مازاد موجودی آی‌فون در بازار، اپل را وادار به کاهش قیمت هندست‌های خود کرد

سامسونگ احتمالا تنها شرکتی نیست که با مشکل مازاد عرضه اسمارت‌فون در بازار دست‌به‌گریبان است؛ چرا که اپل نیز احتمالا شرایط مشابهی را تجربه می‌کند. در همین راستا غول کوپرتینویی طی اقدامی غیرمنتظره مجموعه‌ای از تخفیفات را برای مدل‌های رده بالای آی‌فون و برخی لوازم جانبی مربوط به آنها در بازار چین در نظر گرفته است.

سامسونگ و اپل بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان محسوب می‌شوند؛ اما این برندها علیرغم برخورداری از اهداف مشابه تقریبا هیچ‌گونه شباهتی با یکدیگر ندارند. بر اساس اعلام نشریه بلومبرگ، سامسونگ با ارائه تخفیفات عالی و پیشنهادات مبادله‌ای منظم برای دستگاه‌های گلکسی خود به شهرت رسیده است؛ در حالی‌که اپل با اجرای سیاستی کاملا متضاد شناخته می‌شود. این موضوع بدان معناست که اپل به ندرت (یا هرگز) قیمت مدل‌های فعلی آی‌فون خود را کاهش نمی‌دهد.

اکنون سال‌هاست که اپل برای آی‌فون‌های پرچم‌دار خود در چین هیچ‌گونه تخفیفی را در نظر نگرفته است. اما به‌دنبال تحولات اخیر، این شرکت در چرخشی غیرمنتظره اعلام کرد که یک رویداد فروش 4 روزه را برای آی‌فون‌ها، اسمارت‌واچ‌ها و ایربادهای بی‌سیم خود برگزار خواهد کرد.

آی‌فون 13 پرو با تخفیف 89 دلاری قابل تهیه است

بر اساس اعلام ناظران بازار، اپل طی ماه ژوئن رقم قابل‌توجهی از نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند در بازار چین را به ثبت رسانده است. این رقم در مقایسه با برندهای بومی تولیدکننده اسمارت‌فون نظیر شیائومی، اوپو و ویوو به‌مراتب بیش‌تر است. اما میزان بالای نقل و انتقال همواره به معنای فروش زیاد نیست؛ چرا که اپل احتمالا با مشکل مازاد موجودی در بازار مواجه شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل نیز همانند سامسونگ 50 میلیون گوشی بدون مشتری را در اختیار دارد یا خیر. اما با توجه به عدم اعلام تخفیف برای گوشی‌های آی‌فون طی سالیان گذشته به‌نظر می‌رسد که فروش هندست‌های اپل در بازار چین طی چند ماه اخیر کمتر از حد مورد انتظار کمپانی بوده است. تحلیل‌گران بازار برآورد می‌کنند که فروش جهانی اسمارت‌فون در 3 ماهه دوم سال 2022 حدودا 9 درصد کاهش یافته و بدیهی است که عملکرد اپل از روند حاکم بر بازار جهانی تبعیت خواهد کرد.

پنجره زمانی تخفیفات اپل برای مشتریان مقیم چین از روز 29 جولای (7 مرداد ماه) آغاز شده و در روز 1 آگوست (10 مرداد ماه) به پایان می‌رسد. در این جشنواره اپل برای جدیدترین مدل‌های آی‌فون، برخی مدل‌های ایرپادز و ساعت‌های هوشمند اپل واچ تخفیفاتی را در نظر خواهد گرفت. از سوی دیگر سامسونگ در تدارک رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود در کنار ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 5 طی روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) است.

1 در مورد “مازاد موجودی آی‌فون در بازار، اپل را وادار به کاهش قیمت هندست‌های خود کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH