معنی نام هوآوی

معنی نام هوآوی چیست؟

در این مقاله به تاریخچه مختصر و معنی نام هوآوی می‌پردازیم، با ما همراه باشید. پیش‌تر در مقالاتی به معانی نام‌های شیائومی، ایسوس و سامسونگ پرداختیم.

تاریخچه مختصر هوآوی

شرکت فن‌آوری هوآوی یک شرکت چندملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در شنژن، گوانگدونگ، چین قرار دارد. این شرکت تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاه‌های هوشمند مختلف را طراحی، توسعه، تولید و به فروش می‌رساند.

این شرکت در سال 1987 توسط رن ژنگفی، معاون سابق هنگ در ارتش آزادی‌بخش خلق تأسیس شد. هوآوی که در ابتدا بر روی تولید سوئیچ‌های تلفن متمرکز بود، کسب و کار خود را گسترش داد تا شامل ساخت شبکه‌های مخابراتی، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره‌ای به شرکت‌های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه‌های ارتباطی برای بازار مصرف نیز بشود. هوآوی تا دسامبر 2019 بیش از 194000 کارمند را در دفاتر مختلف خود داشته است.

هوآوی محصولات و خدمات خود را در بیش از 170 کشور و منطقه مستقر کرده است. این شرکت در سال 2012 از اریکسون به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان پیشی گرفت و در سال 2018 از اپل به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان، پس از سامسونگ پیشی گرفت. در سال 2018، هوآوی درآمد سالانه 108.5 میلیارد دلاری را گزارش کرد. در ژوئن 2020، هوآوی برای اولین بار از سامسونگ و اپل در تعداد گوشی‌های عرضه شده در سراسر جهان پیشی گرفت. این در درجه اول به دلیل کاهش فروش جهانی سامسونگ در سه ماهه دوم بود. البته هم‌اکنون به خاطر تحریمات آمریکا که اجازه استفاده سرویس‌های گوگل را از گوشی‌های هوآوی گرفته، میزان فروش گوشی‌های این شرکت بسیار کم شده و دیگر این مقام‌ها را ندارد.

معنی نام هوآوی

به گفته رن ژنگفی (Ren Zhengfei)، بنیان‌گذار شرکت، نام هوآوی از شعاری می‌آید که او روی دیوار دیده بود: Zhonghua youwei به معنای “چین قول داده است”. Zhonghua یا Hua به معنای چین بوده، در حالی که youwei به معنای “وعده دهنده” یا “قول دادن” است. هوآوی همچنین به عنوان “دستاورد عالی” یا “چین قادر است” نیز ترجمه شده که خوانش‌های احتمالی نام است. تلفظ هوآوی توسط غیر چینی‌ها در کشورهای دیگر متفاوت بوده به عنوان مثال “Hoe-ah-wei” در بلژیک و هلند. این شرکت به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است برای افراد غیر چینی سخت باشد، تغییر نام به اسمی انگلیسی را در نظر گرفته بود. در نهایت تصمیم گرفت این نام را حفظ کند و به جای تغییر نام، یک کمپین شناسایی نام راه‌اندازی کند.

معنی نام هوآوی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH