تراشه M2 پرو اپل احتمالا برای نخستین بار از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند

بر اساس یک گزارش جدید، مک‌بوک پروهای سال 2022 شرکت اپل احتمالا مجهز به تراشه‌های جدید M2 پرو و M2 مکس بوده و این تراشه‌ها با استفاده از آخرین نسل فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهند شد. TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های قراردادی در جهان به‌شمار رفته و به‌طور پیوسته سرگرم توسعه فرآیندهای تولید 3 نانومتری خود است. بر اساس گزارش نشریه Commercial Times، اپل احتمالا نخستین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری کمپانی تایوانی به‌شمار خواهد رفت.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اپل طی 6 ماهه دوم سال 2022 برای نخستین بار از ویفرهای 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. این ویفرها احتمالا برای تولید تراشه M2 پرو به‌کار گرفته می‌شوند. در ادامه تراشه‌های دیگری نیز با استفاده از فرآیند 3 نانومتری تولید خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به تراشه A17 مخصوص گوشی‌های آی‌فون و همچنین سومین نسل از تراشه‌های سری M اپل اشاره کرد.

همچنین نشریه Commercial Times طی گزارشی مستقل ادعا کرد که TSMC تولید انبوه ویفرهای 3 نانومتری خود را در ماه سپتامبر امسال آغاز خواهد کرد. این گزارش می‌افزاید که بازدهی تولید در مقایسه با زمان آغاز ساخت تراشه‌های 5 نانومتری توسط TSMC بالاتر خواهد بود. نیمه‌هادی‌های تولید شده با استفاده از فرآیند 3 نانومتری در مقایسه با فرآیندهای پیشین ساخت تراشه از بازدهی انرژی بالاتر و عملکرد مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود.

گزارشات پیشین نشان می‌دهند که اپل برای مدل‌های آینده مک‌بوک پرو 14 اینچی، مک‌بوک پرو 16 اینچی و مک مینی از تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس استفاده خواهد کرد. همچنین این دستگاه‌ها در اواخر سال 2022 یا اوایل 2023 به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH