بزرگ‌ترین اخبار صنعت بازی در سال ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم تا با پایان سال ۱۴۰۰، مروری داشته باشیم بر بزرگ‌ترین اخبار صنعت بازی این سال. از موفقیت الدن‌رینگ تا خرید اکتیویژن.

سال ۱۴۰۰ مانند هرسال دیگر، یا حتی بیشتر، پر بود از اخبار بزرگ و تکان دهنده در حوزه صنعت بازی. از خرید‌های مختلف و عظیم غول‌های صنعت گرفته تا موفقیت چشم‌گیر بازی‌ها.

اکنون که به پایان یک سال دیگر رسیده‌ایم قصد داریم تا به مرور ۵ عدد از مهم‌ترین این اخبار بپردازیم پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

موفقیت چشم‌گیر Elden Ring

بعد مدت‌ها صبر تمام طرفداران و بخش زیادی از جامعه گیمر‌ها و چند تاخیر در تاریخ عرضه، بالاخره به دورانی رسیدیم که بتوانیم بگوییم بازی الدن‌رینگ هم‌اکنون قابل تجربه است. الدن رینگ ساخته جدید استودیو خوش‌نام From Software است که به خلق سبک محبوب سولزبورن معروف است. این استودیو را ما با بازی‌هایی مانند دارک‌سولز، دیمن‌سولز و یا سکیرو و بلادبورن می‌شناسیم، بازی‌هایی که هم خاطراتی زیبا و هیجان‌انگیز و هم دردناک و پر از کلافگی برای ما رقم زده‌اند.

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George R.R. Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. درواقع همین اسامی بود که هایپ اصلی و بزرگ این بازی را ایجاد نمود. حضور چنین نویسنده زبردستی که توانسته است دنیای عظیم بازی تاج و تخت یا همان آهنگ آتش و یخ را خلق کند در بین نویسندگان الدن رینگ باعث شد تا هر کسی هیجان‌زده شود و انتظارات را برای یک داستان پر از جزئیات و جذابیت بالا برد.

خبر خوب اما آن بود که تمام انتظارات و هیجان‌ها برای این بازی به‌جا و درست بوده است، چراکه پس از انتشار این بازی با استقبال بسیار عالی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد که نظیر آن را فقط با بازی‌های بزرگی مثل Red Dead دیده بودیم. این بازی نمره ۹۷ را دریافت کرد تا تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شود. الدن‌رینگ رکورد 765 هزار بازیکن همزمان در استیم و همچنین 910 هزار بیننده همزمان در توییچ را به نام خود ثبت کرد.

شما می‌توانید ۱۰ نکته که باید قبل از تجربه الدن‌رینگ بدانید را نیز مطالعه کنید.

خرید‌های کمپانی سونی

در جواب خرید‌های بزرگ مایکروسافت برای ایکس‌باکس، سونی نیز چندین خرید بزرگ و کوچک در سال اخیر به ثمر رساند. این خرید‌ها شامل استودیو‌های Housemarque، Nixxes Software، Firesprite، Fabrik Games، Bluepoint Games، Valkyrie Entertainment، Haven Studios و مهم‌ترین آن‌ها یعنی بانجی می‌شوند.
سونی در حال خرید Bungie، سازنده Destiny و خالق اصلی Halo، به مبلغ 3.6 میلیارد دلار است. پیت پارسونز، مدیر عامل Bungie در یک پست می‌نویسد: Bungie به انتشار مستقل و توسعه خلاقانه بازی‌ها ادامه خواهد داد.
Bungie صریح به مخاطبان گفت که بازی‌های آینده آن به انحصاری پلی استیشن تبدیل نخواهند شد. «نه. ما می‌خواهیم دنیایی که می‌سازیم به هر جایی که مردم بازی می‌کنند گسترش یابد. بانجی در پرسش متداول درباره این معامله می‌نویسد: ما به عرضه خود، مستقل و خلاقانه و راهبری یک جامعه واحد بانجی ادامه خواهیم داد.»
شما می‌توانید خبر کامل در مورد این خرید سونی را در این مطلب بخوانید.

معرفی و رونمایی PSVR 2

حال با گذشت 6 سال از عرضه این هدست سونی تصمیم گرفته است تا در کنار نسل جدید کنسول‌های خود یعنی PS5، هدست جدید خود را نیز تحت عنوان پلی‌استیشن وی‌آر 2 به خانواده آن اضافه نماید. این کمپانی سعی کرده است تا دلایل زیادی را به مخاطبان جدید خود و همچنین مخاطبانی که نسخه قبلی این هدست را از پیش خریداری کرده‌اند، برای خرید نسخه جدید آن در اختیار کاربرانش قرار دهد. تاکنون سونی صحبتی در مورد تاریخ دقیق عرضه هدست PSVR 2 نداشته است.

بزرگ ترین اخبار بازی ۱۴۰۰

سنس کنترلر‌های این هدست قرار است تا از هپتیک فیدبک استفاده نمایند. این فناوری که در داخل دوال‌سنس نیز به کار رفته است برای القای بسیار بهتر لرزش‌ها کاربرد داشته و استقبال بسیار خوبی نیز از آن بر روی کنترل‌های PS5 شده است. خصوصیت جذاب و جدیدی که این کنترلر‌ها دارا هستند قابلیت ردیابی انگشت‌ها است. با این قابلیت، دسته‌ها می‌توانند موقعیت انگشت‌های شما را با حسگر مادون‌قرمز تشخیص داده و آن‌ها را داخل بازی پیاده سازی کند.

PSVR 2 تنها با یک کابل USB-C به کنسول PS5 متصل خواهد شد و مانند نسل قبل نیاز به تعداد بسیار زیادی کابل و تبدیل کننده نخواهد داشت. این هدست از نمایشگر‌هایی با پنل اولد استفاده می‌کند. رزولوشن هر کدام از نمایشگر‌های آن 2000 در 2040 پیکسل بوده که هر کدام برای یک چشم، در مجموع رزولوشن 4K را در اختیار ما خواهند گذاشت که جهشی بزرگ محسوب می‌شود. رفرش‌ریت این نمایشگر‌ها نیز 90 الی 120 هرتز بوده که دست بازی‌ساز‌ها را برای انتخاب بین رزولوشن یا فریم‌ریت باز می‌گذارد.

شما می‌توانید هرآنچه از این PSVR2 می‌دانیم را هم مطالعه نمایید.

عرضه کنسول جدید ولو یعنی استیم‌دک

Steam Deck یک کنسول دستی بوده که توسط Valve و AMD ساخته شده است و در 25 فوریه 2022 منتشر شد. Steam Deck را می‌توان به صورت دستی استفاده کرد یا به مانند Nintendo Switch به مانیتور متصل کرد. این سیستم یک پلتفرم باز است که به کاربران اجازه می‌دهد عناوین سازگار دیگر یا سایر سیستم عامل‌ها مانند مایکروسافت ویندوز را روی دستگاه نصب کنند.

بزرگ ترین اخبار بازی ۱۴۰۰

این کنسول بسیار مورد انتظار کاربران بود چراکه با دسترسی به کتاب‌خانه عظیم از بازی‌های استیم، شما درواقع یک کامپیوتر همراه در اختیار دارید که از قدرت خوبی نیز برخوردار است. همچنین تنوع خوب و کافی دکمه‌ها و قابلیت‌ها آن را به یک گزینه خوب برای کسانی که می‌خواهند خارج از خانه نیز بازی کنند تبدیل می‌کند.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

بی‌شک بزرگ‌ترین مورد از اخبار بازی ۱۴۰۰ و حتی تمامی دوران صنعت بازی، خرید عظیم و تکان دهنده اکتیویژن توسط مایکروسافت بود. فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، از خرید جدید این کمپانی خبر داد که می‌توان گفت خرید قبلی آن یعنی بتسدا هیچ حرفی در برابرش برای گفتن ندارد. اسپنسر اعلام کرد که مایکروسافت کمپانی اکتیویژن بلیزارد را با قیمت دیوانه‌وار ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرده است. تقریبا می‌توان گفت که خرید جدید این کمپانی ۱۰ برابر خرید قبل ارزش دارد.

بزرگ ترین اخبار بازی ۱۴۰۰

آی‌پی‌هایی که مایکروسافت با خرید این کمپانی صاحب خواهد شد شامل عناوین زیر است:

  • Call of Duty
  • Warcraft
  • Candy Crush
  • Tony Hawk
  • Diablo
  • Overwatch
  • Spyro
  • Hearthstone
  • Guitar Hero
  • Crash Bandicoot
  • StarCraft

بسیاری از این عناوین هر ساله درآمد‌های سرسام‌آوری برای اکتیویژن داشته است که حال این درآمد برای ایکس باکس خواهد بود. البته توجه داشته باشید، فیل اسپنسر اضافه کرد که قرارداد این خرید هنوز بسته نشده است. این فرآیند برای خرید بتسدا نیز بسیار زمان‌بر بود اما اگر مشکلی غیرمنتظره پیش نیاید، قرارداد بسته خواهد شد. گفته می‌شود که این فرآیند در سال مالی ۲۰۲۳ نهایی خواهد شد.

شما همچنین می‌توانید تاثیر خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت بر صنعت بازی را مطالعه کنید.
کدام یک از اخبار بازی ۱۴۰۰ بیشتر شما را هیجان‌زده کرد؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH