رئیس ساترا در واکنش به خبر تعلیق فیلیمو: در اجرای قوانین بالادستی تعارف نداریم

سعید مقیسه، رئیس ساترا به تازگی در خصوص نامه‌نگاری صورت گرفته با ریاست سازمان صدا و سیما و مقابله با تخلفات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: اولین وظیفه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، اجرای قوانین و اسناد بالا دستی است و ما در این زمینه هیچ‌گونه تعارفی نداریم.

مقیسه با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر مجوز فعالیت هیچکدام از VODها لغو یا تعلیق نشده، گفت: ما در صورت رعایت قوانین، از پلتفرم‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به روند برخورد با یک رسانه صوت و تصویر فراگیر توضیح داد: برخی از رسانه‌ها تخلفاتی داشتند که باعث کسر امتیاز ارزیابی آن‌ها شد، به این ترتیب اگر روند کسر امتیاز ادامه پیدا کند و به کمتر از حداقل امتیاز لازم برسد، اقدام قانونی لازم انجام می‌شود.

رئیس ساترا در سخنان خود، ماموریت اصلی این سازمان را اینگونه بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور با موضوع “توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن”، ممانعت از نشر محتوا و خدمات مضر و ناسالم یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد. انجام ماموریت‌های قانونی ساترا، مطالبه نهادهای ناظر در قوه مقننه و مجریه است، به تازگی مکاتبه‌ای از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با ساترا انجام شده و بر اختیارات و وظایف ساترا تاکید شده است.

وی در خصوص ضرورت مراقبت از نهاد خانواده و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی توضیح داد: همانطور که در سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصوب شورای عالی فضای مجازی تاکید شده، یکی از مهم‌ترین وظایف حاکمیت، حمایت از خانواده و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است. تمامی سکو‌ها و ارائه‌دهندگان محتوا ملزم هستند تا از نمایش و تبلیغات محتوا مضر برای رده سنی کودکان و نوجوانان ممانعت کنند. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ساترا نیز نظارت بر عملکرد رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برای ممانعت از پخش محتوای نا مناسب کودکان و نوجوانان است.

مقیسه ادامه داد: بسیاری از علاقه‌مندان و دلسوزان نظام در سال‌های اخیر انتقادات جدی نسبت به وضعیت رها شده فضای مجازی داشته‌اند و این مطالبه را از ساترا دارند که برای سالم‌سازی محتوایی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اقدام کند.

رئیس ساترا در پایان تاکید کرد: ما برروی مواضع قانونی خود برای حفظ حقوق کاربران و مخاطبان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایستادگی خواهیم کرد. قرار است به زودی معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا نشست‌هایی با حضور مدیران رسانه‌های جمعی، نخبگان رسانه‌ای و سایر گروه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده تا گفت‌و گوهای موثری بین ساترا و فعالان اجتماعی کشور شکل بگیرد.

1 در مورد “رئیس ساترا در واکنش به خبر تعلیق فیلیمو: در اجرای قوانین بالادستی تعارف نداریم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH