قطعی مجدد اینترنت در کشور + مخابرات علت قطعی را اعلام کرد

مجددا اختلالات گسترده در شبکه اینترنت کشور رخ داد.

امروز حدود ساعت 12 تا ساعت 14 اختلالات گسترده در شبکه اینترنت کشور رخ داد و سرویس‌های چندین شرکت ارائه دهنده اینترنت دچار قطعی یا اختلالات شدید شد. این اتفاق بیش از یک ساعت به طول انجامید و هنوز هم برخی از اختلالات توسط تعدادی از کاربران گزارش می‌شود.

کاربران اعلام کردند که با وجود نمایش آنتن در تلفن‌های همراهشان اما امکان دسترسی به شبکه اینترنت نداشتند و حتی برخی از کاربران امکان برقراری تماس را نیز از دست داده‌ بودند.

نت بلاکس در حساب توییتری خود نیز گزارش داد که 21 درصد از اینترنت ایران دچار اختلال شده است.

این اختلال دقایقی است که به صورت عمده رفع شده و شرکت مخابرات در اعلامیه‌ای نوشت که علت این قطعی، آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران بود. مخابرات تاکید کرد که به علت این حادثه، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در برخی مناطق شهر تهران قطع شد و کارشناسان مخابراتی در حال رفع این اختلالات هستند.

این درحالی است که روز سوم مردادماه هم بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل حل و ارائه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.

قطعی مداوم اینترنت در ماه جاری موجب شده تا اعتراض کاربران نسبت به این اختلالات گسترش پیدا کند، ضمن اینکه بسیاری از کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها با این قطعی‌های اینترنت دچار مشکل خواهند شد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH