فروش جهانی اسمارت‌فون‌های 5G برای نخستین بار از مدل‌های 4G پیشی گرفت

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فروش اسمارت‌فون‌های 5G در سراسر جهان کماکان رو به افزایش است. همچنین برای نخستین بار در تاریخ، میزان فروش گوشی‌های 5G از مدل‌های 4G پیشی گرفت. موسسه Counterpoint خاطرنشان می‌کند که 51 درصد از اسمارت‌فون‌های فروخته شده در جهان طی ژانویه سال 2022 از قابلیت اتصال به شبکه 5G برخوردار بودند.

رشد فروش گوشی‌های 5G مشخصا در بازار چین کاملا مشهود است. 84 درصد گوشی‌های فروخته شده در بازار چین طی نخستین ماه از سال جاری میلادی از اتصال 5G پشتیبانی می‌کردند. بر اساس گزارش موسسه Counterpoint “توسعه شبکه 5G توسط اپراتورهای مخابراتی چین در کنار تمایل تولیدکنندگان به عرضه اسمارت‌فون‌های 5G با قیمت‌گذاری رقابتی به رشد فروش هندست‌های 5G کمک کرده است.”

موفقیت آی‌فون‌های اپل در افزایش فروش گوشی‌های 5G نقش قابل‌توجهی داشته است. جهت یادآوری بایستی اشاره کرد که نخستین آی‌فون اپل با قابلیت اتصال 5G در اواخر سال 2020 روانه بازار شد. در واقع خانواده آی‌فون 12 نخستین هندست‌های اپل با اتصال 5G به‌شمار می‌رفتند. آی‌فون‌های 5G اپل با وجود معضل کمبود تراشه با استقبال چشمگیری در سراسر جهان مواجه شده‌اند.

همچنین نسخه استاندارد آی‌فون 12 به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان طی سال 2021 تبدیل شد. بدین‌ترتیب مدل ارزان‌قیمت‌تر آی‌فون 12 در رتبه‌ای بالاتر نسبت به آی‌فون‌ 12 پرو مکس و آی‌فون‌ 12 پرو قرار گرفته است. شرکت اپل در اواخر سال 2021 طیف جدیدی از دستگاه‌های 5G موسوم به سری آی‌فون 13 را روانه بازار کرد. این موضوع به رشد هرچه بیش‌تر فروش گجت‌های سازگار با فناوری 5G کمک کرد.

بر اساس اعلام موسسه Counterpoint، کاربران iOS به شکل پیوسته و فزآینده‌ای خواهان ارتقاء هندست‌های خود به مدل‌های 5G هستند. عرضه آی‌فون SE 5G احتمالا در پاسخ‌گویی هرچه بهتر اپل به تقاضای شدید بازار موثر خواهد بود.

در ژانویه سال 2022، فروش گوشی‌های 5G برای نخستین بار از مدل‌های 4G پیشی گرفت

عرضه اسمارت‌فون‌های اندرویدی 5G با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه یکی از دلایل افزایش فروش هندست‌های 5G محسوب می‌شود. به لطف تراشه‌های میان‌رده و پایین‌رده عرضه شده توسط کمپانی‌های مدیاتک و کوالکام، اکنون بسیاری از برندها موفق به تولید گوشی‌های 5G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر شده‌اند.

در این میان سامسونگ به لطف موفقیت سری گلکسی A موفق شده تا نام خود را به‌عنوان یکی از رهبران بازار مطرح نماید. گلکسی A12 یک اسمارت‌فون 5G ارزان‌قیمت به‌شمار رفته و عنوان پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان طی سال 2021 را به خود اختصاص داده است. بیش از 50 درصد اسمارت‌فون‌های سامسونگی فروخته شده طی سال گذشته میلادی جزو سری گلکسی A بودند.

به لطف تراشه‌های ارزان‌قیمت ارائه شده توسط کمپانی‌های سامسونگ و مدیاتک، اکنون شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های اندرویدی 5G با قیمت‌گذاری متوسط به بالا (250 الی 400 دلار) هستیم. همچنین هم‌اکنون قیمت‌گذاری این هندست‌ها در حال نزدیک شدن به محدوده 150 الی 250 دلاری بوده و این مدل‌ها تقریبا 20 درصد از فروش گوشی‌های 5G طی ژانویه امسال را به خود اختصاص دادند.

حوزه آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین سایر مناطق مورد نظر شرکت‌ها برای افزایش نفوذ دستگاه‌های 5G هستند. عرضه هندست‌های 5G با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 150 دلار به منزله یک دستاورد بزرگ در مناطقی است که هم‌اکنون تحت سیطره اسمارت‌فون‌های 4G قرار دارند. در حال حاضر قیمت‌گذاری تراشه‌های 5G پایین‌رده گران‌تر از 20 دلار است. بر اساس اعلام سرویس ردیابی قطعات در موسسه Counterpoint چنان‌چه بهای این تراشه‌ها به کمتر از 20 دلار برسد؛ در این‌صورت شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های 5G ارزان‌قیمت و اقتصادی به بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH