تلویزیون ایکس ویژن

7 دلیل برای آنکه تلویزیون ایکس ویژن نخرید!

تلویزیون ایکس ویژن یکی از آن کالاهایی است که این روزها خیلی سروصدا به پا کرده و مثلا آمده تا به خیال خودش جا پای بزرگان این صنعت بگذارد! در این مقاله می‌خواهیم به نقاط ضعف و عیب‌های تلویزیون‌ ایکس ویژن بپردازیم تا با دیدی باز و آگاهانه تلویزیون بخرید و در این اوضاع اقتصادی، کمی هم به فکر جیب خودتان باشید.

به صورت کلی بعد از به راه افتادن موج حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات لوازم خانگی همچون تلویزیون از برندهای مطرح دنیا مثل سونی، سامسونگ و ال‌جی، فضا برای عرض اندام برخی برندهای داخلی ضعیف همچون ایکس ویژن و رفقا باز شد. بالاخره در دنیایی که شیر و ببر و پلنگ وجود نداشته باشند، یک حشره کوچک سلطان جنگل خواهد بود!

در این فضایی که رقابتی وجود ندارد، برخی برندهای ایرانی وارد بازار شدند و با تبلیغات گسترده سعی کردند تا راهی برای ورود به خانه‌ها پیدا کنند. اما برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که صورت گرفته، تلویزیون‌های ایکس ویژن خیلی آش دهن‌سوزی نیستند و اگر کمی در بازار بگردید تلویزیون‌های بسیار بهتری برای خرید پیدا کنید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا شما را با 7 دلیل برای نخریدن تلویزیون ایکس ویژن آشنا کنیم.

هنگ، باگ، نقص و مشکلات تلویزیون ایکس ویژن

 

یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که در دستگاه‌های مختلفی همچون تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و… مهم بوده، پختگی نرم‌افزاری است. سیستم عامل و نرم‌افزار یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های دستگاه بوده که هم در کیفیت محصول تاثیر دارد و هم در تجربه کاربری.

نرم‌افزار، علاوه بر اهمیت بالایی که دارد، بخش بسیار عظیمی برای طراحی نیز هست و دست یافتن به یک نسخه بی‌نقص به سال‌ها تلاش، پختگی و آزمون و خطا نیاز دارد. ایکس ویژن بیش‌تر از 15 سال است که با هدف تولید تلویزیون‌ و مانیتور آغاز به کار کرده و نمی‌توان عدم پختگی نرم‌افزاری را به تازه‌کار بودن آن‌ها نسبت داد.

شما هنگام خرید، احتمالا فقط کیفیت تصویر را می‌بینید، اما در واقعیت و هنگام استفاده تازه متوجه مشکلات ریز و درشت آن می‌شوید که تاثیر بسیار بدی روی تجربه کاربری شما خواهند گذاشت.

بسیاری از تلویزیون ‌های ایکس ویژن با هنگ، باگ و مشکلات نرم‌افزاری بی‌شمار دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. این موضوع از زمان بسیار بالا برای تعویض کانال‌ها گرفته تا ریست شدن خود به خود تلویزیون و حتی زمان بالای روشن شدن آن را شامل می‌شود! به‌عنوان مثال یکی از دوستان ما که با کلی امید و آرزو، تلویزیون 55XTU725 ایکس ویژن را خریداری کرده بود، می‌گوید که زمان روشن شدن تلویزیون گاهی حتی بیش از ۴۵ ثانیه طول می‌کشد!! تصور کنید که دکمه پاور تلویزیون را می‌زنید و بعد می‌روید و برای خودتان یک چایی می‌ریزید و سپس به روی کاناپه لم می‌دهید و هنگام نوشیدن چایی، تازه تصویر بالا می‌آید!!

تلویزیون‌های ایکس ویژن تا دل‌تان بخواهد مشکل دارند؛ باگ‌های آن‌ها آن‌قدر زیاد است که تصمیم گرفتیم آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنیم تا پیش از خرید بدانید که چه مشکلات عجیب و غریبی در انتظارتان خواهد بود:

اسکرین میرورینگ: برای اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن در اکثر مدل‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. یا امکان اتصال ندارید، یا در بهترین حالت تصویر با مقدار بسیار زیادی لگ همراه است و خبری هم از انتقال صدا نیست! رک و پوست کنده بگوییم، وضعیت برای برخی گوشی‌ها آن‌قدر افتضاح است که ترجیح می‌دهید قید استفاده از این ویژگی بسیار کاربردی را بزنید…!

تلویزیون ایکس ویژن

HDMI: برخی تلویزیون‌های ایکس ویژن قابلیت شناسایی خودکار ندارند و شما باید به‌صورت دستی به تلویزیون بگویید که مثلا قصد استفاده از کابل HDMI 2.0‌ را دارید! یا بسیاری از آن‌ها تاخیر خیلی زیادی در ورودی دارند؛ در حدی که مثلا در صورت اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون، حرکت ماوس یا نمایش ویدئو با تاخیر همراه است! باید بدانید که اکثر مدل‌های 4K ایکس ویژن، از طریق پورت HDMI به شما چنین تصویری را ارائه نخواهند داد و هنگام اتصال کابل، نهایتا می‌توانید تصاویر Full HD داشته باشید!

تنظیمات تصویر: برخی دیگر از تلویزیون‌های ایکس ویژن تنظیمات تصویر بسیار محدودی دارند! مثلا تنظیمات تصویر برای اپلیکیشن‌های نصب شده غیرفعال خواهند شد. یعنی برای تماشای تلویزیون می‌توانید کیفیت تصویر را تنظیم کنید ولی برای تماشای محتوای آنلاین از یک اپلیکیشن نصب شده، چنین امکانی ندارید!

HDR: بسیاری از افراد قابلیت HDR را می‌شناسند و می‌دانند که به واسطه آن کیفیت تصویر بالاتر رفته و رنگ‌ها دامنه وسیع‌تری را پوشش می‌دهند. ایکس ویژن در بسیاری از تلویزیون‌های خودش به پشتیبانی از چنین قابلیتی می‌بالد اما شما در استفاده از آن محدودیت دارید. مثلا HDR فقط هنگام استفاده از USB در اختیار شماست و اگر بخواهید از کنسول استفاده کنید، خبری از HDR نیست.

پردازش ضعیف: بسیاری از خریداران از ضعف‌های پردازشی و کندی کار با تلویزیون ایکس ویژن می‌گویند. تقریبا همه معتقدند که تلویزیون دیر روشن می‌شود و یا برای تعویض کانال‌ها باید مدت زمان زیادی را صبر کنید. مشخص نیست که دلیل اصلی مشکلات چیست اما ظاهرا سیستم پردازشی تلویزیون‌های ایکس ویژن بسیار ضعیف‌تر از چیزی است که انتظارش را دارید.

مشکلاتی از این دست در تلویزیون های ایکس ویژن تمامی ندارد. اگر سری به اینستاگرام این شرکت بزنید و کامنت‌ها را بخوانید، متوجه میزان نارضایتی مردم خواهید شد. در ادامه نظر برخی کاربران را که در فضای مجازی منتشر شده، برای شما لیست می‌کنیم تا شاید قبل از خرید کمی فکر کنید:

یک نسخه خسته و زشت از اندروید!

تلویزیون‌های هوشمند جدید ایکس ویژن نام بزرگی همچون اندروید را یدک می‌کشند و یکی از قابلیت‌هایی که به آن می‌بالند، همین اندروید است. شما با تصور اینکه به دنیای بی‌کران اندروید دسترسی دارید، این تلویزیون را خریداری می‌کند اما زمان استفاده متوجه می‌شوید که با سایه‌ای از اندروید طرف هستید!

اندروید تی‌وی با سیستم عامل اندرویدی که روی تلویزیون ایکس ویژن هست، تفاوت بسیاری دارد. همان‌طور که می‌دانید، اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است و همه می‌توانند نسخه‌های خاصی از آن را تولید کرده و متناسب با نیاز خودشان شخصی‌سازی کنند. ظاهرا بخش شخصی‌سازی، اندروید را محدودسازی کرده است! یعنی سیستم عامل این تلویزیون‌ها زمین تا آسمان با اندروید تی‌وی سایر تلویزیون‌ها نظیر سونی متفاوت است. همین بس که بگوییم خبری از گوگل پلی در تلویزیون های جدید ایکس ویژن نیست و شما باید از استورهای داخلی همچون مایکت و کافه بازار اقدام به نصب اپلیکیشن کنید.

اندروید ایکس ویژن

به صورت کلی که استورهای داخلی بسیار ناقص هستند و پر شده‌اند از اپلیکیشن‌های بدون استفاده که اجازه انتشار در گوگل پلی را ندارند؛ اما همین اپلیکیشن‌های محدود و بدون استفاده نیز برای تلویزیون بهینه نشده‌اند.

در مجموع برای نصب اپلیکیشن و بازی و یا حتی نصب خود گوگل پلی روی تلویزیون با محدودیت‌هایی مواجه هستید و به هیچ‌وجه نباید انتظار راحتی استفاده از اندروید در تلویزیون‌های دیگر را روی تلویزیون ایکس ویژن داشته باشید! این موضوع حالا که با انواع و اقسام تحریم‌ها و فیلترها مواجه هستیم، جدی‌تر هم می‌شود.

جالب اینکه پشتیبانی خاصی هم برای اکثر مدل‌ها در نظر گرفته نشده و باید قید آپدیت سیستم‌عامل را بزنید. ظاهر و راحتی استفاده از اندروید هم در این مدل تلویزیون‌ها چنگی به دل نمی‌زند و بسیاری از کاربران از پیچیدگی رابط کاربری آن گلایه دارند. مورد داشتیم که بعد از 3 ماه استفاده همچنان نتوانسته ارتباط خوبی با منوهای تلویزیون برقرار کند!

اطلاعات ناقص، اطلاعات ناقص و باز هم اطلاعات ناقص!

برای کالاهایی شبیه به تلویزیون، داشتن اطلاعات کافی و دیدن مشخصات فنی هنگام خرید، شاید از نان شب هم واجب‌تر باشد. برخلاف انتظارها سایت ایکس ویژن اطلاعات ناقص و بسیار کمی از تلویزیون‌های این برند را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر سایت، در فضای مجازی هم اطلاعات مشخصی از ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن در دسترس نیست. مثلا برای بسیاری از تلویزیون‌ها، مدل پردازنده مشخص نشده و شما نمی‌دانید که قلب تپنده تلویزیون که وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارد، ساخت کجاست،اصلا مدل آن چیست و چند هسته‌ای است!!

گاهی اوقات در جدول مشخصات حتی نوع پنل تلویزیون هم مشخص نشده است و شما کل اینترنت را هم بگردید، باز هم متوجه نوع پنل تلویزیون و یا اطلاعات فنی‌تر نظیر رفرش‌ریت و فناوری‌های به‌کار رفته در آن نخواهید شد! تصورش را بکنید که باید تلویزیونی را بخرید که نمی‌دانید پنل آن چیست! چنین چیزی واقعا مشکل بزرگی به حساب می‌آید و این تصور به شما دست می‌دهد که شاید خود سازنده هم اطلاعات خاصی از تلویزیونش ندارد! بالاخره همه چیز که به عهده ایکس ویژن نیست و بخش عمده کار، در کشور چین انجام می‌شود و به اسم کالای ایرانی به فروش می‌رسد.

جالب است بدانید که علاوه بر ناقص بودن اطلاعات، برای برخی مدل‌ها با موارد عجیب و غریبی در جدول مشخصات مواجه می‌شوید! مثلا اگر سری به مشخصات تلویزیون سری ۶ ایکس ویژن بزنید، (در حال حاضر) می‌بینید که مقابل برخی اطلاعات در جدول چیزی نوشته نشده و یا مثلا برخی موارد جواب YES گرفته در حالی‌که مشخص نیست که چه چیزی مورد بحث است! یعنی شما متوجه نمی‌شوید که تلویزیون چه قابلیتی دارد و فقط می‌دانید که یک قابلیت را دارد!! این را هم بگوییم که پاسخ‌ها در جدول مشخصات یک تلویزیون ایرانی همه به زبان انگلیسی است.

علاوه‌بر این مورد، کمتر سایت داخلی به نقد و بررسی تلویزیون ایکس ویژن پرداخته و عملا شما نمی‌توانید نظر افراد متخصص و بی‌طرف را در مورد این تلویزیون‌ها جویا شوید! سایت‌های خارجی هم که اصلا برند ایکس ویژن را نمی‌شناسند که بخواهند در رابطه با آن نظر بدهند. در نتیجه شما یکی از چشم بسته‌ترین خریدهای عمرتان را باید انجام دهید و با توکل به خدا پولی را که به زحمت به دست آورده‌اید، خرج یک تلویزیون ایکس ویژن کنید و دست به دعا شوید تا بلکه شانس‌تان بزند و انتخاب خوبی باشد! نمی‌دانم؛ شاید خود ایکس ویژن اعتمادی به کیفیت محصولاتش ندارد و می‌داند که در صورت بررسی محصول، نواقص آن به شدت مشخص خواهد شد و آن وقت دیگر چشم‌های مردم برای خرید، باز باز است!

قیمت بالا و ارزش خرید بسیار کم تلویزیون ایکس ویژن

مسلما همه افراد هنگام خرید، بسیاری از فاکتورها را با قیمت می‌سنجند و سپس نظر نهایی را در رابطه با محصول می‌دهند. یعنی ممکن است شما فاکتور مهمی همچون کیفیت پایین تصویر را با قیمت مناسب دستگاه توجیه کنید و بگویید که کیفیت دستگاه چنگی به دل نمی‌زند اما حداقل ارزان‌تر از نمونه‌های دیگر است.

همه می‌دانیم که نباید انتظار کیفیت بالایی از تلویزیون ایکس ویژن داشته باشیم. احتمالا خود سازنده هم می‌داند که تلویزیون‌هایش قابل رقابت با نمونه‌های برتر بازار همچون سونی، ال‌جی و سامسونگ نیستند. از طرفی در رابطه با برندی صحبت می‌کنیم که تلویزیون ایرانی (!) تولید می‌کند و مسلما باید قیمت تمام شده آن بسیار کمتر از نمونه‌های خارجی باشد و یا حداقل در صورت داشتن قیمت برابر، کیفیت و آپشن‌های به مراتب بیشتری را عرضه کند.

برخلاف انتظار، برای بسیاری از تلویزیون‌های ایکس ویژن شاهد قیمت مناسبی نیستیم و آن‌ها در مقایسه با رقبای خارجی نه‌چندان مطرح هم هیچ‌ حرفی برای گفتن ندارند و بعضا قیمت‌شان حتی گران‌تر هم هست! در جدول زیر تلویزیون جدید سری هشت ایکس ویژن و برند تازه وارد این صنعت یعنی شیائومی را مقایسه می‌کنیم:

 شیائومی Q1E  ایکس ویژن نسل هشتم XTU855
سایز پنل 55 اینچ 55 اینچ
نوع پنل

VA QLED

VA (!)
رزولوشن 4K 4K
تکنولوژی نمایش HDR10+ | Dolby Vision | MEMC | HLG | Local Dimming HDR10 | MEMC
رفرش‌ریت 60 هرتز ALLM | برای گیم Dynamic HDR 60 هرتز
نسبت کنتراست 1:10000
1:1200
روشنایی صفحه 1000 نیت 350 نیت
پردازنده MediaTek MT9611 CA55x4 64bit 1.6GHz (!)
پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2 Mali G31
رم 2GB 2GB
حافظه داخلی 32GB 16GB
سیستم عامل اندروید تی‌وی 10 اندروید 11 (محدود)
اسپیکر 2 اسپیکر | 2 تیوتر | 4 ووفر | در مجموع 30 وات 2 اسپیکر | در مجموع 24 وات
گیرنده داخلی DVB-S2 | DVB-T2 DVB-T2
خروجی هدفون دارد ندارد
HDMI یک عدد HDMI 2.1 | دو عدد HDMI 2.0 سه عدد HDMI 2.0
USB دو عدد USB 2 یک عدد USB 2 | یک عدد USB 3
قیمت 18.500.000 18.900.000

 

همان‌طور که در جدول بالا به وضوح مشخص است، تلویزیون شیائومی Q1E از تلویزیون جدید ایکس ویژن XTU855 به مراتب تلویزیون بهتر و با کیفیت‌تری بوده و حتی امکانات و ویژگی‌های آن نیز بسیار بیشتر است؛ در حالی‌که با قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر در بازار ایران به فروش می‌رسد! یعنی شما می‌توانید به‌جای تلویزیون ایکس ویژن، یک تلویزیون باکیفیت‌تر از برند شیائومی با امکانات بسیار بیشتر و حتی قیمت کمتر خریداری کنید!

تمام این‌ها یعنی ایکس ویژن نه‌تنها کیفیت را بالا نبرده و با ۱۵ سال سابقه توانایی رقابت با برند تازه واردی همچون شیائومی را ندارد، بلکه حتی قیمت محصولش را هم گران‌تر در نظر گرفته تا شاید بتواند در سایه جو به راه افتاده از حمایت از تولیدات ملی، سودی به جیب بزند، بدون آنکه تلاشی برای حمایت از مردم در این شرایط سخت اقتصادی کرده باشد.

پشتیبانی ضعیف!

مسلما هنگام خرید یک تلویزیون ایرانی، گمان می‌کنید که سازنده آن در دسترس شماست و پشتیبانی خوبی دریافت خواهید کرد. برای ایکس ویژن کمی شرایط متفاوت است. پشتیبانی این برند از لحاظ پاسخ‌گویی نمره قابل قبولی می‌گیرد و تقریبا هربار که قصد ارتباط با پشتیبانی را داشته باشید، بالاخره شخصی تلفن را جواب می‌دهد اما این مورد لزوما به معنای برطرف شدن مشکل شما نیست.

مثلا برای مشکل دیر روشن شدن تلویزیون در اکثر مدل‌ها، پشتیبانی به شما توصیه می‌کند که پردازش کمی طولانی است و باید صبر داشته باشید! برای مشکل سرعت پایین تعویض کانال‌ها، پشتیبانی ایکس ویژن مشکل را به صدا و سیما مربوط دانسته و پایین بودن سرعت را از فرستنده می‌داند؛ در حالی‌که در همان منطقه در تلویزیون‌های دیگر مشکلی بابت کند بودن تعویض کانال‌ها مشاهده نمی‌کنید!

اگر سری به بخش راهنمای مراجعین سایت ایکس ویژن بزنید، متوجه می‌شوید که اکثر راهنماهای پشتیبانی برای استفاده از تلویزیون، با استقبال مردم مواجه نشده و امتیاز بسیار پایینی گرفته‌اند! تعجبی هم ندارد چون هنگام برقراری تماس نیز مشکلات شما حل نخواهند شد. شاید خودشان هم نمی‌دانند که چگونه باید از تلویزیون‌ها استفاده کرد! جالب است بدانید که با احتساب اعداد و ارقام، بیش از 75 درصد از آرای ثبت شده، عدم رضایت کاربران را نشان داده که خب دلیلی بر عملکرد ضعیف ایکس ویژن در زمینه پشتیبانی است.

جالب‌ترین پاسخ پشتیبانی به سوالی در رابطه با مشکلات نرم‌افزاری دستگاه بود که گفتند باید صبر کنید تا آپدیت جدید بیاید و مشکلات حل شود. اما تاکنون چند ماهی گذشته و هنوز خبری از آپدیت نشده! کلا پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی از تلویزیون شما صورت نمی‌گیرد.

نکته عجیب‌تر آنکه ایکس ویژن به وضوح می‌گوید که به تصاویر تلویزیون‌ها در سایت و فضای مجازی اعتماد نکنید؛ چرا که ممکن است کالای ارسالی برای شما با تصویری که از آن درج شده، متفاوت باشد! بدتر از همه اینکه در این صورت باید شرایط را بپذیرید و کالای خریداری شده، شامل شرایط بازگشت کالا نمی‌شود! به زبان ساده یعنی اگر شما یک تلویزیون از ایکس ویژن بخرید و موقع باز کردن کارتن متوجه شوید که پایه آن با چیزی که در تصویر بود متفاوت است، حق اعتراض نخواهید داشت و نمی‌توانید تلویزیون را پس بدهید!!

از لحاظ خدمات پس از فروش هم چیزی نگوییم بهتر است! مورد داشتیم که 9 روز از خرید کالا گذشته و همچنان منتظر مانده تا بلکه نمایندگی شخصی را برای نصب دستگاه بفرستد!

ادعاهای بی‌اساس!

تقریبا همه می‌دانند که تولید کالاهای دیجیتالی در ایران صورت نمی‌گیرد و در بهترین حالت، شرکت‌های سازنده اقدام به مونتاژ کالا در ایران می‌کنند و آن را با نام کالای ایرانی به فروش می‌رسانند. در حالی که اکثر محصولات در چین ساخته شده و یا حداقل قطعات اصلی آن‌ها چینی است. ایکس ویژن اما روند متفاوتی را در پیش گرفته و ادعا می‌کند که صفر تا صد تلویزیون‌های این برند ساخت ایران است!

 تلویزیون ایکس ویژن

همه این‌ها در حالی‌ست که در مصاحبه اختصاصی آی‌تی‌رسان با محمود قهاری مدیرعامل مادیران، وی به این موضوع اشاره کرد که پنل تلویزیون در ایران تولید نشده و وارداتی است! یعنی حتی مدیرعامل مادیران نیز به این موضوع اشاره کرده که مهم‌ترین قطعه تلویزیون در ایران تولید نمی‌شود اما ایکس ویژن در سایت خودش ادعا کرده که از صفر تا صد تلویزیون‌ها در ایران تولید می‌شود! شاید هم منظورشان این است که صفر تا صد تلویزیون بدون پنل آن، ساخت ایران است!

حالا دیگر خودتان بگردید و سایر ادعاها را بررسی کنید. مثلا آیا پردازنده تلویزیون هم جز صفر تا صد ساخت آن هست یا نه؟! با همه این‌ها سوال اصلی این است که وقتی حتی خودشان هم نمی‌دانند که تلویزیون ساخت کجاست و صحبت‌های ضد و نقیضی مطرح می‌شود، چه دلیلی دارد که تلویزیون های ایکس ویژن را بخریم؟ حمایت از کالای ایرانی یا ریختن پول در جیب چینی‌ها؟

کیفیت ساخت بسیار پایین تلویزیون ایکس ویژن

کیفیت تصویر تلویزیون‌های ایکس ویژن در برخی مدل‌ها نسبت به قیمت، با ارفاق قابل قبول است و تقریبا کمترین ایراد به همین بخش وارد می‌شود. البته خب خیلی غیرطبیعی هم نیست چرا که پنل تلویزیون‌ها طبق گفته مدیرعامل، از چین وارد کشور می‌شود. اما وقتی صحبت از سایر بخش‌های تلویزیون همچون کیفیت ساخت قطعات و مخصوصا ریموت کنترل آن می‌شود، همه چیز متفاوت خواهد بود.

موردی که در اکثر تلویزیون‌ها دیده می‌شود، کیفیت بسیار پایین ریموت کنترل تلویزیون است. از همان ابتدا که کنترل را در دست می‌گیرید، متوجه کیفیت ساخت بسیار بد آن خواهید شد. علاوه بر کیفیت ساخت پایین، ریموت کنترل در برخی مدل‌ها اصلا دقت لازم را ندارد و حتما باید مستقیم روبه‌روی تلویزیون باشید تا بتوانید مثلا کمی صدای تلویزیون را کاهش دهید! از اندازه‌های غیرمتعارف کنترل و جای‌گیری عجیب و غریب دکمه‌ها در برخی مدل‌ها هم چیزی نگوییم بهتر است!

کیفیت کنترل تلویزیون ایکس ویژن

جنس بدنه و پایه تلویزیون در بیشتر مدل‌ها اصلا شایسته یک کاربر ایرانی نیست و مشخص است که از کیفیت آن زده شده تا شاید قیمت آن کاهش پیدا کند (که البته ارزان هم نیست!). علاوه بر کیفیت پایین، دقت لازم در زمان مونتاژ نیز صورت نگرفته و کمی با احتیاط بیشتر باید با تلویزیون ایکس ویژن برخورد کنید. برخی کاربران از جدا شدن پورت‌ها هنگام استفاده گلایه داشتند که در نوع خودش بسیار عجیب است.

نتیجه گیری

در حال حاضر شخصا که نمی‌توانم تلویزیون‌هایی را که تا این حد مشکلات مختلف دارند، به کسی پیشنهاد بدهم. این مشکلات به قدری زیاد، متنوع و آزاردهنده هستند که باعث می‌شوند تجربه استفاده از تلویزیون ایکس ویژن، بسیار تلخ و زننده باشد. از طرفی شرکتی که در پیاده‌سازی مسائل بسیار ساده‌ای مانند تغییر ترتیب کانال‌ها مانده است و نتوانسته تجربه بی‌نقصی را برای مخاطبان خود فراهم سازد، مشخص نیست در آینده در اجرای چه بخش‌های ساده‌ای به مشکل خواهد خورد.

تصورش را بکنید که بیش از 15 سال است که ایکس ویژن وارد این بازار شده و هنوز نتوانسته تلویزیونی معمولی و بدون نقص را بسازد! در حالی‌که برندهای مطرح دنیا پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری در این حوزه داشته‌اند. بدتر از همه اینکه اصلا قیمت تلویزیون‌ها نیز منطقی نیست! یعنی از هر زاویه‌ای که به این تلویزیون‌ها نگاه می‌کنید، مشکل دارند و نمی‌توان ارزش خریدی برای‌شان قائل شد. خلاصه بگویم، در این اوضاع بد اقتصادی بهتر است که پول‌تان را در جیب چنین شرکت‌هایی که سرو‌ته‌شان مشخص نیست، نریزید!

به قول یکی از خریداران تلویزیون‌های ایکس ویژن، با همین هزینه یک تلویزیون دست دوم خارجی بخرید، راضی‌تر خواهید بود. البته اگر همچنان اصرار به خرید تلویزیون ایکس ویژن دارید، ما مقاله بهترین تلویزیون ایرانی را نوشته‌ایم که چند مدل ایکس ویژن هم در آن هست!

53 در مورد “7 دلیل برای آنکه تلویزیون ایکس ویژن نخرید!”

  1. ایکس ویژن اصلا چیزی از حقوق مشتری نمیدونه ۱۰۰ ملیون سفارش از سایتش داشتم و لغو کردم و پولمو بعد ۱۰ روز با شکایت و کلی پیگیری کردن برگشت دادند وبابت تاخیر کلی متضرر شدم

  2. محمد امین نصرتی

    اقا حلالت باشه وجدان آدم با عقل آدم یه چیزی که میدونی خرابه خرابه دیگه ما رفتیم مسافرت پنل جدا شده بود .تلوزیون عموم اینا رعد برق میزنه میپره خیلی خنده داره .آقا ما نخوایم حمایت کنیم از جنس داخل کی رو باید ببینیم .به خدا جون به لب روند بدبختی نمیزاری هم بریم .من که یک وجب از این خاک مال من نیست تعصب چی بکشم منی که ۳۶سال از عمرم رفته نمیتونم ازدواج کنم تعصب چی رو بکشم منی که لیسانس دارم اما دارم میوه میفروشم بقل خیابون تعصب کیو بکشم منی که عشق فیلم هستم نمیتونم یه تلوزیون برند خارجی خوب بگیرم تعصب کیو بکشم .هزار هزار دلیل که تعصب نکشم هست .منی که پدرم جانباز شیمیایی جنگ بود و موجی اون شب ای که حالش بد میشد منو نمیشناخت. یا هر وقت صدای بلندی میومد میرفت قایم میشد.حتی نمیتونید تصورش هم بکنید که چی به سرما اومد .منی که از اول عمرم حتی یک بار هم به بنیاد جانبازان نرفتم واسه پول .همیشه پیش خودم گفتم شاید حق من نباشه با سهمیه قبول بشم وجای یه بدبخت دیگه رو بگیرم منی که یک ریال از پول بنیاد نگرفتم. این حقه منه که جنس خوب و اونی که دلم میخواد بگیرم .فقط شرمنده. وقتی اعصابم خورد میشه پرش افکار میگیرم اگه بعضی جاها ربط نداشت معذرت میخوام.

  3. اشغال ترین تلویزیون موجود در بازار فقط اسم در کرده مثل ماشین چینی هایی که میخرید. اصلا توصیه نمیکنیم. کسی که تجربه و آشنایی استفاده از سامسونگ،پاناسونیک و‌سونی داشته باشه اصلا نباید سمت ایکسویژن بره. پول دادن بهش اشتباه با این نحوه فروش‌و پشتیبانی ای که داره پشیون‌میشید😒

  4. امید سرافراز

    همه اینا من خوندم همش چرته پرته. امید سرافراز هستم از یزد
    فقط تی سی ال فقط
    من خریدم 55 اینج قسطی 35 گرون خریدم اما یکساله خریدم
    مدل 635ci
    جدید تصویری داره حال کن ببین
    ایکس ویژن. اسنوا سامسونگ هیچی نخر قطعش نی ال‌جی هم همینطور
    فقط همین تی سی ال
    الکی پولتو دور نریز
    کیفیت اوف مامانم اینا
    سینما آوردم خونه
    با غیر این اگر یکم پول بیشتر داری سونی
    ولی من میگم تی سی ال 635ci
    فدای همه ی هموطنان ایرانی با جنس ایرانی
    فداتون.

  5. سلام
    من ۶ ماهه تلوزیون سری ۸ گرفتم
    سه ماه نشده کنترل از کار افتاد
    بعد ۵ ماه دیدم خود به خود از کانالی که نگاه میکردم خارج میشد وارد فیلیمو میشد
    چند روز بعد کلا خاموش شد دیگه روشن نشد
    نمایندگی اومد بردش رو عوض کرد درست شد
    اما غیر از تصویر و صدای خوب هیچ چیز دیگه ای نداره
    تعویض کانالها با تاخیر انجام میشه
    وقتی میخواهی کانال عوض کنی باید دکمه کنترل رو محکم فشار بدی تا کانال عوض بشه
    در کل من از ۲۰ نمره ۱۰ بهش میدم
    اونم فقط به خاطر صدا و تصویرشه

    0
    3
  6. سلام. حدود یک ساله تلویزیون ایکس ویژن خریدم اصلاً راضی نیستم. هر وقت هوا ابری یا بارونی میشه برش کانال داره وباز مجبور میشم دوباره جستجوی کانال کنم. متأسفم برای جنس ایرانی

    0
    2
    1. مجتبی مسکینی

      سلام ترجیحا از برندهای خارجی مطرح مثل سونی، سامسونگ و ال‌جی.
      از لحاظ قیمت هم تلویزیون‌های شیائومی تو همین رنج هستن و کیفیت به مراتب بهتری دارن

      1
      7
        1. مجتبی مسکینی

          سلام
          تلویزیون‌های داخلی که اصلا قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی نیستن. از هر لحاظ حساب کنید بهترن! دیگه اینکه چجوری به دست مشتری میرسه خیلی برای مصرف کننده مهم نیست! مخصوصا تو این اوضاع اقتصادی

  7. با سلام.شما راست میگید .تلویزیون من ده روزه خریدم کلا لگ میزنه شرکت هم زنگ میزنم همه میگن سالمه ..هزار بار هم زنگ زدم جوابگو نیستن .خدا لعنتشون کنه ..این پولی که دادم خیر نبینن …تلویریون سری ۸ .855

  8. با سلام.شما راست میگید .تلویزیون من ده روزه خریدم کلا لگ میزنه به شرکت هم زنگ میزنم همه میگن سالمه ..هزار بار هم زنگ زدم جوابگو نیستن .خدا لعنتشون کنه ..این پولی که دادم خیر نبینن …تلویریون سری ۸ .855

  9. کاملا مشخصه که این مطالب با قصد و غرض نوشته شد چون ایکسویژن اینطور که شما نوشتین نیست….. پس لطفا تبلیغ برندهای دیگه رو نکنین… مشخصه هدف چیه

    17
    4
    1. من خودم تعمیرکار تلویزیون بودم و توی چند شرکت سابقه کار دارم مادیران ارزانترین و بی کیفیت ترین بردها و پنل‌های چینی را در تلویزیون‌های ایکس ویژن استفاده میکنه گاها عیوبی دارن که حتی خود شرکت هم قادر به رفعش نیست و درنهایت مجبور میشه اگه گارانتی داشته باشه برای مشتری تعویضش کنه

  10. من‌جی‌پلاس‌خریدم،واقعا‌راضی‌هستم،و‌اینکه با مقایسه‌مقاله‌شما شکرخدا،به‌هیچ‌یک‌از‌معایب‌که‌شما‌فرمودین‌،برنخوردم،جدای‌از‌درست‌یا‌غلط‌بودن‌مطالب‌شما‌درمورد‌ایکس‌ویژن ،چون‌میشناسم‌افرادی‌رو‌که‌ایکس‌ویژن‌دارن‌و‌خیلی‌راضی‌هستن.

    12
    5
  11. شهناز فیروزیان

    سلام گل گفتین من دوساله این تلویزیون را خریدم مرتب خاموش میشه کانال را عوض میکنم دوساعت طول می‌کشه خیلی اشتباه کردم توصیه میکنم به تموم هموطنان گرامی و محترم نخرید تا پشیمان نشین با تشکر

    3
    14
  12. سلام،من ساکن شهریارم،من یه ایکس ویژن داشتم،که وقتی فلش وصل میکردم،تی وی خود به خود روشن خاموش میشد،به ایکس ویزن زنگ زدم و گفتند،به علت سیگنال صداوسیماس.?

    12
  13. من احساسم اینه در سایت آیتی رسان یکسری افراد دور هم جمع شدن و برای تخریب کردن های چیزهای داخلی هم دیگه رو تشویق میکنن و خودشون خوشحالن… آقا جان من 3 سال ایکس ویژن دارم.. 80% چیزهایی که روش مانور بد دادی اصلا برای من نه رخ داده و نه وجود داشته…
    شما سایتتون همیشه در برسی چیزهای داخلی در بدترین حالت و مقرضانه ترین حالت هست و بدتونم میاد این مورد بهتون تذکر داده میشه و زودهم موضع خودتون را تطهیر میکنید با پاسخ های نا مربوط.
    با تشکر بی انصاف ها??

    24
    24
  14. از نظر قیمتی مقایسه کاملآ اشتباهی است…مقایسه کالای قاچاق فاقد گارانتی با کالایی که از هزینه مالیاتی تا گمرکی و تامین خدمات پس از فروش … این نقد منصفانه نیست…

    11
    12
    1. دادا الان همه تلویزیون ها گارانتی دارن و با خدمات پس از فروش، نصب و… میدن بهت
      ی تی وی شیائومی پی وان خریدم با گارانتی شرکتی و قیمت خیلی خوب از بازار تهرانم خریدم یعنی تو سایتشون بود رفتم آدرسش حضوری گرفتم خیلی راحت
      از قیمت و کیفیتش هم خیلی راضیم

      4
      8
    2. مجتبی مسکینی

      آقا یا خانم علیزاده در رابطه با گارانتی پاسخ‌تون رو خوب و کامل دادن
      همیشه برای مقایسه محصول، شرایط برای خریدار در نظر گرفته میشه نه سازنده!
      اینکه سازنده چه مشکلاتی داشته و مالیات داده و… که به خریدار ارتباطی نداره و اصلا موقع خرید مطرح نمیشه

    3. خدایا شکرت

      کلن تو این مملکت مردم اصلن مهم نیستن
      مهم نیس ک جنس خوب و ارزون به دست مردم برسه مهم این ک کالای ایرانی تولید کنیم و جلوی واردات کالای خارجی خوب رو بگیریم و صد سال بگذره و ما پیشرفت هم نکنیم فقط مهم این ک کالای داخلی تولید بشه
      باز اگه داخلی بود دلمون نمیسوخت بدبختی همش چینیه اسمش شده ایرانی هرکیم حمایت نکنه ادم نیس و وطن فروشه

      1
      14
  15. یعنی که چی؟ما خودمون ایکس ویژن داریم مدل ۸۳۵ که بسیار عالی هست.رابط کاربری اصلا هنگ نمیکنه.اندروید بودنش از تایزن سامسونگ بهتره حداقل.برنامه هایی که برای تایزن عرضه میشن بسیار محدود تر هستن از اندروید این تلوزیون.کالای ایرانی دوست ندارید بگید دوست نداریم.چرا مردم رو به اشتباه میندازید؟من خودم قطعا ترجیح میدم که سامسونگ ۶۵ اینچ 8k بخرم ولی تا وقتی وارد نمیشه ، بین داخلی ها ایکس ویژن و تی سی ال بهترن از بقیه. شما برو یه تلوزیون سام الکتریک رو ببین. بخوای گوگل رو باز کنی ده سال طول میکشه! اسنوا رو ببین. دور تصویرش بعد از یه مدت سیاه میشه و از کار میفته!
    بعدشم شما جایی رو سراغ دارید تلوزیون شیائومی میفروشن واقعا؟ از دیجی کالا بگیریم؟?
    شما خودت توی ایران زندگی میکنی یا توی چین که تبلیغ شیائومی رو می کنی؟

    11
    14
  16. این مقاله فقط به قصد تخریب برند ایکس ویژن به نفع برند های دیگه نوشته شده
    تلوزیون های ایکس ویژن سری 5 واقعا از لحاظ نرم افزاری خوب نبودن و این ایراد هارو داشتن،
    برید سری 7 مدل هایی مثل xcu715 و یا xtu775 و یا سری 8 مدل xtu865 رو ببینید، واقعا تلوزیون هایی که ساختن شاهکارن!
    کیفیت ریموت که بهش اشاره کردین فوق العاده توی مدل هایی که گفتم عالی هستن و نسبت به سونی خیلی کیفیت بهتری داره
    کیفیت تصویر با سونی هیچ تفاوتی نداره، آپ اسکیل تصویر درسته خیلی افتضاح هست و اصلا به پای سونی نمیرسه، البته توی هیچ برند ایرانی این مورد قوی نیست و همشون مشکل دارن، اما ایکس ویژن یکی از بهتریناشون هست
    اگر امکاناتی مثل دالبی ویژن و اینا میخواید برید سراغ تلوزیون های تی سی ال که باز ساخت شرکت مادیران هستن، مدل هایی مثل c635 الان توی ایران دارن توسط همین شرکت مادیران که ایکس ویژن رو میسازه مونتاژ میشه، با ساخت خارجی هیچ تفاوتی نداره، گوگل پلی و.. رو کامل داره، توی بازار جهانی مدل c635 تی سی ال داره غوغا به پا میکنه،
    در ضمن شرمت مادیران قوی ترین شرکت تولید و مونتاژ صوتی و تصویری توی خاورمیانه هست، نماینده تولید محصولات TCL توی ایران همین شرکت مادیران هست، نماینده تولید و مونتاژ تلوزیون های سونی هم توی ایران، باز همین شرکت مادیران هست،
    توی این مقاله سعی شده حسابی این شرکت رو بکوبونن، اگر برید تلوزیون های شرکت مادیران بجز سونی، یعنی ایکس ویژن و تی سی ال رو با یه برند دولتی مثل اسنوا و دوو و یا برند های تازه واردی مثل جی پلاس و یا سام مقایسه کنید متوجه میشید از همه اینا خیلی سر تر و جلوتره!
    من خودم فروشنده تلوزیون هستم، برند های سامسونگ، الجی، سونی (با گارانتی مادیران)، تی سی ال، ایکس ویژن، جی پلاس و سام رو کار میکنم،
    به جرعت میتونم بگم تلوزیون های ساخت شرکت مادیران، ایکس ویژن نسبت به سایر برند های مونتاژ ایران، خیلی باکیفیت تر و بهتره و تی سی ال نسبت به برند های سامسونگ و الجی خیلی به صرفه تر و پر امکانات تر هست

    اگر باور نمیکنید برید مدل های
    TCL C635
    و
    Xvision XCU715 و یا Xvision XTU865
    رو با هر برندی خواستید مقایسه کنید! قطعا به نتیجه ای جز حرف من نمیرسید!

    9
    15
    1. با سلام به دوستان عزیز
      من تلویزیون ایکس ویژن مدل xtu 865 رو خریدم یک شش ماهی هست که دارم استفاده می کنم نظرم رو بعد از ای مدت می گم
      حقیقتش پشیمونم از خریدم مشکلات این تلویزیون زیاد هست کانال ها بعد یک مدت می پره و تلویزیون ریست میشه و دیگه بالا نمی یاد کنترل هم از کار می رفته فعلا که هنوز گارانتی داره هر دفعه هم از نمایندگی میان یک فلش وصل می کنند و میگن اندرویدش پریده ولی چرا پریده خدا می دونه البته از حق نگذریم هر موقع تماس می گیری از خدمات پس از فروش سریع میان
      من بدون هیچ غرضی این مطلب رو نوشتم شاید یک نفر هم مطلب من رو بخونه و اشتباه من رو تکرار نکنه

  17. با سلام.
    با توجه به متنی که تهیه شده میشه فهمید که برا تهیه اش وقت زیادی صرف شده.
    اما اینکه از اول متن تا انتها هیچ نکته مثبتی در مورد کالاهای تولید داخل ذکر نشده ،دلیل اثبات مغرضانه بودن این نقده.
    تمام کارخانه هایی که شما معرفی کردید،اگر در ابتدای کار و تولید خودشون، یک محصول با کیفیت و کم نقص ارائه کرده بودند، الان نقد شما پذیرفتنی بود.
    حدودا پنج سال قبل ،برای پسر برادرم،یه مانیتور سامسونگ خریدیم.بعد از چند وقت استفاده،یک سوم مانیتور سیاه شد.
    اما با تعویضش و خرید مانیتور ایکس ویژن ،هم نور و روشنایی بهتری داره و هم تا الان هیچ مشکلی نداشته باهاش

    8
    16
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      این مقاله یک بررسی محصول یا برند نیست که مثبت و منفی کنار هم باشه! از همون تیتر مشخصه که قصدمون بیان نکات منفی هست. شما توقع دارین وقتی یک مقاله با این نام رو می‌بینید، نکته مثبت بخونید؟
      تعداد بسیار زیادی هم مقاله نوشته شده و نکات مثبت رو گفتیم چون شکل مقاله این بوده که صرفا نکته مثبت بیان بشه و…
      همون‌طور که در مقاله نوشته شده، ایکس ویژن بیش از 15 سال هست که در این زمینه کار می‌کنه و به نظرم برندی که سنش از 15 سال گذشته دیگه ابتدای کارش نیست! هنگام مقایسه هم، تلویزیون ایکس ویژن رو با سونی و سامسونگ و ال‌جی مقایسه نکردیم با شیائومی مقایسه شد که کل کمپانیش حدودا 12 ساله که تاسیس شده و فکر کنم هنوز 10 سال نشده که تلویزیون تولید میکنه با این حال محصولی رو تولید کرده که از هر لحاظ از تلویزیون ایکس ویژن بهتر هست (امکانات، کیفیت ساخت، کیفیت تصویر، پشتیبانی و…) در حدی که اصلا مقایسه این دو تلویزیون خنده‌داره! و جالب‌تر اینکه حتی قیمتش هم از تلویزیون ایکس ویژن ارزون‌تره!! دیگه اینکه چشم‌هامون رو ببندیم روی این موارد و خودمون رو به اون راه بزنیم، اسمش حمایت از تولید داخل نیست!
      وقتی پیشرفت می‌کنیم که به نقدها گوش بدیم و مشکلات رو حل کنیم نه اینکه چشم‌هامون رو روی همه چیز ببندیم و بگیم که داریم حمایت می‌کنیم

      9
      19
      1. دیجی کالا مگ که خیلی سایت معروف تری هست از شما واسه ی همه هم چیز دلیل نخریدن میاره هم دلیل خریدن. شما از هیچکی الگو نمی‌گیرید؟ متاسفم براتون.

        10
        2
        1. مجتبی مسکینی

          نیازی نیست از کسی الگو بگیریم! مثل تمام دنیا هم مقاله مثبت داریم هم منفی و هم بررسی که شامل هر دو میشه! اگه جایی از مقاله اشتباه هست، خوش‌حال میشیم با سند ببینیم و اصلاحش کنیم
          ولی اینکه چرا فقط منفی هست خب برای این نوع مقاله کاملا طبیعیه، برای چنین مقاله‌ای اصلا بیان نکات مثبت منطقی نیست! وقتی گفتیم “7 دلیل برای اینکه نخرید” یعنی قرار هست نکات منفی گفته بشه، اگه مثبت بگیم که دیگه کل مقاله اشتباهه! دلیل مثبت بگیم برای نخریدن؟!! این مقاله کاملا با بررسی یک محصول متفاوته
          موفق باشید

          2
          14
      2. 1)میفهمی داری چی میگی؟ ایکس ویژن پنل Qled داره؟ اگه داره تو رو خدا به ما هم بگین.تولید داخله ایکس ویژن.سامسونگ وقت نمیخواست پیشرفت کنه؟نکنه انتظار داشتید از همون اول نئو کیولد 8k تولید کنه؟
        2)اسپیکر های ایکس ویژن با تکنولوژی pure sound و front speaker کیفیت بسیار بهتری دارن نسبت به شیائومی.
        3)شیائومی وارد نمیشه.
        4)اندروید 11 حتی اگه محدود باشه باز هم باگ های کمتری داره نسبت به اندروید 10 و حرف شما در مورد اینکه اندروید 10 بهتره ، کاملا ناعاقلانه ست.
        5)ایکس ویژن تلویزیون خمیده داره که گذاشتید رو عکس؟حداقل واسه عکس یه کم زحمت میکشیدید مقاله رو جبران میکردید.
        6)شیائومی تی وی پلاس؟آر یو کیدینگ می؟99.99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 درصد قابلیت هاش (از جمله اپل تی وی پلاس ، دیزنی پلاس ، اسپاتیفای ، پرایم ویدئو و…) توی ایران کار نمیکنه.
        7)ایران تحریمه.
        8)خود شیائومی توی بخش notes پایین اطلاعات تلوزیون “Q1 E 55 این متن رو گذاشته:
        *The product images and contents on the page of the product site are for illustrative purposes only. Actual effects (including, but not limited to, appearance, colour, dimensions) and contents on the display (including, but not limited to, wallpapers, backgrounds, pictures, UI design) may vary. Please refer to the actual product.
        این هم معنی اش که با گوگل ترنسلیت به دست آوردم:(خودتون هم میتونید چک کنید)
        *تصاویر و محتویات محصول در صفحه سایت محصول صرفاً جهت نمایش است. جلوه های واقعی (از جمله، اما نه محدود به، ظاهر، رنگ، ابعاد) و محتویات روی نمایشگر (از جمله، اما نه محدود به، کاغذ دیواری، پس زمینه، تصاویر، طراحی رابط کاربری) ممکن است متفاوت باشد. لطفا به محصول واقعی مراجعه کنید.
        بازم دلیل بیارم یا بسه؟

        6
        1
        1. مجتبی مسکینی

          خیلی دلیلی نمیبینم که به کامنت‌تون پاسخ بدم چون ظاهرا اطلاعات بسیار محدودی دارین و حتی شاید متن رو کامل نخونده باشید! بیشتر از روی تعصب نظر دادین تا اینکه بخواین بحث کنید و به نتیجه منطقی برسید
          اما چون خیلی‌ها کامنت‌ها رو می‌خونن و ماهم کامنت شما رو تایید کردیم، جواب کلی میدم
          جایی در مورد پنل صحبت نشد و انتظار نداریم بهترین تلویزیون دنیا رو ایکس ویژن تولید کنه! اما فکر نکنم انتظار بی‌جایی باشه که امکانات و کیفیت خوب رو با قیمت مناسب از برندی بخوایم که ۱۵ ساله داره تلویزیون تولید میکنه! اون هم در حالی که یک برند دیگه با سابقه کمتر، کیفیت و امکانات به مراتب بیشتری رو ارائه داده و قیمتش هم تو بازار کمتره! جالبه که چند هزار کیلومتر از ما فاصله داره در حالی که برند ایکس ویژن چند ده کیلومتری ماست!
          عزیز یه خورده در رابطه با اندروید تی وی و تفاوتش با چیزی که در تلویزیون ایکس ویژن و کلا ایرانی‌ها هست، مطالعه کنید که تفاوت صحبت عاقلانه و ناعاقلانه (!) مشخص بشه و متوجه بشید که به اسم اندروید چه کلاهی سر خیلی از خریداران رفته! در این حالت اصلا نسخه مطرح نیست!! اکثر آپشن‌هاش هم به راحتی تو ایران قابل استفاده هستند
          عکس مقاله هم حالت کنایه داره درضمن همین تصویر در بخش راهنمای خرید سایت رسمی ایکس ویژن با لوگوی این برند هست که می‌تونید همین الان ببینید (به تاریخ کامنت توجه بشه)
          اینکه تصاویر ممکنه با محصول متفاوت باشه رو تقریبا همه جا بهش اشاره میکنن اما بحث روی منظور این حرفه که برای ایکس ویژن قضیه فرق میکنه! خیلی از خریداران هستن که میگن شکل تلویزیون و پایه هاش کاملا با چیزی که تو عکس هست متفاوته و انگار مدل دیگری ارسال شده!
          موفق باشید

        2. بله.من هم نمیگم قراره بهترین تلوزیون جهان رو ایکس ویژن بسازه. من میگم که مقایسه محصول داخلی و خارجی مقداری نا منطقی هست.

    2. خدایا شکرت

      مردک الان ایکس ویژن ابتدای کارشه؟؟؟؟؟؟؟؟ از وقتی یادم میاد مانیتور و تلویزیون داشت
      سایپا و ایران خودرو اول کارشونه ک هنوز پراید و پژو تولید میکن نبعد از ۳۰ سال؟

  18. حدود 3 ساله همین مدل تلویزیون رو دارم هیچکدام از این مشکلاتی را که در اینجا نوشته شده رو نداره از اکثر قابلیت هاش راحت استفاده کردم. یکبار برای بروزرسانی نرم افزاری با پشتیبانی مادایران تماس گرفتم خیلی مؤدبانه و سریع هم کارم رو انجام دادن.
    لطفا اولا هر نظریه بی ادبانه و توهین آمیزی رو منعکس نکن و دوما بگو به چه قیمتی خودتو به تبلیغ کالای بیگانه فروختی؟ سوما بدبخت تو توی این مملکت داری زندگی میکنی و از مواهب اون بهره مندی به جای لگد پرانی و خراب کردن تلاش هموطنانت که ظاهرا مثل خودت هستن بیا اگر هم مشکل و نارسایی هست راهکار سازنده و مشکل را از راهکار فنی و تخصصی پیشنهاد اصلاح بده. نه اینکه به مردم بگی برین پولتون بریزین تو جیب قاچاقچی و خارجی و کارخانه و کارگر هموطن تونو بیکار کنید.

    12
    14
    1. راهکار اینه که بجای مونتاژ آشغالای چینی، خودمون تکنولوژی ش رو بدست بیاریم… یا اگر قسم خوردیم که مونتاژکار باشیم ، بخاطر احترام به ملت، با کمپانی های درجه یک طرف قرارداد بشیم. یه بار تو دوران سازندگی ، مرحوم رفسنجانی از تولید کننده های داخلی حمایت کرد برای هفت پشتمون بسه… کارخانه دارها افعی شدن افتادن به جون ملت…با انحصاری که تو بازار بوجود اومد تا می تونستن از مردم سو استفاده کردن و مردم بیچاره هم مجبور بودن بخاطر انحصار، کالاهای اونا رو با قیمتهای سرسام آور تهیه کنن..و همین کارخانه دارها چه پولهای کلانی که به اسم حمایت از تولید داخل از دولت نگرفتن … اما آخرش چی شد؟ هیچی.. چون هدفشون ثروت اندوزی بود نه پیشرفت بنابراین تا واردات آغاز شد همه شون یا ورشکست شدن یا شدن مونتاژ کار چینی ها…همیشه نمیشه از مردم انتقاد کرد..تولید کننده هم باید وجدان داشته باشه.. تولید کننده ،همین الان داره کالا رو به دو برابر مشابه چینی ش به مردم میفروشه… چرا؟ چقدر سو استفاده؟..غارت کردن ملت هم حدی داره..وقتی اون به هم وطنش رحم نمی کنه چطور من بیام ازش طرفداری کنم..تا واردات لوازم خانگی کره ممنوع شد قیمت کالاهای ایرانی شد دوبرابر..! یعنی کالای ایرانی شد هم قیمت برندهای مطرح جهان…علی برکت الله

      14
    2. خدایا شکرت

      هموطن اگه تلاش کنه من حس کنم میخاد پیشرفت کنه به خدا حاظرم کالای خارجیم باشه ولی برم ایرانیش رو بخرم که طرف حالا یکی دو سال جون بگیره پیشرفت کنه
      ولی اینا مفت خورن قیمت رو صد بابر میکشن بالا خارجی هم ک تو بازا نیس صد سال همینو میدن ب مردم مثل سایپا و ایران خودرو
      الان چ پیشرفتی کردن اینا؟ ۳۰ ساله پراید و پژو میدن میفروشن فقط قیمتش گرون تر شده هیچ پیشرفتی نداشته
      حمایت فقط برا مردم بدبخته؟ تولید کننده نباید ب فکر مردم باشه؟
      ما بگیم تحریم کنید کالای ایرانی مزخرف نخرید ینی تلاش هموطنان رو خراب کردیم بعد تولیدکننده محترم ۲۰ ۳۰ سال یه چیز مزخرف رو درست کنه بدون هیچ پیشرفتی بده به مردم اون پولی که درمیاره حلاله؟ مردم تو این وضع پول جمع میکنن با قرض و قوله میدن جنس ۲۰ سال پیش رو با قیمت ۱۰۰ برابر میخرن ظلم نیس؟ کجای دنیا جلوی واردات کالاهای خوب و باکیفیت گرفته میشه و مزخرفات درجه ۳ چینی رو چندین سال به اسم کالای داخلی میدن به مردمشون و میگن شما وطن فروشین اگه نخرین؟ بسه دیگ زشته

      13
  19. سلام من یه ایکس ویژن ۵۵ اینچی ۳سال پیش خریدم ۵ماه پیش پسرم گوشی زد بغل تلوزیون صفهش خط افتاد بردم نمایندگی ۷ ملیون ازم پول گرفت صفهشو عوض کنه الان۵ماه میگه فردا پس فردا جنس ایرانیه صفهش پیدا نمیشه الکی میگن ایرانی همش چینیه که دیگه نمیتونن وارد کنن ممنون

    3
    8
    1. برادر ، اینکه تولید ملی در عمل تبدیل به مونتاژ بی کیفیت کالاهای درجه سه کشورهای دیگه با اسم و رسم ملی و ایرانی باشه من شخصا مخالفم و این رو سواستفاده از حس میهن پرستی مردم میدونم… کشور ترکیه در بحث مونتاژ با کشورهای مطرح مثل آلمان محصول مشترک میده و اسمش رو میذاره لوازم خانگی ملی.. اما ما برای مردم خودمون فقط با کمپانی های بی کیفیت و عقب مانده طرف قرارداد میشیم و نتیجه ش میشه محصول درجه سه و بی کیفیت و بعد مردم رو سرزنش می کنیم که چرا بجای خرید این محصول، محصول درجه یک سایر کشورها رو می خرن… عجیبه واقعا….شدیم مصرف کننده کالاهای چینی ها..و حتی سرزنش هم میشیم که چرا جنس بنجل چینی نمی خریم…اسم این توهین به مردم نیست؟ تو این گرونی،ریال به ریال پول پس انداز کنیم و بعد بدیم واسه یه محصول بی کیفیت؟منطق شما اینو میگه؟

      1
      11
    1. ایکس ویژن از همه برند های ایرانی بهتره، ولی بین کل برند های توی ایران بنظرم تی سی ال ارزش خرید خیلی بالایی داره
      اگر بودجه داری برو سراغ مدل C635
      من خودم مدل قبلی همین سری رو الان توی خونه خودم دارم البته یخورده الان قدیمی شده نسبت به موقعی که معرفی شد، مدلش c715 هست

      4
      2
  20. اگه انتقادی به کالاتون دارید بنویسید یعنی چی که یسری میان مینویسن هر کی کالای ایرانی بخره خره ایتی رسانم تایید میکنه نظرشو
    من چهارسال مانیتور جی ال ایکس خریدم بدون هیچ مشکلی کار میکنه

    11
    6
  21. آی تی رسان نمی دونم چش شده بدجور افتاده به جون پیام رسان و تلویزیون و سایر محصولات داخلی ، نمی دونم تیمش کجا زندگی می کنه…

    17
    11
    1. من گوشی شاهین خریدم شدید پشیمونم همش تو هنگ هست، هرچند همونم تنها چیز ایرانیش صرفا برندش هست که توی ایران بسته بندی می شه بنام ایرانی

      2
      8
  22. یادم رفت شیائومی هم بخرید و حتی هایسنس باز بهتره از داخلی ها .

    داخلی خواستید بخرید فقط تی سی ال

    4
    15
  23. مقاله عالی بود لطفا برای اسنوا هم دلیل بیارید .

    اینکه فروشند ها دائماً اشاره میکنن که کالای داخلی هست و قطعاتش پیدا میشه .

    شما دو تصمیم دارید که تلویزیون بخرید

    1- تلویزیون داخلی بخرید که احتمال خرابی 60% درصدی داره و قطعاتش هم هست و تعمیر میکنید !
    علاوه بر این باید با مشکل هنگ کردن هم داره و ….

    2- تلویزیون از برند معتبر خارجی بخرید که احتمال خرابیش زیر 5 درصد هست .
    کیفیت عالی داره و سالها شما رو همراهی می کنه .

    7
    18
  24. سلام.آیا این خبر درسته که برخی از کالاهای دیجیتال در ایران با نام های الجی،سامسونگ و سونی تولید میشه در صورتی که این کالاها فیک هستن و کمپانی مادر هیچ اطلاعی از تولید اونها در ایران نداره؟ گفته شده این اقدامات شامل برند نوکیا هم شده

    6
    13
    1. مجتبی مسکینی

      سلام چیزی به صورت رسمی و عمومی منتشر نشده اما تجربه نشون داده که هیچ‌چیز بعید نیست!

      4
      11
      1. جناب مسکینی کافیه تو گوگل عبارت (تولید نوکیا در ایران ) رو سرچ کنید.همه خبرگزاری ها تیتر زدن و راجع بش مطلب گذاشتن که تو ایران دارن به اسم برندهای مطرح کالای فیک تولید می کنن . تو بخش لوازم خانگی هم فروشنده ها می گن خیلی از یخچال هایی که الان به اسم سامسونگ فروخته میشه در واقع سامسونگ اصل نیست.من شخصا از چندتا از آشناها که فروشنده هستن پرسیدم خودشون با لبخند گفتن که برند یخچالها شون با اینکه سامسونگ هست اما در واقعیت سامسونگ نیست و بازار لوازم خانگی پر شده از کالای فیک کره و ژاپن… شاخ درآوردم

        5
        1
    2. یک سری کالاها قاچاقی وارد میشن بله هست تسخیصش هم مشخص کیفیت بدنه و رجوع به تنظیمات دستگاه و مشخصات کالا تو تنظیمات و کارتن و غیره و سریال دستگاه البته فروشنده حنسشو بهت می فروشه بعد تو میتونی این استعلامهارو بگیری شانیت فیک باشه یا اصلی معمولا از همون برچسب یا نوشته محصول خیلی راحت میشه فهمید جنس اصلی یا فیک تو کارگاه تو حلبی آباد درستش کردن

      1
      6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH