آی‌فون‌ 14 اپل از بهترین فناوری اولد شرکت سامسونگ استفاده نخواهد کرد!

بر اساس اعلام منابع دست‌اندرکار در صنعت، سامسونگ دیسپلی یکی از تامین‌کنندگان اصلی پنل‌های اولد برای گوشی‌های سری آی‌فون 14 اپل به‌شمار خواهد رفت. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که سامسونگ به اپل کمک خواهد کرد تا از طریق به‌کارگیری مواد اولیه با درجات کیفی متفاوت برای مدل‌های مختلف آی‌فون‌ 14، هزینه تولید پنل‌های اولد برای هندست‌های آینده خود را کاهش دهد.

ظاهرا سامسونگ دیسپلی پنل‌های اولد مورد نیاز هر 4 مدل سری آی‌فون‌ 14 را تامین خواهد کرد. با این‌حال فناوری اولد مورد استفاده توسط این هندست‌ها با یکدیگر یکسان نخواهد بود. بر اساس اعلام ناظران صنعت و به نقل از وبسایت The Elec، سامسونگ برای مدل‌های رده پایین‌تر سری آی‌فون 14 از مواد اولیه درجه پایین‌تر مورد استفاده در نسل قبلی پنل‌های اولد بهره خواهد برد. این در حالیست که مدل‌های برتر خانواده آی‌فون‌ 14 از پیشرفته‌ترین مواد اولیه استفاده خواهند کرد.

سامسونگ پنل‌های LTPO OLED را برای گوشی‌های رده بالای خود از جمله گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 کنار گذاشته است

به بیان فنی‌تر، پنل‌های اولد قابل عرضه به اپل توسط سامسونگ دیسپلی با استفاده از مجموعه مواد اولیه موسوم به M11 و M12 تولید خواهند شد. نمایشگرهای مبتنی بر مجموعه M11 مجهز به پنل پشتی LTPS بوده و در مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون‌ 14 و 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 مکس به‌کار گرفته خواهند شد.

مدل‌های پیشرفته‌تر سری آی‌فون 14 از نمایشگرهای اولد با پنل پشتی LTPO بهره می‌گیرند. این نمایشگرها توسط سامسونگ دیسپلی و با استفاده از مجموعه مواد اولیه جدیدتر موسوم به M12 تولید می‌شوند. بر اساس شنیده‌ها سامسونگ برای تولید پنل‌های اولد هندست‌های آینده خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 نیز از مجموعه مواد اولیه M12 استفاده خواهد کرد.

ناظران صنعت برآورد می‌کنند که سامسونگ دیسپلی تقریبا 80 میلیون واحد پنل اولد جهت استفاده در سری آی‌فون 14 را به اپل تحویل نماید. در عین‌حال جدیدترین دستگاه‌های تاشو آینده سامسونگ مجهز به نمایشگرهای LTPO در روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) معرفی خواهند شد. اگرچه اپل برای سری آی‌فون 14 خود از الگوی طراحی تاشو استفاده نخواهد کرد؛ اما پرچم‌داران آینده سامسونگ و اپل ناچارا برای جذب طیف مشترکی از مشتریان دستگاه‌های برتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

1 در مورد “آی‌فون‌ 14 اپل از بهترین فناوری اولد شرکت سامسونگ استفاده نخواهد کرد!”

  1. وابستگی به شرکتای مزخرفی مثل سامسونگ یا سونی به نظرم بدترین عیب اپله
    خودت تولید کن دیگه مررررد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH