مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی آینده اپل در سال 2023 عرضه خواهند شد

بر اساس شایعات، مک‌بوک ایر بازطراحی شده اپل در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد. همچنین مدل‌های به‌روزرسانی شده مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی نیز در سال 2023 عرضه خواهند شد.

برخی شایعات مطرح شده پیش از برگزاری رویداد Peek Performance ادعا کردند که شرکت اپل ضمن برگزاری این مراسم از مدل‌های جدید مک‌بوک شامل سری آپدیت شده مک‌بوک ایر و احتمالا مدل‌های تغییر یافته مک‌بوک پرو رونمایی خواهد کرد. پس از عدم معرفی مک‌بوک‌های جدید طی این رویداد،  اکنون گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با آن‌ها مطرح شده است.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین شماره از خبرنامه Power On اعلام کرد که اپل به‌دنبال عرضه مک‌بوک ایر جدید در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 بود. با این‌حال متاسفانه به‌نظر می‌رسد که پنجره زمانی این رویداد به 3 ماهه سوم یا چهارم سال 2022 موکول شده است. این موضوع با سایر گزارشات منتشر شده مبنی بر معرفی مک‌بوک ایر در اواخر سال 2022 ارتباط دارد.

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو نیز در اواسط ماه مارس ادعای مشابهی را مطرح کرد و پنجره زمانی معرفی مک‌بوک ایر جدید را به 3 ماهه سوم سال 2022 انتقال داد. مدل به‌روزرسانی شده مک‌بوک ایر احتمالا با چندین مدل رنگی مختلف، تراشه M2 و طراحی ظاهری نازک‌تر و سبک‌تر روانه بازار خواهد شد. فناوری مورد استفاده برای نمایشگر نیز احتمالا دستخوش تغییر شده و از سیستم نورپردازی پس‌زمینه مینی LED و ناچ جهت استقرار دوربین فیس‌تایم استفاده خواهد شد.

اعمال برخی تغییرات در مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو امری محتمل است؛ اما به‌دنبال معرفی مدل پایین‌رده مک‌بوک پرو مبتنی بر تراشه M2 احتمالا شاهد وقفه‌ای طولانی در بازار خواهیم بود. مارک گورمن پیش‌بینی می‌کند که مدل‌های رده بالای مک‌بوک پرو در سال 2022 به‌روزرسانی نشده و مدل‌های مجهز به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس در سال 2023 روانه بازار خواهند شد.

مارک گورمن با پافشاری اعلام می‌کند که عرضه مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تراشه M2 تنها به‌روزرسانی محتمل برای سال 2022 به‌شمار می‌رود. وی ضمن یادداشتی طی ماه فوریه اعلام کرد که در سال 2022 شرکت اپل از حداقل 7 مدل جدید مک رونمایی می‌کند. این فهرست شامل مدل به‌روزرسانی شده مک مینی با 2 تراشه M1 پرو و M2، مک‌بوک ایر و ورژن 13 اینچی مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M2، آی‌مک 24 اینچی با تراشه M2، مدل بزرگ‌تر آی‌مک پرو با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس و مدل ارتقایافته مک پرو مجهز به تراشه جدید اپل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH