اپل شرکت سامسونگ را به کپی‌برداری از آی‌فون‌های خود متهم کرد

یکی از نمایندگان شرکت اپل اخیرا اعلام کرد که سامسونگ پس از کپی‌برداری از آی‌فون صرفا اندازه نمایشگر آن‌را افزایش داده است. نشریه وال استریت ژورنال اخیرا مستندی در رابطه با تاریخچه آی‌فون را منتشر کرد. اکنون از زمان عرضه نخستین مدل آی‌فون به بازار حدودا 15 سال گذشته است. در این فیلم با تونی فادل؛ یکی از خالقان گوشی‌های آی‌فون و گرگ جوسویاک؛ مدیر بازاریابی اپل و تعدادی از مشتریان آی‌فون مصاحبه شده است.

در بخشی از این مصاحبه‌ها ادعا می‌شود که دستگاه‌های اندرویدی سال‌ها پیش از آی‌فون مجهز به نمایشگرهای بزرگی بودند. به گفته آقای جوسویاک این دستگاه‌ها دست‌ و پاگیر بودند. وی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی را به تقلید ضعیف از فناوری‌های اپل متهم کرد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که آقای جوسویاک با پرسشی پیرامون تاثیرات سامسونگ و سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندرویدی بر اپل در آن مقطع زمانی مواجه شد.

گرگ جوسویاک خاطرنشان کرد: “این دستگاه‌ها دست وپاگیر و آزاردهنده بودند و همان‌طور که می‌دانید؛ فناوری ما را نابود کردند. آنها نوآوری‌های ایجاد شده توسط ما را دریافت نموده و یک نسخه ضعیف از آن‌را ایجاد کردند و صرفا یک نمایشگر بزرگ‌تر را روی آن قرار دادند. بنابراین این وضعیت ابدا برای ما خوشایند نبود.”

یکی از مدیران اجرایی اپل ادعا می‌کند که سامسونگ از آی‌فون کپی‌برداری نموده و صرفا از نمایشگری بزرگتر بهره گرفته است

سامسونگ در اوایل سال 2013 از اسمارت‌فون گلکسی S4 با صفحه‌نمایش 5 اینچی رونمایی کرد. این در حالی بود که آی‌فون 5 اپل از نمایشگر 4 اینچی استفاده می‌کرد. در ادامه گوشی‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس به‌ترتیب با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی روانه بازار شدند. نخستین اسمارت‌فون‌های تولیدی اپل مجهز به نمایشگرهای بزرگتر در زمان عرضه به بازار طی سال 2014 با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه شده و نام خود را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های آی‌فون در تاریخ فعالیت اپل مطرح کردند.

نخستین نسل آی‌فون اپل

در آن زمان اپل ادعا کرد که سامسونگ در اسمارت‌فون‌های سری گلکسی خود از الگوی طراحی آی‌فون کپی‌برداری نموده و در همین راستا طی شکایتی در سال 2011 غول کره‌ای را به نقض حق ثبت اختراع متهم کرد. اپل در شکایت خود از سامسونگ خواهان دریافت غرامت 1 میلیارد دلاری شده بود؛ اما پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر دوم، غول کوپرتینویی مبلغ کمتری را به‌عنوان غرامت دریافت کرد.

استیو جابز؛ بنیان‌گذار فقید اپل در روز 9 ژانویه 2007 (19 دی ماه 1385) از نخستین نسل آی‌فون رونمایی کرد. این هندست در روز 29 ژوئن 2007 (6 تیر ماه 1386) برای خرید در دسترس همگان قرار گرفت. آقای جابز در آن زمان اعلام کرد: “آی‌پاد، گوشی موبایل و ابزار ارتباطی اینترنت موبایلی از این پس دیگر 3 دستگاه مجزا به‌شمار نمی‌روند. اکنون تمامی این دستگاه‌ها در یک مجموعه ادغام شده و امروز اپل تصویر جدیدی از گوشی‌ها را خلق می‌کند.”

آی‌فون از زمان عرضه به بازار، تحولی انقلابی را در جهان و فناوری‌های موبایلی ایجاد نموده است. در آن زمان اپل اعلام کرد که نخستین نسل آی‌فون در فاصله تنها 74 روز پس از عرضه به بازار رکورد فروش بیش از 1 میلیون دستگاهی را به ثبت رسانده است. این هندست در زمان عرضه به بازار، 500 دلار قیمت‌گذاری شده بود.

1 در مورد “اپل شرکت سامسونگ را به کپی‌برداری از آی‌فون‌های خود متهم کرد”

  1. خوب کاری کرده واقعا سامسونگ متقلبه منتظره بببینه
    اپل چیکار میکنه
    بعد تقلید کنه
    اونوقت اینهمه هم خریدار داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH