علاقه کاربران روسی به دزدی آنلاین رو به افزایش است

بر اساس گزارش موسسه روسی Kommersant، یک مطالعه انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Group-IB نشان داد که ارزش بازار دزدی آنلاین در روسیه طی سال 2021 به 50 میلیون دلار کاهش یافته است. بدین‌ترتیب برای سومین سال پیاپی، درآمد ناشی از محتوای ویدیویی غیرقانونی کاهش پیدا کرده است. در این میان کارشناسان ادعا می‌کنند که هزینه حفظ زیرساخت‌ها برای انجام دزدی اینترنتی در حال افزایش است؛ چرا که آژانس‌های رگولاتوری روسی همچنان معاملات مشکوک در کازینوها و قمارخانه‌های آنلاین را مسدود می‌کنند. بی‌تردید این مراکز اصلی‌ترین حامیان سرقت ویدیویی به‌شمار می‌روند.

در عین‌حال کارشناسان موسسه Group-IB هشدار می‌دهند که علاقه مخاطبان به دزدی اینترنتی کماکان رو به افزایش است؛ چرا که شرکت‌های توزیع‌کننده فیلم، فعالیت خود در روسیه را متوقف می‌کنند. در حال حاضر پلتفرم‌های پخش بین‌المللی دیگر در روسیه فعالیت نمی‌کنند. با شروع جنگ روسیه و اوکراین، بسیاری از شرکت‌های اینترنتی غربی اعلام کردند که فعالیت تجاری و فروش محصولات خود در بازار روسیه را متوقف نموده‌اند.

موسسه Kommersant خاطرنشان می‌کند که طی مدت 90 روز گذشته، تعداد درخواست‌های جستجو برای نصب غیرقانونی ویندوز 10 بین 80 تا 250 درصد افزایش یافته است؛ پدیده‌ای که از مشکلات پیش‌ رو برای نصب نسخه مجاز این سیستم‌عامل ناشی می‌شود. همچنین میزان درخواست برای دانلود رایگان اپلیکیشن مایکروسافت اکسل طی ماه ژوئن نیز 650 درصد افزایش پیدا کرد.

مقامات روسی در آینده‌ای نزدیک، استفاده از دارایی‌های دیجیتالی و رمزارزها به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت را غیرقانونی اعلام خواهند کرد

بر اساس گزارشات، ولادیمیر پوتین؛ رییس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را امضاء کرده که به موجب آن استفاده از دارایی‌های دیجیتالی نظیر ارزهای دیجیتال و NFT برای پرداخت هزینه کالا و خدمات ممنوع اعلام خواهد شد. بعلاوه این لایحه جدید، صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان ارزهای دیجیتالی را ملزم می‌کند تا کلیه تراکنش‌های مربوطه را رد نمایند.

بر اساس قانون جدید، انتقال یا پذیرش دارایی‌های مالی دیجیتالی جهت تبادل کالا، انجام کار، ارائه خدمات و صدور مجوز به مردم برای پرداخت هزینه کالا و خدمات با هر روش مبتنی بر ارزهای دیجیتالی ممنوع است؛ مگر آنکه موارد استثناء در متن قانون فدرال قید شده باشند. این قانون ظرف مدت 10 روز آینده اجرایی شده و پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتالی در روسیه را ممنوع اعلام می‌کند.

با این‌حال بر اساس اعلام وبسایت Decrypt، مردم روسیه کماکان می‌توانند در زمینه ارزهای دیجیتالی از جمله بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. NFT (توکن غیرقابل تعویض) هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف دنیای دیجیتال از محبوبیت چشمگیری برخوردار است. همچنین NFT تنها توکن رمزارز است که دارایی‌های دیجیتالی را نمایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH