اپل در حال توسعه طرح اشتراک سخت‌افزاری برای گوشی‌های آی‌فون‌ است

آی‌فون‌های شرکت اپل هندست‌های ارزان‌قیمتی به‌شمار نرفته و خریداری آنها مستلزم پرداخت مبالغ هنگفتی از سوی مشتریان خواهد بود. اما اپل احتمالا قصد دارد تا زمینه خریداری آسان‌تر اسمارت‌فون‌های خود توسط مشتریان را فراهم نماید.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی روی توسعه یک برنامه اشتراک‌محور جدید کار می‌کند؛ با این تفاوت که اکنون این طرح به نرم‌افزار یا خدمات کمپانی مربوط نبوده و دارای ماهیت سخت‌افزاری است. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ معنای طرح جدید این است که مشتریان به‌جای الزام به عقد قرارداد با یک اپراتور مخابراتی یا پرداخت هزینه کامل خریداری یک هندست پیش از تحویل آن می‌توانند در قالب یک برنامه اشتراک‌محور صاحب یک دستگاه آی‌فون شوند.

بدین‌ترتیب تهیه گوشی‌های آی‌فون برای مشتریان تا حد زیادی تسهیل خواهد شد. بعلاوه کمپانی آمریکایی می‌تواند این طرح را به سایر سرویس‌های خود نظیر Apple One و AppleCare نیز تعمیم دهد. خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود ادعا می‌کند که این پروژه همچنان در حال توسعه است؛ بنابراین برای اطلاع از جزئیات آن کماکان بایستی مدتی منتظر بمانیم.

در گذشته نیز شایعاتی پیرامون این ایده جالب از گوشه و کنار شنیده شده است. اگرچه بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که اپل این طرح را به چه ترتیبی اجرا نموده و با ناقضان احتمالی مفاد قرارداد به چه شکل برخورد خواهد کرد. با این‌حال طرح مذکور در صورت عملیاتی شدن احتمالا به یک جریان درآمدزای عظیم برای اپل مبدل خواهد شد؛ چرا که مشتریان را برای مدت زمان طولانی‌تری در اکوسیستم آی‌فون‌ و سرویس‌های مرتبط با آن حفظ خواهد کرد. بعلاوه این طرح احتمالا موجب جذب مشتریان جدید نیز خواهد شد؛ افرادی که به‌دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، خریداری یک دستگاه آی‌فون جدید را به تعویق انداخته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH