شرکت کسپرسکی به‌عنوان عامل تهدید امنیت ملی ایالات‌متحده معرفی شد

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) اعلام کرده که شرکت روسی امنیت سایبری موسوم به Kaspersky Lab را به فهرست نهادهای تهدیدکننده امنیت ملی آمریکا منتقل نموده است.

این نخستین باری است که نام یک شرکت روسی در لیست سیاه FCC حک می‌شود. پیش‌تر برخی شرکت‌های چینی نظیر هواوی و ZTE به این فهرست اضافه شده بودند. انتقال نام یک شرکت خارجی به لیست سیاه کمیسیون ارتباطات فدرال بدان معناست که کسب‌وکارهای آمریکایی برای خریداری محصولات و خدمات از شرکت‌های مذکور مجاز به استفاده از یارانه‌های فدرال تامین شده از طریق صندوق خدمات جهانی FCC نخواهند بود.

روز جمعه کمیسیون ارتباطات فدرال در کنار کسپرسکی، نام 2 شرکت دیگر یعنی China Telecom و China Mobile International USA را نیز به لیست سیاه خود اضافه کرد.

کسپرسکی اعلام کرده که این تصمیم بر پایه جهت‌گیری‌های سیاسی اتخاذ شده است

جسیکا روزن ورسل؛ ریاست کمیسیون ارتباطات فدرال با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: “موافقت آژانس‌های امنیت ملی ما با ارزیابی‌های انجام شده توسط FCC مایه خرسندی من است. به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های China Mobile و China Telecom از شرایط لازم برای انتقال نام آنها به لیست سیاه ما برخوردار هستند. اضافه شدن نام این شرکت‌ها در کنار Kaspersky Lab به فهرست ممنوعه FCC به محافظت از شبکه‌های ما در برابر تهدیدات ناشی از نهادهای مورد حمایت دولت‌های روسیه و چین کمک می‌کند. این شرکت‌ها به‌دنبال جاسوسی و آسیب رساندن به منافع ایالات‌متحده هستند.”

استفاده از محصولات کسپرسکی توسط آژانس‌های دولتی ایالات‌متحده پیش‌تر ممنوع اعلام شده است

کسپرسکی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در وبسایت خود به اقدام اخیر FCC واکنش نشان داد و اعلام کرد که این نهاد بر اساس دلایل کاملا سیاسی و با توجه به حمله روسیه به اوکراین چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است. این شرکت روسی اعلام کرده که به منظور رفع نگرانی‌های FCC و هر آژانس نظارتی دیگر در ایالات‌متحده، آماده همکاری سازنده با نهادهای دولتی این کشور است.

ظاهرا سرویس اطلاعاتی روسیه به منظور سرقت اسناد طبقه‌بندی شده از آژانس امنیت ملی آمریکا طی سال 2017 از نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی استفاده کرده است. با این‌حال شرکت روسی چنین ادعایی را رد کرده است. در اواخر همان سال دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور وقت ایالات‌متحده با امضای یک لایحه، استفاده آژانس‌های فدرال از محصولات شرکت کسپرسکی را ممنوع اعلام کرد. در آن مقطع زمانی، کمپانی روسی به داشتن رابطه با کرملین متهم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH