آی‌فون 14 اپل با وجود به‌کارگیری تراشه A15 از آی‌فون 13 قدرتمندتر خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل در ماه سپتامبر امسال از گوشی‌های سری آی‌فون 14 خود رونمایی خواهد کرد. با توجه به شایعات مطرح شده به‌نظر می‌رسد که سری جدید آی‌فون‌‌های اپل شامل 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون‌ 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس خواهد بود.

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل در اوایل ماه مارس امسال اعلام کرد که تنها مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از تراشه جدید A16 Bionic اپل استفاده خواهند کرد. این موضوع بدان معناست که مدل‌های غیر پرو آی‌فون‌‌های آینده کماکان مجهز به تراشه پرچم‌دار سال گذشته کمپانی خواهند بود. در ادامه مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ نیز این شایعه را مورد تائید قرار داد.

در آخرین تحول یک افشاگر با شناسه ShrimpApplePro اعلام کرد که گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس کماکان از عملکرد بهتری نسبت به سری آی‌فون 13 برخوردار خواهند بود. این در حالیست که هر 2 مدل فوق همانند سری آی‌فون‌ 13 از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد. عملکرد کلی مدل‌های غیر پرو آی‌فون‌ 14 نسبت به مدل‌های نسل قبلی آنها ارتقاء خواهد یافت. بر اساس شنیده‌ها این برتری از به‌کارگیری یک مودم سلولی جدید، طراحی داخلی به‌روزرسانی شده و سایر تغییرات ناشی می‌شود.

سایر تغییرات شامل به‌کارگیری حافظه رم 6 گیگابایتی (ظرفیت رم در مقایسه با سری نسل قبلی 2 گیگابایت افزایش خواهد یافت)، تراشه مودم جدید و کارآمدتر با اندازه کوچک‌تر، مصرف انرژی کمتر و عملکرد بالا خواهد بود. اپل از گذشته تا به امروز استراتژی تجهیز کلیه مدل‌های آی‌فون‌ به تراشه‌های مشابه را دنبال نموده است.

بر اساس شنیده‌ها معضل کمبود مداوم تراشه به تصمیم اپل مبنی بر به‌کارگیری تراشه قدیمی‌تر A15 در مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس منجر شده است.

3 در مورد “آی‌فون 14 اپل با وجود به‌کارگیری تراشه A15 از آی‌فون 13 قدرتمندتر خواهد بود”

  1. فکت: خیلی از کسانی که آیفون دارند یا ذوق دارن جدیدش بیاد و بخرند یک مشت پولدار جوگیر هستند که در عمر خود با اندروید کار نکردند.

  2. حسین نجاتی

    من عاشق آیفن هستم، خودم ایفن ۱۲ دارم ولی باتریش همیشه رو مخمه. نمیدونم چرا اپل فکری به حال باتری هاش نمیکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH