بهترین باس فایت‌های بازی‌ها از 2010 تا امروز

در این مقاله قصد داریم تا 10 تا از بهترین باس فایت های بازی‌ها از سال 2010 تا به امروز را معرفی کنیم و بررسی کنیم که چرا در این لیست قرار گرفته‌اند.

هر کس بازی‌های ویدویی را به دلیلی متفاوت دوست دارد. یک نفر برای تجربه و انجام کار‌های غیر ممکن و دیگری برای گشت‌وگذار در جهانی غنی و بزرگ. اما شاید یکی از بزرگ‌ترین خصوصیاتی که همه در مورد بازی‌ها دوست داریم باس فایت های آن‌ها است. باس فایت‌ها بر خلاف تمام دشمنان و رقبایی که در طول بازی به آن‌ها عادت می‌کنیم و بر حرکاتشان مسلط می‌شویم، حرکات کاملا جدیدی را ارائه می‌کنند که مثال آن را در هیچ‌ جای دیگری از بازی نمی‌بینیم.

شکست دادن باس‌ها کار آسانی نیست و به زمان نیاز دارد تا بر الگو‌های حمله آن‌ها مسلط شویم. بسیاری از باس‌ها حتی کار را برای مخاطب سخت‌تر کرده و الگوی منحصر به فرد خود را نیز در فاز‌های مختلف مبارزه تغییر می‌دهد. تنوع بالای حرکات و فاز‌ها، محیط مبارزه جذاب، نیاز به خلاقیت برای نبرد و پیش زمینه داستانی قوی از خصوصیاتی هستند که بهترین باس فایت ها را می‌سازند. در ادامه نیز قصد داریم تا 10 تا از این بهترین باس فایت ها را انتخاب کنیم و دلیل محبوبیت آن‌ها را نیز بررسی نماییم. توجه داشته باشید که این مقاله ممکن است حاوی اسپویل باشد.

10. Weatley

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Portal 2
  • سازنده: Valve
  • سال عرضه: 2011

با عناوین بسیار مهم و بزرگی که برای صنعت بازی دارد، بسیاری برایشان سوال است که چرا ولو به ساخت شاهکار‌های گیمینگ ادامه نمی‌دهد. یکی از این عناوین بزرگ و خاطره انگیز ولو بازی پورتال است. در پورتال در نقش ربات‌هایی قرار می‌گیرم که با باز کردن دریچه‌هایی می‌توانند از جایی‌به‌جای دیگر بروند. گیم‌پلی ساده در عین حال جذاب بازی مخاطب را مشغول حل پازل‌های مختلف می‌کرد.

اما یکی از نقاط قوت بازی باس فایت و شخصیت Weatley بودند. جایی که این شخصیت به ما خیانت می‌کند و سعی می‌کند تا کنترل پایگاه را به دست بگیرد. در این باس فایت مخاطب باید سریعا بین پورتال‌ها و مواد ژلاتینی جابه‌جا شود تا بتواند Weatley را شکست دهد. دیالوگ‌های جذاب و پایان غیر منتظره این مبارزه چیز‌هایی هستند که آن را خاص و محبوب می‌نمایند.

9. Nightmare King Grimm

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Hollow Knight
  • سازنده: Team Cherry
  • سال عرضه: 2017

یک بازی با سبک مترویدوینیا (Metroidvania) است که بسیاری را شیفته‌ کاراکتر‌های بامزه خود کرده است. در این سبک بازی‌ها که متروید از پایه گذار‌های آن است، بازیکن به گشت و گذار و ماجراجویی در محیط‌های پلتفرمر خواهد پرداخت. شاید یکی از مثال‌هایی که برای بسیاری ملموس باشد، محیط‌هایی است که در ابتدای بازی از کنارشان عبور می‌کنید و نمی‌توانید وارد آن بشوید تا این که بعدها یک آیتم جدید پیدا می‌کنید و با برگشتن به آن محیط، می‌توانید از آن عبور کنید.

باس فیت گریم اما یکی از بهترین باس فایت‌هایی است که در سال‌های اخیر قابل تجربه بوده است. گریم حرکات زیاد و متنوعی ندارد اما ترکیب این حرکات با یکدیگر او را به دشمنی سرسخت تبدیل می‌کند که شکست دادنش کاری دشوار است. باید به مرور یاد بگیرید که چگونه از حملات او جای خالی دهید زیرا اگر موفق نشوید دو جان از شما کم خواهد شد.

هالو‌نایت یکی از اعضای لیست بازی‌های مستقلی که نباید از دست داد است که می‌توانید این لیست را مطالعه نمایید.

8. Mr. Freeze

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Batman: Arkham City
  • سازنده: Rocksteady Studios
  • سال عرضه: 2011

سری بتمن راک‌استدی یکی از محبوب‌ترین و بهترین مجموعه‌های بازی است که در هر عنوان خود توانست تا مخاطبان و منتقدان را راضی و هیجان‌زده کند. این سری همچنین تعداد زیادی باس‌فایت خوب و بد دارد که بسیاری از آن‌ها در ذهن مخاطب نقش بسته‌اند.

یکی از بهترین باس فایت های سری آرکام اما مستر فریز بود، مبارزه‌ای که تمام دانش و خردی که کسب کرده بودید را به کار می‌گرفت. نبرد مستقیم با او بسیار ریسکی و تقریبا غیر ممکن بود. به همین دلیل نیز باید پنهان می‌شدید و راهی برای انداختن او در تله و حمله را پیدا می‌کردید. اما پنهان شدن برای مدت زیاد کارساز نبود چراکه درون‌های او شما را پیدا کرده و موقعیتتان را لو می‌دادند. همچنین هر یک از تله‌ها و گجت‌های شما صرفا یک بار بر روی او تاثیر داشت و دو بار در یک سوراخ نمی‌افتاد. این ساختار شما را مجبور می‌کرد که خلاق باشید و از تمام تجهیزات خود استفاده نمایید.

7. Ludwig The Accursed

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Bloodborne
  • سازنده: From Software
  • سال عرضه: 2015

اولین چیزی که با نام بازی‌های سولز بورن به یاد می‌آوریم باس‌های بزرگ، سخت و بی‌نظیری هستند که شکست دادن هر کدام مهارت بالایی می‌طلبد. بلاد بورن نیز از این قضیه مستثنی نبوده و یکی از مقام‌های این لیست را به خود اختصاص داده است. بلاد بورن یک بازی انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن بود که با استقبال بسیاری رو‌به‌رو و تبدیل به یکی از اعضای ویترین سونی شد.

Ludwig اما به اعتقاد بسیاری بهترین باس این بازی بود که به خوبی بازیکن را به چالش می‌کشید. او شما را با حملات دور و نزدیک به خوبی تهدید می‌کند و مسلط شدن به الگو‌های حمله‌ی او زمانبر است که منتهی به شکست لذت بخش او خواهد شد.

6. Calamity Ganon

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Legend of Zelda: Breath of The Wild
  • سازنده: Nintendo Entertainment
  • سال عرضه: 2017

در زمان عرضه نینتندو سوییچ، تنها نام زلدا بود که مدام به گوشمان می‌خورد، یک بازی که تبدیل به بنچمارکی برای بازی‌های جهان‌باز شد. زلدا با گرافیک فانتزی و در عین حال بسیار چشم‌نواز، عناصر جهان‌باز جذاب و سیستم مبارزات خود توانست تا عنوان بهترین بازی سال را دریافت کند.

در این بازی همچنین شاهد باس فایت های جذابی بودیم اما بهترین آن‌ها بی‌شک Calamity Ganon بود. حتی بر روی تنظیمات معمولی نیز شما را به خوبی به چالش می‌کشید و آموخته‌هایتان را می‌سنجد. در ادامه نبرد این باس وارد فاز دوم شده و به Dark Beast Ganon تبدیل می‌شود. شکست دادن Dark Beast Ganon از دشوارترین کارهاییست که در سری زلدا می‌توانید انجام دهید.

5. Isshin Sword Saint

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Sekiro: Shadows Die Twice
  • سازنده: From Software
  • سال عرضه: 2019

دومین عنوان فرام سافتور در این لیست است که مقام پنجم را برای باس خود کسب می‌نماید. سکیرو بازی نسبتا متفاوتی با دیگر سولزبورن‌ها است زیرا توانایی‌ها و آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار داده می‌شود.

ایشین اما یکی از باس‌هایی است که هنگام نبرد با او آدرنالین و غرور را در رگ‌هایتان حس می‌کنید. آهنگ حماسی و محیط بسیار زیبای این نبرد در کنار سختی بسیار زیاد این باس شما را به چالش خواهد کشید تا با صبر، تحمل و مهارت بر او پیروز شوید.

4. Sigrun

بهترین باس فایت

  • نام بازی: God of War
  • سازنده: Santamonica
  • سال عرضه: 2018

داستان مجموعه بسیار جذاب، گرافیک آن بسیار مثال‌زدنی و گیم‌پلیش همواره هیجان انگیز و درگیر کننده بوده‌اند. در سه‌گانه اول سبک کلی بازی هک‌اند‌اسلش بوده اما در عنوان چهارم بازی ریبوت شد و به زاویه سوم شخص تغییر کرد و تمامی نقاط قوت بازی بهبود یافت. بسیاری باور دارند که بهترین بازی انحصاری سونی در نسل هشتم برای کنسول PS4 بازی خدای جنگ است.

برخلاف دیگر باس‌های این لیست شما برای جنگیدن با سیگرون نباید آیتم جمع‌آوری کنید، داستان را ادامه دهید و یا مراحل فرعی را به پایان برسانید، بلکه باید با تعداد زیادی از باس‌های دیگر به مبارزه بپردازید. والکری‌های عنوان خدای جنگ از زمان عرضه سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. قبل از روبه‌رویی با ملکه والکری‌ها شما باید با 8 والکری دیگر مبارزه کنید که هر کدام حرکات مخصوص خود و تعدادی حرکت مشابه دارند. همچنین این هشت والکری از مقدار جان یا شرایط محیطی مختلفی برخوردار هستند که با شکست دادن آن‌ها بر حرکاتشان مسلط می‌شوید. پس از یافتن این تسلط شما به سیگرون مواجه خواهید شد که دایره‌المعارفی از تمام حرکات والکری‌های پیشین در کنار جان بیشتر و ضربات قوی‌تر است.

شما همچنین می‌توانید داستان کامل سری خدای جنگ را دراین مقاله مطالعه کنید.

3. Slave Knight Gael

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Dark Souls 3
  • سازنده: From Software
  • سال عرضه: 2016

سومین عنوان فرام سافتور در این لیست است که خود به تنهایی تبحر این استودیو در ساختن و طراحی باس‌فایت‌های بی‌نظیر را نشان می‌دهد. سه‌گانه دارک‌سولز شاید یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سازه‌های این استودیو باشد که بیشترین مخطبان را به خود جذب کرده و سبک سولز‌بورن را در جامعه گیمینگ جا انداخته است.

Slave Knight Gael شاید آخرین نامه عاشقانه میازاکی به سری دارک سولز است که به عقیده بسیاری بهترین این مجموعه نیز می‌باشد. از داستان حماسی پشت این مبارزه گرفته تا آهنگ و دشواری بالا، همگی او را لایق قرارگیری در جایگاه فعلی‌اش می‌کند.

2. Zeus

بهترین باس فایت

  • نام بازی: God of War 3
  • سازنده: Santamonica
  • سال عرضه: 2010

پایانی بر سه‌گانه حماسی کریتوس یعنی GOW3، یک بازی پر از باس‌فایت بود که یکی از دیگر هیجان و خشم بیشتری را منتقل می‌کرد. سه‌گانه‌ای محبوب که تبدیل به یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ شد.

از هر لحاظ که بررسی کنید باس‌فایت زئوس یک شاهکار محسوب می‌شود. از داستان انتقام بزرگ که شما را هر لحظه به خون زئوس تشنه‌تر می‌کرد تا گیم‌پلی طولانی و چندلایه بازی. ابتدا با او وارد یک مبارزه دوبعدی به سبک فایتینگ می‌شوید، سپس به شکل کلاسیک با او مبارزه می‌کنید تا گایا نیز به میان می‌آید. در ادامه با شمشیر المپوس زئوس را با قلب گایا هدف قرار می‌دهید. در آخر نیز روح زئوس به سراغ شما می‌آید و شما را مجبور می‌کند که با افکار خود مبارزه کنید. زمانی که از عذاب وجدان‌های خود رهایی می‌یابید با دست خالی او را تا حد مرگ می‌زنید.

1. Malenia

بهترین باس فایت

  • نام بازی: Elden Ring
  • سازنده: From Software
  • سال عرضه: 2022

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. این بازی نیز همچون دیگر بازی‌های این استودیو سختی‌ طاقت فرسا و دنیاسازی‌ بی‌‌نظیری خواهد داشت. همچنین قابل ذکر است که الدن رینگ جایزه مورد انتظار‌ترین بازی 2022 را نیز برنده شد.

بهترین باس فایت

آخرین و بهترین باس‌فایت فرام‌سافتور در این لیست متعلق به مالنیا است. به عقیده‌ی بسیاری از بازیکنان سبک‌ سولز‌بورن، این باس فایت سخت‌ترین میان عناوین فرام‌سافتور است که خود به تنهایی می‌تواند نشانگر فاز‌ها و مهارت لازم برای پیروزی بر این شخصیت باشد.

به نظر شما کدام باس فایت بهترین است؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH