. دمیج بالاتر و میزان جان کمتر باعث شده تا برخلاف بیبی دراگون، این کارت تنها در بخش دفاع، تاثیرگزار باشد.

بازی کنید برای: هرگونه دفاع، حمله در کنار کارت‌های دیگر

بازی نکنید: هنگام حضور هر گونه نیروی ضدهوایی

Electro Wizard

الکترو ویزارد کلش رویال

یک نسخه دیگر از ویزاردهای داخل بازی است که 4 اکسیر خرج دارد. الکترو ویزارد، با هر دست خود یک برق به دشمنان وارد می‌کند که هر برق دمیج متوسطی دارد. نکته مثبت این کارت این است که، بعد از برخورد برق به دشمنان آن‌ها را به مدت 0.5 ثانیه از کار خواهند انداخت.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا هنگام اسپان شدن، کشتن نیروهای هوایی، دمیج و معطل کردن نیروهای سنگین و نیمه سنگین، جلوگیری از ضربات شارژ شده مانند اسپارکی و پرنس

بازی نکنید: برای کشتن نیروهای سنگین و نیمه سنگین، به صورت انفرادی

Flying Machine

فلاینگ ماشین کلش رویال

این کارت تقریبا همان نسخه هوایی از کارت Musketeer است و عملکردی مشابه دارد. با این تفاوت که فقط توسط نیروهای ضد هوایی دیده می‌شود و دمیج و مقدار جان کمتری دارد. ماشین پرنده نیز مانند تفنگدار، نیازمند 4 اکسیر برای آغاز کار است.

بازی کنید برای: دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین‌، کشتن نیروهای هوایی، دفاع، حمله

بازی نکنید برای: درگیری با نیروهای ضد هوایی

دسته سربازهای 4 اکسیره نزدیک‌زن

Battle Ram

بتل رم کلش رویال

هنگامی که با پرداخت 4 اکسیر این کارت را بازی کنید دو بربر، دژکوب به دست به سمت سازه‌های دشمن حرکت خواهند. اگر در حالت عادی به آن برسند، دژکوب را به آن خواهند کوبید و در ادامه به صورت دو بربر عادی به نبرد خواهند پیوست. اما اگر مدتی در حال حرکت باشند، سرعت‌شان افزایش خواهد یافت و دوان دوان به سمت سازه خواهند رفت که باعث می‌شود دمیجی دو برابری به سازه‌ها وارد شود.

بازی کنید برای: حمله به سمت سازه‌های دشمن

بازی نکنید برای: دفاع، حمله به صورت انفرادی

نکته مهم: ضربه اولیه که بتل رم به سازه‌ها وارد می‌کند بالا بوده و بهتر است جوری از آن محافظت کنید که ضربه شارژ شده وارد کند.

Night Witch

نایت ویچ کلش رویال

اگر ویچ، یک دورزن 5 اکسیره بود که اسکلت اسپان می‌کرد، نایت ویچ، یک نزدیک‌زن 4 اکسیره است که هر 5 ثانیه 2 عدد خفاش اسپان می‌کند. نایت ویچ، با دمیج بالایی که دارد گزینه مناسبی هم برای دفاع و هم برای حمله است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین، دمیج کردن نیروهای سنگین

بازی نکنید: در مقابل کارت‌هایی مانند ویزارد و جلاد

نکته: خفاش‌های اسپان شده توسط نایت ویچ، توانایی کشتن نیروهای هوایی را نیز دارند، برای همین می‌توانید نایت ویچ را کمی عقب‌تر در بیس خود بازی کنید تا خفاش‌های زیادی اسپان کند.

Battle Healer

بتل هیلر کلش رویال

هیلر این بازی برخلاف کلش آف کلنز که تنها هیل می‌کرد، اینجا خودش وارد نبرد نیز می‌شود. هیلر مانند یک سرباز عادی با شمشیر مبارزه می‌کند اما با هر ضربه شمشیری که وارد می‌کند نیروهای خودی نزدیک خود را هیل می‌کند. همچنین اگر مدتی دور از نبرد باشد، خودش را هیل می‌کند. خود بتل هیلر، مقدار جان بالا اما دمیج متوسطی دارد.

بازی کنید برای: هیل کردن دیگر نیروهایتان

بازی نکنید: به صورت انفرادی

Lumberjack

لامبرجک کلش رویال

برای بازی کردن این کارت به 4 اکسیر نیاز خواهید داشت. لامبرجک در دست خود یک بطری و یک تبر دارد و با سرعت بالا به دشمنان زمینی حمله‌ور شده و با سرعت بالا شروع به آسیب زدن به آن‌ها می‌کند. سرعت و دمیج بالای آن، باعث شده تا تبدیل به گزینه‌ای خوبی برای حمله شود، البته این تمام ماجرا نیست و بعد از مرگ آن، بطری در دستش شکسته و یک اسپل ریج در ناحیه مرگ خودش برای شما فعال می‌کند.

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین، حمله به برج‌ها

بازی کنید برای: کشتن نیروهای تعداد بالا

نکته: بعد از مرگ لامبرجک، یک اسپل ریج فعال می‌شود که بهتر است روی آن حساب کنید و از قبل، کارتی مانند هاگ رایدر یا بالون را بازی کرده باشید.

Dark Prince

دارک پرنس کلش رویال

همانطور که از اسم این کارت مشخص است نسخه‌ای از کارت پرنس بوده که 4 اکسیر نیاز دارد. دارک پرنس مقدار جان و دمیج کمتری نسبت به پرنس داشته و با گرز وارد میدان می‌شود که با هر ضربه چند نفر را دمیج می‌کند. در کنار این تفاوت‌ها دارک پرنس یک شیلد نیز دارد که مقاومت آن را بالاتر می‌برد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، درگیری با نیروهای نیمه سنگین، فدا کردن شیلدش در مقابل ضربات شارژ شده

بازی نکنید برای: کشتن کارتهایی مانند پکا و پرنس

Mini P.E.K.K.A

مینی پکا کلش رویال

نام کارت مینی پکا به ما می‌گویید که نسخه ضعیفتر شده کارت پکا است اما حواستان باشد که همچنان کارت بسیار قدرتمندی است. سرعت حرکت بالا و دمیج بسیار بالا در کنار مقدار جان تقریبا بالایی که دارد آن را تبدیل به یک کارت خطرناک می‌کند. کل فعالیت مینی پکا، بر روی زمین رخ می‌دهد و بهترین عملکرد این کارت در مقابل سربازهای سنگین و سازه‌های دفاعی خواهد بود.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های نیمه سنگین و سنگین، حمله

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا

Valkyrie

والکری کلش رویال

کارت والکری برای وارد شدن به بازی، 4 اکسیر نیاز دارد. این کارت مقدار جان بالایی دارد و هنگام درگیری با دشمنان، تبر خود را به دور خودش می‌چرخاند و به هرکسی که در نزدیکی خودش باشد دمیج بالایی وارد می‌کند. این کارت هم برای حمله و هم برای دفاع کاربردهای بالایی دارد. فعالیت والکری به روی زمین خلاصه می‌شود و در مقابل نیروهای هوایی آسیب‌پذیر است.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک، تعداد بالا، نیمه سنگین و سنگین

بازی نکنید: در حصور نیروی هوایی

نکته مهم: بهتر است هنگام دفاع، این کارت را در وسط دشمنان بازی کنید تا با چرخش خود، دشمنان بیشتری را دمیج کند.

Hog Rider

هاگ رایدر کلش رویال

این کارت 4 تا از اکسیرهای شما را خرج خواهد کرد و مانند جاینت، تنها به سمت سازه‌های دفاعی حمله‌ور خواهد شد اما بر خلاف آن سرعت بالایی دارد و حتی می‌تواند از رود وسط بازی بپرد. این کارت دمیج بالا و مقدار جون تقریبا بالایی دارد و اگر بتوانید بعد از بازی کردن آن، با کارت‌های دیگر کمی از آن محافظت کنید، برج دشمن را تخریب خواهد کرد.

بازی کنید برای: آسیب رساندن به برج و یا دیگر سازه‌های دشمن، پرت کردن حواس نیروهای کند دشمن

بازی نکنید: هنگامی که توسط دیگر کارت‌ها دمیج خواهد شد

نکته مهم: هاگ رایدر با سرعت و دمیجی که دارد، آسیب زیادی را به برج‌ها وارد می‌کند به همین دلیل می‌توانید با اسپل‌هایی مانند فریز و ریج، آسیب بیشتری را وارد کنید.

دسته سربازهای 5 اکسیره

Giant

جاینت کلش رویال

جاینت یکی از ساده‌ترین کارت‌های سنگین بازی است که در بازی کلش آف کلنز نیز حضور داشته است. این کارت به 5 اکسیر نیاز دارد و تمام نیروها را رها می‌کند و فقط به سمت سازه‌های دفاعی می‌رود تا آن‌ها را تخریب کند. میزان جان بالایی دارد و می‌تواند برای مدتی نیروهای دشمن را سرگم نگه دارد که مهم‌ترین مزیت آن به حساب می‌آید چرا که می‌توانید کارت‌هایی مانند آرچر را پشت آن بازی کنید تا از پتانسیل‌های هر دو کارت استفاده کنید.

بازی کنید برای: مشغول ساختن نیروهای دفاعی دشمن، مشغول کردن نیروهای دشمن در بیس شما

بازی نکنید: هنگامی که اکسیر کافی برای بازی کردن کارتی دیگر در کنار آن ندارید

Barbarians

بربر کلش رویال

بربرها که در بازی کلش آف کلنز بسیار شناخته شده هستند در این بازی نیز حضور دارند. برای بازی کردن این کارت به 5 اکسیر نیاز دارد تا 5 بربر وارد بازی شوند. این بربرها به خودی خود دمیج و مقدار جان متوسط رو به پایینی دارند اما هنگامی که 5 عدد از آن‌ها را در نظر بگیریم، این کارت، تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای رویارویی با سربازهای سنگین می‌شود.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های نیمه‌سنگین و سنگین که توان رقابت با یک نفر دارند، دفاع

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، حمله

نکته مهم: هنگامی که دشمن با اسپارکی حمله کرده بود، می‌توانید این کارت را دقیقا روی اسپارکی بازی کنید تا بربرها در اطراف مختلف آن اسپان شوند، در این صورت اسپارکی به ضربات بیشتری برای کشتن آن‌ها نیاز خواهد داشت که هنگام انجام این کار توسط بربرها و برج شما تخریب خواهد شد.

Royal Hogs

رویال هاگ کلش رویال

این کارت که با 5 اکسیر فعال می‌شود، 4 تا خوک را وارد میدان نبرد می‌کند که با سرعت بالایی که دارند به سمت سازه‌های دشمن حرکت می‌کنند. این خوک‌ها مقدار جان و دمیج پایینی دارند و بیشتر به خاطر سرعت رسیدن به برج و شروع کردن به آسیب رساندن استفاده می‌شوند.

بازی کنید برای: آسیب زدن به سازه‌های دفاعی

بازی نکنید: به صورت انفرادی، در حضور دشمنانی که قابلین دمیج کردن چند نیرو را به صورت همزمان دارند.

Electro Dragon

الکترو دراگون کلش رویال

الکترو دراگون با هزینه 5 اکسیر در خدمت شما خواهد بود که مقدار جان مناسبی دارد. هنگام درگیری، به دشمنان خود برق می‌زند و آن‌ها را نیم ثانیه از کار می‌اندازد. اگر دشمنی نزدیک به دشمنی باشد که برق زده شده است، برق به آن دشمن نیز منتقل می‌شود و این زنجیره تا سه نفر ادامه پیدا می‌کند. دمیج بالای سه‌گانه این کارت باعث شده تا آن را تبدیل به کارت خطرناکی بکند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای هوایی، کشتن نیروهای سبک، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین، معطل کردن نیروهای سنگین

بازی نکنید : در صورت حضور نیروهای ضد هوایی

Ram Rider

رم رایدر کلش رویال

یک نسخه متفاوت از کارت هاگ رایدر است که تمام کارهای آن را انجام می‌دهد. دمیج این کارت، مقدار کمی از هاگ رایدر کمتر است اما یک اکسیر بیشتر نیاز دارد. دلیل این کار این است که رم رایدر هنگام حرکت به نیروهای دشمن، طناب پرت می‌کند و سرعت حرکت آن‌ها را تقریبا صفر می‌کند.

بازی کنید برای: حمله به برج‌ها، ثابت نگه داشتن سربازهای حریف

بازی نکنید: در مقابل کارت‌هایی مانند پکا (برای این کار بهتر است رم رایدر را کمی دور تر از پکا بازی کنید تا دور از دمیج آن باشد ولی همچنان آن را ثابت نگه دارد)، در مقابل کارت‌های تعداد بالا مانند اسکلت‌ها

Bowler

بولر کلش رویال

برای بازی کردن این کارت به 5 اکسیر نیاز خواهید داشت. این سرباز مقدار جان بالایی دارد و بسیار کند است، برای حمله کردن از سنگ‌های گرد و بزرگی استفاده می‌کند که آن را به سمت دشمنان نزدیک‌تر از 4 کاشی هل می‌دهد. سنگ‌ها تا 7.5 کاشی به مسیر خود ادامه داده و بعد از برخورد به دشمنان دمیج قابل توجهی به آن‌ها وارد خواهد کرد و سپس آن‌ها را به سمت عقب هل می‌دهد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، دمیج و معطل کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، دفاع

بازی نکنید: درصورت حضور نیروهای هوایی

Balloon

بالون کلش رویال

بالن نیز یکی دیگر از نام آشنایان بازی کلش رویال است چرا که در بازی کلش آف کلنز نیز حضور داشته است و تقریبا همان خصوصیات را دارد. بالن نیز تمام نیروها را رها می‌کند و تنها به سمت سازه‌ها حمله‌ور می‌شود. این کارت همانند Giant Skeleton بعد از مرگ بمبی را منفجر می‌کند که دمیجی مانند آن ندارد ولی بازهم دمیج خوبی به حساب می‌آید. بالن در کلش رویال قدرت بالایی دارد که اگر بتوانید چند ثانیه برایش زمان بخرید، می‌تواند برج حریف را از بین ببرد.

بازی کنید برای: آسیب زدن به سازه‌های دفاعی

بازی نکنید: هنگام حضور نیروهای ضدهوایی

نکته مهم: بالن دمیج بسیار بالایی دارد که آسیب زیادی را به برج‌ها وارد می‌کند به همین دلیل می‌توانید با اسپل‌هایی مانند فریز و ریج، آسیب وارد شده را افزایش دهید.

Prince

پرنس کلش رویال

این شوالیه 5 اکسیری مقدار جان و دمیج بالایی دارد و اگر مدتی به راه رفتن ادامه دهد شارژ می‌شود و دوان دوان به مسیر خود ادامه می‌دهد در این صورت به اولین دشمنی که برخورد کند، دمیج دوبرابری وارد می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین، آسیب زدن به سازه‌های دفاعی (به جز اینفرنو تاور)، حمله

بازی نکنید: برای رویارویی با نیروهای سبک و تعداد بالا، هنگام حضور نیروهای هوایی

Minion Horde

مینیون کلش رویال

درصورتی که به بیشتر از 3 مینیون نیاز داشتید، می‌توانید با پرداخت 5 اکسیر، 6 مینیون را وارد بازی کنید. این مینیون‌ها تفاوتی با کارت مینیون‌های عادی ندارند و صرفا تعدادشان بیشتر است به همین ترتیب گزینه‌ بسیار خوبی برای کشتن نیروهای سنگین دشمن است.

بازی کنید برای: کشتن انواع نیروهای زمینی و هوایی، حمله

بازی نکنید: هنگام حضور نیروهای ضدهوایی مانند ویزارد

Cannon Cart

کنون کارت کلش رویال

این کارت دقیقا همان کنون است که این بار سوار بر چرخ‌ها به حرکت در می‌آید. مقدار جان و دمیج این کارت دقیقا برابر کارت کنون است اما اکسیر مورد نیاز آن برابر با 5 اکسیر است. کنون کارت، یک شیلد دارد که برابر با مقدار جان خودش است، تا زمانی که شیلد داشته باشد حرکت می‌کند اما هنگامی که شیلدش تمام شود تبدیل به یک کنون عادی می‌شود.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و نیمه سنگین، دمیج کردن نیروهای سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای تعداد بالا

نکته مهم: از آنجایی که کنون کارت بعد از تمام شدن جانش تبدیل به کنون عادی می‌شود، می‌توانید هنگامی که ترکیب مشابه گالم و ویزارد به شما حمله کرده است، پشت گالم این کارت را بازی کنید تا ابتدا با ویزارد درگیر شود. با این کار هم ویزارد کشته خواهد شد و شیلد کنون کارت خواهد شکست که باعث می‌شود گالم مسیر رفته را برگرد تا کنون را بزند.

Rascals

نسخه حرفه‌ای تر و قوی‌تر از کارت Goblin Gang است که یک Rascal Boy به عنوان کارت سنگین با مقدار جان و دمیج مناسب جلو قرار می‌گیرد و دو Rascal Girl در پشت آن مشغول به تیراندازی هستند که دمیجی برابر با Rascal Boy دارند اما مقدار جان آن‌ها کم است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و هوایی، دمیج کردن سربازهای سنگین، حمله

بازی نکنید: در مقابل مجیک آرچر و فایرکرکر

Executioner

جلاد کلش رویال

یک جلاد که با گرفتن 5 اکسیر کار خود را ول می‌کند و با تبرش به کمک شما می‌آید! جلاد با پرت کردن تبرش به نبرد با دشمنان هوایی و زمینی می‌پردازد. تبر جلاد بعد از دور شدن از او به سمتش برمی‌گردد و دوباره در مسیر دشمنان را دمیج می‌کند. این کارت در کل مقدار جان خوبی دارد و دمیج دو‌گانه آن نیز بالا است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، دمیج کردن سربازهای نیمه سنگین، کشتن نیروهایی که پشت کارت‌های سنگین پناه گرفته‌اند

بازی نکنید برای: کشتن نیروهایی مانند پکا و پرنس

نکته مهم: هنگام بازی کردن این کارت بهتر است به زاویه‌ای که آن را بازی می‌کنید نیز فکر کنید تا با یک تیرش بتوانید تعداد افراد بیشتری را دمیج کنید.

Wizard

ویزارد کلش رویال

ویزارد نام آشنا در بازی کلش آف کلنز نیز حضور داشته و در اینجا برای بازی شدن به 5 اکسیر نیاز دارد. این کارت را می‌توان نسخه زمینی و قوی‌تر از کارت بیبی دراگون دانست. ویزارد دمیج بالایی دارد که یکی از بهترین کارت‌ها برای جاگیری پشت کارت‌های سنگین و حتی دفاع در مقابل تعداد دشمن‌های تعداد بالا است.

بازی کنید برای: دمیج کردن کارت‌های سبک، نیمه سنگین، سنگین، هوایی و زمینی

بازی نکنید: به صورت انفرادی چرا که مقدار جان کمی داشته و نیاز به کارت کمکی دارد.

Witch

ویچ کلش رویال

یکی دیگر از نیروهایی که در بازی کلش آف کلنز نیز حضور داشته، ویچ است که برای وارد شدن به بازی، 5 اکسیر نیاز دارد. این کارت دمیج و مقدار جان متوسطی دارد اما چیزی که باعث خاص شدن این کارت می‌شود این است که هر 7 ثانیه چهار اسکلت توسط ویچ به بازی اضافه می‌شود. این کار باعث شده تا ویچ گزینه مناسبی برای دفاع در مقابل نیروهای سنگین باشد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای زمینی و هوایی هم در هوا و هم زمین

بازی نکنید: هنگام حضور سربازهایی که توانایی دمیج کردن چند نفر را دارند.

نکته مهم: بهترین زمان استفاده از ویچ زمانی است که حریفتان یک کارت سنگین مانند جاینت بازی کرده است، به این دلیل که هم گزینه مناسبی برای کشتن آن است و هم این که در مدت زمانی که مشغول کشتن جاینت است، تعداد بالایی اسکلت اسپان کرده است که در ادامه مفید خواهند بود.

دسته سربازهای بیشتر از 5 اکسیر

Elite Barbarians

بربر کلش رویال

همان‌طور که از اسم این کارت مشخص است، این بربرها نسخه‌ای پیشرفته تر از بربرهای عادی هستند که سرعت و قدرت به مراتب بیشتری دارند. با پرداخت 6 اکسیر، دو سرباز الیت وارد بازی شده که با سرعت حرکت و ضربه بالا به همراه دمیج بالا، مناسب برای رویارویی با سربازهای سنگین هستند. همچنین هنگام درگیری با یک برج، به تنهایی قادر به تخریب آن هستند.

این سربازها نزدیک‌زن بوده که فقط بر روی زمین فعالیت دارند. دو نقطه ضعف برای این کارت وجود دارد، ضعف اول این است که در مقابل نیروهای هوایی آسیب پذیر هستند و نقطه ضعف دیگر این است که میزان جان نسبتا کمی دارند و برای مثال توان رویارویی با کارت پکا را ندارند.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های نیمه سنگین و سنگین، حمله، دفاع فوری

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های تعداد بالا

نکته مهم: یکی از کارهایی که می‌توانید با الیت بربرا انجام دهید این است که یک کارت سنگین مانند جاینت یا گالم در سمتی از بازی رها کنید، در این صورت حریف شما هرچه کارت دارد در آن سمت برای رویارویی با گالم شما بازی خواهد کرد. اینجا فرصت شماست تا الیت بربر ها را در سمت مخالف بازی کنید تا به سرعت و در چند ثانیه برج دشمن را تخریب کنند. حواستان باشد کارت‌هایی مانند اسکلتون آرمی، نقطه ضعف این حرکت است و مطمئن باشید حریفتان این کارت‌ها را نداشته یا به تازگی بازی کرده باشد.

P.E.K.K.A

پکا کلش رویال

مینی‌ پکا که یک نسخه ضعیف شده این کارت است از قدرت ویژه‌ای برخوردار است چه برسد به خود پکا که مقدار جان بالا و دمیج بسیار بالایی دارد. البته لازم به ذکر است که این کارت برای بازی شدن به 7 اکسیر نیاز دارد! همچنین سرعت کم پکا باعث شده تا در مقابل دشمنان تعداد بالا همچون اسکلت‌ها آسیب‌پذیر باشد.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های نیمه سنگین، سنگین و حمله به سازه‌های دفاعی

بازی نکنید: هنگام حضور تعداد بالای دشمن یا نیروی هوایی

Giant Skeleton

جاینت اسکلت کلش رویال

این غول اسکلتی به 6 اکسیر برای آغاز کار نیاز دارد. این کارت سنگین مقدار جان بالا و دمیج تقریبا بالایی دارد. نکته مهم این کارت، بمبی است که در دست دارد. این بمب بعد از مرگ اسکلت فعال می‌شود و دمیجی دو برابر دمیج جاینت اسکلت دارد اما دمیچ چهاربرابری را به برج‌ها و سازه‌‌ها وارد می‌کند!

بازی کنید برای: درگیر شدن با هرگونه از نیروهای دشمن، حمله و دفاع

بازی نکنید برای: به صورت انفرادی چرا که با ترکیدن جاینت، فرصت مناسبی برای دیگر کارت‌های شما فراهم خواهد شد

نکته مهم: بمب بعد از مرگ جاینت اسکلتون، دمیج بسیار زیادی به سازه‌ها وارد می‌کند و بهتر است آن را جوری بازی و مدیریت کنید که به برج‌های دشمن برسد.

نکته مهم: در دفاع، هنگامی که نیروهای دشمن زیاد هستند می‌توانید این کارت را در میان آن‌ها بازی کنید که هم با جونی که دارد آن‌ها را معطل نگه دارد تا برج‌تان آن‌ها را دمیج کند و هم بعد از مرگ، تمام دشمنان را دمیج کند.

Royal Giant

رویال جاینت کلش رویال

همان‌گونه که از نامش پیداست، این کارت نسخه‌ای از جاینت است. رویال جاینت نسبت به جاینت، مقدار جان کمتر و دمیج بیشتری دارد اما مهمترین تفاوت آن‌ها در نوع حمله‌شان است. این کارت برخلاف جاینت با توپی که در دست دارد می‌تواند از فاصله‌ای دور به سازه‌ها حمله کند.

بازی کنید برای: آسیب زدن به برج‌ها، درگیر کردن نیروهای دفاعی حریف

بازی نکنید: هنگام حضور نیروهای تعداد بالای دشمن و یا حضور هرگونه اینفرنو

Royal Recruites

رویال گارد کلش رویال

شما می‌توانید با 7 اکسیر این کارت را بازی کنید. با بازی کردن این کارت، 6 عدد سرباز با سپر در طول بیس شما وارد بازی می‌شوند که هدف اصلی آن‌ها حفاظت از بیس شماست و در بخش حمله توصیه نمی‌شوند.

شیلد در بازی کلش رویال اینگونه عمل می‌کند که تا شیلد آن کارت را از بین نبرید، نمی‌توانید از جان آن کم کنید. حتی اگر دمیجی به مراتب بالاتر از جان شیلد وارد کنید، تنها اتفاقی که میافتد، از بین رفتن شیلد است.

بازی کنید برای: دفاع در مقابل دشمنان سنگین و نیمه سنگین، دفاع در زمانی که از هر دو سمت بیس مورد حمله قرار گرفته‌اید، تا حدی برای دفاع در مقابل نیروهای سبک و تعداد بالا

بازی نکنید: برای حمله، برای مقابله با نیروهایی که می‌توانند با هر ضربه چند نفره را دمیج کنند، هنگام حضور نیروهای هوایی

Three Musketeers

سه تفنگدار کلش رویال

سه تفنگ‌دار و دقیقا سه تا از همان کارت Musketeers است که با هزینه 9 اکسیر در دسترس شما قرار می‌گیرد. جمع کردن 9 اکسیر کار ساده‌ای نیست چرا که برای انجام این کار مدت زمان زیادی را نباید کارتی بازی کنید تا اکسیرتان پر شود و این به حریفتان یک برتری خواهد داد. به همین دلیل استفاده از آن در صورتی که خیلی حرفه‌ای نیستید، توصیه نمی‌شود.

بازی کنید برای: کشتن هرگونه دشمن در هر شرایطی

بازی نکنید: هنگامی که دشمنتان اسپلی مانند راکت یا فایربال دارد، هنگامی که به اکسیر نیاز دارید

Mega Knight

مگا نایت کلش رویال

این کارت هنگامی که هزینه 7 اکسیری آن را بپردازید از آسمان بر نقطه‌ای که انتخاب می‌کنید فرود می‌آید و کسی زیرش بماند آن را دمیج می‌کند. همچنین در صورتی که دشمنان از آن دور باشند، کمی مکث کرده و بر روی آن‌ها می‌پرد و دمیج می‌کند. جدا از پرش و له کردن این سرباز، مقدار جان بسیار بالا و حتی دمیج بالایی دارد. هنگام نبرد دست‌هایش را به زمین می‌کوبد و نیروهایی که جلوی آن قرار بگیرند را دمیج می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین و سبک تعداد بالا، حمله و دفاع

بازی نکنید: برای کشتن نیروهایی مانند پکا و پرنس، هنگام حضور نیروهای هوایی

نکته مهم: هنگام دفاع بهتر است صبر کنید تا تمام دشمنان وارد بیس شما شوند بعد این کارت را بازی کنید تا دمیج اولیه کارت به همه وارد شود.

Golem

گالم کلش رویال

گالم یکی از سنگین وزن‌های کلش رویال است که بیشترین مقدار جان را نیز دارد. برای بازی کردن این غول سنگی باید 8 اکسیر داشته باشید. این سرباز فقط به سمت سازه‌ها خواهد رفت و اهمیتی به دیگر نیروها نخواهد داد. دمیج گالم متوسط است و بسیار کند است چرا که هدف اصلی آن سرگرم کردن سازه‌‌ها و نیروهای دشمن است تا دیگر کارت‌های شما آن‌ها را بزنند.

همچنین بعد از تمام شدن جان آن، گالم می‌ترکد و با این ترکیدن، دشمنان آن ناحیه را دمیج می‌کند و همچنین به دو تیکه گالم کوچکتر تقسیم می‌شود که آن‌ها هم جان تقریبا بالایی دارند و آن‌ها نیز بعد از تمام شدن جانشان می‌ترکند و دمیج می‌کنند.

بازی کنید برای: مشغول کردن نیروهای دفاعی دشمن

بازی نکنید: به صورت انفرادی چرا که دمیج آن بالا نیست و همچنین مشغول بودن دیگر کارت‌ها برای نیروهای شما فرصت مناسبی است.

Lava Hound

لاوا هاند کلش رویال

ایده کلی لاوا هاند یک گالم پرنده است که به 7 اکسیر برای بازی شدن نیاز دارد. لاوا نیز مانند گالم یک غول سنگی با مقدار جان بسیار بالاست و اما با این تفاوت که حواس نیروهای ضدهوایی دشمن را پرت می‌کند. لاوا هاند بعد از مرگ 6 موجود مذابی با نام Lava Pups در محل مرگ خود اسپان می‌کند که این موجودات دمیج بالاتر و جان بسیار کمتری نسبت به لاوا دارند. البته که دیگر تمکزشان بر روی سازه‌ها نیست و تمام نیروهای زمینی و هوایی دشمن را مورد هدف قرار می‌دهند.

بازی کنید برای: مشغول ساختن نیروهای ضد هوایی و برج دشمن

بازی نکنید برای: تخریب برج، چرا که دمیج آن پایین بوده و خیلی مناسب این کار نیست.

نکته مهم: با استفاه از این کارت می‌توانید نیروهایی که پشت گالم یا دیگر کارت‌های سنگین پناه گرفتند را مشغول سازید.

Goblin Giant

گابلین جاینت کلش رویال

قانون کلش رویال این است که تقریبا انواع مختلف کارت‌ها باید یک نسخه گابلینی هم داشته باشد و جاینت هم از این دسته خارج نیست. گابلین جاینت هم مقدار جان بالا و دمیج متوسطی دارد که با 6 اکسیر وارد بازی می‌شود. تفاوت آن با جاینت معمولی فقط گابلین بودن آن نیست و پشت کمر این سرباز، دو عدد Spear Goblin قرار گرفته‌اند که در مسیر گابلین به سازه‌های دفاعی، دشمنان هوایی و زمینی را دمیج می‌کنند و تنها زمانی می‌میرند که جاینت گابلین بمیرد.

بازی کنید برای: آسیب زدن به سازه‌های دفاعی، پرت کردن حواس نیروهای دشمن

بازی نکنید: هنگام حضور نیروها با دمیج بالا

نکته: اگر این کارت را در بیس خود بازی کنید، با دو گابلین خود نیروهایی که به شما حمله کردند را نیز دمیج می‌کند و به این صورت هم در بخش دفاع حضور داشته و در ادامه در بخش حمله حضور خواهد داشت.

Electro Giant

الکترو جاینت کلش رویال

الکترو جاینت قیمتی برابر با 8 اکسیر دارد و مقدار جان بسیار بالا و حتی بالاتر از جان جاینت دارد. نکته متمایز کننده الکترو جاینت این است که، دایره‌ای دور خودش دارد که اگر کسی در آن دایره به آن دمیجی وارد کند، یک برق به آن می‌زند و هم آن را دمیج می‌‌کند و هم 0.5 ثانیه آن را فریز می‌کند. ترکیب این برق‌ها با دمیج مشت‌های خودش باعث شده تا قدرت تخریب بالایی داشته باشد و در هر دو بخش دفاعی و حمله مناسب باشد.

بازی کنید برای: آسیب زدن به سازه‌های دفاعی

بازی نکنید: به صورت انفرادی

نکته: به خاطر قدرت خاص این کارت نیازی نیست درمورد گابلین‌ها و اسکلت‌ها نگران باشید.

Sparky

اسپارکی کلش رویال

یک ماشین کشنده به تمام معنا! اسپارکی سرعت کمی دارد و هر 4 ثانیه یک تیر شلیک می‌کند، اما هر تیر آن دمیجی به‌شدت بالاتر از پکا برای نیروهای زمینی دارد تا اسپارکی را به یکی از قوی‌ترین کارت‌ها تبدیل کند. برای بازی کردن این کارت کلش رویال به 6 عدد اکسیر نیاز خواهید داشت. نقطه ضعف اسپارکی کند بودن آن است که در مقابل کارت‌هایی مانند الکترو ویزارد توان رقابت ندارد.

بازی کنید برای: کشتن هرگونه موجودی که روی زمین راه می‌رود!

بازی نکنید: در مقابل نیروهای هوایی و برقی

دسته سازه‌ها

Tombstone

قبرستان کلش رویال

این سازه برای ساخته و وارد شدن به میدان نبرد 3 تا از اکسیرهای شما را مصرف می‌کند. Tombstone طول عمری برابر با 40 ثانیه دارد و هر 3.1 ثانیه یک اسکلت به صورت خودکار وارد بازی می‌کند و حتی بعد از منهدم شدن 4 اسکلت جدید را نیز وارد بازی می‌کند. هدف اصلی این کارت کلش رویال مقابله با کارت‌هایی هست که مانند جاینت به سراغ سازه‌ها می‌روند.

بازی کنید برای: مقابله با کارت‌هایی مانند گالم و…، درگیری با کارت‌های نیمه سنگین که فقط توانایی دمیج کردن یک نفر را دارند.

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، هنگام حضور کارت‌هایی مانند دارک پرینس و ویزارد که توانایی دمیج کردن چند نفر را دارند.

Cannon

کنون کلش رویال

این کارت کلش رویال یکی از سازه‌های دفاعی بازی است که با پرداخت 3 اکسیر فعال می‌شود. کارت کنون، با رنج بلندی که دارد نیروهای زمینی دشمن را هدف قرار می‌‌دهد. در حالت عادی می‌تواند تا 30 ثانیه از بیس شما محافظت کند. می‌توانید از این کارت برای کشتن نیروهایی عادی یا با ترکیب با دیگر کارت‌ها برای کشتن نیروهای سنگین استفاده کنید.

بازی کنید برای: درگیری با دشمنان نیمه سنگین و سنگین

بازی نکنید برای: کشتن دشمنان تعداد بالا، مقابله به کارت‌هایی مانند پکا که دمیج بالایی دارند

نکته مهم: کارت را هنگامی که دشمن وارد بیس شما شده، در وسط بیس بازی کنید تا کارت حریف از مسیر خود منحرف شود. این کار باعث می‌شود تا هم دو برج شما مشغول آسیب زدن به دشمن شوند و هم مسیر دشمن طولانی‌تر شود که باعث می‌شود مدت زمان بیشتری توسط نیروهای دفاعی شما آسیب ببیند.

Furnace

اگر 4 اکسیر پرداخت کنید این سازه به مدت 33 ثانیه در اختیار شما خواهد بود. این کارت خودش با کارتی درگیر نمی‌شود و صرفا هر 6 ثانیه یک Fire Spirit را وارد بازی می‌کند همچنین بعد از تخریب شدن سازه، یک فایر اسپرایت دیگر نیز وارد بازی می‌شود. این کارت کلش رویال بیشتر برای کارهای دفاعی مخصوصا مواقعی که در میان نیروهای دشمن، سرباز سنگینی وجود ندارد مناسب است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی و هوایی

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سنگین

Tesla

تسلا کلش رویال

این کارت کلش رویال یک سازه‌ دفاعی بوده که با 4 اکسیر فعال می‌شود و به مدت 30 ثانیه در اختیار شما خواهد بود. تسلا هنگامی که با کسی درگیر نباشد در زیر زمین مخفی می‌شود تا توسط اسپل‌ها دمیج نشود. اما وقتی که درگیر می‌شود دمیج بالایی دارد تا در کل گزینه دفاعی بسیار مناسبی باشد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای هوایی، کشتن نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سنگین

نکته مهم: کارت را هنگامی که دشمن وارد بیس شما شده، در وسط بیس بازی کنید تا کارت حریف از مسیر خود منحرف شود. این کار باعث می‌شود تا هم دو برج شما مشغول آسیب زدن به دشمن شوند و هم مسیر دشمن طولانی‌تر شود تا مدت زمان بیشتری توسط نیروهای دفاعی شما دمیج شود.

Bomb Tower

بمب تاور کلش رویال

این کارت کلش رویال یک بمبر است که در بالای یک برج برای دفاع از بیس شما قرار گرفته که برای شما 4 اکسیر خرج دارد. دمیج آن برابر با کارت بمبر است اما مقدار جان به مراتب بیشتری دارد. این برج به مدت 30 ثانیه در اختیار شما خواهد بود و حتی بعد از مرگ خود، همانند یک بمب خواهد ترکید تا آخرین دمیج را به دشمنان وارد کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین، معطل کردن نیروهای سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سنگین و هوایی

نکته مهم: کارت را هنگامی که دشمن وارد بیس شما شده، در وسط بیس بازی کنید تا هم رنچ بیشتری برای دمیج کردن داشته باشد و هم کارت حریف از مسیر خود منحرف شود. این کار باعث می‌شود تا هم دو برج شما مشغول آسیب زدن به دشمن شوند و هم مسیر دشمن طولانی‌تر شود.

 

Goblin Cage

در ابتدا که این کارت کلش رویال را با پرداخت 4 اکسیر فعال کنید، یک قفس در جایی که گفته‌اید، قرار می‌گیرد و حواس کارت‌ها مخصوصا نیروهایی که به دنبال سازه‌ها هستند مانند جاینت را پرت می‌کند. بعد از ترکیدن قفس توسط دشمن یا با گذشت 20 ثانیه، قفس خود به خود می‌ترکد و یک Goblin Brawler از آن بیرون می‌آید.

این گابلین مقدار جان متوسط اما سرعت و دمیج بالایی دارد که باعث می‌شود این کارت بسیار مناسبی برای مقابله با کارت‌هایی مانند جاینت باشد که هم حواس آن را پرت می‌کند و هم به‌سرعت با آن درگیر خواهد شد.

بازی کنید برای: پرت کردن حواس و کشتن کارت‌هایی که به دنبال سازه‌های دفاعی می‌روند، کشتن کارت‌های نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن دشمنان تعداد بالا، حمله

نکته مهم: کارت را هنگامی که دشمن وارد بیس شما شده، در وسط بیس بازی کنید تا کارت حریف از مسیر خود منحرف شود. این کار باعث می‌شود تا هم هر دو برج شما مشغول آسیب زدن به دشمن شوند و هم مسیر دشمن طولانی‌تر شود که باعث می‌شود مدت زمان بیشتری توسط نیروهای دفاعی شما آسیب ببیند.

Mortar

مورتار کلش رویال

مورتار نیز یکی دیگر از سازه‌هاست که توسط سوپرسل در هر دو بازی قرار گرفته است. شما می‌توانید با خرج 4 اکسیر این سازه را به مدت 30 ثانیه در اختیار داشته باشید. مورتار یک توپ‌خانه است که رنج بلندی دارد که از بیس شما به برج حریف نیز می‌رسد. توپ شلیک شده توسط مورتار، یک رنج کوچکی از نیروهای زمینی را دمیج می‌کند.

مورتار سرعت کمی دارد و اما در عوض دمیج بالایی را به دشمنان وارد می‌کند. لازم به ذکر است که مورتار نمی‌توانید دشمنانی که از یک حدی به آن نزدیک‌تر هستند را مورد هدف قرار دهد.

بازی کنید برای: آسیب زدن به بیس حریف، کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید: هنگام حضور دشمنان هوایی

نکته مهم: بهتر است این کارت کلش رویال را برای آسیب زدن به بیس حریف بازی کنید. و دیگر کارت‌ها را برای دفاع از مورتار بازی کنید تا دمیج بالایی به برج دشمن وارد کنید.

Goblin Hut

این کارت کلش رویال 5 اکسیره یک سازه همانند کارت Furance هست که صرفا یک کارت دیگر را احضار می‌کند. این کارت به مدت 31 ثانیه فعال بوده و در هر 4 ثانیه یک اسپیر گابلین وارد بازی می‌کند و بعد از خراب شدن خودش نیز 3 عدد اسپیر گابلین جدید وارد بازی می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سنگین و سبک تعداد بالا

بازی نکنید برای: کشتن نیروهایی که می‌توانند با یک ضربه افراد مختلفی را دمیج کنند.

نکته مهم: بهترین زمان استفاده از این کارت زمانی است که حریفتان یک کارت سنگین مانند جاینت بازی کرده است، به این دلیل که هم گزینه مناسبی برای کشتن آن است و هم این که در مدت زمانی که مشغول کشتن جاینت است، تعداد بالایی گابلین اسپان کرده است که در ادامه مفید خواهند بود.

 

Inferno Tower

اینفرنو کلش رویال

یک سازه دفاعی 5 اکسیری که برای مقابله با سربازهای سنگین طراحی شده است. هنگامی که یک کارت دشمن کمتر از 6 کاشی با اینفرنو فاصله داشته باشد اینفرنو به آن اشعه‌ای خواهد زد که دمیج اولیه آن بسیار کم است اما به مرور زمان این دمیج افزایش می‌یابد و در نهایت هر تک سربازی را می‌زند و به همین صورت به مدت 30 ثانیه بیس شما را از دست سربازهای سنگین محافظت می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سنگین مانند پکا، گالم، لاوا هاند و …

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سبک یا تعداد بالا

نکته مهم: اینفرنو تاور، نقطه ضعف کارت‌های که قابلیت برقی دارند را دارد و عملا در مواجه با آن‌ها بی‌اثر است. برای همین مطمئن باشید که حریفتان این کارت‌ها را نداشته باشد یا به تازگی آن‌ها را بازی کرده است.

X-Bow

ایکس بو کلش رویال

ایکس‌بو هم مانند بسیاری از کارت‌ها در بازی کلش آف کلنز نیز حضور داشته‌ است. بازی کردن ایکس‌بو، 6 عدد از اکسیرهای شما کم خواهد کرد که تا 30 ثانیه فعالیت خواهد داشت. این کارت کلش رویال دمیج پایینی دارد اما سرعت شلیک بسیار بالایی دارد که در نهایت آن را تبدیل به سازه قدرتمندی می‌کند. ایکس‌بو فقط توانایی آسیب زدن به نیروهای زمینی دارد اما در این کار رنج بسیار بالایی دارد که در بخش دفاعی بخش اعظم بیس شما را ساپورت می‌کند.

بازی کنید برای: آسیب زدن به بیس حریف، کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید: هنگام حضور دشمنان هوایی، کشتن نیروهای سنگین

نکته مهم: بهتر است این کارت را برای آسیب زدن به بیس حریف بازی کنید. و دیگر کارت‌ها را برای دفاع از ایکس‌بو بازی کنید تا دمیج بالایی به برج دشمن وارد کنید.

Elixir Collector

اکسیر کلش رویال

در کلش رویال شما می‌توانید اکسیر خرج کنید تا اکسیر به دست آورید. این کارت 6 اکسیر هزینه داشته و در هر 8.5 ثانیه، یک اکسیر برای شما استخراج می‌کند. با طول عمر 70 ثانیه‌ای که دارد، 8 اکسیر برای شما استخراج خواهد کرد.

نکته: در صورتی که این سازه را ساخته باشید، 6 اکسیر خرج کرده‌اید تا 8 اکسیر به دست آورید، اگر حریفتان این سازه را کمی دمیج کند عمر سازه کم خواهد شد و اکسیر کمتری خواهد ساخت. پس برای از دست ندادن اکسیر و سود کردن، بهتر است از این سازه دفاع کنید.

 

Goblin Drill

گابلین دریل کلش رویال

این کارت کلش رویال برخلاف Goblin Barrel، که گابلین‌ها را از راه هوایی به مقصد می‌رساند، آن‌ها را از طریق زیرزمین به به برج‌ها می‌رساند. بعد از این که مقصد را انتخاب کردید و 4 اکسیر هزینه را پرداختید، دریل از زیر زمین رفته و در محل مقصد بیرون می‌آید، در ابتدا یک دمیج به نیروهای اطراف وارد می‌کند و سپس به مدت 9 ثانیه، در هر 3 ثانیه یک گابلین به بیرون می‌دهد. بعد از خراب شدن نیز، دو گابلین اضافه وارد بازی خواهد کرد.

بازی کنید برای: آسیب رساندن به سازه‌های دفاعی

بازی نکنید برای: درگیر شدن با نیروهای دشمن

Barbarian Hut

بربر کلش رویال

دقیقا مانند گابلین هات بوده که اینبار به جای گابلین، بربر اسپان می‌کند. طول عمر این سازه 40 ثانیه است که در هر 11 ثانیه 2 عدد بربر به سمت میدان نبرد می‌فرستد. شما برای فعالسازی بربرین هات، باید به تعداد 7 السیکر از اکسیرهای خود را خرج کنید.

نکته مهم: بهترین زمان استفاده از این کارت کلش رویال زمانی است که حریفتان یک کارت سنگین مانند جاینت بازی کرده است، به این دلیل که هم گزینه مناسبی برای کشتن آن است و هم این که در مدت زمانی که مشغول کشتن جاینت است، تعداد بالایی بربر اسپان کرده است که در ادامه مفید خواهند بود.

دسته قهرمانان

تا کمی پیش تنها 4 دسته، Common, Rare, Epic و Legendary در بازی وجود داشتند که دسته قهرمان‌ها اخیرا به بازی اضافه شد که هرکدام یک قابلیت خاصی دارند. تا کنون فقط سه کارت در این دسته وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

Skeleton King

اسکلت کینگ کلش رویال

خود اسکلتون کینگ، مقدار جان بالای دارد و با گرز خود چند نفر را همزمان دمیج می‌کند. هر 20 ثانیه قابلیت خاص آن فعال می‌شود که حداقل 6 و حداکثر 20 اسکلت را همانند Graveyard احضار می‌کند. و تعداد اسکلت‌های احضار شده به تعداد نیروهایی که کشته است وابسته است. هرچه دشمنی بیشتری کشته باشد روح‌های بیشتری جذب می‌کند و اسکلت‌های بیشتری احضار می‌شوند.

برای بازی کردن این کارت کلش رویال به 4 اکسیر نیاز خواهید داشت و در صورتی که بخواهید از قابلیت ویژه آن استفاده کنید، باید 2 اکسیر دیگر نیز پرداخت کنید.

بازی کنید برای:کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، درگیری با نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید: هنگام حضور نیروهای هوایی یا ویزارد و جلاد

نکته مهم: برای فعال کردن قابلیت ویژه آن عجله نکنید و فرصت بدهید تا روح‌های بیشتری جذب کند.

نکته مهم: قبل از نصف شدن جان آن، قابلیت آن را فعال کنید تا با نصف دیگر جان خود، ضربات نیروهای دفاعی را تحمل کند که اسکلت‌ها وقتی برای خودنمایی داشته باشند.

Archer Queen

ارچر کویین کلش رویال

آرچر کویین یک آرچر بسیار قوی است که مقدار جان متوسط اما دمیج بالایی دارد. همچنین درصورت فعال کردن قابلیت ویژه آن، به مدت 3 ثانیه نامرئی شده و با سرعت سه برابری تیر شلیک می‌کند. خود کارت هزینه‌ای 5 اکسیره دارد اما هزینه فعالسازی قابلیت ویژه آن برابر با 1 اکسیر است که هر 15 ثانیه شارژ می‌شود.

بازی کنید برای: کشتن انواع مختلف نیروها

نکته مهم: زمان‌بندی برای فعال کردن قابلیت آن، نیاز به تکرار و تمرین دارد تا بتوانید در هر شرایط مختلفی بهترین استفاده را از این کارت کلش رویال ببرید.

Golden Knight

گولدن نایت کلش رویال

برای بازی کردن گولدن نایت به 4 اکسیر نیاز خواهید داشت که در بخش مقدار جان و دمیج تفاوت آنچنان با شوالیه عادی ندارد. قابلیت ویژه این کارت کلش رویال یک اکسیر هزینه داشته که هر 11 ثانیه شارژ می‌شود. وقتی آن را فعال کنید، شوالیه شروع به دویدن خواهد کرد و به سمت اولین دشمن دش خواهد کرد. اگر آن دشمن کشته شد می‌تواند به سمت 10 دشمن دیگر نیز دش کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، درگیری با نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سنگین

نکته مهم: بهتر است از قابلیت ویژه این کارت به موقعی استفاده کنید که بتواند تا حداکثر 10 دش خود ادامه پیدا کند و همه را دمیج کند.

Mighty Miner

کارت جدید کلش رویال

این قهرمان 4 اکسیره را می‌توان نسخه زمینی اینفرنو دراگون دانست. مایتی ماینر با دریلی که در دست دارد دشمنان را دمیج می‌کند و مانند اینفرنو دراگون به مرور قدرتش بیشتر می‌شود. شما می‌توانید با خرج 1 اکسیر قابلیت ویژه این قهرمان که هر 13 ثانیه در اختیار شما قرار می‌گیرد را فعال کنید. با فعال کردن آن، مایتی ماینر یک بمب در جایی که قرار دارد می‌کارد و با حفر تونل زمینی به سوی دیگر میدان نبرد فرار می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سنگین و نیمه سنگین، کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا با استفاده از بمب

بازی نکنید برای: درگیری نیروهای سبک و تعداد بالا

نکته مهم: یکی از مزایای این کارت قدرت تغییر مسیر آن است. برای مثال هنگامی که شما حمله خود را از سمت راست آغاز کردید ولی دشمن از سمت چپ به شما حمله کرده است. شما می‌توانید این کارت را سمت چپ بازی کنید و بعد از این که جلوی حمله را گرفت به سمت راست برود و آنجا به حمله شما بپیوندد.

دسته اسپل‌های زیر 3 اکسیر

The Log

لاگ کلش رویال

هنگامی که دو اکسیر پرداخت کنید، یک تنه درخت که تیغه‌گذاری شده است در جایی که گفته‌اید رها می‌شود و با قل خوردن، نیروهای زمینی دشمن که جلوی خود باشد را کمی هل می‌دهد و دمیج می‌کند. این تیکه چواب 10.1 کاشی رنج دارد که یعنی اگر در وسط زمین بازی کنید به برج دشمن نیز برخورد می‌کند. هدف اصلی آن کشتن گابلین‌ها، آرچرها و اسکلت‌هایی هستند که پشت کارت‌هایی مانند جاینت قرار گرفته‌اند و استفاده آن در مقابل کارت‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شود.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، کشتن گابلین‌ها و آرچرهایی که پشت یک نیروی سنگین پناه گرفتند، هل دادن کارت‌های سنگین، جلوگیری لحظه‌ای از کارت‌هایی که به صورت شارژ شده به بیس شما در حال حرکت هستند.

بازی نکنید: مقابل کارت‌های سنگین و نیمه سنگین

نکته: لاگ دمیج کمی برای آسیب زدن به سازه‌ها نیز دارد و در صورتی که لحظات پایینی بازی است و مفدار جان کمی از برج دشمن باقی‌مانده می‌توانید از این کارت کلش رویال برای تمام کردن کار استفاده کنید.

Barbarian Barrel

بربر کلش رویال

یک نسخه متفاوت از کارت The Log است که با پرداخت 2 اکسیر، یک بشکه تیغه‌گذاری شده پرتاب می‌کند. این بشکه تا 5 کاشی حرکت می‌کند و حرکتی مشابه با لاگ دارد. با این تفاوت که بعد از رسیدن به آخر خط خواهد ترکید و یک بربر از آن در خواهد آمد. در کنار هدف لاگ، از این کارت کلش رویال برای کشتن ماسکتیری که پشت جاینت قرار گرفته نیز می‌توانید استفاده کنید.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، کشتن کارت‌‌های نیمه سنگینی که پشت کارت‌هایی مانند گالم پناه گرفته‌اند، دفاع

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سنگین

Zap

زپ کلش رویال

با پرداخت 2 اکسیر، یک رعد و برق ریز به دایره‌ای به شعاع 2.5 کاشی برخورد خواهد کرد که دمیج متوسطی وارد می‌کند. اما نکته مهم این اسپل این است که برای 0.5 ثانیه دشمنان را ثابت نگه می‌دارد و اگر آن‌ها مانند Battle Ram در حالت شارژ شده به سمت بیس حمله ور بودند، سرعت آن‌ها را خواهد گرفت.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالا، جلوگیری لحظه‌ای از ضربات شارژ شده پرنس، اسپارکی و…

بازی نکنید برای: دمیج کردن به نیروهای عادی

Giant Snowball

جاینت اسنوبال

برخلاف نامش ربطی به جاینت‌ها ندارد در اصل شباهت‌های زیادی مابین فایربال و جاینت‌اسنوبال وجود دارد اما دمیج و اکسیر موردنیاز آن نصف فایربال است. همچنین بعد از برخورد توپ برفی به دشمنان، آن‌ها را به مدت 2.5 ثانیه فریز می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهایی مانند اسکلت‌ها، کند کردن دشمنان

Rage

ریج کلش رویال

این کارت کلش رویال یک اسپل 2 اکسیره است که به نیروهای شما در دایره‌ای به شعاع 5 کاشی که شما انتخاب می‌کنید به مدت 8.5 نیروی تقویتی می‌دهد. این تقویت سرعت حرکت و سرعت ضربه را تا 35 درصد افزایش می‌دهد.

بازی کنید: هنگامی که نیروهای خودی زیادی در یک مکان قرار گرفته‌اند که با ریج می‌توانند آسیب بیشتری وارد کنند.

بازی نکنید برای: تقویت نیروهایی که زیاد مقدار جانی برایشان باقی نمانده است.

دسته اسپل‌های بیشتر از سه اکسیر

Lightning

برق کلش رویال

یکی دیگر از اسپل‌های بازی، اسپل رعد و برق است که می‌توانید با خرج 6 اکسیر و انتخاب دایره‌ای به شعاع 3.5 کاشی، به سه تا از نیروهای داخل آن دایره که مقدار جان بیشتری نسبت به بقیه دارند، دمیج بالایی وارد کنید.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای نیمه سنگین، دمیج کردن نیروهای سنگین و سازه‌های دفاعی

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای بیشتر از 3 نفر

 

Arrows

تیر کلش رویال

با 3 اکسیر و بازی کردن این کارت کلش رویال می‌توانید دایره‌ای به شعاع 4 کاشی در هر جایی از میدان نبرد را انتخاب کنید تا تعداد زیادی تیر از برج اصلی شما به آن دایره پرتاب شود و نیروهایی هوایی و زمینی دشمن در آن ناحیه را دمیج کند. دمیج کارت خیلی بالا نیست و بیشتر مناسب کشتن گابلین‌ها، مینیون‌ها و اسکلت‌ها است.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا

بازی نکنید برای: کشتن کارت‌های سنگین و نیمه سنگین، صرفا دمیج زدن به سازه‌های دفاعی

نکته مهم: اگر به خوبی زمان بندی کنید، می‌توانید در کنار کارت‌های سبک به سازه‌ها هم آسیب بزنید.

Goblin Barrel

گابلین کلش رویال

بعد از پرداخت 3 اکسیر، یک بشکه به سمت جایی که انتخاب کردید پرت خواهد شد و از درون آن 3 عدد گابلین خارج خواهند شد. یکی از مشکلات گابلین‌ها این بود که با توجه به سرعتشان گزینه خوبی برای دفاع و یا درگیری بودند اما برای حمله مناسب نبودند چرا که قبل از رسیدن به برج، از بین می‌رفتند. حالا شما می‌توانید با این کارت کلش رویال مسنقیما به برج حمله کنید.

بازی کنید برای: حمله به برج و دیگر سازه‌های دفاعی

بازی نکنید: دفاع(برای این کار بهتر است از خود گابلین‌ها استفاده کنید که یک اکسیر کمتر نیاز دارند)

نکته مهم: گابلین‌ها با سرعت و دمیجی که دارند، آسیب زیادی را به برج‌ها وارد می‌کنند به همین دلیل می‌توانید با اسپل‌هایی مانند فریز و ریج، این آسیب را بیشتر نیز بکنید.

نکته مهم: گابلین‌ها در مقابل اسپل‌هایی مانند Arrows, Zap و Log آسیب‌پذیر است، به همین دلیل بهتر است مطمئن شوید حریفتان این کارت‌ها را نداشته باشد و یا به تازگی آن‌ها را بازی کرده باشد.

Tornado

تورنادو کلش رویال

بازی کردن این کارت کلش رویال 3 تا از اکسیرهای شما را کم می‌کند. بعد از بازی کردن این کارت، یک دایره به شعاع 5.5 کاشی را انتخاب خواهید کرد. نیروهای هوایی و زمینی دشمن که در این رنج قرار داشته باشند دمیج و به سمت مرکز دایره کشیده خواهند شد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای هوایی و زمینی، تغییر مکان دشمنان

بازی نکنید برای: دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

نکته مهم: ممکن است شما با اسپارکی به بیس طرف رفته باشید اما اسپارکی با یکی از دشمنان دیگر درگیر است، در این صورت می‌توانید با استفاده از تورنادو آن دشمن را به سمت برج بکشید تا هر دو توسط اسپارکی دمیج شوند.

نکته مهم: با استفاده از این کارت کلش رویال می‌توانید نیروهایی سنگین و کند مانند گالم که با گذر زمان به برج شما رسیده‌اند را به وسط بیس بیآورید تا هم توسط دو برج شما دمیج شود و هم به جای آسیب زدن به برج شما، در حال حرکت باشد.

نکته مهم: می‌توانید در ابتدای بازی تورنادو را در جلوی برج اصلی‌تان بازی کنید تا سرباز دشمن را به سمت برج اصلی بکشید، با این کار برج شما دمیج و فعال خواهد شد، به همین صورت در ادامه برج اصلی شما نیز به کمک دو برج شما خواهد آمد.

Clone

کلون کلش رویال

این کارت کلش رویال یک اسپل 3 اکسیر است که کارهای به مراتب بیشتر از 3 اکسیر برای شما انجام می‌دهد. با بازی کردن کلون بر روی کارت‌های خودتان که در فاصله کمتر از رنج 3 کاشی باشند، تمام نیروهای شما کپی خواهند شد و به ازای هر کدام، یک روح وارد بازی خواهد شد که تمام ویژگی‌ها و دمیج آن کارت را دارد اما مقدار جان آن برابر با یک هست.

بازی کنید برای: کلون کردن از سربازهایی که دمیج بالایی دارند.

بازی نکنید برای: کلون کردن از سربازهایی که جان بالایی دارند.

نکته مهم: چون سربازهای کلون شده جان کمی دارند، بهتر است یک کارت سنگین بازی کرده باشید تا برای سربازهای کلون شده شما وقتی برای دمیج کردن بخرد.

نکته مهم: سربازهای کلون شده، نسبت به اسپل‌ها بسیار آسیب پذیر هستند، حواستان باشد موقعی کلون کنید که دشمن‌تان نتواند از اسپل‌ها استفاده کند.

Royal Delivery

رویال گارد کلش رویال

بعد از خرج کردن 3 اکسیر شما می‌توانید یک نقطه از بیس خود انتخاب کنید و بعد از آن، یک قفس از آسمان به آن نقطه پرت خواهد شد و دمیج بالایی به افراد آن ناحیه وارد خواهد کرد. بعد از ترکیدن قفس، یک سرباز رویال بیرون می‌آید و شروع به مبارزه خواهد کرد. این کارت کلش رویال برای مسائل دفاعی طراحی شده است که در این امر بسیار موفق است.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای هوایی و زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سنگین، حمله

نکته: اگر دشمنتان از ترکیب ویزارد و گالم استفاده کرد، شما می‌توانید با بازی کردن این کارت کلش رویال به راحتی از شر ویزارد راحت شوید.

Earthquake

زمین لرزه کلش رویال

این اسپل با گرفتن 3 اکسیر از شما در دایره‌ای به شعاع 3.5 کاشی به انتخاب شما، به مدت 3 ثانیه یک زمین لرزه ایجاد می‌کند که دمیج بالایی به سازه‌ها وارد می‌کند اما تنها سرعت نیرو‌های زمینی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد و کاری با نیروهای هوایی ندارد.

بازی کنید برای: آسیب رساندن به سازه‌های دشمن، دمیج کردن سربازان سبک، کند کردن نیروهای دشمن

بازی نکنید برای: دمیج کردن نیروهای نیمه‌سنگین و سنگین

Freeze

فریز کلش رویال

این کارت کلش رویال یک اسپل بوده که با پرداخت 4 اکسیر می‌توانید در هر جایی از میدان نبرد آن را بازی کنید. با بازی کردن این کارت، دمیج بسیار کمی به افرادی که داخل رنج آن باشند وارد می‌شود اما نکته جذاب این اسپل این است که سازه‌ها و نیروهای داخل رنج را به مدت 4 ثانیه فریز می‌کند.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک مانند اسکلت‌ها، فریز کردن نیروهای دفاعی بیس حریف

بازی نکنید: هنگامی که فریز بودن دشمنان سودی برای شما ندارد، بهتر است موقعی از آن استفاده کنید که دیگر کارت‌های شما بتوانند از فرصت به دست آمده استفاده کنند.

Graveyard

اسکلت کلش رویال

این کارت کلش رویال برای شما 5 اکسیر خرج خواهد داشت و در هر نقطه‌ای زمین که انتخاب کنید، یک دایره به شعاع 5 کاشی خواهد ساخت. این دایره به مدت 10 ثانیه فعال خواهد ماند و در هر 0.5 ثانیه یک اسلکت احضار خواهد کرد. این کارت نیز برای تبدیل کردن اسکلت‌ها به یک المنت حمله طراحی شده است.

بازی کنید برای: آسیب زدن به سازه‌های دشمن، گیج کردن نیروهای دشمن در بخش دفاعی، کشتن نیروهای نیمه سنگین و سنگین در بیس خودتان

بازی نکنید: هنگامی که در کنار برج اصلی، نیروی دفاعی دیگری باشد که سرعت ضربه بالایی داشته باشد.

Fireball

فایربال کلش رویال

فایربال شباهت‌های بسیار به کارت Arrows کلش رویال دارد اما این بار شما با پرداخت 4 اکسیر می‌توانید دایره‌ای به شعاع 2.5 کاشی را انتخاب کنید. این کارت دمیج بالاتری نسبت به کارت Arrows دارد که حتی می‌توانید از آن برای کشتن کارت‌هایی مانند Musketeer نیز استفاده کنید.

بازی کنید برای: کشتن کارت‌های سبک و تعداد بالا، کشتن یا دمیج کردن کارت‌های نیمه سنگین، دمیج کردن سازه‌ها

بازی نکنید برای: مقابله با کارت‌های سنگین

نکته مهم: اگر به خوبی زمان بندی کنید، می‌توانید در کنار کارت‌ها، به سازه‌ها هم آسیب بزنید.

Poison

پویزن کلش رویال

یکی دیگر از اسپل‌های بازی، پویزن است که 4 اکسیر خرج آن بوده و به مدت 8 ثانیه یک ناحیه را دمیج می‌کند. هر ثانیه یک مقدار دمیج به سازه‌ها و نیروها وارد می‌کند و حتی سرعت حرکت دشمنان را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.

بازی کنید برای: کشتن نیروهای سبک و تعداد بالای هوایی و زمینی، دمیج کردن نیروهای نیمه سنگین و سنگین

بازی نکنید برای: آسیب رساندن به سازه‌ها

Rocket

راکت کلش رویال

اگر فایربال یک نسخه قوی‌تر از Arrows است، راکت نیز یک نسخه قوی‌تر از فایربال است. این کارت کلش رویال به 6 عدد اکسیر نیاز دارد و رنج کوچکتری از دشمنان را هدف قرار می‌دهد اما دمیج آن بسیار بالاتر از فایربال است.

بازی کنید برای: کشتن نیروها تا رنج نیمه‌سنگین، دمیج کردن سازه‌ها

بازی نکنید برای: کشتن نیروهای سبک

نکته مهم: رنج راکت کم است به همین دلیل زمان بندی و جاگیری نکته مهمی است تا بتوانید به نیروهای بیشتری آسیب بزنید.

Mirror

ایینه کلش رویال

آیینه تنها کارت کلش رویال است که میزان اکسیر لازم مخشصی ندارد و در شرایط مختلف به اکسیر مختلفی نیاز دارد. هنگامی که کارت آیینه را بازی کنید، آخرین کارتی که بازی کردید با شرایط یکسان دوباره وارد بازی می‌شود. مقدار اکسیر لازم نیز، یکی بیشتر از مقدار لازم کارتی است که می‌خوایید دوباره بازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH