اپل طی هفته گذشته حدودا 100 کارگر قراردادی خود را اخراج کرد

بر اساس گزارشات، شرکت اپل طی هفته گذشته تعداد زیادی از افرادی که به‌عنوان کارمند قراردادی در این شرکت فعالیت می‌کردند را اخراج نموده است. این گزارش ادعا می‌کند که اخراج کارمندان در راستای کاهش مقیاس استخدام و هزینه‌های شرکت ضروری است. چنین اقدامی برای بزرگ‌ترین کمپانی جهان به لحاظ ارزش بازار یک حرکت نادر محسوب می‌شود.

در این مرحله حدودا 100 کارمند قراردادی تعدیل شدند. همچنین مسئولان گزینش وظیفه دارند تا کارمندان جدیدی را برای اپل جذب نمایند. این اقدام نشان می‌دهد که کمپانی آمریکایی شاهد کاهش روند رشد خود است. نیازهای تجاری اپل دستخوش تغییراتی شده و این موضوع اصلی‌ترین دلیل برای اخراج کارمندان به‌شمار می‌رود.

گزارشات منتشر شده طی ماه گذشته نشان می‌دهند که اپل پس از سال‌ها افزایش تعداد کارمندان خود سرعت استخدام‌ها را کند می‌کند. در عین‌حال بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نیز سیاست‌های استخدامی خود را سخت‌گیرانه‌تر نموده‌اند. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل طی یک تماس تلفنی تائید کرد که اگرچه این شرکت به سرمایه‌گذاری در برخی زمینه‌ها ادامه می‌دهد؛ اما در رابطه با هزینه‌‌کرد احتمالا احتیاط بیش‌تری از خود نشان خواهد داد.

وی خطاب به تحلیل‌گران اعلام کرد: “به باور ما زمان سرمایه‌گذاری در چرخه نزولی فرا رسیده است. بنابراین ما کماکان به سرمایه‌گذاری و استخدام در برخی حوزه‌ها کماکان ادامه خواهیم داد؛ اما در واقع رویکردی محتاطانه‌تر را در پیش خواهیم گرفت.” غول کوپرتینویی کماکان به استخدام نیروهای تمام‌وقت ادامه داده و فرآیند تعدیل نیرو بر کلیه نیروهای به خدمت گرفته شده که به‌عنوان کارگران قراردادی برای کمپانی کار می‌کنند نیز تاثیرگذار نخواهد بود.

اپل سرعت استخدام‌ها را کاهش می‌دهد؛ اما تنها شرکت بزرگ حوزه فناوری نیست که دست به تعدیل مشاغل خود می‌زند

در حال حاضر تعداد کارمندان اپل بالغ بر 150 هزار نفر است؛ اما این شرکت به ندرت دست به تعدیل نیرو می‌زند. با این‌حال اپل تنها شرکت بزرگ در حوزه فناوری نیست که تعداد مشاغل خود را کاهش می‌دهد؛ چرا که شرکت‌های متا، تسلا، مایکروسافت، آمازون و اوراکل نیز در بحبوحه کاهش روند رشد صنعت فناوری و به منظور کاهش هزینه‌های خود طی ماه‌های اخیر دست به تعدیل نیروهای خود زده‌اند.

اپل به کارگران قراردادی اخراج شده اعلام کرده که این افراد برای مدت 2 هفته از حقوق و مزایای پزشکی بهره‌مند خواهند شد. اخراج کارکنان در چندین شعبه اپل واقع در ایالت تگزاس و کشور سنگاپور به مرحله اجرا گذاشته شده است. اپل پیش‌تر در سال 2019 کارمندان قراردادی خود در شهر کورک ایرلند را اخراج کرد. این شرکت به منظور بهبود عملکرد محصول از طریق گوش دادن به مکالمات ضبط شده سیری، صدها کارمند قراردادی را به خدمت گرفت. اما در ادامه این پروژه به‌دلیل نگرانی‌ها در زمینه حفظ حریم خصوصی به حال خود رها شد. همچنین کمپانی آمریکایی طی سال 2015 کارمندان قراردادی شاغل در پردیس دفتر مرکزی خود را اخراج کرد.

اپل همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، کارمندان قراردادی را به منظور پشتیبانی فنی و ارائه خدمات به مشتریان استخدام می‌کند. بعلاوه اپل به منظور بومی‌سازی محصولات و بهبود خدمات نقشه‌برداری از نیروهای کار قراردادی استفاده می‌کند. کارگران قراردادی غالبا از مزایا و حمایت‌های کمتری نسبت به کارمندان تمام‌وقت برخوردار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH