نگاهی به ویژگی‌های ارز دیجیتال ریپل

حتما تاکنون در مطالب مرتبط به ارز دیجیتال، نام ریپل (Ripple) را شنیده‌اید. پشتوانه این ارز، یک شرکت بزرگ آمریکایی واقع در سانفرانسیسکو است که تلاش می‌کند تا با ارائه راهکارهایی مدرن، معاملات بین بانکی را تسهیل کرده و سرعت انتقال پول بین بانک‌های مختلف در دنیا را سرعت ببخشد.

این شرکت آمریکایی محصولات زیادی داشته و بر روی شبکه‌های زیادی در حال فعالیت است. مهم‌ترین یا بهتر بگوییم، معروف‌ترین محصول شرکت ریپل، توکن یا رمز ارز XRP است که این روزها در بازارهای جهانی به نام ریپل شناخته می‌شود.

XRP در تلاش است تا با ارائه روش‌هایی ساده و ارزان قیمت بتواند واسطه‌ای قدرتمند در معاملات و مبادلات بین بانکی باشد. حالا این مبادلات می‌تواند هم با ارز فیات باشد و هم ارزهای دیجیتال!

ریپل بر خلاف اکثر رمزارزهای بازار که مخالف فعالیت‌های بانکی متمرکز هستند، در تلاش است تا با بهبود روش‌های سنتی، بانک‌ها را احیا کرده و به کمک آنها بیاید. این شرکت آمریکایی با توسعه چند محصول و شبکه بین المللی این مقصود خود را دنبال می‌کند.

 

مهمترین هدف ریپل، انتقال پول‌های بین المللی در حجم بسیار بالا در کمترین زمان و بیشترین سرعت ممکن است. جالب است بدانید که شبکه ریپل توان انجام 1500 معامله در ثانیه را دارد و در تلاش است تا این عدد را به 50 هزار معامله در ثانیه برساند. برای درک این قدرت کافی است بدانیم که بیت کوین تنها 3 تا 6 معامله در ثانیه انجام می‌دهد و اتریوم این عدد را نهایتا به 15 معامله در ثانیه رسانده است.

ریپل استخراج پذیر نبوده و تمام واحدهای آن؛ یعنی 100 میلیارد واحد از همان شروع کار آماده و منتشر شده است.

امروزه بزرگترین مشتریان ریپل بانک‌هایی چون امریکن اکسپرس، یونی کریدیت و وسترن یونیون هستند. سال گذشته، در پی شکایت اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت ریپل، قیمت XRP ناگهان سقوط عجیبی را تجربه کرد. اما پس از مدتی و در پی دفاعیات محکم این شرکت، در چند مرحله رای به سود ریپل صادر و باعث پامپ قیمتی این ارز دیجیتال شد.

ویژگی‌های ریپل

اما به طور کلی اگر بخواهیم به محاسن و ویژگی‌های مثبت ریپل نگاهی بی‌اندازیم، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • به گفته توسعه دهندگان آن و البته گواه تحلیلگران، تقریبا رمز ارزی است که غیر قابل جعل است.
  • سرعت تراکنش ها بسیار بالاست
  • قابلیت وام دادن و وام گرفتن سریع مبالغ پولی را دارد
  • اتصال ساده شبکه های پرداخت
  • عدم وجود تورم به دلیل انتشار تمام کوین‌های موجود در ابتدای راه

خب به نظر شما ریپل یا همان XRP چه مزیت‌هایی دارد که می‌توان آن را به نسبت سایر ارزهای دیجیتال این روزهای بازار متمایز کند؟!

1 در مورد “نگاهی به ویژگی‌های ارز دیجیتال ریپل”

  1. سلام أقا شرمنده از امازون ایمیلی به بنده ارسال شد که شما ۱۲۵۰۰۰یورو در بانک مونیخ المان سهام دارید وحتی شماره پیگیری و کد ثبت قانونی و همراه با نام وکیل حقوقی انجا به بنده ارسال شده ایا واقعیت داره اگر هست که میشه این سهام رو برداشت کرد یاخیر .لطفان راهنمایی فرمایید ممنون وتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH