همکاری BOE با اپل موجب رشد 70 درصدی فروش پنل‌های اولد کمپانی چینی شده است

شرکت‌های چینی پس از بالغ بر 20 سال پیشرفت اکنون تولیدکنندگان شماره یک نمایشگرهای LCD در جهان به‌شمار می‌روند. در واقع برندهای چینی با حضور قدرتمند خود موجب کناره‌گیری کمپانی‌های بزرگی نظیر سامسونگ از بازار پنل‌های LCD شده‌اند. اکنون شرکت BOE بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های LCD جهان را در اختیار دارد؛ اما در زمینه تولید پنل‌های اولد، شرکت BOE کماکان از رقیب قدرتمند کره‌ای یعنی سامسونگ بسیار عقب‌تر است. با این‌حال یک گزارش جدید نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی، میزان نقل و انتقال پنل‌های اولد ساخت شرکت BOE تا 70 درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارشات، BOE قصد دارد تا میزان فروش پنل‌های اولد تولیدی خود در سال جاری را نزدیک به 70 درصد افزایش دهد. 2 خط تولید این شرکت در شهرهای چنگدو و میانیانگ در سال مالی جاری با ظرفیت کامل فعالیت خواهند کرد. سومین خط تولید شرکت در شهر چونگ‌کینگ نیز با کل ظرفیت خود در حال فعالیت است. این پدیده موجب می‌شود تا میزان تولید پنل‌های اولد BOE از 60 میلیون واحد در سال 2021 به 100 میلیون دستگاه طی سال 2022 افزایش پیدا کند.

در این گزارش اعلام شده که خط تولید شرکت BOE در شهر چونگ‌کینگ سرگرم تست کیفیت پنل از جانب تولیدکنندگان برتر اسمارت‌فون و تبلت در جهان است. در حال حاضر کارخانه سیچوان پنل‌های مورد نیاز شرکت اپل را تامین می‌کند و ظاهرا BOE امیدوار است که کارخانه چونگ‌کینگ نیز برای پاسخگویی به نیازهای غول کوپرتینویی وارد مدار شود. بعلاوه کمپانی چینی سرگرم بررسی ساخت یک کارخانه جدید تولید پنل‌های اولد در شهر چنگدو است. BOE اعلام کرده که این اقدام بر اساس ارزیابی استراتژیک، شرایط بازار، فناوری و وضعیت مالی کمپانی اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کارخانه جدید فعالیت خود را تا سال 2024 آغاز خواهد کرد. با این‌حال ظرفیت تولید این کارخانه هنوز اعلام نشده است.

همچنین این گزارش خاطرنشان می‌کند که اگرچه در حال حاضر BOE بیش‌ترین سهم از بازار جهانی LCD را در اختیار داشته و از رقبای کره‌ای خود پیشی گرفته است؛ اما در زمینه تولید پنل‌های اولد، شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و ال‌جی دیسپلی کماکان پیشتاز هستند. احداث کارخانه چونگ‌کینگ و ساخت کارخانه جدید در شهر چنگدو به BOE کمک می‌کند تا فاصله خود را با رقبای کره‌ای کاهش دهد.

سامسونگ از بازار جهانی پنل‌های LCD کناره‌گیری می‌کند

طی سالیان اخیر چندین تولیدکننده چینی پنل از شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی پیشی گرفته‌ و بزرگ‌ترین بازیگران این حوزه تبدیل شده‌اند. بدین‌ترتیب کمپانی‌های کره‌ای دیگر قادر به رقابت با برندهای چینی نیستند. سامسونگ تولید پنل‌های LCD را 6 ماه زودتر از موعد مقرر متوقف خواهد کرد. سامسونگ در ابتدا قصد داشت تا تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال 2020 متوقف کند.

با این‌حال روند افزایش قیمت در بازار پنل‌های LCD از سال گذشته آغاز شده است. این پدیده موجب شد تا کارخانه تولید پنل‌های LCD سامسونگ برای 2 سال دیگر نیز به فعالیت خود ادامه دهد. با این‌حال غول کره‌ای قصد دارد که در پایان سال 2022 از این بازار کناره‌گیری نماید. با این وجود وضعیت بازار پنل‌های LCD از اواخر سال گذشته دستخوش تغییر شده و قیمت این محصولات به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. اکنون نیز قیمت نمایشگرهای LCD در وضعیت سقوط آزاد قرار دارد. تا ماه ژانویه امسال، میانگین قیمت یک پنل 32 اینچی LCD تنها برابر با 38 دلار بود که این رقم در مقایسه با ژانویه سال گذشته افت 64 درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH