اپل واچ‌های آینده احتمالا مجهز به حسگر اثرانگشت خواهند بود

اپل در زمینه معرفی ویژگی‌های معمول برای محصولات خود بسیار کند عمل می‌کند. قانون کلی این است که چنان‌چه یک قابلیت در 3 نسل قبل پرچم‌داران اندرویدی ارائه شده باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که این قابلیت در آی‌فون‌های نسل آینده نیز عرضه شود.

با این‌حال حسگر بیومتریکی از جمله ویژگی‌هایی است که در اکثر ابزارهای پوشیدنی مدرن به چشم نمی‌خورد. با توجه به سرعت و نحوه تعامل بشر با فناوری تقریبا عجیب است که تاکنون هیچ شرکتی ایده استفاده از حسگر اثرانگشت روی یک ساعت هوشمند را پیاده‌سازی نکرده است. مسلما این اظهارنظر تا حدی اغراق‌آمیز است. کمپانی‌های سازنده، ایده پیاده‌سازی حسگر اثرانگشت را با اشکال مختلف امتحان نموده‌اند؛ اما هیچ‌کدام از آنها به موفقیت چشمگیری در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل یکی از جدیدترین پتنت‌های اپل جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده روی وبسایت Patently Apple، غول کوپرتینویی پتنت مربوط به اسکنر اثرانگشت در نسل آینده اپل واچ را با موفقیت به ثبت رسانده است. این پتنت بسیار شاخص به‌نظر می‌رسد؛ چرا که اپل بیش از آنکه به معرفی فناوری‌های جدید علاقه‌مند باشد؛ معمولا به سوی اصلاح ویژگی‌های جدید گرایش دارد.

بر اساس محتوای تصاویر رسمی مربوط به پتنت، اسکنر اثرانگشت در بخش جانبی تاج دستگاه قرار خواهد گرفت. با توجه به محدودیت‌های قالب طراحی، وجود قابلیت‌های موقعیت‌یابی چندان شگفت‌آور به‌نظر نمی‌رسد. اما این پدیده حداقل 2 سوال اساسی را در ذهن مطرح می‌کند.

در وهله نخست با توجه به اینکه اسکنرهای اثرانگشت معمولا در یک دکمه اختصاصی ادغام می‌شوند؛ بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که آیا اپل دکمه موازی دوم را به اسمارت‌واچ خود اضافه خواهد کرد؟ استقرار اسکنر اثرانگشت در تاج نمایشگر بسیار منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. در این میان تنها توضیح منطقی این است که اپل واچ‌های آینده می‌توانند با دکمه اختصاصی ثانویه عرضه شوند. با این‌حال پاسخ به پرسش دوم آسان‌تر است. چرا اپل ایده اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر را تست نمی‌کند؟ سامسونگ سال‌هاست که این ایده را پیاده‌سازی نموده و تمامی مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان‌پذیری فناوری جدید با این واقعیت جبران می‌شود که اسمارت‌واچ هرگز دستگاه اصلی کاربر به‌شمار نخواهد رفت. از این‌رو نگرانی‌های امنیتی در این حوزه بسیار محدود است. اما اپل از فلسفه کاری خود تبعیت می‌کند و هرگز قابلیتی که پیش‌تر تست نشده را روی محصولات خود قرار نمی‌دهد.

شایان به ذکر است که هر روزه صدها پتنت مختلف در سراسر جهان به ثبت می‌رسد؛ اما نهایتا تعداد انگشت‌شماری از آنها به یک محصول واقعی تبدیل می‌شوند. اپل احتمالا در نهایت تصمیم می‌گیرد تا از به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت در اپل واچ صرفنظر نماید. همچنین این‌کار می‌تواند با روشی کاملا متفاوت انجام شود. همچنین اپل می‌تواند از روش مورد اشاره در پتنت فوق استفاده کند.

2 در مورد “اپل واچ‌های آینده احتمالا مجهز به حسگر اثرانگشت خواهند بود”

  1. رسپینا تهرانی.

    وااا!دیگه از اپل بعیده|: مگه همچین قابلیتی رو قبلن هم نداشت؟
    من از دیشب تصمیم گرفتم یکی بخرم الان با خوندن اینکه تاااازه میخواد همچین قابلیتی رو بذاره ناامید شدم راستش!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH