آی‌فون‌های سال 2024 اپل مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهند بود

فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز به تکامل مطلوب خود نرسیده است و نمونه‌های پیاده‌سازی شده فعلی از کیفیت تصویر رضایت‌بخشی برخوردار نبوده و جایگزین مناسبی برای ایده سنتی نمایشگر حفره‌دار به‌شمار نمی‌روند.

با این‌حال مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل معتقد است که غول کوپرتینویی در زمینه توسعه این فناوری به پیشرفت‌هایی دست یافته است. وی خاطرنشان می‌کند که اپل نخستین آی‌فون‌های مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر و سیستم فیس آی‌دی زیر نمایشگر را در سال 2024 به بازار عرضه خواهد کرد. به باور آقای کو این ارتقاء برنامه‌ریزی شده عمدتا از اهداف بازاریابی اپل و نه محدودیت‌های واقعی تکنولوژیکی ناشی می‌شود.

دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر به لحاظ کیفیت تصویر همواره در جایگاهی پایین‌تر از دوربین‌های معمولی قرار خواهند گرفت. دلیل چنین پدیده‌ای این است که وجود یک لایه اضافی در قسمت فوقانی سنسور موجب کاهش میزان نور ورودی به آن می‌شود. به‌ همین دلیل ISP و الگوریتم‌های اصلاح‌کننده به منظور مقابله با این وضعیت بسیار حائز اهمیت هستند.

اکنون همگان کنجکاو هستند تا ببینند که آیا فناوری جدید اپل به منظور رفع این مشکل راهکار هیجان‌انگیزی را ارائه نموده است یا خیر. متاسفانه برای روشن شدن موضوع کماکان بایستی تا حدودا 17 ماه دیگر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH