فراری در صدد عرضه نخستین خودروی کاملا برقی خود تا سال 2025 است

روند توسعه صنعت خودرو با سرعت بالایی به سمت بازار خودروهای کاملا برقی در حال حرکت است. امروزه بسیاری از کمپانی‌های عادی تولیدکننده خودروهای بنزینی سرگرم ساخت اتومبیل‌های برقی هستند. همچنین برخی از این برندها در زمینه تولید خودروهای هیبریدی فعالیت می‌کنند. با این‌حال در آینده برندهای تولیدکننده خودروهای لوکس نیز فرآیند تولید انبوه مدل‌های برقی لوکس را آغاز خواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، یک شرکت خودروساز ایتالیایی با نام فراری، سرعت رها شدن از قید به‌کارگیری موتورهای احتراق داخلی را افزایش داده است. این شرکت نخستین خودروی تماما برقی خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. همچنین این برند لوکس ایتالیایی تا سال 2030 به حالت کربن خنثی دست خواهد یافت. فراری اخیرا ضمن برگزاری رویداد سرمایه‌گذاران بازار اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سود تعدیل شده این شرکت پیش از اعمال بهره، مالیات و هزینه‌های استهلاک از 1.5 میلیارد یورو در سال 2021 به 2.7 میلیارد یورو طی سال 2026 خواهد رسید.

خودروی برقی فراری از بالاترین چگالی توانی برخوردار خواهد بود

مدیرعامل فراری اعلام کرد که کلیه خودروهای برقی این شرکت از بالاترین سطح چگالی قدرت برخوردار بوده و این دستاورد مدیون تجربه بالای کمپانی در زمینه مسابقات فرمول یک است. این شرکت موتورهای الکتریکی، اینورترها و ماژول‌های باتری مورد استفاده در خودروهای برقی جدید خود را شخصا تولید خواهد کرد. فراری پیش‌بینی می‌کند که سهم خودروهای تماما برقی از فروش این شرکت در سال 2025 به 5 درصد رسیده و این رقم در سال 2030 به 40 درصد خواهد رسید. همچنین مدل‌های هیبریدی نیز در سال‌های 2025 و 2030 به‌ترتیب 55 و 40 درصد از فروش کمپانی را به خود اختصاص خواهند داد.

همچنین مدیرعامل فراری خاطرنشان می‌کند که در حد فاصل سال‌های 2023 تا 2026 احتمالا 15 مدل جدید به بازار عرضه خواهد شد. خودروی شاسی بلند (SUV) جدید فراری با نام Purosangue دیگر ارزشمندترین محصول کمپانی به‌شمار نخواهد رفت و خودروساز ایتالیایی از محصولات جالبی در این کلاس رونمایی خواهد کرد.

بندتو ویگنا؛ مدیر اجرایی فراری خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد: “من معتقدم که موتور احتراق داخلی، قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارد. از یک طرف ما بایستی مقررات مربوط به آلایندگی را رعایت نموده و از سوی دیگر معتقدیم که برقی‌سازی خودروها به‌عنوان یک فناوری پیشرفته می‌تواند به ارتقاء کارآیی و عملکرد محصولات ما کمک کند.”

همچنین فراری اعلام کرد که با هدف تولید خودروهای الکتریکی و طراحی باتری، کارخانه شهر مارانلو خود را توسعه خواهد داد. بر اساس گزارشات پیش‌‌تر منتشر شده توسط رسانه‌های مختلف انتظار می‌رود که خودروی تمام الکتریکی آینده شرکت فراری نیز در طیف مدل‌های اسپرت لوکس طبقه‌بندی شود. امروزه ارزان‌ترین خودروی برقی موجود در بازار حدودا 20 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. با این‌حال قیمت‌گذاری ارزان‌‌ترین خودروی شرکت فراری حدودا 10 برابر این رقم یعنی معادل 200 هزار دلار است. لذا بدیهی است که خودروی تماما برقی فراری با قیمت‌‌گذاری بسیار گران‌تر از 200 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

1 در مورد “فراری در صدد عرضه نخستین خودروی کاملا برقی خود تا سال 2025 است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH