اپلیکیشن تست کووید 19 با دقت تشخیص 92 درصدی موفق به دریافت تائیدیه شد

یک شرکت استرالیایی تولیدکننده تست تشخیص تلفنی بیماری کووید 19 ثابت کرده که محصول جدید این کمپانی از دقت تشخیص 92 درصدی برخوردار است. این برنامه قادر به تشخیص موارد ابتلا به ویروس‌های دلتا و امیکرون با دقتی مشابه است.

اپلیکیشن ResApp به منظور ضبط و تجزیه و تحلیل صداهای تولید شده توسط ریه‌های فرد مبتلا به بیماری کووید 19 از میکروفون‌های گوشی موبایل استفاده می‌کند. نتایج تست‌های تشخیصی ویروس کرونا که با استفاده از اپلیکیشن ResApp در منازل، مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها انجام شده است؛ از پاسخ‌های مثبت و منفی با دقتی مشابه تست آنتی‌ژن فوری برخوردار هستند. سخنگوی شرکت توسعه‌دهنده برنامه ادعا کرده که بر اساس نتایج تست‌های انجام شده در منازل، دقت این روش از حساسیت سنجش با تست آنتی‌ژن فوری در دنیای واقعی بیش‌تر است.

ResApp یک برنامه موبایلی است که با ارزیابی صدای سرفه کاربر، ابتلای وی به بیماری‌های تنفسی نظیر ذات‌الریه یا آسم را مورد بررسی قرار می‌دهد. اکنون این برنامه به‌دلیل عملکرد منطقی و طبیعی خود در تست‌های تشخیص کووید 19 موفق به دریافت تائیدیه نظارتی شده است.

فناوری غربالگری صدای کاربران حتی قادر به تشخیص حالت تنگی نفس در مبتلایان به آپنه خواب است. بنابراین اپلیکیشن ResApp به سرعت می‌تواند به یکی از راهکارهای پیوسته برای تشخیص سریع و دقیق بیماری کووید 19 با استفاده از ابزارهای قابل دسترس برای عموم مردم نظیر گوشی‌های موبایلی تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH